|
waarzo
Guest
|
 |
« Reply #45 on: 20-01-2009, 12:05:08 - GMT-1 » |
|
Het is een panklare kippenworst met peper en kruiden dus al voorgekookt maar niet eetklaar. Dus even in kokend water enkele minuten laten suderen om de sappigheid te behouden en dan bakken net kippenvleugeltjes of boutjes. Winkel is op hoek Lareyweg en Dierenselaan en heet El-salaam of iets dergelijks.
Vergeet het niet te bakken of op de bbq anders heeft het een half rauwe smaak. Ik hoor graag hoe het heeft gesmaakt... Ok zie je wel , we praten langs elkaar heen. Want wij hebben het over vleesworst (familie van bloedworst ) Die bak je niet maar die warm je op in een pan met water ( eigenlijk bouillion) en als het klaar is dan haal die streng uit de pan en dan snij je het in stukjes en dan eet je allen die binnenkant op die vel eet je niet op. Je weet wat ik bedoel toch , op kwakoe festival word je doodgegooid met standjes die dit verkopen . mar al met al klinkt jou worst ook niet verkeerd hoor , en ik sluit niet uit dat ik het ga proberen , kan je het ook op brood eten ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bridge
Over Troubled Water.
MamjoDon

Mambini Lobi: +1425/-126
Mi kondre,tru,mi lobi yu,yu moi tu na mi ai !
|
 |
« Reply #46 on: 20-01-2009, 14:23:02 - GMT-1 » |
|
.
Ik begin deze worst mystreie steeds vreemder te vinden . Nu schijnt die winkel op de dierenselaan te zijn terwijl ts het toch duidelijk had over hobbemaplein. Ik denk niet dat ze het over die vleesworst heeft hoor, want vleesworst bqq je niet en bak je ook niet in hete olie . Dus verwacht er niet teveel van als je gaat piepen hoor.
haha soso griedie foe mie , ik heb niet eens ff doorgedacht .  Maar ik ga die toch wel ook proberen hoor .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
waarzo
Guest
|
 |
« Reply #47 on: 20-01-2009, 15:05:14 - GMT-1 » |
|
haha soso griedie foe mie , ik heb niet eens ff doorgedacht .
Maar ik ga die toch wel ook proberen hoor . Hmmmm het is erg met je hoor, misschien ga ik het ook een keer proberen. Maar op een of andere manier vraag ik mij af als een slagerij op de dierense laan veel klanten heeft , waardoor alles altijd vers is . Anyway de vleesworst waar we het in het begin over hadden is nog steeds spoorloos . Als je bent gaan piepen laat me weten wat je ervan vond ok ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bridge
Over Troubled Water.
MamjoDon

|
 |
« Reply #48 on: 20-01-2009, 15:09:40 - GMT-1 » |
|
Hmmmm het is erg met je hoor, misschien ga ik het ook een keer proberen. Maar op een of andere manier vraag ik mij af als een slagerij op de dierense laan veel klanten heeft , waardoor alles altijd vers is . Anyway de vleesworst waar we het in het begin over hadden is nog steeds spoorloos . Als je bent gaan piepen laat me weten wat je ervan vond ok ?
Doe ik hoor , ik was vanmorgen nog in die straat , maar mi vergiettie foe loekoe . Morgenmiddag ga ik zeker , voordat ik naar mijn werk ga .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bal
Guest
|
 |
« Reply #49 on: 20-01-2009, 15:38:08 - GMT-1 » |
|
Hmmmm het is erg met je hoor, misschien ga ik het ook een keer proberen. Maar op een of andere manier vraag ik mij af als een slagerij op de dierense laan veel klanten heeft , waardoor alles altijd vers is . Anyway de vleesworst waar we het in het begin over hadden is nog steeds spoorloos . Als je bent gaan piepen laat me weten wat je ervan vond ok ?
Je kan het gewoon als snack eten of op brood wat je hart van houdt. Het staat in de vriesbak dus je moet het effe koken en bakken en als je een kanibaal bent dan gewoon zo opsmullen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
waarzo
Guest
|
 |
« Reply #50 on: 20-01-2009, 16:09:02 - GMT-1 » |
|
Doe ik hoor , ik was vanmorgen nog in die straat , maar mi vergiettie foe loekoe . Morgenmiddag ga ik zeker , voordat ik naar mijn werk ga . Wie weet wil ja na dit geproefd te hebben niets anders meer .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
waarzo @ bridge
Guest
|
 |
« Reply #51 on: 22-01-2009, 13:59:49 - GMT-1 » |
|
Doe ik hoor , ik was vanmorgen nog in die straat , maar mi vergiettie foe loekoe . Morgenmiddag ga ik zeker , voordat ik naar mijn werk ga . Joehoeee ik heb niks meer van je gehoord, ik mag toch hopen dat je niet oven de wc bril hangt vanwege de worst van de dierenselaan ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
waarzo
Guest
|
 |
« Reply #53 on: 23-01-2009, 08:04:23 - GMT-1 » |
|
eeeee , je maakt mij bang mang , bestaat de kans dat ik over de wc hang als ik het heb gegeten ? mi gadooooooooooooooo , waarzo waar ben je , ie no njang eng ete toch , ie da liebie ete mi goedoe ??. ( ik schreeuw nu een ordinaire motjo lafoe) neen hoor ik ben er nog . Bij nader inzien heb ik besloten om het toch maar niet te proberen . Rede waarom : Ik woon sinds dag en jaar in denhaag en ik heb nog nooit van een slager aan de dierenselaan gehoord die een lekker worst verkoopt snap je ? En ik ben van mening dat als het echt zo kevalijk was, dat de mond op mond reclame het allang had moeten verspreiden . Bijv. de worst van vyent op bijlmerveld , of de rotis van joosje in suriname , dat zijn dingen die mij wel ter ore zijn gekomen ( ok worst van vyent is nu geschrapt ) maar je begrijpt waar ik heen wil toch , want ik kan het niet zo goed verwoorden . Ik wil je in ieder geval niet bang maken . Dus mocht je alsnog gaan piepen, dan zie ik jou verslag gaarne tegemoet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
melrose
Guest
|
 |
« Reply #54 on: 23-01-2009, 08:59:55 - GMT-1 » |
|
ik had laatst ook nog lekkere kippevlees op in Rotterdam Noord, maar ben ff de naam kwijt van die suri chin zaak...die tori is tranga man. Lekker heet op je tong.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joyce
Guest
|
 |
« Reply #55 on: 23-01-2009, 17:26:25 - GMT-1 » |
|
al een hele tijd maak ik mijn "vleesworts" zelf en dan met verse braadworst van AH. Hoe? doe in een kleine pan een beetje water met daar in een bouilionblokje (groente boulion dan blijft het water mooi helder) doe er dan 1 teentje knoflook, een takje peterselie, stukje ui en een adjoema als je het heet wil hebben. Breng dit aan de kook. Als het water kookt het vuur wat lager zetten en de worstjes erbij doen. niet in prikken anders lopen ze vol water!
2e recept: doe de worstje in de stomer voor ongeveer 10 minuten. Maak een lekkere (pikante jus) en leg ze erin. Dit is heel lekker met rijst en groente. probeer het eens uit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aga
Guest
|
 |
« Reply #56 on: 23-01-2009, 18:33:34 - GMT-1 » |
|
He die chinees naast die broodjeszaak op het hobbemaplein verkoopt ook voorverpakte vleesworst hoor  heerlijk gewoon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
waarzo
Guest
|
 |
« Reply #57 on: 24-01-2009, 12:32:24 - GMT-1 » |
|
al een hele tijd maak ik mijn "vleesworts" zelf en dan met verse braadworst van AH. Hoe? doe in een kleine pan een beetje water met daar in een bouilionblokje (groente boulion dan blijft het water mooi helder) doe er dan 1 teentje knoflook, een takje peterselie, stukje ui en een adjoema als je het heet wil hebben. Breng dit aan de kook. Als het water kookt het vuur wat lager zetten en de worstjes erbij doen. niet in prikken anders lopen ze vol water! Oh , en kan je het ook zo eten net als de gewone vleesworst . Dus dat je alleen de inhoud eet en dat velletje niet ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joyce
Guest
|
 |
« Reply #58 on: 24-01-2009, 13:47:41 - GMT-1 » |
|
Ja, hoor net als de surinaamse vleesworst (bij geen enkele worst) moet je het velletje eten.
Probeer het eens uit, die wortjes kosten zo rond de €1,50 per 2 soms zelf goedkoper. Bij C1000 verkopen ze dezelfde worstjes maar dan van kip.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bridge
Over Troubled Water.
MamjoDon

|
 |
« Reply #59 on: 24-01-2009, 14:08:22 - GMT-1 » |
|
He die chinees naast die broodjeszaak op het hobbemaplein verkoopt ook voorverpakte vleesworst hoor  heerlijk gewoon Ik zag ze idd in het vriesvak , zal ik dan ook proberen nu jij zegt dat het heerlijk is . ai baja , behalve een Mamjobakroe krijg ik nu ook een worstbakroe erbij . 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|