Ik heb ook al een behoorlijke historie van shakes, pilletjes, crash dieten achter de rug. Tot dat ik op een dag besloot dat ik mezelf niet meer gek en gefrustreerd zou maken!
Wat voor mij heeft gewerkt:
-smorgens (rond een uur of 10, want eerder krijg ik gewoon niets naar binnen)
2 van die craqottes gewoon met elke beleg (wat je wilt)
- lunch (rond een uur of 1
2 sneetjes bruin brood gewoon bebotert en belegd (met wat je wilt)
- avondeten (rond een uur of 6)
Gewoon koken hoe je gewend bent. Ik kookte mijn surinaamse pot zoals ik dat altijd heb gedaan. Het enige wat ik heb veranderd is dat ik met olijfolie ben gaan koken.
Dan eet je in een diep bord i.p.v. in een plat bord of ik gebruikte zelfs een boterhambord.
Tussendoor at ik fruit (geen banaan) of ik at een pakje evergreen (volkoren koekjes) of sultana's
Verder ging ik 3 keer per week naar de sportschool
Ik ben ook niet meer op de weegschaal gaan staan, totdat ik voelde dat mijn kleren wat ruimer gingen zitten. Toen pas werd ik nieuwsgierig en.............ik bleek al 4 kilo kwijt te zijn binnen een maand.

Op een gegeven moment was ik bijna 7 kilo kwijt......
Ik heb dat weten vol te houden tot aan de feestdagen vorig jaar. In januari bleek ik weer wat aangekomen te zijn, maar ik spang niet. Ik ga weer eten zoals ik dat mezelf heb aangeleerd en dan zullen ook die kilos er weer af gaan.....
Bottomline van mijn verhaal.........geen gestress met dieten enzo, maar normaal eten en lekker sporten! That's all!!! En als je een keertje trek heb in wat lekkers, gewoon doen! Zolang je het weer verbrandt (met sporten) is er niets aan de hand