Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: recept surinaamse vleesbroodjes  (Read 5652 times)
lia
Guest
« on: 16-08-2008, 18:45:58 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wie kan mij het recept geven van de enige echte ouderwetse surinaamse vleesbroodjes zoals wij die in su. gekend hebben?

alvast bedankt
babbyy
Guest
« Reply #1 on: 08-09-2012, 15:22:47 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

voor de vulling kun je gehakt nemen of gepluisd vlees.

verwarm de oven voor op 200 graden
kruid de vlees of gehakt naar smaak.bak het in een pan met fijn gemalen ui en knoflook. doe er dopewrten maïs of ander groenten in mee bakken, breng het op smaak.

haal de bladerdeeg vellen los van elkaar en leg ze op de aanrecht met het papiertje er onder..
vul de bladerdegen in het midden met een hoeveelheid vulling. klap de bladerdeeg over de vulling heen en druk de zijkanten een beetje aan met je vingers en daarna met een vork. ( ook kun je de bladerdeeg door midden snijden zodat je meer vleesbroodjes kunt maken. Na het dicht plakken met een vork kun je het bestrijken met een los geklopt ei.

Dan de oven in voor 25 min. hou zelf bij hoe bruin het word, het moet beetje goud bruin zijn.

successs

geen bladerdeeg
Guest
« Reply #2 on: 21-10-2012, 14:32:38 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik zou graag het deeg zelf willen maken. Dus geen bladerdeeg gebruiken. Net zoals de Surinamers het deeg maken. Heeft iemand een recept van zo,n vleesbrood deeg? De smaakt is dan ook anders.
@ babbyy
Guest
« Reply #3 on: 21-10-2012, 18:37:28 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

voor de vulling kun je gehakt nemen of gepluisd vlees.

verwarm de oven voor op 200 graden
kruid de vlees of gehakt naar smaak.bak het in een pan met fijn gemalen ui en knoflook. doe er dopewrten maïs of ander groenten in mee bakken, breng het op smaak.

haal de bladerdeeg vellen los van elkaar en leg ze op de aanrecht met het papiertje er onder..
vul de bladerdegen in het midden met een hoeveelheid vulling. klap de bladerdeeg over de vulling heen en druk de zijkanten een beetje aan met je vingers en daarna met een vork. ( ook kun je de bladerdeeg door midden snijden zodat je meer vleesbroodjes kunt maken. Na het dicht plakken met een vork kun je het bestrijken met een los geklopt ei.

Dan de oven in voor 25 min. hou zelf bij hoe bruin het word, het moet beetje goud bruin zijn.

Mijn ervaring is dat als je het gehakt eerst bakt dat het dan losjes is, en als je dan een hap neemt van dat boodje dan valt alles eruit.
ANk
Guest
« Reply #4 on: 14-02-2013, 10:06:50 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik zou graag het deeg zelf willen maken. Dus geen bladerdeeg gebruiken. Net zoals de Surinamers het deeg maken. Heeft iemand een recept van zo,n vleesbrood deeg? De smaakt is dan ook anders.

Hoii.. Mijn recept voor het maken van mijn eigen bladerdeeg..

- 1 pond zelfrijzend bakmeel
- 1 pak roomboter
- Ijsblokjes.. net zoveel als je tijdens het gebruiken nodig heb ...

Deze deeg ga je dan met zachte boter en je zelfrijzend meel mixen, gebruik dan de ijsklonten om alles te verstevigen ..
Goed kneden is heel erg belangrijk.. Totdat alles goed zacht is .. en ongeveer 15 min laten staan en dan weer ff kneden ..
Vergeet niet de ijsklonten te gebruiken zodat de stijfheid in het beslag zich blijft behouden...

Daarna uitrollen....
vleesboompjes zijn bitter
Guest
« Reply #5 on: 24-02-2013, 06:52:41 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

bah,wie eet er nou vleesboompjes.
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: