mijn dochter van 4 heeft sinds een paar maanden een denkbeeldig zusje "eliza" / "ilena" ( 1 zusje die de ene keer zo heet en de andere keer zo) deze heeft ze in de vakantie gekregen haar vriendinnetje waar ze anders mee speeld was toen met vakantie ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar dat is mogelijk
als mijn dochter rustig op de bank zit schuift ze plotseling op en zegt me zusje wil ook zitten of we lopen op straat en dan draait ze zich om en roept ze zusje kom soms is ze haar zusje ook aan het zoeken en roept ze haar en nog mee van zulk soort dingen maar als je als volwassene iets vraagt over haar zusje zegt ze ze bestaat niet echt ik speel gewoon ik heb geen zusje alleen een broertje
laatst was ze aan het spelen met 2 vriendinnetjes die wat ouder zijn als haar (6&

en was ze haar zusje aan het roepen en de oudste van haar vriendinnetjes vroeg me wie roept ze dus ik heb maar gezegt ze heeft een zusje die niemand kan zien alleen zij ziet haar
later toen haar vriendinnen weg waren heb ik haar verteld als ze met vriendinnen speeld moet ze niet haar zusje roepen want haar vriendinnetjes vinden je dan een beetje raar en mijn dochter vroeg natuurlijk waarom en heb ik maar gezegt omdat zij je zusje niet zien
zijn er meer moeders hier die een kind hebben met een denkbeeldig vriendje