+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Kids & Zo» heel jonge kinderen en sex
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1] 2 3 4   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: heel jonge kinderen en sex  (Read 52423 times)
reallyworriedmom
Guest
« on: 25-09-2008, 15:58:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

beste moeders,

ik krijg hartkloppingen als ik dit voor jullie moet neertypen.
ik vraag jullie advies en wil ook weten als jullie ervaringen hebt met dategene dat ik zometeen noteer.
en wat voor oplossingen er zijn.
kan een jongen van 5 jaar al sexuele ervaringen hebben??
ik heb em laatst betrap met me dochtertje dat jonger dan hem is.
hij omhelsde haar en maakte sexuele bewegingen met zijn lichaam tegen de hare.
nadien stopte hij zijn hand in dr broek, en ik kon het niet meer aanzien, dus stapte ik erop af.
ik bekeek ze van een aftsand en ze wisten niet dat ik stond te kijken,il wilde zeker zijn of het werkelijk is wat ik dacht.
mijn dochtertje had er geen aandacht bij, ze was zich niet bewust van datgene hij bezig was te doen.

lieve mama's, hebben jullie dit eerder ook meegemaakt.
ik weet niet hoe lang dit gaande was, maar nu ik met me eigen ogen heb gezien, ben ik oplettender gaan worden.
ik wil ze geen moment uit het oog verliezen.
en ze mogen nu absoluut niet alleen spelen.
als ze luidruchtig bezig zijn te spelen, weet ik dat het veilig is, maar zodra ik niks meer hoor en vind dat ze te stil zijn, ga ik gauw erop af.
maar je weet je kan een kind niet 1x24 uur onderogen hebben.

nogmaals,
is het normaal van die jongen, heeft hij die gevoelens al?
of is het iets die hij gezien heeft en die hij nabootsts.

graag jullie ervaringen of advies.
pls
alvast bedankt.
....
Guest
« Reply #1 on: 26-09-2008, 07:38:38 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

nee dat is NIET normaal en ik zou persoonlijk meteen naar een arts gaan en hulp zoeken!
Ik zou denken aan misbruik.....
ik werk zelf al jaren met kleuters en dit is echt geen normaal ontdek gedrag meer hoor!
similac
Guest
« Reply #2 on: 26-09-2008, 10:08:50 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

beste moeders,

ik krijg hartkloppingen als ik dit voor jullie moet neertypen.
ik vraag jullie advies en wil ook weten als jullie ervaringen hebt met dategene dat ik zometeen noteer.
en wat voor oplossingen er zijn.
kan een jongen van 5 jaar al sexuele ervaringen hebben??
ik heb em laatst betrap met me dochtertje dat jonger dan hem is.
hij omhelsde haar en maakte sexuele bewegingen met zijn lichaam tegen de hare.
nadien stopte hij zijn hand in dr broek, en ik kon het niet meer aanzien, dus stapte ik erop af.
ik bekeek ze van een aftsand en ze wisten niet dat ik stond te kijken,il wilde zeker zijn of het werkelijk is wat ik dacht.
mijn dochtertje had er geen aandacht bij, ze was zich niet bewust van datgene hij bezig was te doen.

lieve mama's, hebben jullie dit eerder ook meegemaakt.
ik weet niet hoe lang dit gaande was, maar nu ik met me eigen ogen heb gezien, ben ik oplettender gaan worden.
ik wil ze geen moment uit het oog verliezen.
en ze mogen nu absoluut niet alleen spelen.
als ze luidruchtig bezig zijn te spelen, weet ik dat het veilig is, maar zodra ik niks meer hoor en vind dat ze te stil zijn, ga ik gauw erop af.
maar je weet je kan een kind niet 1x24 uur onderogen hebben.

nogmaals,
is het normaal van die jongen, heeft hij die gevoelens al?
of is het iets die hij gezien heeft en die hij nabootsts.

graag jullie ervaringen of advies.
pls
alvast bedankt.

kinderen zijn een product van hun ouders

die jongen heeft thuis zeker wat gezien en brengt het in praktijk bij jou dochter
ik neem aan dat die jongen waar je het over hebt niet jou kind is het staat nergens echt duidelijk vermeld
ik zal het zeker tegen zijn ouders zeggen want het is echt niet gewoon gedrag voor een 5 jarig kind wat mijn voorganger zegt het kan ook zijn dat het bij hem gedaan word en dat hij het daardoor als gewoon gedrag ervaard
dat jij het jongetje nog laat spelen met je dochter .... snap ik niet straks gaan ze verder en betast hij je dochter echt ... meschien wil ze het geen eens maar is hij sterker ... ik begrijp niet dat je ze nog laat spelen met elkaar ... leer je dochter maar dat niemand aan haar mag zitten ook haar vriendje niet .. sorry hoor begrijp het niet vind je geen slechte moeder hoor dat dat wel even duidelijk is
reallyworriedmom
Guest
« Reply #3 on: 26-09-2008, 12:28:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

