Sorry Guest, you are banned from posting or sending personal messages on this forum.
trollen
Pages: [1] 2   Go Down
  Print  
Author Topic: Hoe kan ik MSN-gesprekken terugzien?  (Read 5111 times)
Sranan Skoro
MamjoSK
MamjoRuler

Mambini Lobi: +12/-0

« on: 04-07-2004, 20:53:42 - GMT-1 »

Hoe kan ik de gesprekken via MSN van mijn kinderen opslaan?

MSN Messenger heeft de mogelijkheid chat-gesprekken van uw kind te bewaren. De werkwijze is als volgt:

1. Klik in het hoofdvenster van MSN Messenger of in het gespreksvenster op het menu Bestand en vervolgens op Berichtgeschiedenis openen.
2.Klik op een contactpersoon en klik vervolgens op OK.
3.Er wordt een geschiedenis weergegeven van elk gesprek dat met deze contactpersoon is geweest.

Let op: wees er wel zeker van dat alle berichten automatisch worden opgeslagen.

Dit kunt u controleren door op het menu Extra te klikken en vervolgens op Opties.

Klik op de tab Berichten.

Schakel bij Berichtgeschiedenis de optie 'Automatisch een geschiedenis bijhouden van mijn gesprekken' in.

Klik op OK wanneer u de tekstberichten wilt opslaan op de standaardmaplocatie of klik op en selecteer de locatie waar u de tekstberichten wilt opslaan.
U moet wel Microsoft Internet Explorer 6.0 of hoger hebben om deze functie voor het opslaan van gesprekken te kunnen gebruiken.

Als uw kinderen zo handig zijn dat ze dit allemaal kunnen uitschakelen en dit ook doen, dan is het tijd om goed met ze te praten.

Wilt u de gesprekken via MSN van uw kinderen opslaan? Zo ja, waarom wilt u dat? Maakt u zich zorgen, bent u bang dat ze door onbekenden via internet worden lastig gevallen? Bent u bang dat ze worden gepest en wilt u ze beschermen?

Het is goed dat te beseffen voordat u met uw kinderen hierover praat. Als zij in staat zijn de history file uit te zetten dan kunt u daar namelijk weinig tegen doen. Tenzij u afspraken met ze maakt. U kunt met ze afspreken dat ze de berichtengeschiedenis niet uitschakelen en dat u hun geschiedenis alléén inziet nadat u hun uitlegt waarom u dat wilt. Controle kan overkomen alsof u ze niet vertrouwt. U luistert immers ook niet zomaar de gesprekken van uw kinderen op het schoolplein af.

Forum
Wilt u hier met andere ouders over praten, dan kan dat in het forum van Ouders Online

chanel
MamjoRuler

Mambini Lobi: +0/-0

« Reply #1 on: 04-07-2004, 21:08:38 - GMT-1 »

Mag je als ouder zover gaan dan?
Guest
Guest
« Reply #2 on: 04-07-2004, 21:55:02 - GMT-1 »

Mag je als ouder zover gaan dan?
DUSDAT!
Flame
MamJoraan

« Reply #3 on: 04-07-2004, 22:42:10 - GMT-1 »

Als uw kinderen zo handig zijn dat ze dit allemaal kunnen uitschakelen en dit ook doen, dan is het tijd om goed met ze te praten.

Praten over wat?

Het feit dat ze geen privacy hebben en alleen nieuwsgierige ouders hebben?  rolleyes  
sproetie
MamJoraan

« Reply #4 on: 05-07-2004, 06:25:26 - GMT-1 »

Hoe kan ik de gesprekken via MSN van mijn kinderen opslaan?

MSN Messenger heeft de mogelijkheid chat-gesprekken van uw kind te bewaren. De werkwijze is als volgt:

1. Klik in het hoofdvenster van MSN Messenger of in het gespreksvenster op het menu Bestand en vervolgens op Berichtgeschiedenis openen.
2.Klik op een contactpersoon en klik vervolgens op OK.
3.Er wordt een geschiedenis weergegeven van elk gesprek dat met deze contactpersoon is geweest.

Let op: wees er wel zeker van dat alle berichten automatisch worden opgeslagen.

Dit kunt u controleren door op het menu Extra te klikken en vervolgens op Opties.

Klik op de tab Berichten.

Schakel bij Berichtgeschiedenis de optie 'Automatisch een geschiedenis bijhouden van mijn gesprekken' in.

Klik op OK wanneer u de tekstberichten wilt opslaan op de standaardmaplocatie of klik op en selecteer de locatie waar u de tekstberichten wilt opslaan.
U moet wel Microsoft Internet Explorer 6.0 of hoger hebben om deze functie voor het opslaan van gesprekken te kunnen gebruiken.

Wilt u de gesprekken via MSN van uw kinderen opslaan? Zo ja, waarom wilt u dat? Maakt u zich zorgen, bent u bang dat ze door onbekenden via internet worden lastig gevallen? Bent u bang dat ze worden gepest en wilt u ze beschermen?

Het is goed dat te beseffen voordat u met uw kinderen hierover praat. Als zij in staat zijn de history file uit te zetten dan kunt u daar namelijk weinig tegen doen. Tenzij u afspraken met ze maakt. U kunt met ze afspreken dat ze de berichtengeschiedenis niet uitschakelen en dat u hun geschiedenis alléén inziet nadat u hun uitlegt waarom u dat wilt. Controle kan overkomen alsof u ze niet vertrouwt. U luistert immers ook niet zomaar de gesprekken van uw kinderen op het schoolplein af.

Forum
Wilt u hier met andere ouders over praten, dan kan dat in het forum van Ouders Online
zo moeilijk allemaal je gaat gewoon naar mijn documenten en daar zoek je my chatlogs!!!!

candice
Guest
« Reply #5 on: 05-07-2004, 09:04:49 - GMT-1 »

Met een beetje geluk weten die kinderen ook dat je je chatlogs na elk gesprek moet verwijderen.
Als je als kind ook al niet eens meer je privacy hebt!!
Ze lezen zeker ook het dagboek van zo'n kind. gadverdamme
chanel
MamjoRuler

« Reply #6 on: 05-07-2004, 10:15:54 - GMT-1 »

Met een beetje geluk weten die kinderen ook dat je je chatlogs na elk gesprek moet verwijderen.
Als je als kind ook al niet eens meer je privacy hebt!!
Ze lezen zeker ook het dagboek van zo'n kind. gadverdamme
Die chatlogs worden gewoon opgeslagen in een bestand die je lekker weer kan verwijderen. Wink  
Piking na bobi
MamjoRuler

Mambini Lobi: +23/-4

« Reply #7 on: 05-07-2004, 11:14:39 - GMT-1 »

Het controleren van de msn gesprekken van je kinderen moet wel kunnen vindt ik. Het hangt natuurlijk af van de leeftijd van de kinderen. Je kan het ook samen met je kind erover hebben en misschien ff de mensen afgaan die zij op hun msn hebben toegevoegd. Dit moet meer gezien worden als een soort bescherming van je kinderen. En je kan het allemaal nagaan terwijl dat kind erbij zit. Dus hoeft deze niet het gevoel te krijgen dat je geen vertrouwen in hem/haar hebt. En wordt dit dan ook niet als ongemakkelijk ervaren. En daardoor hoeft die het ook niet te zien als inbreuk op zijn/haar privacy.
Guest
Guest
« Reply #8 on: 05-07-2004, 11:20:39 - GMT-1 »

WAT LULLEN JULLIE NOU

JULLIE ZIJN SCHANDALIG

TOEN IK IN SU WAS LAS MIJN MOEDER OOK VAN ALLES VAN MIJ HIER OP DE PC

EN DAT VONDT IK NIET LEUK, WANT ALS ZE IETS WIL WETEN KAN ZE HET GEWOON VRAGEN WEET JE MAAR GA NIET ALS EEN BOELER ACHTER MN PC SNIKIE DINGEN LEZEN angry

WANT TOEN IK TERUG KWAM MET EEN PAAR FOTO'S EN ZE VROEG WIE DIE MENSEN WAREN WIST ZE BIJNA DER EIGEN ANTWOORD AL

HET IS GEEN PRETJE, OUDERS MOETEN HUN KINDEREN VERTROUWEN KLAAR . UIT

HUN ZIJN TOK OOK JONG GEWEEST
Piking na bobi
MamjoRuler

Mambini Lobi: +23/-4

« Reply #9 on: 05-07-2004, 11:41:15 - GMT-1 »

WAT LULLEN JULLIE NOU

JULLIE ZIJN SCHANDALIG

TOEN IK IN SU WAS LAS MIJN MOEDER OOK VAN ALLES VAN MIJ HIER OP DE PC

EN DAT VONDT IK NIET LEUK, WANT ALS ZE IETS WIL WETEN KAN ZE HET GEWOON VRAGEN WEET JE MAAR GA NIET ALS EEN BOELER ACHTER MN PC SNIKIE DINGEN LEZEN angry

WANT TOEN IK TERUG KWAM MET EEN PAAR FOTO'S EN ZE VROEG WIE DIE MENSEN WAREN WIST ZE BIJNA DER EIGEN ANTWOORD AL

HET IS GEEN PRETJE, OUDERS MOETEN HUN KINDEREN VERTROUWEN KLAAR . UIT

HUN ZIJN TOK OOK JONG GEWEEST
Dat is niet fijn nee, om het in jou afwezigheid te lezen. Maar denk wel dat ze het aan de ene kant wel goed bedoeld heeft. Hopelijk heb je het ook aan haar kenbaar gemaakt dat je dit liever niet hebt.  
Bil Scheet
Guest
« Reply #10 on: 05-07-2004, 19:56:03 - GMT-1 »

Mensen waar zijn we nou mee bezig? Het is volgens mij normaal dat ouders hun kinderen in de gaten houden als het gaat om internet en msn. De opmerking van Chanel vind ik dan ook een die past bij een meisje die haar verdorven moraal als maatstaf voor anderen wilt laten gelden. Niet iedere meisje wil voor haar vijftiende ontmaagd worden. De recentelijke gebeurtenissen in Frankrijk en Belgie waarbij onschuldige jonge meisjes verkracht en vermoord werden, moeten volgens mij toch aan iedereen duidelijk gemaakt hebben dat het gevaar vooortdurend aanwezig is. Enige maanden geleden is een Brits meisje met haar Amerikaanse vriend vandoor gegaan. Later bleek dat ze die man via internet ontmoet had en dat die man een militair was. ER vinden voortdurend van dit soort contacten plaats, want het is niet alleen uw kind die het gemak van internet heeft gevonden, ook de TBSpatienten en andere gestoorde gasten hebben Internet gevonden. Het leggen van contacten is maar een kwestie van een paar vingerklikken. We de mensen die het controleren van kinderen maar niets vinden, hoeveel meisjes zich dagelijks op de cam uitkleden of compleet op de cam een orgasme krijgen?

Voor de persoon die wil zien wat de kinderen doen:

Als je wilt voorkomen dat je kinderen de chatlogs weggooien dan kan je dat doen door WindowsXP professional te installeren. Je maakt jezelf administrator en geeft jouw kind beperkte rechten. Zorg er wel voor dat je inlogt met een wachtwoord. ben je eenmaal administrator kan je voor iedere bestand de rechten zodanig zetten, dat alleen jij een bestand kan wissen.

Guest
Guest
« Reply #11 on: 05-07-2004, 22:18:09 - GMT-1 »

Mensen waar zijn we nou mee bezig? Het is volgens mij normaal dat ouders hun kinderen in de gaten houden als het gaat om internet en msn. De opmerking van Chanel vind ik dan ook een die past bij een meisje die haar verdorven moraal als maatstaf voor anderen wilt laten gelden. Niet iedere meisje wil voor haar vijftiende ontmaagd worden. De recentelijke gebeurtenissen in Frankrijk en Belgie waarbij onschuldige jonge meisjes verkracht en vermoord werden, moeten volgens mij toch aan iedereen duidelijk gemaakt hebben dat het gevaar vooortdurend aanwezig is. Enige maanden geleden is een Brits meisje met haar Amerikaanse vriend vandoor gegaan. Later bleek dat ze die man via internet ontmoet had en dat die man een militair was. ER vinden voortdurend van dit soort contacten plaats, want het is niet alleen uw kind die het gemak van internet heeft gevonden, ook de TBSpatienten en andere gestoorde gasten hebben Internet gevonden. Het leggen van contacten is maar een kwestie van een paar vingerklikken. We de mensen die het controleren van kinderen maar niets vinden, hoeveel meisjes zich dagelijks op de cam uitkleden of compleet op de cam een orgasme krijgen?

Voor de persoon die wil zien wat de kinderen doen:

Als je wilt voorkomen dat je kinderen de chatlogs weggooien dan kan je dat doen door WindowsXP professional te installeren. Je maakt jezelf administrator en geeft jouw kind beperkte rechten. Zorg er wel voor dat je inlogt met een wachtwoord. ben je eenmaal administrator kan je voor iedere bestand de rechten zodanig zetten, dat alleen jij een bestand kan wissen.
 :i-agree:  
Guest
Guest
« Reply #12 on: 06-07-2004, 02:33:32 - GMT-1 »

Is echt niet normaal ofzo. M'n moeder wilt ook altijd weten wat ik op m'n PC doe. Dus iederkeer als ze komt minimaliseer ik alles en vraag haar wat er is.

Ouders zijn altijd zo nieuwsgierig! Irritant gewoon als het nou een kind van 6 ofzo is ok. Meestal weten kinderen toch meer over de PC dan de ouders dus zullen ze wel weten hoe ze die chatlogs uitkunnen zetten.

Het is volgens mij normaal dat ouders hun kinderen in de gaten houden als het gaat om internet en msn.

Nee MSN is gewoon een prive gesprek, misschien heeft dat kind wel een persoonlijk gesprek met zijn of haar beste vriend(in) wat gaat het de ouders aan waarover ze het hebben.

Ouders beseffen niet hoe irritant ze kunnen zijn. Ook als ik naar buiten ga (laatste tijd is het minder ben al oud genoeg) waar ga je? Naar wie ga je? Wat ga je doen?

Standaard antwoorden naar buiten, ken je niet, weet ik nog niet. Tongue  
Bil Scheet
Guest
« Reply #13 on: 06-07-2004, 10:15:15 - GMT-1 »

Is echt niet normaal ofzo. M'n moeder wilt ook altijd weten wat ik op m'n PC doe. Dus iederkeer als ze komt minimaliseer ik alles en vraag haar wat er is

Je hebt een goede moeder. Waren alle moeders zoals je moeder dan zou de wereld er anders uitzien. Je minimaliseert je scherm??? Daarmee geef je aan dat je iets te verbergen hebt?? Je moet dan ook zo verstandig zijn om je moeder geen verwijten te maken als het een keer mis mocht gaan.  

Neem een ding van mij aan: INTERNET HEEFT GEEN GEZICHT EN GEEN LEEFTIJD

Ouders zijn altijd zo nieuwsgierig! Irritant gewoon als het nou een kind van 6 ofzo is ok. Meestal weten kinderen toch meer over de PC dan de ouders dus zullen ze wel weten hoe ze die chatlogs uitkunnen zetten.

Ouders zijn bezorgd. Dat is heel anders dan nieuwsgierig zijn. Nieuwsgierig zijn is als het je alleen maar gaat om het weten en niet om de persoon.
Nogmaals als je niks te verbergen hebt hoef je die chatlogs niet uit te zetten.  Ik wil je nog een ding zeggen: hoe geslotener je bent, des te meer moeite je ouders gaan doen om vat te krijgen op je doen en laten. Dat doet elke goede moeder. Je wilt je kinderen immers beschermen. Zelf dieren doen dat. Vrij normaal is dat.

Ik wil je tot slot dit meegeven: Je bedonderd nooit je ouders maar jezelf. Het is jouw lichaam die door anderen gebruikt gaat worden en niet die van je ouders. Probeer een open relatie met je moeder aan te gaan dan zal je zien dat je niets meer hoeft te verbergen. Als een jongen in de gaten heeft dat je veel voor je ouders verbergt, zullen zijn bedoelingen niet eerlijker op worden.

Sranan Skoro
MamjoSK
MamjoRuler

Mambini Lobi: +12/-0

« Reply #14 on: 06-07-2004, 10:58:43 - GMT-1 »

Ouders zijn bezorgd. Dat is heel anders dan nieuwsgierig zijn. Nieuwsgierig zijn is als het je alleen maar gaat om het weten en niet om de persoon.
Nogmaals als je niks te verbergen hebt hoef je die chatlogs niet uit te zetten.  Ik wil je nog een ding zeggen: hoe geslotener je bent, des te meer moeite je ouders gaan doen om vat te krijgen op je doen en laten. Dat doet elke goede moeder. Je wilt je kinderen immers beschermen. Zelf dieren doen dat. Vrij normaal is dat.

Ik wil je tot slot dit meegeven: Je bedonderd nooit je ouders maar jezelf. Het is jouw lichaam die door anderen gebruikt gaat worden en niet die van je ouders. Probeer een open relatie met je moeder aan te gaan dan zal je zien dat je niets meer hoeft te verbergen. Als een jongen in de gaten heeft dat je veel voor je ouders verbergt, zullen zijn bedoelingen niet eerlijker op worden.
 :i-agree:   :i-agree:  :i-agree: Als het mis gaat dan zijn het de ouders. Lekker oneerlijk hĂ©

Pages: [1] 2   Go Up
  Print  

Jump to: