Pages: [1] 2 3   Go Down
  Print  
Author Topic: Internet in Suriname is vreselijk duur !!  (Read 14602 times)
kennie
Guest
« on: 19-06-2009, 16:10:05 - GMT-1 »

Eeen deskundige uit het buitenland heeft onlangs geconstateerd dat internet in Suriname heel duur is. We betalen te veel voor een internet verbinding die relatief traag is. Voor breedband internet ( ADSL) betalen we ook te duur voor de laagste optie (brons). Via Digicel kan je tegenwoordig ook internetten. Je koopt een wireless modem van 225 SRD en je kan overal internetten. Het lijkt op een stick en je kan het makkelijk aan je computer of laptop zetten en dan internetten. Maar ook dat is veels te duur. Als je websites bezoek met veel fotos is een opwaardeer kaart van 10 SRD binnen 25 minuten op !

Wat vinden jullie hiervan ?
@kennie
Guest
« Reply #1 on: 19-06-2009, 17:28:33 - GMT-1 »

ik ben een gebruiker. gelijk heb je VEELS TE DUUR EN                 TRAAG  TRAAG  TRAAG.  maar ............geen andere optie........dussssssssss  klagen enne doorgaan.
AbdulHad
Guest
« Reply #2 on: 19-06-2009, 18:00:01 - GMT-1 »

ja he niets eraan te doen. Digicel zou met Wimax komen, maar tot nu toe zie ik niets ervan

Uniqa zou met Wifi komen maar ook van die zie ik niets . Ik hoop echt dat er goedkoop ongelimiteerd internet komt, want Telesur weet niet wat goedkoop internet is
NIET TE GELOVEN
Guest
« Reply #3 on: 19-06-2009, 18:15:44 - GMT-1 »

Eeen deskundige uit het buitenland heeft onlangs geconstateerd dat internet in Suriname heel duur is. We betalen te veel voor een internet verbinding die relatief traag is. Voor breedband internet ( ADSL) betalen we ook te duur voor de laagste optie (brons). Via Digicel kan je tegenwoordig ook internetten. Je koopt een wireless modem van 225 SRD en je kan overal internetten. Het lijkt op een stick en je kan het makkelijk aan je computer of laptop zetten en dan internetten. Maar ook dat is veels te duur. Als je websites bezoek met veel fotos is een opwaardeer kaart van 10 SRD binnen 25 minuten op !

Wat vinden jullie hiervan ?
DUS JE WILT ME ZEGGEN DAT JE OOK NOG EEN OPWAARDEER KAART VAN 10 SRD MOET KOPEN OM TE INTERNETTEN AI BOI WAT EEN STELLETJE BOEVEN DAAR IN SU ZEG,IS NIET NORMAAL MEER

IN NEDERLAND BETAAL IK NOG NIET ENS 20 EURO PER MAAND VOOR ME INTERNET AANSLUITING,EN DAN INTERNET IK DAG EN NACHT
IK VINDT ET SCHANDALIG DEZE MODERNE TIJD DAT JE IN SU ZO MOET OMGAAN MET JE INWONERS,WAT DOET DIE REGERING DAAR EINGELIJK ZEG??
IN SU DOET TELESUR ALSOF INTERNET THUIS HEBBEN EEN LUXE IS
JAMMER DAT ER GEEN CONCURRENTE VOOR TELESUR IS,DAN IS DIE HELE KA VAN ZE AFGELOPEN
hacker
Guest
« Reply #4 on: 21-06-2009, 23:40:32 - GMT-1 »

We worden in Suriname gewoon uitgebuit en de Telecommunicatie Autoriteit Suriname (TAS) zit gewoon als een lummel toe te kijken. Een autoriteit die bijna geen macht heeft om de samenleving te beschermen tegen ondernemers en handelaren. Die wireless modem van Digicel is wel een leuke optie maar het is te duur. Tegenwoordig hebben alle websites fotos en plaatjes. Dus als je moet betalen voor het aantal MB's dat je download op een site dan is je tegoed zo op. Als ze echt willen scoren dan moeten ze het goedkoper maken. Want ook internetten op mobiel bij Telesur is momenteel een troep.
Trieste Surinamer
Guest
« Reply #5 on: 05-07-2009, 00:57:33 - GMT-1 »

Ik ben Fernand 20 jaar werk momenteel.ik verlangdeIk ben er helemaal eens mee dat internet hier in Su schandalig te duur is. we worden gewoon voor de gek gehouden en er word van ons misbruk gemaakt en ja het ligt egt niet aan de regering en of de ondernemers dat er oplossing voor komt maar aan ons ,de consument want ja als we maar gaan klagen en disscusieren dan komen we nergens maar moeten dan de aktie in ons egen handen nemen en ja voor een oplossing zoeken. ik heb bijna een jaar op gewacht en drie manden moeten sparen so dat ik een aansliuting bij Parbo net kon zetten in totaal heb ik bijna SRD700,- moeten betalen voor een nieuw abonoment en een maand die ZO erg traag is en telkens verbindings problemen heeft,reden waarom ik geen ADSL van telesur heb genomen is omdat ik geen huis telefoon daarvoor hebt en ja een huis telefoon+ADSL in een klap komt nu zeker op een SRD 950,-, en ja ik met een basis loon van 525,- kom er nauwlijks uit internet is iets dat in elk huis in suriname moet zijn en betaalbaar moet zijn,voor een beter ontwikkeling van het volk,nauwlijks 30% van het volk heeft een computer thuis en 20% kan mee omgaan en minder dan 15% heeft er internet bij!!! Dus mensen laten wij zelfs een verandering in brengen

Groetjes,

een Trieste Surinamer
Neo
Guest
« Reply #6 on: 07-07-2009, 00:09:31 - GMT-1 »

Ik vind die externe modem van Digicel een leuke optie, maar alleen betaal je te duur. Met een belkaart van 10 SRd kan je nauwelijks een half uur internetten en je moet oppassen dat je geen sites bezoek met veel fotos. Als je het goed bekijk dan is die ADSL van telesur toch goedkoper. Dus Diggicel moet het goedkoper maken dan pas zijn ze echte concurrentie voor Telesur op het gebied van internet.
kielstra.
Guest
« Reply #7 on: 07-07-2009, 01:46:55 - GMT-1 »

wij zijn in 1975 gedegradeerd van een eerste wereld land naar een derde wereld land, dankzij de negers. leer ermee te leven en lul niet.

wilhelminaregina
Guest
« Reply #8 on: 07-07-2009, 11:47:59 - GMT-1 »

KIELSTRA !!!!    schiet die apen neer!!!!!!!!!!!!!!!!!!   GIJ zijt de gouverneur generaal!!!!!!!  lang leve het koninkrijk der nederlanden.
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

« Reply #9 on: 10-07-2009, 15:07:46 - GMT-1 »

Ik snap niet dat mensen in Suriname trappen in die reclame van Tele-G na fu yu, terwijl die gasten jullie uitbuiten waar jullie bij staan. Als het aan Telesur lag was er nog steeds geen concurrentie en betaalden jullie je nog steeds scheel aan telefonie.
kwakoe
Guest
« Reply #10 on: 14-07-2009, 18:17:02 - GMT-1 »

Suriname is achteruit gegaan sedert de hindoestanen in de jaren 70 drugs begonnen te smokkelen en deden alsof ze hard werkten. Toen is Suriname een drugsland geworden en wil niemand meer hard werken om rijk te worden. Je moet goed opletten: een hindoestaan begint meestal met een kleine winkel, of groetemarkt. Plotseling wordt die stand of winkel een hele automarkt of groothandel. Hebben ze zoveel winst gemaakt ? Me mars ! dankzij de tolerantie van de negers is Suriname nog een vredelievend land waar verschillende volkeren kunnen wonen.

Maar om terug te komen op de topic: Digicel pakt het niet slim aan om Telesur problemen tre geven op de internet markt. Hun wireless internet is veels te duur waardoor je liever toch een ADSL bij Telesur kan gaan komen.
Sr-Ana-Ng
Guest
« Reply #11 on: 15-07-2009, 00:19:34 - GMT-1 »

Suriname is achteruit gegaan sedert de hindoestanen in de jaren 70 drugs begonnen te smokkelen en deden alsof ze hard werkten. Toen is Suriname een drugsland geworden en wil niemand meer hard werken om rijk te worden. Je moet goed opletten: een hindoestaan begint meestal met een kleine winkel, of groetemarkt. Plotseling wordt die stand of winkel een hele automarkt of groothandel. Hebben ze zoveel winst gemaakt ? Me mars ! dankzij de tolerantie van de negers is Suriname nog een vredelievend land waar verschillende volkeren kunnen wonen.

Maar om terug te komen op de topic: Digicel pakt het niet slim aan om Telesur problemen tre geven op de internet markt. Hun wireless internet is veels te duur waardoor je liever toch een ADSL bij Telesur kan gaan komen.

Tjonge, een groter Bu#@$it bestaat er niet, wat een verhaal.
maar goed, wees blij dat je op mamjo dit mag zeggen, want iedereen gaat je uitlachen als je dit in het openbaar zegt.
Oja, voor alle duidelijkheid, ik ben geen hindostaan, maar een ekte ekte SURINAMER.
Meer zeg ik niet
Speedi
Guest
« Reply #12 on: 15-07-2009, 12:20:49 - GMT-1 »

Internet is Duur dat klopt, omdat de bevolking in suriname niet zo groot is en we keihard moeten betalen voor de Glasvezelkabel.
Wij die geen bedrijf hebben mogen van geluk spreken. Ik heb zelf ADSL-GOLD thuis en ik wil ook wel soms schelden als ik 540 SRD per maand
neertel bij het TELESUR kantoor.

ADSL Silver is 85 USD en Gold is 2 maal zo snel en toch 190US. Ik snap er geen moer van want 2xADSL SILVER zou toch op 170 USD moeten komen.
Anyway, ik heb het ook nog geprobeerd met een Franse internet provider die had een 2Mbit lijn voor 80 Euro per maand via de satteliet, maar er was een
datalimit van 25GB per maand en dan moest je 1 euro per GB extra betalen (binnen 4 dagen was ik er dus doorheen).

Toen begon de tas te lullen dat je niet mag uitzenden dus moest ik via ADSL-Brons uploaden en met de satteliet Downloaden dit alles via een VPN.
Lukte aardig maar dan valt dus Telesur een keer uit en dan heb je geen internet. kosten plaatje was dus 140 USD voor een 2Mbit lijn.

Uniqa heeft wireless, ze komen er nog mee. Nu kunnen we tenminste genieten van het Gratis Bellen concept van ze. Dat is al een verlichting.

Vriendelijke Groeten
Speedi
B. Gates
Guest
« Reply #13 on: 15-07-2009, 17:12:08 - GMT-1 »

Internet is inderdaad schandalig duur in Suriname omdat Surinamers elkaar graag uitzuigen. Onderling zijn het de grootste klootzakken/hufters bij elkaar. Goedkoper is geen luxe maar zij hebben gekozen om elkaar doldwaas te naaien.
kosten delen
Guest
« Reply #14 on: 16-07-2009, 02:20:20 - GMT-1 »

Heb je niemand in je buurt die samen met jouw die internet wil delen.
Deel het met iemand. Koop gewoon die kabel of een router als het niet te ver is.
Ik betaal maandelijks srd 130,-- en ik en mijn kids zijn er de hele dag op.
Mijn computer was stuk en het duurde een maand voordat ik een ander kast had en toen heb ik wel gewoon moeten betalen.
Maar ik ben blij dat ik internet thuis heb.
Ik heb mensen die internet bankieren komen doen, (prive sfeer) en dan betalen ze me lekker.
Dus ik maak het mezelf goedkoper. En ik heb ook een printer dus gaat het mooi met schoolwerk van de kids.
srd 130,- : 30 =srd 4,50 per dag.
Pages: [1] 2 3   Go Up
  Print  

Jump to: