|
GOD BEDANKEN
Guest
|
 |
« Reply #1 on: 02-11-2008, 14:00:07 - GMT-1 » |
|
Re: HOE GINGEN OMA'S VROEGER OM MET BABY'S,TIPS EN OSO DRESIES GRAAG? « Reply #1 on: Yesterday at 17:43:33 » Quote
-------------------------------------------------------------------------------- Ik weet dat mijn oma altijd de baby ging masseren. Tegenwoordig heb je daar ook cursussen voor. Maar mijn oma deed het jaren geleden al. Logged baby face Guest Re: HOE GINGEN OMA'S VROEGER OM MET BABY'S,TIPS EN OSO DRESIES GRAAG? « Reply #2 on: Yesterday at 17:45:36 » Quote
-------------------------------------------------------------------------------- Quote from: masseren on Yesterday at 17:43:33 Ik weet dat mijn oma altijd de baby ging masseren. Tegenwoordig heb je daar ook cursussen voor. Maar mijn oma deed het jaren geleden al.
HOE deed ze het en met wat? Logged masseren Guest Re: HOE GINGEN OMA'S VROEGER OM MET BABY'S,TIPS EN OSO DRESIES GRAAG? « Reply #3 on: Yesterday at 17:55:17 » Quote
-------------------------------------------------------------------------------- Quote from: baby face on Yesterday at 17:45:36 HOE deed ze het en met wat?
Met olie. Ik weet alleen niet meer welke olie. En ze rekte en strekte de baby helemaal uit bij wijze van spreken. Armpjes over elkaar, beentjes helemaal omhoog en over elkaar. En je kon aan de babies zien dat ze het wel lekker vonden. Logged Adyana MamjoRuler
Mambini Lobi: +250/-196 Offline
Re: HOE GINGEN OMA'S VROEGER OM MET BABY'S,TIPS EN OSO DRESIES GRAAG? « Reply #4 on: Yesterday at 20:20:15 » Quote
-------------------------------------------------------------------------------- Quote from: masseren on Yesterday at 17:43:33 Ik weet dat mijn oma altijd de baby ging masseren. Tegenwoordig heb je daar ook cursussen voor. Maar mijn oma deed het jaren geleden al.
Ik heb begrepen dat de technieken die onze bigisma's kenden, effectiever zijn dan de bekende Indiase babymassage.
Door stretch en wringtechnieken, wat op het eerste gezicht eng lijkt, wordt de baby weerbaarder. Zowel het imuumsysteem als het energetisch systeem worden gestimuleerd. Ze worden er ook lenig van. Er wordt meestal gewerkt met pure kronto olie.
Het wordt doorgaans van oma op moeder op moeder gegeven. Kom je uit zo'n familie dan bof je, anders moet je inderdaad op een cursus en dat is meestal de Indiase techniek. Logged
-------------------------------------------------------------------------------- Soso lobi OMA/BABY Guest Re: HOE GINGEN OMA'S VROEGER OM MET BABY'S,TIPS EN OSO DRESIES GRAAG? « Reply #5 on: Today at 14:53:10 » Quote
-------------------------------------------------------------------------------- Quote from: Adyana on Yesterday at 20:20:15 Ik heb begrepen dat de technieken die onze bigisma's kenden, effectiever zijn dan de bekende Indiase babymassage.
Door stretch en wringtechnieken, wat op het eerste gezicht eng lijkt, wordt de baby weerbaarder. Zowel het imuumsysteem als het energetisch systeem worden gestimuleerd. Ze worden er ook lenig van. Er wordt meestal gewerkt met pure kronto olie.
Het wordt doorgaans van oma op moeder op moeder gegeven. Kom je uit zo'n familie dan bof je, anders moet je inderdaad op een cursus en dat is meestal de Indiase techniek.
Beste Adyana,
Bedankt voor je info heb je toevalig een boekje hierover of een site waar dit op staat want ik ben bezig met mijn baby maar ik weet niet hoe ik haar moet masseren. Ze is nog al stijf.
Bijvoorbaat dank,
OMA/BABY Logged GOD BEDANKEN Guest Re: HOE GINGEN OMA'S VROEGER OM MET BABY'S,TIPS EN OSO DRESIES GRAAG? « Reply #6 on: Today at 14:58:02 » Quote
-------------------------------------------------------------------------------- Re: HOE GINGEN OMA'S VROEGER OM MET BABY'S, TIPS EN OSO DRESIES GRAAG? « Reply #1 on: Yesterday at 18:14:50 » Quote
-------------------------------------------------------------------------------- Tot nu toe mag een pas geboren baby,
Als eerst bedank je God en moeder aarde voor de baby en de goede bevalling met al je wensen etc etc.
Volg altijd je moeder instinkt, dat is het eerste gevoel dat in je opkomt.
1pas naar buiten na een week of een maand het hangt van het weer het seizoen waar de baby in is geboren.De gezondheid van de baby. 2Kraamvisite mag pas na een week. Wel een blauw bandje voor de baby dragen en blauwsel zetten. 3Zorg altijd dat mensen hun handen wassen en hygiënisch omgaan met de baby. 4baby in blauwsel baden als je constateert dat het met boze ogen en negatieve energie in contact is gekomen. Logged ingi Guest Re: HOE GINGEN OMA'S VROEGER OM MET BABY'S, TIPS EN OSO DRESIES GRAAG? « Reply #2 on: Yesterday at 19:06:34 » Quote
-------------------------------------------------------------------------------- De meeste Suri kinderen kregen van oudst rijstmeel of latogeen of poedermelk waar er geen vitamine in zit. Een andere optie was bananenmeel of kokorie.
De Paranen kregen kokorie of bananenmeel toegedient vandaar dat ze zo zwaar lijvig zijn.
Hindostanen daarentegen gaven hun babij's vroegtijdig versgroenten met vis en zorgden heel goed voor hun kinderen. Javanen gaven hun babij's pindameel met verse melk.
De stadscreolen moesten het doen met hun Marie , Polak of broodbeschuit met poedermelk vandaar dat ze nu uit de kleren gaan.
Wie weet wat de Indianen hun baby's te eten geven?
|