Pages: 1 [2]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Oorbellen bij hele jonge kinderen, moet dit kunnen of is dit mishandeling?  (Read 515 times)
PSW
MamjoRuler

Mambini Lobi: +585/-15

« Reply #15 on: 15-03-2010, 17:30:10 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het is dat ik geen meisjes heb, maar ik zou het ook zo vroeg mogelijk hebben gedaan.
8 maanden vind ik eigenlijk al te laat i.v.m. de pijn belevenis.

Ik ben zo blij dat mijn moeder dat bij mij als baby heeft laten doen, want ik weet niet of ik de durf had gehad om het nu nog te laten doen!  huh
reply
Guest
« Reply #16 on: 15-03-2010, 18:07:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik ben 47 jaar en heb 2 dochters. Ik kon niet wachten tot ze 6 maanden waren. Want dan pas schieten ze de gaten hier. Ze hebben even gegild en ik denk eerder van de schrik want het was bij beiden een gilletje van Hah....Je krijgt ook ontsmetiingsmiddel mee en de oorknopjes die ze erin schieten mag je de 1e 3 -6 maanden niet uithalen omdat ze medicinaal zijn. Hoe ouder ze worden hoe pijnlijker en je weet bijna zeker dat een meisje oorgaten zal willen hebben en oorbellen dragen dus waarom niet?
Ik was 2 dagen toen mijn oma het deed met kaarsvet en een naald met garen, wat mijn moeder me vertelde.

met 2 dagen?HuhHuhHuh?.natuurlijk vind je het normaal met zulke familie
nee mang mijn oma zou het nooit doen, om dat ze van me hou
jessi
Guest
« Reply #17 on: 15-03-2010, 18:42:46 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

hoe jonger hoe zachter de oorlelletjes, dus dan gaat t sneller en geneest  t eerer. er zijn ergere dingen om je druk om te maken
charmbracelet
Guest
« Reply #18 on: 15-03-2010, 19:44:52 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ja, tienermoeders vinden ALLES normaal   rolleyes

met 2 dagen?HuhHuhHuh?.natuurlijk vind je het normaal met zulke familie
nee mang mijn oma zou het nooit doen, om dat ze van me hou

reet
Guest
« Reply #19 on: 15-03-2010, 20:05:25 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

tnx dat je tijd  neemt om mijn foto's op te zoeken  hahahahahahaha en

russsssssssssssssssstig maar.
het is maar een mening hoor, of niet???   cheesy
KOSKOSOLIE
Guest
« Reply #20 on: 16-03-2010, 00:09:55 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

SCHOONMAKEN MET ALCOHOL EN MET KOKOSOLIE ZACHTJES SMEREN EN NIETS AAN DE  HAND.
JE MOET ER WEL OP  LETTEN EN HET NIET LATEN ONTSTEKEN.
MIJN DOCHTER HAD HET TOEN ZE 1 MAAND WAS EN ZE HAD ROOD GAREN EN 1 TJE ERUIT GEHAALD.
TOEN WAS ER EEN VERPLEEGSTER BIJ ONS THUIS EN DIE VROEG ME EEN NAALD EN ALCOHOL EN HAD HET BINNEN 5 SEC GEDAAN.
ZE HEEFT DIE GATEN NOG STEEDS EN NU WIL ZE 2 ERBIJ  WANT ZE IS AL 14 JAAR MAAR DAAR WIL IK NIETS VAN HOREN.
...
Guest
« Reply #21 on: 16-03-2010, 13:44:01 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Een baby heeft véél minder last van het prikken van oorgaatjes dan een ouder kind.
Dit omdat de huid nog zachter is en minder gevoelig .
Mijn dochters hebben geen kik gegeven, keken alleen eventjes verbaasd van "wat was dat?" en dat was alles....
Baby's zitten niet aan de oorbelletjes, dat kunnen ze nog niet.
Ook spelen zij nog niet echt...
Dus: Geen vieze handjes aan de oorbelletjes..... en dus geen ontstoken oortjes!
Daarom krijgen oudere kindjes vaak problemen met ontstekingen, zij zitten er steeds aan , en hebben vieze handjes van het spelen (vaak in zand, aarde, met eten, dieren aaien, noem maar op)
Ik was zelf 11 toen ik mijn gaatjes liet prikken, baalde enorm dat mijn ouders het niet hadden laten doen toen ik klein was, en heb dus wel meermaals onstekingen gehad, heb het meermaals overnieuw moeten laten doen!
een baby heeft die problemen niet!
Buiten dat; Elk meisje, op HEEEEEEL zeldzame uitzonderingen na, wil op een dag toch oorbellen!
Waarom zou je dan niet zorgen dat zij er geen last van ondervind?
waarom zou je het haar dan niet makkelijker maken?

en zelfs als ze het niet zou willen later, kan ze de oorbellen gewoon uitlaten... oorgaatjes zijn zo miniskuul dat zie je nniets eens terug.
De mijne groeien overigens nog altijd ook weer gewoon dicht als ik langer dan 2 weken geen oorbellen in doe en ik ben boven de 40.

Ik vind het dus idd heel normaal oorbellen te  laten prikken bij een jonge meisjes-baby.
juist om haar later leed ,pijn en moeite te besparen.
Mijn dochters hebben er dus nooit pijn aan gehad, nooit last gehad,. het is nooit ontstoken geweest omdat zij er niet aan zaten, en zij zijn nu hartstikke blij dat zij gaatjes hebben en gewoon oorbellen kunnen dragen!

Voor een jongen vind ik het anders... omdat niet elke man oorbellen wenst.
voor een jongen zou ik dus niet de keuze maken als ouder.

mama 24 van 2 kindjes
Guest
« Reply #22 on: Today at 16:53:37 »
Reply with quoteQuote

Ik heb een dochter en ik vind het niet kunnen dat ouders op zo een jonge leeftijd zomaar omdat het mooi is gaatjes laten schieten.
Ik vind het ook mooi maar ik vind het nog altijd een vrije keuze van mijn dochter of ze oorbellen wilt of niet.
Ik heb 1 keer gezien hoe ze bij een juwelier gaatjes schieten in een meisje haar oren en ik denk dat ze nog geen jaar was en dat meisje krijste alees bij elkaar.
Waarom? Omdat mama het o zo mooi en schattig vind.
Hoe kunnen jullie in godsnaam weten of ze er geen last van hebben , jullie voelen het niet hoor.
Ochja de wereld draait alleen maar om mooi zijn en alle ouders willen tegenwoordig dat hun kind de mooiste is en als ze daarom oorbellen moeten hebben dan moet dat maar , ocharme die kindjes.
Moeders zouden beter wat tijd maken voor hun kinderen en hun kind kind laten zijn ipv ze te versieren .
Ikzelf was 15 en heb dan veel gaatjes laten schieten op de markt dan nog en ik heb daar  geen pijn van gehad of last .
Het is maar wat je pijn noemt he als tiener of volwassene kun je daar al wat meer tegen dan als baby . .
Fiadola
Guest
« Reply #23 on: Today at 17:15:58 »
Reply with quoteQuote

Ik vind het ook mooi maar ik vind het nog altijd een vrije keuze van mijn dochter of ze oorbellen wilt of niet.
Goed zo stick to that , dat is jouw keuze
Ik heb 1 keer gezien hoe ze bij een juwelier gaatjes schieten in een meisje haar oren en ik denk dat ze nog geen jaar was en dat meisje krijste alees bij elkaar.
Denk je dat het de eerste keer in haar leven was dat ze zo krijste. Je hebt zelf 2 kinderen zeg je en hebben je kinderen nooit voor minder gekreist.
Het doet even pijn daarom doen de meeste moeders het als hun dochterje een baby is.
Ochja de wereld draait alleen maar om mooi zijn en alle ouders willen tegenwoordig dat hun kind de mooiste is en als ze daarom oorbellen moeten hebben dan moet dat maar , ocharme die kindjes.
Waarom heb jij het over tegenwoordig? Je bent zeker een blanke vrouw. Bij ons hadden de babies vroeger al op jonge leeftijd oorgaatjes, werd dan door de oma gedaan. Het is dus niet iets van tegenwoordig, donkere mensen hebben dat al jaren op jonge leeftijd.

Moeders zouden beter wat tijd maken voor hun kinderen en hun kind kind laten zijn ipv ze te versieren .
Alsof het schieten van oorgaatjes in de weg staat om tijd voor je kind vrij te maken. Doe niet zo stom. ik kan begrijpen dat je het idee van op jonge leeftijd oorbelletjes verwerpelijk vind maar doe nou niet dat de moeders die daarvoor kiezen geen tijd en aandacht hebben voor hun kinderen.

Ikzelf was 15 en heb dan veel gaatjes laten schieten op de markt dan nog en ik heb daar  geen pijn van gehad of last .
Tot je 15e liep je rond met je rattenkop en jongenskapsel en smeekte je je ouders om oorbellen maar die wilde maar niet.
Toen je 15 was mocht je eindelijk en daarom doe je zo want je hebt die oorgaatjes nog niet eens 10 jaren.
Pages: 1 [2]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: