+  Mamjo Forum
|-+  Nieuwtjes» Tori Oso» Lunch
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 ... 17   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Lunch  (Read 2235 times)
.....
Guest
« Reply #105 on: 15-03-2010, 13:32:24 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

American
Got a problem with me? Solve it. Think I'm trippin'? Tie my shoes. Can't stand me? Sit down. Can't face me? Turn the fuck around!
MamJoraan

Mambini Lobi: +62/-11

« Reply #106 on: 15-03-2010, 13:45:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik heb geen vlees thuis, dus ik zou net als gisteren eten bestellen. Maar bij de meeste restaurants kun je pas na 16.00 bestllen en laten bezorgen dus ik heb een beetje geimproviseerd:

Witte rijst, met roereiren met uitje, azijn, tomaten en spek. Een beetje pasta met stukjes salami. Rijpe gebakken kookbanaan en avocado als zij 'groenten'. Klinkt veel, maar zo is het niet  rolleyes

@ american
Guest
« Reply #107 on: 15-03-2010, 14:58:46 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ziet er lekker uit. ik weet niet waar je woont maar er zijn plaatsen waar je lunch kan halen of kan laten bezorgen? maar hoezo kon je niet naar buiten om boodschappen te halen voor je lunch? en wat had je gister besteld? die pasta had je toch zaterdag gemaakt?
American
Got a problem with me? Solve it. Think I'm trippin'? Tie my shoes. Can't stand me? Sit down. Can't face me? Turn the fuck around!
MamJoraan

Mambini Lobi: +62/-11

« Reply #108 on: 15-03-2010, 19:34:59 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ziet er lekker uit. ik weet niet waar je woont maar er zijn plaatsen waar je lunch kan halen of kan laten bezorgen? maar hoezo kon je niet naar buiten om boodschappen te halen voor je lunch? en wat had je gister besteld? die pasta had je toch zaterdag gemaakt?

Ik woon in rotterdam en ik bestel meestal via thuisbezorgd.nl, de meeste restaurants op die website bezorgen pas na 16.00 uur. En ik had echt geen zin om naar buiten te gaan, ik moet zeker tenminste 15 minuten lopen voordat ik bij de dichtbijstaande supermarkt (lidl & AH) kom. We hadden ook ontzettend veel honger, dus daarom heb ik besloten om dit snel klaar te maken...het was binnen 30 minuten al klaar.

Zaterdag had ik pasta gemaakt als hoofgerecht ja, maar vandaag was het maar een beetje om bij de rijst te eten.

healthy lunch
Guest
« Reply #109 on: 16-03-2010, 12:57:56 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

info............
Guest
« Reply #110 on: 16-03-2010, 13:02:39 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Flink lunchen moet

Gepost: 09 mei 2008 Ontbijten is super belangrijk. Zonder ontbijt begin je suf aan je dag. Bovendien loop je risico om sneller naar calorierijke zaken te grijpen als je ineens wel trek krijgt. Iedereen die een beetje gezond wil leven eet ´s ochtends zijn bakje yoghurt of boterhammetje met jam. Volgens mij weten we het nu wel met dat ontbijt en is het hoog tijd om de tweede maaltijd wat meer in de schijnwerpers te zetten: de LUNCH!

Ik zweer bij een tip die ik eens las in de Balansdag Nieuwsbrief van een vrouw wiens naam ik helaas niet meer weet. Het was ongeveer als volgt: Zorg dat je elke dag 5 volkoren boterhammen eet met licht beleg. Eet tussen de 3 en 4 hiervan tijdens de lunch. Als je de overige boterhammen en je twee stuks fruit per dag voor tussendoor hebt, moet het wel heel raar lopen wil je nog snacktrek hebben. Of dit wetenschappelijk verantwoord is weet ik niet, maar die vrouw is mijn dieetgoeroe. Of eigenlijk, mijn niet-dieetgoeroe. Ik geloof dat weinig eten bij de lunch een grote valkuil is voor heel veel mensen die op hun gewicht willen letten. Meer lunchen = minder snoepen, dat denk ik echt. Wat vind jij? Kun jij de middag prima aan op een bakje rauwkost en een cracker of moet jij ook flink eten?

http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedingscentrum/weblogs/weblog-gezond-gewicht/flink-lunchen-moet.aspx
meer info
Guest
« Reply #111 on: 16-03-2010, 13:04:44 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wat is de beste lunch?

Veelal worden in verschillende culturen hele andere dingen voor de lunch gegeten (zie bijvoorbeeld al het verschil tussen Frankrijk en Nederland). Waarom verschillen lunches zo veel van elkaar, waarom blijven ze of veranderen ze, en welke lunch heeft de meeste voordelen?

De lunches in diverse culturen verschillen omdat ook de leefgewoonten verschillen. In landen waar een siësta gehouden wordt, is er tussen de middag tijd om een warme maaltijd te eten. Na deze iets zwaardere maaltijd wordt er op het heetst van de dag rustig aan gedaan. ‘s Avonds laat neemt met nog een keer een maaltijd. Omdat men ‘s middags rust, is men ‘s avonds langer actief.
In Nederland werd (wordt soms nog) tussen de middag de hoofdmaaltijd gegeten. De huisvrouw was hele dagen thuis en de man had nog zwaar werk te verzetten. Een stevige maaltijd midden op de dag was wel prettig. Maar nu de vrouw ook steeds meer buitenshuis werkt, kinderen vaak overblijven is een broodmaaltijd tussen de middag logisch en wordt steeds gebruikelijker.

Wat de beste lunch is, verschilt van persoon tot persoon. Voor mensen die een zittend beroep hebben of mensen met overgewicht, is een ander soort lunch "de beste lunch" dan voor mensen die zwaar lichamelijk werk doen en nog een flink aantal uren op deze lunch moeten werken.

De "beste lunch" is dus maatwerk, maar voor de rest maakt dat niet veel uit. Wat voor de één een voordeel is (bijv. een warme hap tussen de middag), is voor een ander niet haalbaar.
Wat wel belangrijk is dat je zorgt dat je de juiste voedingsstoffen binnen krijgt. Het moment waarop je warm eten of fruit eet, is minder belangrijk. Iedereen kan de lunch naar zijn/haar behoeften en tijd aanpassen.

De lunch zal van tijd tot tijd best kleine veranderingen ondergaan. Wie had er tenslotte tien jaar geleden gedacht dat we nu soms i.p.v onze boterham met kaas een broodje brie of een wrap met zalmsalade mee zouden nemen naar ons werk? Maar wat die veranderingen zullen zijn, is nog niet te zeggen.

http://www.goeievraag.nl/vraag/lunch.21806

lunch
Guest
« Reply #112 on: 17-03-2010, 13:12:39 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

..
Guest
« Reply #113 on: 17-03-2010, 13:28:26 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik heb het idee dat TS en de mensen die op dit soort vreettopics reageren thuis gewoon niets te vreten hebben en daarom op dit soort topics losgaan. Anders kan ik deze mensen hun fixatie voor eten niet verklaren, dat je reageerd oke maar dan ook nog de tijd nemen om er plaatjes bij te zoeken dan ben je echt goed gek.
@ ..
Guest
« Reply #114 on: 17-03-2010, 13:30:04 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik heb het idee dat TS en de mensen die op dit soort vreettopics reageren thuis gewoon niets te vreten hebben en daarom op dit soort topics losgaan. Anders kan ik deze mensen hun fixatie voor eten niet verklaren, dat je reageerd oke maar dan ook nog de tijd nemen om er plaatjes bij te zoeken dan ben je echt goed gek.

meid je hebt helemaal gelijk. maar iemand die een gek serieus neemt en tijd neemt om zich druk te maken om die gek is nog gekker dan die gek zelf.
..
Guest
« Reply #115 on: 17-03-2010, 13:31:28 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

meid je hebt helemaal gelijk. maar iemand die een gek serieus neemt en tijd neemt om zich druk te maken om die gek is nog gekker dan die gek zelf.

Ga je weer lekker achter mijn reet aanlopen troostloos figuur.
@ ..
Guest
« Reply #116 on: 17-03-2010, 13:33:35 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ga je weer lekker achter mijn reet aanlopen troostloos figuur.

haha. dit is mijn topic dus wie loopt achter wie aan? jij reageert op mij en als je een reaktie terugkrijgt dan loop ik achter je reet aan? typisch. iedere keer wanneer je vast ben geluld word je agressief en kom je met dit soort domme opschuif. heb je niets beters te doen? je moet goed ziek zijn als je trobi gaat maken om iets onbenulligs als eettopics en plaatjes.
..
Guest
« Reply #117 on: 17-03-2010, 13:36:03 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

haha. dit is mijn topic dus wie loopt achter wie aan? jij reageert op mij en als je een reaktie terugkrijgt dan loop ik achter je reet aan? typisch. iedere keer wanneer je vast ben geluld word je agressief en kom je met dit soort domme opschuif. heb je niets beters te doen? je moet goed ziek zijn als je trobi gaat maken om iets onbenulligs als eettopics en plaatjes.

Vreet dit maar!!
@ ..
Guest
« Reply #118 on: 17-03-2010, 13:37:46 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Vreet dit maar!!

dank je wel. wil je zout en peper erbij geven? en vreet je nieren niet opjoh wnt hoe langer je doorgaat met deze achterlijke reakties hoe kinderachtiger je overkomt. en je was toch volwassener als de plaatjesplakkers?  cheesy
..
Guest
« Reply #119 on: 17-03-2010, 13:41:21 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

dank je wel. wil je zout en peper erbij geven? en vreet je nieren niet opjoh wnt hoe langer je doorgaat met deze achterlijke reakties hoe kinderachtiger je overkomt. en je was toch volwassener als de plaatjesplakkers?  cheesy

dag schat! kiss
Pages: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 ... 17   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: