Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: Ik heb mijn dochter - nog net niet- betrapt op masturberen wat moet ik doen?  (Read 5940 times)
zeer bezorgde moeder
Guest
« on: 21-01-2008, 08:54:08 - GMT-1 »

Wie kan me hier advies over geven? Mijn dochter is 9 en was volgens mij met zichzelf bezig toen ik de deur openmaakte. Ik raakte inwendig in paniek en weet niet hoe ik dit bespreekbaar moet maken. Wat moet ik doen?
ook een mammie
Guest
« Reply #1 on: 21-01-2008, 09:22:55 - GMT-1 »

goedemorgen bezorgde moeder,ik ben ff geschrokken van je verhaal je dochter is vrij jong om dit soort dingen te doen.
maar zet je angst op zij en ga een gesprek aan met je meisje,vraag haar waar ze het heeft geleerd en waarom ze het doet,het kan ook zijn dat ze (wat ik niet hoop) misbruikt is, leg haar uit dat er niets verkeerd aan is alleen is zij te jong hier voor.praat tot haar en voor al niet boos worden want dan heb je kans dat ze dicht klapt.
ik wens je voor kracht en geduld toe want dit is niet makkelijk succes
nou
Guest
« Reply #2 on: 21-01-2008, 09:35:17 - GMT-1 »

mijn dochter was bijna 2 jaar toen ik haar leerde hoe ze haar poenie moest wassen . toen ze haar zelf waste klaarde haar gezicht helemaal op en kreeg ze een big smile op haar gezicht en zei : lekker hoor mam . ik schoot in de lach en zei dat het inderdaad lekker is en dat ik dat ook lekker vond . de big smile kreeg ze nog een paar keer , en daarna was het gewoon . ik denk dat ze er soms nog wel bij stilstaat maar er geen hele seremonie van maakt . en zo zijn er nog wat taboes die ik al lachend heb kunnen bespreken met haar . maar ik ben er wel blij mee dat het zich nu allemaal afspeelt , nu ze nog zo jong is . je dochter is ook nog jong . ik zou gewoon met haar erover praten . en zeg niet dat het niet lekker of vies is , want dat is het niet . maak haar in ieder geval duidelijk dat het wel iets voor haarzelf alleen is , en niet om te delen met jongens uit de klas ofzo . het is een vervelende job , maar jij bent de beste persoon die dat met haar kan bespreken of een welbespraakte zus . succes
xx
Guest
« Reply #3 on: 21-01-2008, 17:23:56 - GMT-1 »

Ik was zelf 8 toen ik begon met masturberen. Ben heel normaal opgevoed en geen schokkende ervaringen wat betreft sex gehad en ben uiteindelijk op mijn 18e ontmaagd.

Ik denk niet dat je je al te veel zorgen moet maken. Misschien is het wel een idee haar leesboeken te geven over sex. Die moeten er zijn voor 8 jarigen. Je kan het bespreekmaar maken maar je moet er geen big deal van maken, want dat is het vooralsnog niet.  
..
Guest
« Reply #4 on: 21-01-2008, 22:49:16 - GMT-1 »

Wie kan me hier advies over geven? Mijn dochter is 9 en was volgens mij met zichzelf bezig toen ik de deur openmaakte. Ik raakte inwendig in paniek en weet niet hoe ik dit bespreekbaar moet maken. Wat moet ik doen?

De inwendige paniek is slechts de taboes die wij hebben. Onze Surinaamse families bespraken weinig dingen met ons en alles wat moeilijk te bespreken was was verkeerd. Laat je dochter lekker zichzelf ontdekken. Meteen angst dat ze rijp wordt en het met jongens wilt gaan delen....niet nodig die angst.
De natuur zoekt gewoon haar weg hier. Omarm het in plaats van het weg te drukken. De natuur wint het toch wel van je dus relax maar.
De manier waarop jij reageert bepaalt de manier waarop je dochter straks gaat reageren naar jongens en naar haar eigen kinderen straks......dus relx
ik
Guest
« Reply #5 on: 22-01-2008, 00:17:35 - GMT-1 »

hoi.....schrik niet, maar ik heb de waterstraal ondekt toen ik 6 jr oud was.........dus in zekere zin masturberen. en nee, ben niet misbruikt of zo. ben ontmaagd op me 21. niet in paniek raken.............ze is gewoon bezig haar lichaam te verkennen
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

« Reply #6 on: 22-01-2008, 16:11:25 - GMT-1 »

Volgens mij is er ook absoluut geen reden om in paniek te raken.

http://www.ouders.nl/seks/lseks015.htm
Sensoa: Praten met kinderen en jongeren over seksualiteit en relaties
zeer bezorgde moeder
Guest
« Reply #7 on: 23-01-2008, 00:14:05 - GMT-1 »

Bedankt voor alle leuke en leerzame reacties. Ik vind het een moeilijk onderwep. Ik ben helemaal niet preuts of zo, maar ik vind het ergens toch vies die handeling en mijn kind...Ik vind het moeilijk. Ik moet me erover heen zetten...Maar ik heb er moeite mee, ik zie mijn kind altijd als schattig en lief en zoiets banaals jaagt me ergens angst aan. Ik heb ff tijd nodig om hiermee te dealen.

groetjes
Sexuele voorlichting
Guest
« Reply #8 on: 23-01-2008, 21:03:47 - GMT-1 »

Moeder je hoeft je helemaal geen zorgen te maken. Ik was waarschijnlijk ook de leeftijd van jou dochtertje
toen ik dat deed. Ik zat op de basis school en deed dat ook. Dit is niets vreemds hoor. Als je kinderboeken
leest, dan zal je ook zien dat kinderen op hele jonge leeftijd (vanaf 2 jaar) als ontdekken, dat het stimuleren
van de geslachtsdelen een fijn gevoel geeft. En op jonge leeftijd hebben ze ook helemaal geen sex ingedachte.
ze vinden het gewoon een fijn gevoel. Maar jou dochtertje is al negen, dus ik zou gewoon beginnen met sexuele voorlichtingen.

Ik weet niet of je in amsterdam woont, maar 1 halte na koningsplein is een kinderboekenwinkel er staat ook een autootje van pluk van de petteflet buiten. Ik heb daar heel veel boeken gehaald. Die vrouw heeft heel veel boeken voor kinderen die over sexuele voorlichtingen gaan en dan moet je niet denken aan "hoe leer ik mastruberen".

Maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat u hier laat mee begonnen bent (en dat is geen verwijt), want zo vele met u. Ik heb een dochtertje van 2 1/2 en met sexuele voorlichting kan je al beginnen met 6 jaar. Hangt natuurlijk van het kind af, maar negen vind ik laat.

Voor alle andere ouders die nog jonge kinderen hebben. Koop kinderboeken (nou ja boeken 1 of 2) die de kinderen vertelellen waar baby's vandan komen en zo ga je steeds eens stapje verder. Tot dat je kind een leeftijd bereikt heeft, waarbij ze niet bang gaat zijn om vragen te stellen, maar zal ze bv trots naar je toe komen lopen op te vertellen dat ze al schaamharen krijgt of wat dan ook. Die schaamte moeten de kids niet hebben.

Ik begrijp dat het een moeilijk onderwerp is om met je kind over te hebben.
Ik typ dit alles, maar zoals ik al zei, mijn dochter is twee en een half, maar ik weet cker dat ik dit wel ga doen.
Reden waarom, omdat ik nu al de boeken in huis heb, dus hoe moeilijk ik het ook ga vinden, ik kan er niet omheen en ik kan het niet vergeten, daarom heb de boeken vroeg in huis gehaald bewust dus.

Maar toch succes. kiss
jaja zal wel
Guest
« Reply #9 on: 21-11-2013, 22:22:59 - GMT-1 »

beetje opschepperige reacties hier zeg

ene was 2 andere 6 pleur es op man jokers
Pages: [1]   Go Up
  Print  

Jump to: