Pages: [1] 2 3 4   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: in de katholieke kerk in Suriname hebben paters zich vergrepen aan jongens.  (Read 617 times)
Spekman
Guest
« on: 15-03-2010, 18:50:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ook in de katholieke kerk in Suriname hebben paters zich vergrepen aan jongens. Zo ook de nu 52-jarige Dennis Daniëls die al lang in Nederland woont. De toen 4-jarige Dennis is doofstom en was een gewillig slachtoffer.

Daniëls woonde bij zijn oma in Paramaribo en ook zijn halfbroer Peter Richelieu werd door hun grootmoeder grootgebracht. Oma deed schoonmaakwerk in de parochie van de Nederlandse pater, maar heeft nooit geweten van het misbruik van haar kleinzoon Dennis. Ook Peter wist tot voor kort niet dat zijn halfbroer misbruikt werd door de pater.

"Die pater zei dat ik niet mocht vertellen wat hij met me ging doen. Ik moest de pater bevredigen. Dat gebeurde in de kerk als er niemand was." Daniëls was vier jaar en wist niet wat er gebeurde. De pater heeft hem destijds ook een paar keer gevraagd om mee te gaan, maar dat wilde Dennis niet. De pater kwam langs bij hem thuis en van oma moest hij met de pater mee. Zijn broer Peter vond het achteraf raar dat de pater langskwam om vragen te stellen.

Onderzoek
Dennis Daniëls en Peter Richelieu willen dat de katholieke kerk in Suriname onderzoek doet naar het misbruik, want ze denken dat meer kinderen seksueel zijn misbruikt. "Je moet het nou vertellen nu alles naar buiten komt, in die tijd sprak je er niet over." Daniëls vertelde het pas drie jaar geleden aan zijn broer, want hij was bang. Ze eisen excuses van bisschop Wim de Bekker.

Dennis Daniëls heeft slapeloze nachten en wordt snel boos door het misbruik dat hem als 4-jarige overkwam.

•Wilt u ook uw verhaal kwijt? Mail dan naar misbruik@rnw.nl. Uw verhaal zal vertrouwelijk behandeld worden.
DJ Whiteman
Guest
« Reply #1 on: 15-03-2010, 20:51:21 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Als jongen moest ik ook toe kijken hoe mijn oom , pater Wijdman zijn boelwerk verrichtte, heel soms mocht ik de kleintjes een handje mee helpen, ach man dat is al allemaal verjaard, jullie zijn toch ook gedoop en goed terecht gekomen .Nota bene hebben jullie ook de hostie aangenomen om te zwijgen.
Dat is de hostie , niet er over praten dus.
pffff
Guest
« Reply #2 on: 15-03-2010, 20:54:30 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Als jongen moest ik ook toe kijken hoe mijn oom , pater Wijdman zijn boelwerk verrichtte, heel soms mocht ik de kleintjes een handje mee helpen, ach man dat is al allemaal verjaard, jullie zijn toch ook gedoop en goed terecht gekomen .Nota bene hebben jullie ook de hostie aangenomen om te zwijgen.
Dat is de hostie , niet er over praten dus.
wanneer worden we verlost van jou kaolo kakkerlak? je terroriseert deze site al 8 jaar. waarom schiet niemand je dood? waarom krig je geen harstilstan in je slaap?
Roomsoesje
Guest
« Reply #3 on: 16-03-2010, 10:30:24 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Denk niet dat het ze om de sex ging, maar puur om het traumatiseren van zoveel mogelijk jongens.

En wel om dezelfde reden waarom ze nu zo vel tegen moederliefde zijn, elke moeder moet na de bevalling toch zo snel mogelijk aan het werk en haar kind voor iemand anders achter laten. angry

Sommige moeders willen graag maar daarvoor mag je ze toch niet allemaal dwingen.
Yo
Guest
« Reply #4 on: 16-03-2010, 11:05:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Als een moeder eerlijk zegt niet te willen werken, wordt ze gewoon naar een inrichting gebracht.
Want de hele omgeving gaat er tegen in.
yo
Guest
« Reply #5 on: 16-03-2010, 11:06:54 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Als een moeder eerlijk zegt niet te willen werken, wordt ze gewoon naar een inrichting gebracht.
Want de hele omgeving gaat er tegen in.

De omgeving is dan tegen de moeder, want ze moeten immers allemaal werken
Kat
Guest
« Reply #6 on: 16-03-2010, 11:18:28 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

En je hoeft geens psychiater te zijn om te weten wat hier het effect van is, dus ze doen en deden het bewust.
pols
Guest
« Reply #7 on: 16-03-2010, 11:43:11 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik heb al eerder aangegeven dat dat veeolvuldig voorkwam en komt in Su
er waren 3 gebroeders die pater  waren in su inde jaren mid 50 tenminste een daarvan
deed dat veel  ook met onerwijzeressen van de louise school
`1 met een chinese naam ik betrapte ze id kerk ze kon al half kotsen uitbrtengen isj t goed sjo pater
met die lat id mond ze heeft als wraak later een nichtje van mij zwaar gepest omdat
ik het op de paulus aan jongens verteld had
kat
Guest
« Reply #8 on: 16-03-2010, 11:46:45 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dus die gasten hebben als het waren totaal geen contact met God.
Yo yo
Guest
« Reply #9 on: 16-03-2010, 11:55:23 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dus die gasten hebben als het waren totaal geen contact met God.

Dat we tegenwoordig de goede natuur noemen.
wns
Guest
« Reply #10 on: 16-03-2010, 12:20:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dan moet er toch nog nagekeken worden hoeveel mannen deze figuren als voorbeeld zagen.
En wat de schade is die zij hebben aangericht
kattie
Guest
« Reply #11 on: 16-03-2010, 13:07:06 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Denk dat zelfs nog een paar zullen zijn die voor pater in de bres springen.
@ kattie
Guest
« Reply #12 on: 16-03-2010, 13:14:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Denk dat zelfs nog een paar zullen zijn die voor pater in de bres springen.

dan is dat uit schaamte want bij ons suris is dit taboe en die slachtoffers krijgen nog steeds veels te vaak te horen dat ze liegen of dat t hun eigen schuld is en dat ze een schande zijn voor de familie. dus ik kan me voorstellen dat ze uit schaamte willen doen alsof t niet is gebeurd.
kattie
Guest
« Reply #13 on: 16-03-2010, 13:20:45 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

dan is dat uit schaamte want bij ons suris is dit taboe en die slachtoffers krijgen nog steeds veels te vaak te horen dat ze liegen of dat t hun eigen schuld is en dat ze een schande zijn voor de familie. dus ik kan me voorstellen dat ze uit schaamte willen doen alsof t niet is gebeurd.

Terijl er dagelijk overal uit de wereld dit soort berichten komen, dan wordt het misschien tijd dat ze wat aan hun schaamte gevoel doen.
Want als ze zo door gaan, dan kunnen ze nogwel eens erger worden dan pater.
Vogeltje
Guest
« Reply #14 on: 16-03-2010, 13:22:16 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik merk dat surinamers (niet allemaal) zich vaak storen wat de mening is van anderen over hen.
Waardoor men niet openlijk wilt uitkomen voor hun mening. Ik weet niet of dat te maken heeft met de kleinschaligheid van de bevolking.
Pages: [1] 2 3 4   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: