Happy Girl
MamjoRuler

Mambini Lobi: +144/-8
Denk niet na, doe gewoon!
|
 |
« Reply #30 on: 10-03-2010, 09:41:23 - GMT-1 » |
|
Zorgen dat je een gezond voedingspatroon krijgt wat je vol kan houden zodat je het daarna ook het gewenste resultaat kan behouden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
American
Got a problem with me? Solve it. Think I'm trippin'? Tie my shoes. Can't stand me? Sit down. Can't face me? Turn the fuck around!
MamJoraan

Mambini Lobi: +62/-11
|
 |
« Reply #31 on: 10-03-2010, 10:04:18 - GMT-1 » |
|
Soms denk ik dat het beter is om jezelf te accepteren hoe je bent, tenzij je door medische redenen moet afvallen natuurlijk. Het enigste wat je moet doen om een gezond gewicht te behouden is gezond blijven eten nadat je een goed gewicht hebt bereikt. Maar dat is echt moeilijk als je 20, 30 of 40 jaar gewend bent om rijst, vlees, aardappelen, cake, frisdranken te eten en drinken...vandaar het jo-jo effect. Zelfs rijke en beroemde mensen kunnen het niet behouden terwijl ze professionele koks en trainers in huis hebben die eigenlijk van alles kunnen maken. Hoe moeilijk is het dan niet voor ons...wij moeten alles zelf klaar maken, ons zelf motiveren om naar de sportschool te gaan en dan nog ook iedere dag van 9-5 werken. Ben ik te pessimistisch?  Ik schommel altijd tussen 64kg-68kg. Nu weeg ik 70kg, maar dat is een uitzondering - ik bleef een hele maand thuis zitten na de operatie en bijna elke dag chinees of spareribs besteld.  Ik woog in 2007 60 kg door heel veel te bewegen (elke dag 1 - 2 uur wandelen), ik heb niets aan mijn eetgewoontes veranderd, ik at zelf 4x per week pistollini s'avonds. Ik ga nog 1 keer proberen om af te vallen en ik laat jullie binnen ongeveer 1 1/2 a 2 maanden weten hoe het gaat. Als het me niet lukt om mijn streefgewicht te bereiken denk ik dat ik gewoon me dikke lijf ga accepteren 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
weet
Guest
|
 |
« Reply #32 on: 10-03-2010, 10:45:11 - GMT-1 » |
|
Als je afvalt, heb je daarna een slappe huid. Doe daarom een paar behandelingen AFSLANKMASSAGE!! Je verliest geen gewicht, maar wel omvang, slappe huid en cellulitis.....echt een aanrader!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dat is ....
Guest
|
 |
« Reply #33 on: 10-03-2010, 11:49:02 - GMT-1 » |
|
Als je afvalt, heb je daarna een slappe huid. Doe daarom een paar behandelingen AFSLANKMASSAGE!! Je verliest geen gewicht, maar wel omvang, slappe huid en cellulitis.....echt een aanrader!
als je te snel en teveel tegelijk afvalt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Xeena
Guest
|
 |
« Reply #34 on: 10-03-2010, 12:17:13 - GMT-1 » |
|
ik vraag me elke dag af hoe ik moet aankomen
Ik ben 1.71 m en ik woog 56 kg. Ik heb periactine tabletten gebruikt 10 dagen lang en ik ben in ongeveer een maand tijd 5 kg aangekomen. Ben nu 61 kg. En ik zie er echt fantastisch uit 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vogeltje
Guest
|
 |
« Reply #35 on: 10-03-2010, 12:54:40 - GMT-1 » |
|
Je kan jezelf accepteren hoe je bent. Maar dat betekend nog niet dat je geen verandering hoeft te brengen in jouw situatie. TS ik weet niet of jij bekend bent met het amerikaans programma: "The biggest Loser". NOu het is misschien een extreem voorbeeld. Aan dat programma nemen mensen deel die aan obesitas lijden en 200-300 kg wegen. Dus een zwaar overgewicht. NOu, er zijn mensen geweest die van 200 kg naar 80 kg gingen of zelf minder. Het geheim: niets van die dieet-nonsens zoals: pillen en shakes, maar gewoon sporten en gezond eten. In het begin zal je optimaal moeten sporten, denk aan 4-5 keren per week, een uur lang. Sporten kan van alles zijn: squashen, fitness, zumba. Het sporten combineren met gezond eten. - Een goed ontbijt: niet vettig en gebruik de bruine varianten van brood of pannekoeken. - Lunch: Idem, bruine varianten van brood en rijst en vetarm vlees zoals: kipfilet, mager gehakt, tenderloin steak. Groenten zijn ook belangrijk. -Avond eten: kan warm zijn (zie lunch) of gezonde variaties daarvan. Deze website bied houvast bij het samenstellen van je menu, maar ook bij het afvallen: http://www.e-gezondheid.be/goede-eetgewoonten-helpen-om-vallen/overgewicht-obesitas-20-145-16984.htmAfvallen en het gewicht daarbij verkregen, ook behouden heeft te maken met een gezonde levenstijl en voldoende beweging. Een ding moet jij jouw realiseren. Afvallen of bovenstaande manier is niet eenvoudig, je ziet resultaten pas na 3 maanden misschien, vereist toewijding. Maar de resultaten zullen wel permanent zijn. Shakes en pillen geven snelle resultaten, maar zullen gauw een jo-jo effect veroorzaken. Let wel: sla gaan maaltijden over. Eet, maar eet gezond. En 1 keer in de week mag jij jezelf verwennen op een lekkere burger, maar raak er niet verslaaf aan.  Deze website geeft aan hoeveel calorieen bepaalde voeding heeft en hoeveel calorieen je mag innemen naar aanleiding van jouw gewicht, leeftijd en geslacht: www. caloriechecker.nl Succes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Big-uma
MamSenior

Mambini Lobi: +192/-3
TOO BLESSED TO BE STRESSED!!!
|
 |
« Reply #36 on: 10-03-2010, 13:17:30 - GMT-1 » |
|
ik zat ook te denken aan herball. hoe lang heb je erover gedaan om van 42 naar 38 te gaan? en hoe lang/hoe veel sport je daarbij?
Ik ben in Januari begonnen en ik sport nu 5 keer pwk3 dagen high impact 2 dagen low impact. En 's avonds eet ik gewoon mee en in het weekend permiteer ik mezelf iets lekkers. In het beging wilde ik opgeven omdat je op de weegschaal bijna niet merkt. maar mijn kleren gingen steeds wijder zitten en toen begon ik het te geloven. Ik ben een nu een nog gelukkiger mens
|
|
|
|
|
|
Don’t tell the devil how big your problem is, tell him how big your GOD is!!
|
|
|
|
|
dietclub
Guest
|
 |
« Reply #37 on: 10-03-2010, 15:08:59 - GMT-1 » |
|
Soms denk ik dat het beter is om jezelf te accepteren hoe je bent, tenzij je door medische redenen moet afvallen natuurlijk. Het enigste wat je moet doen om een gezond gewicht te behouden is gezond blijven eten nadat je een goed gewicht hebt bereikt. Maar dat is echt moeilijk als je 20, 30 of 40 jaar gewend bent om rijst, vlees, aardappelen, cake, frisdranken te eten en drinken...vandaar het jo-jo effect. Zelfs rijke en beroemde mensen kunnen het niet behouden terwijl ze professionele koks en trainers in huis hebben die eigenlijk van alles kunnen maken. Hoe moeilijk is het dan niet voor ons...wij moeten alles zelf klaar maken, ons zelf motiveren om naar de sportschool te gaan en dan nog ook iedere dag van 9-5 werken. Ben ik te pessimistisch?  Dit gevoel heb ik nou ook!!! en als ik afval kom ik het toch weer bij!  Weet je wat dat ding ook is... ik als surinaamse ( geen id of jullie dat ook allemaal zijn), heb dus echt van die surinaamse eetgewoontes, ik kan mijn boordje rijst niet laten staan. Ik eet dus ELKE DAG rijst. oo rijst bij de soep. Af en to een rotie of bami, maar dat 1 keer in de 2 weken. En ik hoor vaak dat elke dag rijst niet goed is, maja zoals je al zegt. "Maar dat is echt moeilijk als je 20, 30 of 40 jaar gewend bent om rijst, vlees, aardappelen, cake, frisdranken te eten en drinken" Ik ben zo wanhopig dat ik een topic hierover open op mamjo! kun je nagaan!!! Dit is voor mij ook de laatste keer, en dan laat ik et maar. Ik weeg geen 100 kilo. ik weeg ook 70 kg en ben 1,65. Ik ga volgende week maandag WEER!! inschrijven bij de sportschool. en die maandag daaop ga ik herbal dieet volgen!! IK BEN HeT DIETEN ZATT!!!!! en oja een vraagje aan de damens: Waarom zijn vrouwen altijd op dieet?? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Big-uma
MamSenior

Mambini Lobi: +192/-3
TOO BLESSED TO BE STRESSED!!!
|
 |
« Reply #38 on: 10-03-2010, 15:57:22 - GMT-1 » |
|
en oja een vraagje aan de damens: Waarom zijn vrouwen altijd op dieet?? Ik weet niet waarom anderen constant op dieet zijn..maar ik weet het wel van mezelf. Ik heb tot mijn 30/32 een modellen figuurtje gehad en heb ook wat opdrachtjes mogen doen. Toen ik voorgoed naar nederland kwam begon mijn lichaam in rap tempo te veranderen. Ik begon anders te leven, veel zitten, weinig bewegen, lekker (gemanipuleerd) voedsel nuttigen. En natuurlijk had ik er wat aan kunnen doen maar ik werd opgeslokt door het leven van alle dag. Ik accepteerde mijn vette lijf...daar leek het op tenminste...tot mijn moeder een keer wat oude foto's voor mij opstuurde. Daaaaaaammmmnnnn.....Where did it go wrong??? En vanaf toen probeer ik tenminste dat van 17 jaar geleden een beetje te benaderen. Ik zal nooit meer maatje 34 worden. Wil ik ook niet hoor...je moet wel zien dat mi na wang big-uma e wak miet yu.....maar ik wil er gewoon weer lekker voor mezelf uitzien. Wanneer voor de spiegel sta te dansen moet ik vrede hebben met het beeld dat ik daar zie...een mooie, slanke vrouw van 47 jaar
|
|
|
|
|
|
Don’t tell the devil how big your problem is, tell him how big your GOD is!!
|
|
|
|
|
schijf van 5
Guest
|
 |
« Reply #39 on: 10-03-2010, 16:03:07 - GMT-1 » |
|
Dit gevoel heb ik nou ook!!! en als ik afval kom ik het toch weer bij!  Weet je wat dat ding ook is... ik als surinaamse ( geen id of jullie dat ook allemaal zijn), heb dus echt van die surinaamse eetgewoontes, ik kan mijn boordje rijst niet laten staan. Ik eet dus ELKE DAG rijst. oo rijst bij de soep. Af en to een rotie of bami, maar dat 1 keer in de 2 weken. En ik hoor vaak dat elke dag rijst niet goed is, maja zoals je al zegt. "Maar dat is echt moeilijk als je 20, 30 of 40 jaar gewend bent om rijst, vlees, aardappelen, cake, frisdranken te eten en drinken" Ik ben zo wanhopig dat ik een topic hierover open op mamjo! kun je nagaan!!! Dit is voor mij ook de laatste keer, en dan laat ik et maar. Ik weeg geen 100 kilo. ik weeg ook 70 kg en ben 1,65. Ik ga volgende week maandag WEER!! inschrijven bij de sportschool. en die maandag daaop ga ik herbal dieet volgen!! IK BEN HeT DIETEN ZATT!!!!! en oja een vraagje aan de damens: Waarom zijn vrouwen altijd op dieet??  Rijst mag het zit in de schijf van vijf. De hoeveelheid daar gaat het om. Kijk naar de Chinees eet elke dag rijst en is zo slank als een den.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
@ diet
Guest
|
 |
« Reply #40 on: 10-03-2010, 16:03:51 - GMT-1 » |
|
Dit gevoel heb ik nou ook!!! en als ik afval kom ik het toch weer bij!  Weet je wat dat ding ook is... ik als surinaamse ( geen id of jullie dat ook allemaal zijn), heb dus echt van die surinaamse eetgewoontes, ik kan mijn boordje rijst niet laten staan. Ik eet dus ELKE DAG rijst. oo rijst bij de soep. Af en to een rotie of bami, maar dat 1 keer in de 2 weken. En ik hoor vaak dat elke dag rijst niet goed is, maja zoals je al zegt. "Maar dat is echt moeilijk als je 20, 30 of 40 jaar gewend bent om rijst, vlees, aardappelen, cake, frisdranken te eten en drinken" Ik ben zo wanhopig dat ik een topic hierover open op mamjo! kun je nagaan!!! Dit is voor mij ook de laatste keer, en dan laat ik et maar. Ik weeg geen 100 kilo. ik weeg ook 70 kg en ben 1,65. Ik ga volgende week maandag WEER!! inschrijven bij de sportschool. en die maandag daaop ga ik herbal dieet volgen!! IK BEN HeT DIETEN ZATT!!!!! en oja een vraagje aan de damens: Waarom zijn vrouwen altijd op dieet??  begin je witte rijst te verangen door zilvervliesrijst. dat scheelt al een hele hoop. en dan bouw je langzaam af. steeds een klein beetje rijst minder en wat je minder neemt aan rijst vervang je door een extra schep groente of extra sla. zorg dat je buik vol is voordat je begin te eten. dus bijvoorbeel voordat je gaat koken eet je een paar wortelen of penen of vruchten en dan wanneer je klaar meb met koken ga je zien dat je minder gaat lusten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trapatoni
Guest
|
 |
« Reply #41 on: 10-03-2010, 16:37:27 - GMT-1 » |
|
Van de trap en het deed pijn
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mi2
Guest
|
 |
« Reply #42 on: 10-03-2010, 17:03:10 - GMT-1 » |
|
Ik ben in mijn jonge jaren uiterst slank geweest terwijl ik alles at en dronk ik kon wel 3 tot 4 warme maaltijden pd nuttigenen lietniets staan maar ik kwam met mijn 1.70m never nooit boven de 49 kg.Tot mijn 28e kon ik zelfs in maat 176.Geen dieet hielp mij om aan te komen en ik had echt last van mijn te lage gewicht en mijn supersnelle stoelgang.Zelfs een insulinne dieet om meer honger te krijgen sloeg niet aan.Toen men mij ervan verdacht dat ik braakte na het eten en laxeermiddelen gebruikte werd ik opgenomen en gevolgd bij elke stap die ik verzette.Ik werd volgestopt met calorierijk voedsel en vooral veel gezonde melkproducten.Totdat een internist het heldere idee kreeg om mij op lactoseintollerantie te testen.Het was een bevlieging maar het was mijn redding want zelfs in de maand in het ziekenhuis verloor ik gewicht. Het was een schot in de roos.Ik was/ben allergisch voor melkprodukten.Nu vele jaren later weeg ik 86.2 kg ben intussen wat gekrompen maar ik voel me en ben gezonder dan toen ik slank was. Ik heb alles met lactose uit mijn voeding gelaten heb een normale stoelgang en dat schransen is voorbij.Ik beweeg niet overdreven en ga al helemaal niet naar de sportschool.Straks in de zomer zullen er wat kg afgaan maar ver onder de 80 kg zal ik nooit worden.Ik ben gelukkig met mezelf zoals ik nu ben en dat is voor mij heel belangrijk.In de spiegel zie ik degene die ik ben. Ik heb medelijden met mensen met het Oprahsyndroom!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sonja Slager
Guest
|
 |
« Reply #43 on: 10-03-2010, 18:03:28 - GMT-1 » |
|
Als je te weinig eet, wat je erg vaak ziet bij mensen die willen afvallen, dan zal je lichaam het weinige wat het binnenkrijgt vasthouden om te kunnen functioneren, en zo val je dus niet af. Je lichaam kan niet verbranden en functioneert op de vetreserves.
Dus genoeg eten, liefst 5 tot 6 x per dag een kleine maaltijd, verdelen over de hele dag, zodat je lichaam optimaal verbrand. Deze maaltijden zo samenstellen dat je alles binnenkrijgt, ook vet! In de goede vorm, zoals noten bijvoorbeeld. Slechte vetten vermijden, wel veel eiwitten, vis, vlees, magere kwark, yoghurt. onbeperkt groente en fruit, en dan niet alleen bruine bonen en bananen! Maar variatie.
Dit in combinatie met 3 keer per week sporten, en dan niet alleen op de fiets gaan zitten, maar ook de apparaten en gewichten nemen. Een lichaam met meer spierweefsel, verbrand meer vet, dus je valt niet alleen af, maar gaat er ook strakker uitzien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
blij blij nlij
Guest
|
 |
« Reply #44 on: 10-03-2010, 20:19:40 - GMT-1 » |
|
Ben klaar met mijn eerste rondje druppels en ik ben in die 6 weken 18 kilo afgevallen en ben me gek aan t shoppen, vuilniszakken met te grote kleding heb ik weggedaan, want ik haatte deze dikte. mi breti mi breti  ik pier mijn tiefies de hele dag hor. Lekker klaar voor de zomer .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|