|
ervaring
Guest
|
 |
« on: 11-05-2009, 23:11:04 - GMT-1 » |
|
Ik wil een huis laten bouwen in Suriname. Ik hoor allerlei enge verhalen van makelaars die je bedonderen, bestelen en oplichten. zijn er mensen die goede ervaringen hebben, en met welke makelaar dan.
Ik kan natuurlijk niet 24/7 daar aanwezig zijn, dus moet het wel een zeer betrouwbaar iemand zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
trouwe klant van....
Guest
|
 |
« Reply #1 on: 12-05-2009, 06:59:47 - GMT-1 » |
|
atko kan gud en kwaliteit bouwen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
opgelicht
Guest
|
 |
« Reply #2 on: 12-05-2009, 08:37:28 - GMT-1 » |
|
Als ze horen dat je uit het buitenland komt betaal je dubbel en krijg je slechte kwaliteit. En dat terwijl de echte rijke Surinamers in Suriname wonen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Compromis
Guest
|
 |
« Reply #3 on: 12-05-2009, 09:35:07 - GMT-1 » |
|
Ik wil een huis laten bouwen in Suriname. Ik hoor allerlei enge verhalen van makelaars die je bedonderen, bestelen en oplichten. zijn er mensen die goede ervaringen hebben, en met welke makelaar dan.
Ik kan natuurlijk niet 24/7 daar aanwezig zijn, dus moet het wel een zeer betrouwbaar iemand zijn.
Zorgt ervoor dat u of uw partner daar aanwezig is tijdens de bouw, doe het anders niet. U kunt elkaar ook aflossen voor het geval u niet 90 dagen kunt wegblijven. Daarnaast moet u de betaling zodanig spreiden dat er een groot deel pas betaald wordt na oplevering. De bouwovereenkomst goed lezen en of laten doorlezen door een deskundige(liever wat eurootjes meer kwijt dan de totale bouwsom). Let op zaken als verzekering tijdens de bouw en de opleveringsdatum. Zo zijn er meer zaken waaraan u zeker moet denken, succes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
betrouwbaar persoon
Guest
|
 |
« Reply #4 on: 13-05-2009, 02:41:40 - GMT-1 » |
|
Je moet een betrouwbaar persoon zoeken en je mag je eigen materiaal kopen. Een aannemer is er om je huis te bouwen maar jij bepaalt zelf wat voor materiaal je wilt. Een aannemer kan dat niet bepalen want tenslotte is het jouw geld. Heb je iemand die je kan vertouwen om je zaken voor je te doen?  Je moet niet alles gewoon overlaten aan geen enkele aannemer. zaken moeten overlegd worden en je mag iemand zoeken die je eigen materiaal koopt. JE BETAALD GEWOON IEMAND OM HET TE DOEN EN JE BETAALD OOK IN TERMIJNEN. EERST WERK DAN GELD.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
advies
Guest
|
 |
« Reply #5 on: 13-05-2009, 12:10:23 - GMT-1 » |
|
08571265 Dhr. Ramrattan bel hem ik heb goeie ervaring met bouwen bij hem, success
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ts
Guest
|
 |
« Reply #6 on: 13-05-2009, 15:50:03 - GMT-1 » |
|
bedankt voor jullie advies. Ik zal eerst goed bezinnen, voordat ik begin. ik heb nieman die ik daar kan vertrouwen. Ik begreep dat ik van hieruit ook met presum in zee kan, omdat die ook vanuit hier werkt ik ga het allemaal uizoeken. En die atko, kan ik die ook vanuit hier benaderen\/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jammerrrrrrrrrr
Guest
|
 |
« Reply #7 on: 14-05-2009, 22:26:16 - GMT-1 » |
|
bedankt voor jullie advies. Ik zal eerst goed bezinnen, voordat ik begin. ik heb nieman die ik daar kan vertrouwen. Ik begreep dat ik van hieruit ook met presum in zee kan, omdat die ook vanuit hier werkt ik ga het allemaal uizoeken. En die atko, kan ik die ook vanuit hier benaderen\/
het beste is dat jij er zelf bij ben.egt!ik ben pas 24 +partner25...we heb door hulp van ouders+eig geld, een aan vang kun make.is al 1jar+nu pas af.en in heel bouw proces 3annemers.wij waren er bijna nooit bij...door werk!!!!al1 strond hebben ze gedaan!dat is jammer...i p v 60duiz eur??heeft ons bijna 75 gekost...door dat je er niet bij ben,door die shit die ze alemaal doen.+we vinden het heet ergggggg ik denk niet dat jij nadelig wil uitkome/dus ga eg ff goed nadenke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sandra
Guest
|
 |
« Reply #8 on: 15-05-2009, 06:26:02 - GMT-1 » |
|
heb heel goede ervaring met mijn aannemer, ik bouw in fase,s koop de matr. zelf en betaal hem alleen maakloon presun is duur hoor had ze ook gebeld. t.s welke plaats woon je??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
henna
Guest
|
 |
« Reply #9 on: 19-05-2009, 12:02:21 - GMT-1 » |
|
wie is jou aannemer dan..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ABNbank
Guest
|
 |
« Reply #10 on: 19-05-2009, 12:53:27 - GMT-1 » |
|
atko kan gud en kwaliteit bouwen
als hij bouwt zoals jij schrijft heb ik wel mijn oprechte twijfels over hem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
taxateur
Guest
|
 |
« Reply #11 on: 19-05-2009, 16:02:07 - GMT-1 » |
|
Een woning bouwen in Su door een goede aannemer kost je op dit moment ongeveer € 350 tot € 400 per vierkante meter, dus een woning van 200 vierkante meter komt dan op € 70.000. Dit is all-in, materiaal + arbeidsloon. Je moet dus wel je eigen perceel hebben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
villapark
Guest
|
 |
« Reply #12 on: 20-05-2009, 01:20:25 - GMT-1 » |
|
als hij bouwt zoals jij schrijft heb ik wel mijn oprechte twijfels over hem.
hahahahahahahhh, we delen dezelfde mening. is ook het eerste waaraan ik dacht. hahahahahahaha Over Presun hoor ik ook hier en daar klachten. Ze komen hun afspraken niet na. Bouwen wat ze willen, eindstand kom je duurder uit. Ik ga mij dit jaar ff orienteren op dat gebied. Lijkt me beter als ik goed geinformeerd ben. Suc6 of zal ik zeggen Suc10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kijk
Guest
|
 |
« Reply #13 on: 24-07-2011, 20:33:30 - GMT-1 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lusy
Guest
|
 |
« Reply #14 on: 24-07-2011, 23:26:21 - GMT-1 » |
|
ik weet niet alles, maar wel, dat er veel mis is in de bouw. Je wordt genept waar je bij staat. slechte kwaliteit van bouw materialen, afjassen, en er wordt gesjoemeld met bedragen en aantalen als het gaat om bouwmaterialen en andere kosten. er wordt je gezegd hoeveel het totaal is begroot, maar nooit komt de aannemer uit. eeuwig moet je vooruit betalen, en houden ze zich niet aan de afspraken.. Ze gaan ook vaak met het geld vandoor. je zit altijd in angst of je nu wel of niet wordt bedrogen. wie je ook neemt als aannemer. tot nu toe heb ik ook van mensen gehoord over chineese arbeiders die onder een su aannemer werken. werken kei hard enzo maar ja ik zou het nooit doen, want wat voor electra materialen gebruiken ze bijvoorbeeld? dat kan je niet meer nagaan!!beste wat je kan doen is bij GODO te gaan en je daar adviseren. de lening wordt op een eerlijke manier behandeld, tot en met de bouwtekening, het bouwen zelf, weekelijks een verslag al zit de persoon in Ned. ik hoor hier veel goeds over. en een groot voordeel is, als je een klacht hebt weet je waar je kan gaan, en bij wie. godo zal er alles aan doen om hun naam hoog tehouden. mijn tante heeft dit ervaren ze woont nu reeds in haar huis, en is er heel tevreden over. tijdens de bou woonde ze in ned. en steeds weer was ze in contact, er waren helemaal geen problemen. godo heeft zich aan de afspraken gehouden en een kwaliteit huis opgeleverd. haar droom is werkelijkheid geworden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|