Monagirl
Mambini
Mambini Lobi: +0/-0
|
 |
« on: 20-03-2009, 15:41:54 - GMT-1 » |
|
Halo Allen,
Ik heb begrepen dat als men in bezit is van een GLO diploma je een Mulo staatsexamen mag maken. Echter heb ik begrepen dat er de gelegenheid is tot 27 maart om benodigde scripties en literatuurlijst af te geven. WIe kan me meer info hierover geven hoe het aan toe gaat. hebben jullie oude examenwerkjes voor me?
alvast bedankt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monagirl
Mambini
|
 |
« Reply #2 on: 20-03-2009, 16:07:58 - GMT-1 » |
|
Ja hoor,
Ik heb al contact opgenomen met het minov die hebben gezegd dat men de kans heeft tot 27 maart om stukken in te dienen. en dat daarbij ook literatuurlijst en scripties moeten worden afgegeven. En voor het programma verwezen ze me naar iem die in de vierde mulo zit. En aangezien ik meer wou weten erover heb ik gepost. Dank je voor die link,maar die had betrekking op het mulo staatsexamen van worig jaar. Wie heeft meer info voor me ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sranan Skoro
|
 |
« Reply #3 on: 22-03-2009, 21:24:12 - GMT-1 » |
|
Heb je je inmiddels al voorbereid? Zelfstudie? Ik denk dat dat best wel belangrijk is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geslaagd
Guest
|
 |
« Reply #4 on: 25-03-2009, 02:08:53 - GMT-1 » |
|
ik heb vorig jaar mijn staats examen behaald en dat heb ik in 3jaren gedaan,omdat ik een gezin hebt.wat wil je exact weten?volgens mij moet je dan alles al ingeleverd hebben voor die dag en het liefst niet wachten tot de laatste dag,om oponthoud te voorkomen.je moet van elk werkstuk 2 inleveren,een copi en een origineel ,je moet ook 1voor je zelf houden om te sturen {dus 3 intotaal}probeer niet alleen copi te brengen voor ze want dat weten ze,vooral als het een oude werkstuk is die op de pc gedaan is.zit je op een school?of doe je gewoon aan zelf studie?nog vragen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monagirl
Mambini
|
 |
« Reply #5 on: 25-03-2009, 11:57:31 - GMT-1 » |
|
Halo,
Bedankt voor je reactie. Om eerlijk te zijn ben ik niet degene die die examen gaat maken maar me vriend. Ik spoor hem aan om het te doen en hij is bereid. Ik zal hem wel zoveel mogelijk klaarstomen voor het examen. Heb mijn mulodiploma al zeker 11 jaar geleden gemaakt en dat was gewoon tijdens de schoolbanken. Ik weet niet hoe het zit met staatsexamen. Op de informatiefolder staat er dat er 2 zittingen zijn.Ik weet dat de tweede zitting schriftelijk is en de eerste gedeeltelijk schriftelijk en mondeling. Maar hoe wordt het eindcijfer berekend.wordt de eerste zitting cijfer opgeteld en gedeeld door 2? Hoeveel punten moet je hebben om het staatsexamen te halen. Kan je me aub meer vertellen en je ervaring. Ik vindt het trouwens heel geweldig dat ondanks je je gezin hebt het gehaald hebt.Petje af. Zat je dan op een avondschool of heb je het gewoon zelf gedaan. En moeten de werkstukken een bep opbouw hebben. Hoe wist je over welk onderwerp je kon schrijven bij de leervakken. Hoe kwam je aan die info? Ik ga mijn vriend wel helpen met extra lessen.We zijn al bezig daarmee. Heb je misch oud examenwerkejes nog ofzo?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monagirl
Mambini
|
 |
« Reply #6 on: 25-03-2009, 12:12:08 - GMT-1 » |
|
Hai, Nog een vraagje hoe wordt het cijfer bepaald bij je eerste zitting mondeling. Krijg je ook een cijfer voor je scriptie? en wordt die dan samen opgeteld met je mondeling? Weet je nog hoe dat aan toe gaat. alvast bedankt. Met vriendelijke groeten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geslaagd
Guest
|
 |
« Reply #7 on: 26-03-2009, 16:57:55 - GMT-1 » |
|
hai monagirl,over cijfer bepaling kan ik je niet exact zeggen hoe dat toe gaat.ik zat op de avond mulo en ben nu 37 jaar,ik koos zelf mijn onderwerpen en heb alle voorbeelden nog,die 2laatste jaren had ik wel zelf studie gedaan,omdat ik al wist hoe het was,ik had wel een idee hoe ik werkte ,als het slecht of goed was mondeling zowel schriftelijk,je examen vragen krijg je mee en als je slim ben neem je alles gewoon over op je klad om thuis te vergelijken.gelukkig heb ik alles bewaard zodoende kan ik ook mijn oudste dochter die nu esso maakt ook helpen.zijn die stukken ondertussen al ingeleverd?-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geslaagd
Guest
|
 |
« Reply #8 on: 26-03-2009, 17:10:47 - GMT-1 » |
|
oja nog een vraag,na zijn glo getuigschrift is hij niet meer op school geweest,zo nee?dan moet hij hard blokken en als het dit jaar niet meer lukt doet hij het volgend jaar,ik demotiveer je niet maar is ook niet makkelijk hoor,als je weet wat je wil moet je ervoor gaan al duurt het 2 tot 3 jaren.nog wat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monagirl
Mambini
|
 |
« Reply #9 on: 26-03-2009, 18:13:06 - GMT-1 » |
|
he,
bedankt voor je reactie. Ja hij was in feite gesprongen van de derde mulo,maar maakte middelbaar niet af. de stukken zijn nog niet af. Wel al begonnen ermee. Maar ik denk dat we in de extra tijd terecht komen. Volgend week leveren we ze in,maar dan wel voor alles dubbel betalen. liever dat dan helemaal niet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geslaagd
Guest
|
 |
« Reply #10 on: 27-03-2009, 00:56:20 - GMT-1 » |
|
prima,ik hoop dat alles in orde komt,als er wat is kan je altijd vragen hoor?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monagirl
Mambini
|
 |
« Reply #11 on: 27-03-2009, 17:41:15 - GMT-1 » |
|
Hoe ben je aan je schriften gekomen. Kende je iemand ofzo die toevallig in de vierde zat. Weet je waar ik aan al die boeken en schriften enzo kan komen. Ben bereid te betalen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geslaagd
Guest
|
 |
« Reply #12 on: 28-03-2009, 19:10:35 - GMT-1 » |
|
ik ben aan die schriften gekomen ,doordat ik tot de laatste klas ben geweest{5de klas}zodoende heb ik alles nog,geeft maar je msn en dan leg ik je uit,hoe ik je verder kan helpen ok.tot chat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monagirl
Mambini
|
 |
« Reply #13 on: 30-03-2009, 11:30:22 - GMT-1 » |
|
hai,
Mijn hotmail adres is :mecardij@hotmail.com alvast bedankt;.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sassie
Guest
|
 |
« Reply #14 on: 03-04-2009, 01:28:50 - GMT-1 » |
|
Hai ik heb vorig jaar mijn staatsexamen Mulo gehaald in 2 maanden. Eigen inzet is zer belangrijk. Ga d'r voor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|