Pages: [1] 2   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Hoe maak je een Chinese nasi?  (Read 8670 times)
Livorno
Guest
« on: 19-01-2009, 14:15:43 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Heeft iemand het recept voor me voor de nasi die je krijgt bij de Surinaamse Chinees? Het is niet zo gekruid maar wel heel erg lekker bij je Moksi Metie. Help me alsjeblieft.

mareike
Guest
« Reply #1 on: 24-01-2009, 14:26:26 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik vraag het me ook af..
Somedancer
MamJunior
**

« Reply #2 on: 28-01-2009, 21:46:21 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

chinese nassie is inderdaad altijd lekker .
champion
Guest
« Reply #3 on: 24-02-2009, 19:56:19 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

M'n vriendin maakt een witte nasie , die wel heel dichtbij die Chinese nasi komt . Ik moet er wel bij vermelden dat ze er helemaal geen ve-stin in doet , wat dus juist goed is .
Ingredienten : - Remia margarine
                    - gekookte rijst ( niet te nat , droog koken , losscheppen met
                    een vork en wat laten afkoelen )
                    - garnalen
                    - ui
                    - knoflook
                    - mespuntje trassie
                    - koren en wortelen uit blik
                    - maggieblokjes
Bereidingswijze : Het ui en knoflook fruiten in de margarine . Maggie en trassie erbij . Goed laten mixen en dan de garnalen snel gaar laten worden . De koren en wortelen erbij doen en op het laatst de rijst . Als garnering kun je prei of peterselie gebruiken . Probeer natuurlijk eerst een beetje , want misschien vind jij het niet lekker . We eten het altijd met kroepoek erbij ( zo uit de pak van Konimex ) en varkensvlees gehaald bij de Chinees .

drav
Guest
« Reply #4 on: 31-03-2011, 01:03:36 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Let dit is geen chinees recept meer
lea
Guest
« Reply #5 on: 31-03-2011, 05:15:42 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

chinezen gebruiken geen trassie hahaha champion.ze gebruiken meer msg (adjinomoto)vandaar dat het zo lekker is maar het is vergif .
De echjte lekkerbek
Guest
« Reply #6 on: 31-03-2011, 10:04:29 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

chinezen gebruiken geen trassie hahaha champion.ze gebruiken meer msg (adjinomoto)vandaar dat het zo lekker is maar het is vergif .

Neen ze gebruiken geen trasi maar belangrijk is een beetje bruine chinese poeder, sesamolie en de olie-saus van de moksi metie. Daarin je rijst bakken.
Succes
huub
Guest
« Reply #7 on: 31-03-2011, 12:00:05 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Benodigdheden
Wokpan
Rijst
Olie
Ei (Naar keuze)
Wortels (Naar keuze)
Hamblokjes (Naar keuze)
Ui (Naar keuze)
Eventueel naar keuze meer ingrediƫnten
Stappen
Kook de rijst
Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Pak voor het koken van de rijst een mooi grote pan, zodat je hier straks eventueel de rest van je nasi ook in kunt maken. Laat de rijst na het koken afkoelen.

Bereid je ingrediƫnten voor
Snijd - indien nodig - al je ingrediƫnten vast voor, zodat je die straks direct kunt gebruiken. Dit kun je alvast doen als je wacht op het koken van de rijst.

Verhit je wokpan
Zet je wokpan op hoog vuur en doe hier een beetje olie of boter in. Als je het in huis hebt, kun je ook speciale wokolie gebruiken. Deze olie ruikt erg lekker en is wat minder vet dan boter. Blijf tijdens het verhitten in de buurt van je pan, zodat er niets aan kan branden.

Voeg de eieren toe
Klop de eieren goed door elkaar in een kommetje tot een geel/oranje-achtige massa. Doe de eieren vervolgens in de wokpan en zorg er met de spatel voor dat de eieren in stukjes gebakken worden.

Voeg ui en ham toe
Voeg vervolgens eerst de stukjes ui toe. Roer deze stukjes goed door de stukjes ei. Als de ui een beetje bruin geworden is, kun je ook de hamblokjes toevoegen. Mocht je nog extra ingrediƫnten willen gebruiken, dan kun je die ook toevoegen.

Voeg de rijst toe
Als ook de overige ingrediƫnten goed gebakken zijn, kun je de rijst toevoegen. Roer de rijst gedurende een kwartier tot twintig minuten goed door met een spatel, zodat deze mooi bruin aanbakt.

Als je wilt kun je je gerecht nu ook nog op smaak brengen met een beetje zout of Maggie en eventueel ook nog peper. Je kunt bovendien nog een vleugje kerriepoeder toevoegen voor de kleur. Eet smakelijk cool
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

« Reply #8 on: 03-04-2011, 01:24:34 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

MSG is helemaal geen gif. Het laat je wel meer eten.
Lucienna
Guest
« Reply #9 on: 03-04-2011, 01:35:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Grrr...Wanneer kom jij je nasi voor me draaien...Grrrr.....Skatttie. ....Grrrr.... kiss.....
@ mamjo
Guest
« Reply #10 on: 03-04-2011, 02:53:27 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het is gewoon langzaam vergif. Maar ja, dan kom je weer met je ellenlange langabere tegengesputterij en dan wordt het 1 grote gehaal en getrek met jou. Ga vooral door met MSG eten en eet zoveel mogelijk ervan. Wanneer je later allerlei werede klachten krijgt heb ik tegen die tijd nergens last van.
lea
Guest
« Reply #11 on: 03-04-2011, 08:47:07 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

@ mamjo moderater
ik dacht dat je kon googlen en ook is bewezen dat MSG een slowly killer is .nog een x ga googlen dan kom je erachter wat MSG is.ik zou zeggen eet ze manjo moderater
maar er komt geen MSG in mijn huis binnen.
Lucienna
Guest
« Reply #12 on: 03-04-2011, 09:53:48 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

zou zeggen eet ze manjo moderater

Grrr....come one & take it .....Mamjootje..Idiootje....G rrrrr..... kiss kiss...Grrrrr....
huub
Guest
« Reply #13 on: 03-04-2011, 19:42:52 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

grrrrrrr kiss
MSG
Guest
« Reply #14 on: 21-04-2011, 12:08:29 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

@ mamjo moderater
ik dacht dat je kon googlen en ook is bewezen dat MSG een slowly killer is .nog een x ga googlen dan kom je erachter wat MSG is.ik zou zeggen eet ze manjo moderater
maar er komt geen MSG in mijn huis binnen.

Wat een onzin!

Ik vraag me af of je wel echt consequent bent, je moet dan namelijk ALLES wat je eet zelf klaarmaken, zelf broodbeleg.
Tegenwoordig zit dat spul ook bijna overal in, dus geen bouilonblokjes meer gebruiken en nooit meer buitenhuis eten, zelf niet op feestjes.

En denk je echt dat alles wat op internet staat ook waar is? Ken je soms iemand die daar aan dood is gegaan?
Ik heb iemand gekend die in alle gerechten wat ze klaarmaakte een theelepel vetsin in deed.
Ze is geen 100 geworden, dat wel, maar wel 92 en tot haar dood nooit ziek geweest.

Natuurlijk zijn er mensen die daar overgevoelig voor zijn. Er zijn ook mensen die overgevoelig zijn voor pinda, dat betekent niet dat pinda een langzame gif is!

Bovendien zit msg van nature ook in groente en vlees, dus ook geen groente en vlees meer eten?
Pages: [1] 2   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: