+  Mamjo Forum
|-+  Nieuwtjes» Tori Oso» Slecht geboren
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Slecht geboren  (Read 1027 times)
Soms ??
Guest
« on: 17-01-2009, 16:50:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Is het mogelijk dat iemand vanaf zijn/haar geboorte al puur slecht is ?
Of zijn het altijd de omstandigheden die iemand slecht maken ?

bv :  die Belg Dutroux je vraagt je dan af, is hij ooit normaal geweest ?
j
Guest
« Reply #1 on: 17-01-2009, 17:25:31 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik kan me voorstellen dat het bij bepaalde geborenhersenafwijkingen mogelijk is dat iemand geen sympathie en/of medemenselijk gevoel kan hebben voor een ander,maar ik denk niet dat mensen normaal gesproken slecht geboren kunnen worden
onschuldigkind
Guest
« Reply #2 on: 17-01-2009, 17:25:48 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

In eerste instantie draag je het niveau van energie van bij de ouders, en als het goed bepalen zij een groot deel van jou opvoeding.

Tot dat je een bepaalde leeftijd hebt bereikt waarbij je aanjezelf kan werken, ben je inderdaad een product van beide ouders.
Met hun slechtheid en goedheid.
I.
Guest
« Reply #3 on: 17-01-2009, 17:49:48 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik kan me niet voorstellen dat een kind slecht geboren kan worden. Evenals een kind ook niet goed geboren wordt. Een baby is een leeg vat. En in een leeg vat kun je goeie wijn stoppen, maar ook bagger. Of een mengsel van van alles. Daarom is het zo belangrijk om media als tv, radio, spelletjes ed gedoseerd aan kinderen aan te bieden.
Soms ??
Guest
« Reply #4 on: 17-01-2009, 17:52:10 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Als een kind niet slecht wordt geboren, aan wat voor slecht's hebben zijn ouders/omgeving het kind dan blootgesteld ?
Chill
Guest
« Reply #5 on: 17-01-2009, 17:55:59 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Slecht geboren worden is mogelijk.
Je word in ieder geval geboren met een aanleg voor slecht zijn.

Geno en feno type bepalen een persson.
Genotype krijg je genetisch mee van je ouders en Fenotype is de omgeving, opvoeding, ervaring gecombineerd met je genen.

Twee personen kunnen zelfde meemaken eentje word arts de ander serie moordenaar.
De aanleg voor wat je word word je mee geboren.
ok
Guest
« Reply #6 on: 17-01-2009, 18:02:24 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Slecht geboren worden is mogelijk.
Je word in ieder geval geboren met een aanleg voor slecht zijn.

Geno en feno type bepalen een persson.
Genotype krijg je genetisch mee van je ouders en Fenotype is de omgeving, opvoeding, ervaring gecombineerd met je genen.

Twee personen kunnen zelfde meemaken eentje word arts de ander serie moordenaar.
De aanleg voor wat je word word je mee geboren.

Maar het is de bedoeling dat iedereen aanzich zelf werkt. Dus de gene die dat niet doet, omdat denkt toch al goed te zijn, want de ouders waren bladiebladiebla, zal eerder de seriemoordenaar worden. Dan dege die wel aanzich zelf werkt. Want de perfecte ouders betaan nog niet.
Chill
Guest
« Reply #7 on: 17-01-2009, 18:05:01 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Maar het is de bedoeling dat iedereen aanzich zelf werkt. Dus de gene die dat niet doet, omdat denkt toch al goed te zijn, want de ouders waren bladiebladiebla, zal eerder de seriemoordenaar worden. Dan dege die wel aanzich zelf werkt. Want de perfecte ouders betaan nog niet.

Ja en nee.
Om aan jezelf te werken moet je de kans krijgen.
Sommigen zijn gewoon kansloos.
Er zijn mensen die door hun aanleg en opvoeding, omgeving het verschil niet weten tussen goed en fout.
Ze weten alleen wat wel en niet mag maar snappen nog veolen waarom het niet mag.
Zo'n persoon is beyond help.

Pedofielen vallen ook onder een soortgelijke categorie daarom is genezing niet mogelijk.
Soms ??
Guest
« Reply #8 on: 17-01-2009, 18:20:29 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Niet zo lang terug hebben 2 kleine jongetjes in Engeland een ander kleintje gedood, hoe verklaar je dat ? ik dacht dat ze 6 en 7 jaar oud waren 
Nurse
MamjoRuler

Mambini Lobi: +369/-30

« Reply #9 on: 17-01-2009, 19:21:10 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik denk dat iedereen normaal word geboren, maar net als wat iemand anders al zei.... tenzij diegene een één of andere afwijking heeft waardoor hij/zij niet normaal met andere mensen kan omgaan en kan functioneren in de maatschappij.
Maar men word meestal slecht/evil door een slechte jeugd. Bv Dutroux was normaal geboren, maar een slechte jeugd liet bij hem de stoppen doorslaan. En dat heb je bij de meeste moordenaars of andere gestoorden.
De oorzaak van hun wangedrag is meestal terug te halen door mishandeling/misbruik in hun jeugd.
Zo dus ook met die 2 kleine jongetjes.... wat zal het geweest zijn: verwaarlozing? mishandeling? misbruik?
Gezonde kinderen, met een leuk en stabiel gezinsleven komen niet op zulke dingen en zitten niet met frustraties en ellende waardoor ze zulke dingen gaan doen.
Maar voor de meeste geld dus goed geboren, maar slecht geëindigd door omstandigheden helaas.... en zulke mensen/kinderen zijn heel eenzaam en zitten in een sociaal isolement.
En eenmaal slecht....... je krijgt ze zelden weer op het rechte pad!!!!

j
Guest
« Reply #10 on: 17-01-2009, 19:34:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Als een kind niet slecht wordt geboren, aan wat voor slecht's hebben zijn ouders/omgeving het kind dan blootgesteld ?
kinderen copieren altijd het gedrag van ouders/opvoeders en hun directe omgeving.en ouders zijn zich niet altijd bewust van het slechte voorbeeld dat ze geven.
ook kunnen zaken als tv/films die niet aan de leeftijd zijn aangepast groote invloed hebben op het gedrag van het kind.vaak zie je echter dat het slechte gedrag van een kind gevolg is van een gebrek aan de juiste opvoedingsmethode en /of verwaarlozing.zie programma's als ehbo en de nanny, maar ook bootcamp.(voor probleem tieners)
Chill
Guest
« Reply #11 on: 17-01-2009, 19:47:59 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Neem nou een vechthond.
Ik heb het dan over een vechthond, niet een asociale slecht opgevode hond die wilt vechten om stoer te doen.

Neem een pup van twee vechthonden, voed hem goed op, social met andere honden en dieren en die hond zal nooit gaan vechten.
Maar mocht ie ooit aangevallen worden door een andere hond vecht ie tot de dood, of het nou zijn dood is of van zijn tegenstander maakt hem niets uit.

Doe dezelfde met een willekeurige andere hond, zelfde omgeving, zelfde opvoeding, als die word aangevallen vecht ie terug uit zelf verdediging.
Overlevingsc drang, eerste kans dat ie krijgt vlucht ie of laat ie zijn tegenstander vluchten.
Zit gewoon niet in hem.
Zou je hem trainen om te vechten krijg je dezelfde resultaat, op een moment geeft ie het op of vlucht ie.
Simpelweg ondanks zijn opvoeding en training zit het vechten gewoon niet in zijn genen.

Bij mensen is het hetzelfde.
Ambitie, drive, wil om te leren zijn een aantal dingen die je genetisch van je ouders, bloedlijn mee krijgt.
Mis je ambitie en wil om te leren de beste scholen en leraren kunnen het jou niet bij brengen.
Je blijft altijd op zijn best een middel matige student of je eindigt met een middel matige opleiding.
Ondanks dat je omgeving je de beste kansen bied.
Dit zien we zo vaak in rijkelui kinderen bv.
Andersom een kind uit de slopenwijken met ambitie, wil om te leren, geeft die 1 kans en die studeert af bij de beste universiteit dat ie kan komen.
Succes verzekerd.
Zelfde kind krijgt geen kans word ie waarschijnlijk de "maffia" baas in zijn directe omgeving.
Simpelweg omdat zijn leer vermogen en drive blijft maar wat ie leert is afhangkelijk van zijn omgeving.

Neem een mordenaar, iedereen kan iemand doden, maar weinigen kunnen doden zonder daar spijt van te krijgen.
Iemand kan jou hele gezin voor je ogen verkrachten, je vermoord hem en voelt als nog wroeging en je krijgt last van je geweten.
Iemand anders vermoord je omdat je te lang naar hem keek en denkt er voor de rest er niet meer bij na of geniet er zelfs van.
Dat zijn aangeboren eigenschappen die iemand "slecht" of "goed" maakt.
coweda
I have no special talents. I am only passionately curious.
MamjoDon

Mambini Lobi: +367/-57

If you follow, you will never lead.

« Reply #12 on: 18-01-2009, 02:01:21 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dat is moeilijk te zeggen volgens mij. Er spelen een heleboel zaken een rol waarbij iemand kwade intenties aankweekt. Ik denk wel dat de opvoeding een zeer grote rol speelt, want de ervaringen die men in z'n jeugd op doet is meestal doorslaggevend voor hoe het karakter van iemand gevormd word. Persoonlijk denk ik dat het gewoon een vorm van ongeduld is die bepaalde personen tot bepaalde zaken laat komen. Ongeduld en een zeer groot IK gehalte.  Undecided

Vrijheid is niet doen waarvan je houdt, maar houden van wat je doet.
hmm...
Guest
« Reply #13 on: 18-01-2009, 02:14:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Neem nou een vechthond.
Ik heb het dan over een vechthond, niet een asociale slecht opgevode hond die wilt vechten om stoer te doen.

Neem een pup van twee vechthonden, voed hem goed op, social met andere honden en dieren en die hond zal nooit gaan vechten.
Maar mocht ie ooit aangevallen worden door een andere hond vecht ie tot de dood, of het nou zijn dood is of van zijn tegenstander maakt hem niets uit.

Doe dezelfde met een willekeurige andere hond, zelfde omgeving, zelfde opvoeding, als die word aangevallen vecht ie terug uit zelf verdediging.
Overlevingsc drang, eerste kans dat ie krijgt vlucht ie of laat ie zijn tegenstander vluchten.
Zit gewoon niet in hem.
Zou je hem trainen om te vechten krijg je dezelfde resultaat, op een moment geeft ie het op of vlucht ie.
Simpelweg ondanks zijn opvoeding en training zit het vechten gewoon niet in zijn genen.

Bij mensen is het hetzelfde.
Ambitie, drive, wil om te leren zijn een aantal dingen die je genetisch van je ouders, bloedlijn mee krijgt.
Mis je ambitie en wil om te leren de beste scholen en leraren kunnen het jou niet bij brengen.
Je blijft altijd op zijn best een middel matige student of je eindigt met een middel matige opleiding.
Ondanks dat je omgeving je de beste kansen bied.
Dit zien we zo vaak in rijkelui kinderen bv.
Andersom een kind uit de slopenwijken met ambitie, wil om te leren, geeft die 1 kans en die studeert af bij de beste universiteit dat ie kan komen.
Succes verzekerd.
Zelfde kind krijgt geen kans word ie waarschijnlijk de "maffia" baas in zijn directe omgeving.
Simpelweg omdat zijn leer vermogen en drive blijft maar wat ie leert is afhangkelijk van zijn omgeving.

Neem een mordenaar, iedereen kan iemand doden, maar weinigen kunnen doden zonder daar spijt van te krijgen.
Iemand kan jou hele gezin voor je ogen verkrachten, je vermoord hem en voelt als nog wroeging en je krijgt last van je geweten.Iemand anders vermoord je omdat je te lang naar hem keek en denkt er voor de rest er niet meer bij na of geniet er zelfs van.

Je posting is voor een deel redelijk aannemelijk behalve de vetgedrukte zin. Ik denk zelf dat het overgrote deel van de mensheid iemand die zijn hele gezin heeft verkracht, geen greintje maar dan ook dan ook geen speldekop spijt zal voelen als hij die persoon moord. Dat heeft niks met aanleg te maken maar met het menselijk gevoel om onrecht te veroordelen, vooral als het je naasten betreft.
coweda
I have no special talents. I am only passionately curious.
MamjoDon

Mambini Lobi: +367/-57

If you follow, you will never lead.

« Reply #14 on: 18-01-2009, 02:30:30 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Neen. Dat zijn door de persoon aangekweekte eigenschappen die hem hebben vervreemd van de maatschappij waar ie in leeft. Persoonlijk zou ik niemand kunnen vermoorden. Dat is ontstaan uit mijn maatschappelijk besef en mijn streven om een deel van die maatschappij te zijn. Soms kan je wel tot het uiterste gedwongen worden door omstandigheden, maar jouw maatschappelijk besef zou je dus daarvoor moeten behoeden. Het is soms moeilijk om over wrok en haat gevoelens heen te kunnen komen, vooral als er iets je eigen familie en geliefden gebeurd. Dat moment bepaald dus de manier hoe jij zal handelen, en dus ook de manier hoe je het daarna zal moeten verwerken.

Vrijheid is niet doen waarvan je houdt, maar houden van wat je doet.
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: