Pages: 1 [2]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Hoe kan ik MSN-gesprekken terugzien?  (Read 5124 times)
Miss Doe
MamjoRuler

Mambini Lobi: +6/-0

« Reply #15 on: 06-07-2004, 11:35:42 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik ben er ook niet een voorstander van dat ouders achter de rug van kinderen om aan info komen. Bouw een goede relatie op met je kids en zorg dat ze zich vrij voelen om het een en ander met je te bespreken. Maar ook ben ik bang voor het internet. Zoals iemand al zei het internet heeft geen gezicht. Dat is echt zo.
Maar ik ben voor openheid.

Guest
Guest
« Reply #16 on: 06-07-2004, 18:29:50 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Is echt niet normaal ofzo. M'n moeder wilt ook altijd weten wat ik op m'n PC doe. Dus iederkeer als ze komt minimaliseer ik alles en vraag haar wat er is

Je hebt een goede moeder. Waren alle moeders zoals je moeder dan zou de wereld er anders uitzien. Je minimaliseert je scherm??? Daarmee geef je aan dat je iets te verbergen hebt?? Je moet dan ook zo verstandig zijn om je moeder geen verwijten te maken als het een keer mis mocht gaan.  

Neem een ding van mij aan: INTERNET HEEFT GEEN GEZICHT EN GEEN LEEFTIJD

Ouders zijn altijd zo nieuwsgierig! Irritant gewoon als het nou een kind van 6 ofzo is ok. Meestal weten kinderen toch meer over de PC dan de ouders dus zullen ze wel weten hoe ze die chatlogs uitkunnen zetten.

Ouders zijn bezorgd. Dat is heel anders dan nieuwsgierig zijn. Nieuwsgierig zijn is als het je alleen maar gaat om het weten en niet om de persoon.
Nogmaals als je niks te verbergen hebt hoef je die chatlogs niet uit te zetten.  Ik wil je nog een ding zeggen: hoe geslotener je bent, des te meer moeite je ouders gaan doen om vat te krijgen op je doen en laten. Dat doet elke goede moeder. Je wilt je kinderen immers beschermen. Zelf dieren doen dat. Vrij normaal is dat.

Ik wil je tot slot dit meegeven: Je bedonderd nooit je ouders maar jezelf. Het is jouw lichaam die door anderen gebruikt gaat worden en niet die van je ouders. Probeer een open relatie met je moeder aan te gaan dan zal je zien dat je niets meer hoeft te verbergen. Als een jongen in de gaten heeft dat je veel voor je ouders verbergt, zullen zijn bedoelingen niet eerlijker op worden.
Is goed dat je zo bezorgd bent...

Maar ik ben een jongen en ik ben 20.

Dus m'n moeder is gewoon nieuwsgierig! Het is niet dat ik een meisje van 14 ben.  cheesy  
SMsE
MamjoRuler

Mambini Lobi: +1/-0

« Reply #17 on: 06-07-2004, 18:41:34 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ouders zijn bezorgd. Dat is heel anders dan nieuwsgierig zijn. Nieuwsgierig zijn is als het je alleen maar gaat om het weten en niet om de persoon.
Nogmaals als je niks te verbergen hebt hoef je die chatlogs niet uit te zetten.  Ik wil je nog een ding zeggen: hoe geslotener je bent, des te meer moeite je ouders gaan doen om vat te krijgen op je doen en laten. Dat doet elke goede moeder. Je wilt je kinderen immers beschermen. Zelf dieren doen dat. Vrij normaal is dat.

Ik begrijp je heel goed maar draai het ook eens om. Des te meer de moeder gaat dieken des te stiekemer het kind gaat chatten. Tegenwoordig heb je op elke hoek van de straat wel een goedkope internet cafe. Op scholen kan je gratis internetten. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb geen mening op deze topic daarom reageer ik ook niet maar dit moet je ook in je achterhoofd houden.

Ik weet wat ik weggooi, maar weet jij wat je in huis haalt?
DEBBA
Guest
« Reply #18 on: 13-01-2012, 23:39:30 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

gewoon je kindt niet afscermen van de wereld laat hem niet met onjuiste beelden van de wereld opgroeien maak hem duidelijk dat hij niet moet ieder wild vreemde vertrouwen zeker op internet mijn moeder chekte nooit men pc denk ik toch niet heeft me wel altijd gezegdt als er een rare je contacteerd zeg het en geef geen adres ofzo door je weet nooit

leer je kind wat zelfstandigheid wees niet over beschermend em alles komt in orde laat hem niet naief over de gevaren in de wereld
rare mensen
Guest
« Reply #19 on: 14-01-2012, 01:40:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Je moet niet alleen hun gesprekken terugzien maar praat ook met ze.
Leg ze uit dat de pc leuk is maar sommige figuren maken misbruik ervan.
Sexy dame
Guest
« Reply #20 on: 22-02-2012, 23:31:41 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het blijft een lastig onderwerp.

Aan de ene kant wil ik wel weten waar mij kind mee bezig is, dus gesprekken lezen valt daar zeker onder.
Maar aan de andere kant, je geeft je kind daarmee het gevoel dat je hem/haar niet vertrouwd. Dit heeft zo zijn negatieve gevolgen!

Ik denk dat je vooral op gedrag moet letten...
Blijft lastig...
PhoeNix
MamJoraan

Mambini Lobi: +1/-0

« Reply #21 on: 17-04-2012, 15:36:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Didibri als ik zelf geweest ben eens weet ik dat vertrouwen goed is maar controle beter (LET OP dit geldt voor kinderen)

Er is een programma dat heet messenger plus (http://www.msgplus.net/)
Het maakt leuke extra's aan je msn beleving maar geeft ook de mogelijkheid om je chats gecodeerd op te slaan.
Sla je ze op je eigen stukje van windows op (eigen account) dan kunnen anderen lees kinderen er niet bij want als het goed is heeft iedereen een eigen account.

Geen eigen (admin)account met wachtwoord ? dan is nu DE TIJD om dat gelijk te doen voordat er dingen je huis binnen sluipen die je niet binnen wil hebben.

police

When& where who they wanted were with whom, was unknown.
Pages: 1 [2]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: