Staan opleidingen in suriname qua niveau gelijk aan die van nederland ?

(1/7) > >>

wil weten:
Ik heb een algemene vraag .
Staat scholing van suriname qua niveau gelijk aan scholing van nederland?
Stel iemand is in suriname docente op de middelbare school, kan hij/zij dan ook solliciteren op een middelbare school in nederland ?
Staat bijv. een HBO diploma gelijk aan die van suriname ?
Sterker nog als universitair bent afgestudeerd in suriname , staat dat gelijk aan die van nederland ?????
Schiet me niet af het is maar een vraag dank u !

...:
volgens de nederlandse regelgeving niet nee,
of dat terecht is is weer een heel ander topic..

mi:
Nee de opleidingen in su staan qua niveau niet gelijk; een simpel vb. Ik heb in su de onderwijzers akte diploma behaald met 5 jaar werk ervaring. Heb mijn diploma  hier laten waarderen via het informatie beheer groep en kwam uit op volgens de nederlandse maatstaven SPW  mbo 4.
Heb toen de opleiding sociaal pedagogisch hulpverleinig gedaan Hbo niveau in anderhalf jaar mogen doen met veel vrijstellingen. Heb wel veel moeten bewijzen dus terug moeten koppelen van su naar de opleiding(bewijsmateriaal.
Ik vond persoonlijk de waardering redelijk. Als ik nu in su mijn functie als onderwijzeres zou willen uitvoeren dan kan ik les geven op een kweekschool/middelbaar niveau.
dus toch grote passen vooruit.

wil weten:

Nee de opleidingen in su staan qua niveau niet gelijk; een simpel vb. Ik heb in su de onderwijzers akte diploma behaald met 5 jaar werk ervaring. Heb mijn diploma  hier laten waarderen via het informatie beheer groep en kwam uit op volgens de nederlandse maatstaven SPW  mbo 4.Heb toen de opleiding sociaal pedagogisch hulpverleinig gedaan Hbo niveau in anderhalf jaar mogen doen met veel vrijstellingen. Heb wel veel moeten bewijzen dus terug moeten koppelen van su naar de opleiding(bewijsmateriaal.
Ik vond persoonlijk de waardering redelijk. Als ik nu in su mijn functie als onderwijzeres zou willen uitvoeren dan kan ik les geven op een kweekschool/middelbaar niveau.
dus toch grote passen vooruit.

Zooooow een onderwijsakte met 5 jaar werkervaring ( jij hebt dus in suriname de pabo gedaan ) dat brengen ze terug naar spw mbo niveau 4 hoe durven ze ? Maar stel dat ik met mijn nederlandse MBO 4 of HBO diploma in suriname ga wonen, en ik wil mijn diploma laten waarderen  net als jij ( is dat verplicht als je in een ander land gaat wonen ?) hoe denk je dat die diploma gewaardeerd zal worden .
Ik heb MBO juridisch en ik doe nu HBO SJD .
Denk je dat ik een goede juridische baan zal vinden in suriname .

Een tante van mij heeft jaren gewerkt bij de sociale dienst in su . Nu is ze in nederland en ze heeft een baan gevonden als bijstandsconsulent bij de soos in asd . Maar ze vond het heel erg moeilijk en ingewikkeld  in het begin terwijl zij in suriname de AMS heeft gedaan ( AMS was meen ik de HBO van su toch ?)
Terwijl ik met mijn mbo niveau 4 diploma al jaren bijstandsconsulent ben en ik vind het een simpele nu saaie  baan , zodra ik mijn HBO heb ga ik dan ook solliciteren .

niet helemaal waar:
Een tante van mij heeft jaren gewerkt bij de sociale dienst in su . Nu is ze in nederland en ze heeft een baan gevonden als bijstandsconsulent bij de soos in asd . Maar ze vond het heel erg moeilijk en ingewikkeld  in het begin terwijl zij in suriname de AMS heeft gedaanQuote

( AMS was meen ik de HBO van su toch ?)
Terwijl ik met mijn mbo niveau 4 diploma al jaren bijstandsconsulent ben en ik vind het een simpele nu saaie  baan , zodra ik mijn HBO heb ga ik dan ook solliciteren .
[/quote]

Ams is gewoon een middelbare school , geen HBO.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Reply