beste similac,
hartleijk dank voor je reactie.
die jongen is inderdaar niet mijn kind.
ik heb zijn ouders al danig op de hoogte gesteld.
hij is afgestraft op datzelfde moment.
want die dag toen ik het zag, heb ik de ouders direkt erbij geroepen.
ik denk inderdaad dat hij het bij de ouders heeft gezien.
want hij slaapt nog bij ze, ik heb ze ook gezegd dat het daardoor komt.
maar ik vraag me nu af, of hij het afleert, of als hij het gaat voortzetten??
PSW
MamjoRuler

« Reply #4 on: 26-09-2008, 13:27:01 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

maar ik vraag me nu af, of hij het afleert, of als hij het gaat voortzetten

Dat weet je inderdaad niet. Echter, keep in mind dat dit een jongetje van 5 jaar is. Hij beseft nog niet goed hoe 'fout' dit is geweest. Het enige dat hij nu weet is dat hij straf krijgt als hij dit nog een keer doet. Of hij beseft waarom hij hierin fout is geweest, betwijfel ik.

De grote schuldigen hierin zijn, vind ik, de ouders! Een kind van 5 jaar kopieert wat hij in zijn omgeving ziet. Hij ziet het verschil niet tussen goed en kwaad. Ik vind het ook niet eerlijk van de ouders dat ze hem straffen, terwijl zij de aanzet hiertoe hebben gegeven. Zo'n jongetje groeit dan op met het idee dat sex synoniem staat voor straf krijgen. Ergo, hoe krijg je van die sexueel gefrusteerde jongens en later mannen. Ze hadden hem ook zonder te straffen duidelijk kunnen maken waarom hij dit niet mag doen.

Begrijp me goed, ik zou waarschijnlijk net als jij gehandeld hebben (meteen de ouders erbij halen). Maar, bedenk nogmaals, je hebt het over een kind van 5 jaar! en hoewel ik natuurlijk mijn dochter in bescherming zou nemen, zou ik het zo zielig voor het jongetje vinden als hij nog een keer gestraft werd door niet meer met je dochter te spelen. Wel met toezicht de eerste tijd, natuurlijk!

realworriedmom
Guest
« Reply #5 on: 26-09-2008, 13:54:58 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

beste PSW,
bedankt voor je gerustellende woorden, dat hij niet weet of het nou goed of kwaad is.
ik weet dat het nog maar een jongetje van 5 jaar is.
of hij nog met me docthertje speel, dan doen ze wel, maaar zoals je zegt, natuurlijk onder toeziende oog.
maar ik kan niet helpen dat nu ik nu met andere ogen daar hem kijkt. Ik heb nu zo een afkeer van hem en ziet hemniet meer als een onschuldig kindje. Ik weet dat dit als volwassene verkeerd is, maar ik kan het niet helpen.
ik probeer en doe me best om hem weer te accepteren als een kindje van 5.Maar de moedergevoelns in me laten het niet toe, maar geloof me, ik doe me uiterste best.
ik stel het niet op prijs dat ze spelen, maar voor de goede vrede laat ik het toe. Maar ik laat ze voor geen cent een moment uit het oog.
PSW
MamjoRuler

« Reply #6 on: 26-09-2008, 14:33:29 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

maar ik kan niet helpen dat nu ik nu met andere ogen daar hem kijkt. Ik heb nu zo een afkeer van hem en ziet hemniet meer als een onschuldig kindje. Ik weet dat dit als volwassene verkeerd is, maar ik kan het niet helpen.
ik probeer en doe me best om hem weer te accepteren als een kindje van 5.Maar de moedergevoelns in me laten het niet toe, maar geloof me, ik doe me uiterste be

Natuurlijk is dit te begrijpen. Een moederhart kan heel extreem reageren als het om haar kind gaat. Zo zouden alle moeders moeten zijn. Maar goed, dat is weer een andere discussie  Smiley
Alleen zou ik je toch op hetzelfde hart willen drukken om dit jongetje niet te laten boeten voor fouten waar zijn ouders debet aan zijn. Dat doe je trouwens al, door hem ondanks je gevoelens, met je dochter te laten spelen.
Misbruik
Guest
« Reply #7 on: 27-09-2008, 10:33:24 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Als die jongen die interessen heeft of de wil der is niks wat je kan doen behalve helemaal niet met je dochter laten spelen om te voorkomen dat het weer gebeurt.
Want je gaat er zeker vanuit dat bje hem bij de eerste keer betrapte, wie weet hoe vaak het al was gebeurt.
Neme geen risico's met je eigen kind.
Je dochter lijkt nu misschien geen last van te hebben maar mocht ze der last van krijgen kun je je donder opw edden dat zij ook gaat experimenteren op zeer jonge leeftijd.
Het is de moeite simpelweg niet waard.
Laat de ouders van die jongen hun probleem zelf opknappen, zorg dat ze hulp krijgen daarbij, vertrouw niet op hun kunde dit alleen aan te kunnen.
Denk ook aan andersmans kinderen die met deze jochie moeten gaan spelen.
Ze zullen het je waarschijnlijk niet in dank nemen, maar je kan dan tenmisnte wel vredig slapen als je straks hoort dat die joch andermans kind ook heeft misbruikt.
Want dat deed ie met je dochter, hij misbruikte haar.

Is hetzelfde dan je opa vergeven omdat ie oud en seniel is en omdat ie jou Opa is."
Die laat je dan ook geen seconde alleen met jou of andermans kinderen?

similac
Guest
« Reply #8 on: 29-09-2008, 09:46:50 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dat weet je inderdaad niet. Echter, keep in mind dat dit een jongetje van 5 jaar is. Hij beseft nog niet goed hoe 'fout' dit is geweest. Het enige dat hij nu weet is dat hij straf krijgt als hij dit nog een keer doet. Of hij beseft waarom hij hierin fout is geweest, betwijfel ik.

De grote schuldigen hierin zijn, vind ik, de ouders! Een kind van 5 jaar kopieert wat hij in zijn omgeving ziet. Hij ziet het verschil niet tussen goed en kwaad. Ik vind het ook niet eerlijk van de ouders dat ze hem straffen, terwijl zij de aanzet hiertoe hebben gegeven. Zo'n jongetje groeit dan op met het idee dat sex synoniem staat voor straf krijgen. Ergo, hoe krijg je van die sexueel gefrusteerde jongens en later mannen. Ze hadden hem ook zonder te straffen duidelijk kunnen maken waarom hij dit niet mag doen.

Begrijp me goed, ik zou waarschijnlijk net als jij gehandeld hebben (meteen de ouders erbij halen). Maar, bedenk nogmaals, je hebt het over een kind van 5 jaar! en hoewel ik natuurlijk mijn dochter in bescherming zou nemen, zou ik het zo zielig voor het jongetje vinden als hij nog een keer gestraft werd door niet meer met je dochter te spelen. Wel met toezicht de eerste tijd, natuurlijk!

zou ik het zo zielig voor het jongetje vinden als hij nog een keer gestraft werd door niet meer met je dochter te spelen.

je straft het andere kind niet nog een keer je neemt alleen je eigen kind in bescherming als het kind niet meer met je kind mag spelen
Renischa
Mambini
*

« Reply #9 on: 29-09-2008, 10:18:35 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik wil hier graag op reageren heb het vaker gezien van kleine kinderen die dat soort dingen doen ik werk veel met kinderen en hun problemen ik werk namelijk bij de jeugdzorg
let op het gedrag van het jongetje kleine kids doen dit niet zomaar of hij ziet het van ze ouders
en let op ze gedrag of het veranderd bij bepaalde mensen die in de buurt komen misschien is hij misbruikt dat ie het daarom doet
der zijn nog zoveel dingen waar je op kan letten want een kind doet het niet zomaar hij denkt dat het normaal is en dat het erbij hoort terwijl gewone normale kinderen die niets zien of horen niet zo zijn
maar straf die jongen niet voor iets wat hem is aangedaan of voor iets wat ie zlf ook maar ziet en waar hij van denkt dat het normaal is sommige die hier op reageren zo hatelijk en zo bod wacht maar tot jullie zelf voor zoiets staan dan kunnen jullie meepraten maar over iets wat je niet weet of snapt  Lips Sealed sssssssst sommige van jullie oordelen te snel en verkeert praat met die ouders of ie misschien van hun heeft gezien wat ze blijkbaar jou toch niet zegge maar dat laat ze wel nadenken !!!
of laat hun zijn gedrag observeren of geef ze advies en zeg ze dat ze met die jongen hulp gaan zoeken want geloof me dit is waarschijnlijk niet de eerste keer der moet naar hem gekeken worden hoe hij hier aan komt en let op je dochtertje wel heel goed want je moet ze niet echt alleen meer laten met ze tweeen en zeg je dochter wel dat als hij nog een keer die dingen doet dat ze jou moet roepe ze moet der niet schamen natuurlijk je moet het op een normale  toon zeggen en zeg der dat niemand maar dan ook niemand aan haar geslachtsdeel mag zitten omdat dat niet normaal is en zeg het wel rustig en een beetje op kinderniveau zodat zij het goed begrijpt en niet dat ze straks bang voor hem wordt maar ook dat ze niet bang hoeft te weze ndat  jij boos wordt en dat je het ook wel begrijpt
realworriedmom
Guest
« Reply #10 on: 29-09-2008, 14:15:33 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

beste renischa,

heel hartelijk dank voor je reactie, en ook de andere mamjo bezoekers.
aangezien je in deze richting werk, hoop ik niet dat je het vervelend vind dat ik je bepaalde vragen zal stellen.
ik heb begrepen dat die jongen niet meer bij zijn ouders slaapt zinds dat voorval.
maar hij heeft het al gezien en hij weet het al.
ik laat dr ook niet vaker met hem spelen.
omdat ik de situatie niet meer vertrouw.
maar hoe groot is de kans dat hij dit weer uithaald?
want hij is gestraft en gezegd dat hij dat niet meer moet doen.
en bovendien slaapt hij niet meer bij de ouders........

alvast bedankt
Details
Guest
« Reply #11 on: 29-09-2008, 15:07:22 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dit heeft niks met slapen bij de ouders en na apen te maken.
Droog rijden ok, maar hand in de ondergoed stoppen.
Dat is niet iets dat hij bij zijn ouders heeft gezien, tenminste dat lijkt me niet.
Doen ze het boven de dekens met licht aan terwijl hij naast ligt?
Zo ja dan betrekken ze hem er gewoon bij en is dat ook misbruik.
De details zijn te scherp om zomaar iets te zijn dat ie heeft gezien.
Is classic gedrag van misbruikte kind.
Meisjes die misbruik zijn bieden zich vaak aan, tillen rokjes omhoog enz.
Renischa
Mambini
*

« Reply #12 on: 30-09-2008, 15:42:48 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

de kans is heel groot dat ie het nog een keer doet miss dan niet  bij je dochter dan probeert ie het bij iemand anders omdat ie het wil beleven en hij denkt dat het normaal is straffen is niet de oplossing praten werkt meer want hoe meer je straft hoe schijnheiliger ze worden om het zo maar te zeggen want dan gaat ie proberen om het toch op een andere manier het achter je rug om te doen 1 ding is gewoon zeker der moet goed met die jongen gepraat worden over waar die het heeft gezien en dat soort dingen als ze ouders het niet doen kan jij het ook doen met hem praten zodat je er achter komt hoe of wat ik wens je in ieder geval heel veel succes maar het ligt echter niet alleen aan het jongetje want hoe komt een kind aan deze ideeen om dit te doen hij moet er over gehoord hebben en anders heeft ie het gezien of misschien is het hem aangedaan
niet af te leren
Guest
« Reply #13 on: 06-10-2008, 13:18:13 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

hij gaat het niet afleren
maar het gaat bij die bewegingen blijven en het aanraken van meisjes hun bobbie en poenie
en kussen .
hij is nog te jongen om te weten waar hij zijn ding in moet zetten
maar hij vind het wel een lekker gevoel ebn het is voor hem spannend omdta het niety mag dus hij zal er mee door gaan.
Dus let goed op je dochtertje .
dat jongeteje
Guest
« Reply #14 on: 11-10-2008, 08:19:28 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Is gewoon bezig zn lijf ontdekken,het jongetje is 5 zeg je,er zijn hele leuke boekjes al voor hele jonge kinderen om samen te lezen.
Ik zou ook niet willen dat dat bij mijn dochter gebeurde hoor begrijp me niet verkeerd.Dat hij aan zn eigen zit daar zou ik van zeggen prima maar niet aan ander kindjes dat mag niet.
Waarom meteen denken aan misbruik,en afstraffen.Dat straffen gaat toch niet helpen.Het is zelfs zo dat heel wat peuters aan zelfbevrediging doen,zal voor sommige wel vreemd om te horen zijn en natuurlijk doen jullie kinderen dat niet.Maar het is toch echt zo dat mensen ja ook kleintjes heel snel door hebben als iiets fijn voelt,Aangezien ze nog geen schaamte hebben,hebben ze niet zoiets van ik wacht wel tot in mn bedje ofzo snap je.Nog maals het voelt goed,dus als je ze straft snappen ze daar echt niks van ,verbieden helpt niet.
Degene die zegt dat ze met kleuters werkt hoort dan ook te weten dat dit gedrag vaak voorkomt het is niet nieuws.
Wel is het zo dat kinderen die thuis weinig liefde/aandacht krijgen het vaker doen want zoals ik al zei is het iets waardoor je je eigen fijn voelt,deze kindjes troosten zich zelf zo.Je kan het vreemd vinden maar tis echt waar ,vraag het anders maar aan je arts of op het burootje.Succes.
Pages: [1] 2 3 4   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: