Pages: [1] 2   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Oorbellen bij hele jonge kinderen, moet dit kunnen of is dit mishandeling?  (Read 518 times)
Ts
Guest
« on: 05-03-2010, 16:39:11 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn nichtje van 8 maanden kwam vandaag op bezoek bij me samen met haar mams.
Tot mijn grote schrik hebben ze gaatjes bij haar laten schieten en draagt ze 2 kleine gouden oorknopjes  huh
De oortjes waren ook helemaal rood en steeds wilde ze er met haar handjes aanzitten.
Ik vind dit eigenlijk niet kunnen  rolleyes ze is nog zo jong.. heb iets van die ouders willen pronken en die kleine moet pijnlijden....
Wat vinden jullie hiervan?
Puck
MamSenior

Mambini Lobi: +47/-4

« Reply #1 on: 05-03-2010, 16:40:27 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Voor een meisje vind ik kunnen. Zou het erger vinden als het om een jongetje ging.
lu
Guest
« Reply #2 on: 05-03-2010, 17:24:04 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hoezo pijn lijden? Ik weet niet beter dat bij de Surinamers als baby al gaatjes geprikt worden. Mijn dochtertje is nu 6 maanden en ga het ook zo snel mogelijk doen.
Moootje
Guest
« Reply #3 on: 05-03-2010, 17:28:18 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Eeum natuurlijk doet gaatjes prikken pijn...
Ik heb ze zelf laten schieten toen ik 14 was... heb 2 weken lang zere oren gehad en kon bijna niet slapen s'nachts, als ik draaide werd ik wakker van de pijn...
American
Got a problem with me? Solve it. Think I'm trippin'? Tie my shoes. Can't stand me? Sit down. Can't face me? Turn the fuck around!
MamJoraan

Mambini Lobi: +62/-11

« Reply #4 on: 05-03-2010, 17:38:04 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Bij baby is de pijn veel minder dan bij volwassenen. Bij een meisje is het in mijn cultuur normaal; ik, me zussen, en nichtjes hebben het allemaal als baby gehad. Ik zou het niet bij me zoon doen.

jipje
Guest
« Reply #5 on: 05-03-2010, 18:10:31 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik heb die van mij ook vanaf baby, het voordeel is dat je gaatjes daarna nooit meer dicht gaan, ook al draag je een lange tijd geen oorbellen, voor meisjes vind ik het leuk, jongens niet als baby, mn zoon wilt ook oorbellen, hij is nu 12, dus dan vind ik hem oud genoeg om die keuze zelf te maken, mocht hij het niet meer willen kan hij altijd die oorbellen eruit halen
moet kunnen!
Guest
« Reply #6 on: 05-03-2010, 20:05:40 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

mijn dochtertje was nauwelijks 3 maanden toen ik bij haar gaatjes heb laten schieten. ik heb helemaal niet gemerkt dat ze er last van had. integendeel hoorde ik van collega's die er langer mee gewacht hadden, dat het problemen gaf zowel bij het schieten, als tijdens de herstelperiode. en als ze wat groter worden en 'mode willen maken' met een leuke oorbel, weten ze niet wat ze te wachten staat.. en durven ze geen gaatjes te laten schieten omdat het eng klinkt/lijkt. jammer!
mi2
Guest
« Reply #7 on: 05-03-2010, 20:15:21 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn gaatjes zijn toen ik 4 dagen oud was gedaan door mijn groottante die het bij alle meisjesbabies in de familie deed met een kurk kokosolie en een rode draad(plus een naald natuurlijk)Bij mijn doop(5 mnd) kreeg ik mijn eerste creooltjes in .Gekregen van mijn peetouders.(tot hun overlijden kreeg ik elk jaar oorbellen).
Ik vind die traditie veel meer inhoud hebben dan die oren die lekgeprikt zijn en behangen of versierd met meerdere oorversieringen.
OMG
MamJunior
**

Mambini Lobi: +2/-0

« Reply #8 on: 15-03-2010, 15:23:32 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ja, heb het ook gedaan bij mijn dochtertje, tenminste haar oma die heeft het gedaan, en ze deed er gewoon garen inzodat het geen zeer deed en later oorbelletjes..
@OMG
Guest
« Reply #9 on: 15-03-2010, 15:26:03 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ja, heb het ook gedaan bij mijn dochtertje, tenminste haar oma die heeft het gedaan, en ze deed er gewoon garen inzodat het geen zeer deed en later oorbelletjes..

Fijn dat je toch nog even afgeleid bent. kiss
pffff
Guest
« Reply #10 on: 15-03-2010, 15:27:03 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Fijn dat je toch nog even afgeleid bent. kiss
oh ga je haar nu lopen stalken? kutwijf
hahahhaaa
Guest
« Reply #11 on: 15-03-2010, 15:34:21 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

oh ga je haar nu lopen stalken? kutwijf

Ze stalkt amy toch ook
charmbracelet
Guest
« Reply #12 on: 15-03-2010, 15:43:35 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Oorgaatjes met 8 maanden vind ik helemaal niet zo jong.
Ik was zelf veel jonger toen mijn oma aan de slag ging met een kurk, rode draad en een naald.
Ik moet wel zeggen dat mijn oorgaatjes nooit dicht zijn gegaan, maar die ik later(ong. op 18 jarige leeftijd) heb laten schieten, die gaan wel dicht als ik lang geen oorbel in doe.
eng
Guest
« Reply #13 on: 15-03-2010, 16:29:37 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ja, tienermoeders vinden ALLES normaal   rolleyes
Reply
Guest
« Reply #14 on: 15-03-2010, 17:09:46 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik ben 47 jaar en heb 2 dochters. Ik kon niet wachten tot ze 6 maanden waren. Want dan pas schieten ze de gaten hier. Ze hebben even gegild en ik denk eerder van de schrik want het was bij beiden een gilletje van Hah....Je krijgt ook ontsmetiingsmiddel mee en de oorknopjes die ze erin schieten mag je de 1e 3 -6 maanden niet uithalen omdat ze medicinaal zijn. Hoe ouder ze worden hoe pijnlijker en je weet bijna zeker dat een meisje oorgaten zal willen hebben en oorbellen dragen dus waarom niet?
Ik was 2 dagen toen mijn oma het deed met kaarsvet en een naald met garen, wat mijn moeder me vertelde.
Pages: [1] 2   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: