Ik lees dit allemaal ook met een dubbel gevoel. Ik heb een tijd lang ook bleekcremes gebruikt. ik had een ernstige vorm van waterpokken gehad en die vlekken gingen toen niet meer weg. Die vlekken heb ik doen dagelijks aangestipt en tegelijkertijd smeerde ik ook mijn knieen en ellebogen mee in. dat vind ik toch heel wat anders dan je hele huidoppervlak bleken. Ik vind het dieptriest.
Eigenlijk moeten die cremes ook alleen daarvoor gebruikt worden; voor vlekken en zo, maar toch niet om je hele lichaam mee in te smeren?
en jullie kunnen er wel lekker luchtig over doen, maar er is hier echt veel meer aan de hand. Mensen die hele tinten lichter willen worden hebben echt een minderwaardigheidscomplex. Ik snap wel hoe dat zo komt, maar aub kun je niet wat sterker in je schoenen gaan staan? Als jij jezelf niet accepteert zoals je bent, zal een ander dat ook nooit doen. En de mensen die je onheus behandelen vanwege je teint: de manier waarop ze je behandelen zegt meer iets over hen dan over jou. Mannen die dat soort dagoe- dingen doen; zo'n man moet je toch niet willen? Dat zou slecht zijn voor je kinderen. Je wilt toch geen man die z'n eigen huidskleur en dus zichzelf verafschuwt? Dat geeft hij door aan je kinderen. Zolang we dit soort denkpatronen niet doorbreken blijven velen van ons donkere mensen geestelijk ziek.
Wauwww mensen

jullie zijn wel raar man... die mensen die lichter zijn en bruiner willen worden zeggen jullie niks tegen? nou dit is gewoon hetzelfde hoor maar dan andersom, ik snap jullie niet hoor jullie stresse en schamen jullie om dit soort mensen maar het is precies hetzelfde als wat die blanke mensen doen