+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Kids & Zo» denkbeeldige vriend
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: denkbeeldige vriend  (Read 1411 times)
similac
Guest
« on: 21-08-2007, 21:38:23 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

mijn dochter van 4 heeft sinds een paar maanden een denkbeeldig zusje "eliza" / "ilena" ( 1 zusje die de ene keer zo heet en de andere keer zo) deze heeft ze in de vakantie gekregen haar vriendinnetje waar ze anders mee speeld was toen met vakantie ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar dat is mogelijk
als mijn dochter rustig op de bank zit schuift ze plotseling op en zegt me zusje wil ook zitten of we lopen op straat en dan draait ze zich om en roept ze zusje kom soms is ze haar zusje ook aan het zoeken en roept ze haar en nog mee van zulk soort dingen maar als je als volwassene iets vraagt over haar zusje zegt ze ze bestaat niet echt ik speel gewoon ik heb geen zusje alleen een broertje

laatst was ze aan het spelen met 2 vriendinnetjes die wat ouder zijn als haar (6&Cool en was ze haar zusje aan het roepen en de oudste van haar vriendinnetjes vroeg me wie roept ze dus ik heb maar gezegt ze heeft een zusje die niemand kan zien alleen zij ziet haar
later toen haar vriendinnen weg waren heb ik haar verteld als ze met vriendinnen speeld moet ze niet haar zusje roepen want haar vriendinnetjes vinden je dan een beetje raar en mijn dochter vroeg natuurlijk waarom en heb ik maar gezegt omdat zij je zusje niet zien

zijn er meer moeders hier die een kind hebben met een denkbeeldig vriendje
ikkuh....
Guest
« Reply #1 on: 22-08-2007, 10:07:52 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ja ik heb dat vroeger zelf gehad. Een broertje had ik alleen...
Het schijnt dat kinderen dat vaak doen als ze eentje zijn van een tweeling.
similac
Guest
« Reply #2 on: 22-08-2007, 12:01:07 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

een denkbeeldig broertje?? ben jij dan 1 van een tweeling?? hj toogeveer??

mijn dochter is niet 1 van een tweeling ze was de hele 9 mnd alleen in mijn buik en is alleen ter wereld gekomen

ik heb ook gelezen dat het normaal is dat kinderen en denkbeeldig vriendje hebben
als ze zich vaak vervelen (als ze wat slimmer zijn dan een gemiddeld kind van die leeftijd)of als ze iets eng vinden stres hebben (bv 1e schooldag) dan zoeken ze troost bij een denkbeeldig vriendje want die is altijd bij ze en doet wat ze zeggen
en opgegeven moment is het denbeeldige vriendje weg want het is niet meer leuk het gaat vervelen

maar ik vroeg me af of ook moeders dit (denkbeeldig vriendje) zien bij hun kinderen of zelf een denkbeeldig vriendje hadden
ikkuhh.....
Guest
« Reply #3 on: 22-08-2007, 14:32:20 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

een denkbeeldig broertje?? ben jij dan 1 van een tweeling?? hj toogeveer??

mijn dochter is niet 1 van een tweeling ze was de hele 9 mnd alleen in mijn buik en is alleen ter wereld gekomen

ik heb ook gelezen dat het normaal is dat kinderen en denkbeeldig vriendje hebben
als ze zich vaak vervelen (als ze wat slimmer zijn dan een gemiddeld kind van die leeftijd)of als ze iets eng vinden stres hebben (bv 1e schooldag) dan zoeken ze troost bij een denkbeeldig vriendje want die is altijd bij ze en doet wat ze zeggen
en opgegeven moment is het denbeeldige vriendje weg want het is niet meer leuk het gaat vervelen

maar ik vroeg me af of ook moeders dit (denkbeeldig vriendje) zien bij hun kinderen of zelf een denkbeeldig vriendje hadden

ja ik was 1 van een tweeling, in de eerste weken is het foutgegaan, dat zagen ze pas bij de geboorte.
maar ze zeggen dat het kind dan het gevoel heeft dat het iets mist, en soort steun bij inderdaad eerste schooldagen of stress-situaties. Maar er zijn veel verhalen over hoor...
good luck..
proud mommy
Guest
« Reply #4 on: 30-12-2007, 14:01:04 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik ben nu zelf 20 en toen ik een jaar of 3/4 was hadden me zus, ik en me nicht samen 1 denkbeeldige vriendin. Ik verschil 2 jaar van ze. We deden het meer uit verveling en voor de lol want voor de rest hadden we elkaar. Maar het is leuk. Maar wij speelden nooit met haar op straat allen thuis als we huisje speelde was ze de buurvrouw en gemeen was ze hahahhaa. En we noemde haar merlin om het echter te laten lijken was ze een boom die we flink gingen timmeren als we ruzie met haar hadden. Er is niets mis met je dochterje ze heeft een rijke fantasie.
hmmm
Guest
« Reply #5 on: 10-01-2008, 16:56:03 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik heb ook wel eens in een documentaire gezien dat het een traumatische reactie is. Dus mensen die voor hun 5de levensjaar extreem traumatische dingen hebben meegemaakt (mishandeling, verkrachting etc) ook denkbeeldige personen kunnen creeren.

Wij volwassen zijn in staat om te vluchten als wij bang zijn, kleine kinderen kunnen dat niet en ontwikkelen dus op die manier een "ander" zodat ze in die "realiteit" kunnen vluchten en niet met de situatie hoeven te dealen.

Dit is best wel heftig, ik zou toch wel met ej huisarts of misschien een kinderarts praten, al is het maar om te checken. Hopelijk is het "onschuldig" en komt het door verveling (waar je dan ook echt iets aan moet gaan doen als ouder zijnde). Maar wie weet wat je dochtertje heeft meegemaakt waar jij niet bij was... Better save than sorry!
..............
Guest
« Reply #6 on: 10-01-2008, 18:55:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het kan ook een geest zijn. Zoek alles uit!
ts
Guest
« Reply #7 on: 10-01-2008, 20:43:59 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

toen haar vriendinnetje terug kwam van vakantie was het denkbeeldige zusje er nog heel even en toen was het over .......

en voor diegene die schreef dat je er als ouder er toch wat aan moet doen als je kind zich verveeld .... je kan je kind niet altijd bezig houden ze moet ook leren zich zelf te vermaken
me
Guest
« Reply #8 on: 18-01-2008, 09:38:46 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Onderzoek vraag je kind naar hoe ze eruit ziet wat ze spelen of zegt tegen je kind, maak je niet druk hier om.
papie
Guest
« Reply #9 on: 20-01-2008, 17:42:09 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

nou nou ,, ik heb een dochtertje van 12 en toen die 3 jaar oud was had ze ook van die denk beeldige vriendinnetjes en ze speelde heel lang samen zonder ruzie,,ik denk dat dat vaak het geval is bij kinderen slim zijn
zo kan je ook soms je kind horen vertellen over dingens die 100 jaren terug zijn gebeurd
he geloof je dan in reingarnatie  ,, zijn allemaal stof tot nadenken maar mensen het gebeurd ,, en weest niet bang , is niet zo erg
Yohoho
Guest
« Reply #10 on: 24-01-2008, 00:15:21 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wat als het geen denkbeeldig vriendje is maar het echt zien?
Sixth sense........
een moeder
Guest
« Reply #11 on: 16-02-2008, 18:08:11 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

mijn dochter van 4 heeft sinds een paar maanden een denkbeeldig zusje "eliza" / "ilena" ( 1 zusje die de ene keer zo heet en de andere keer zo) deze heeft ze in de vakantie gekregen haar vriendinnetje waar ze anders mee speeld was toen met vakantie ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar dat is mogelijk
als mijn dochter rustig op de bank zit schuift ze plotseling op en zegt me zusje wil ook zitten of we lopen op straat en dan draait ze zich om en roept ze zusje kom soms is ze haar zusje ook aan het zoeken en roept ze haar en nog mee van zulk soort dingen maar als je als volwassene iets vraagt over haar zusje zegt ze ze bestaat niet echt ik speel gewoon ik heb geen zusje alleen een broertje

laatst was ze aan het spelen met 2 vriendinnetjes die wat ouder zijn als haar (6&Cool en was ze haar zusje aan het roepen en de oudste van haar vriendinnetjes vroeg me wie roept ze dus ik heb maar gezegt ze heeft een zusje die niemand kan zien alleen zij ziet haar
later toen haar vriendinnen weg waren heb ik haar verteld als ze met vriendinnen speeld moet ze niet haar zusje roepen want haar vriendinnetjes vinden je dan een beetje raar en mijn dochter vroeg natuurlijk waarom en heb ik maar gezegt omdat zij je zusje niet zien

zijn er meer moeders hier die een kind hebben met een denkbeeldig vriendje
hoi mijn dochter van had toen ook een vriendje een vogel die heeft ze een tijdje gehad en ik heb ook gehoort dat kinderen meer zien dan wij
onderzoek
Guest
« Reply #12 on: 27-02-2008, 12:40:38 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dat van de " The Sixth Sense" vond ik vreselijk eng. Onderzoek toch voor de zekerheid
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: