Is echt niet normaal ofzo. M'n moeder wilt ook altijd weten wat ik op m'n PC doe. Dus iederkeer als ze komt minimaliseer ik alles en vraag haar wat er is
Je hebt een goede moeder. Waren alle moeders zoals je moeder dan zou de wereld er anders uitzien. Je minimaliseert je scherm??? Daarmee geef je aan dat je iets te verbergen hebt?? Je moet dan ook zo verstandig zijn om je moeder geen verwijten te maken als het een keer mis mocht gaan.
Neem een ding van mij aan:
INTERNET HEEFT GEEN GEZICHT EN GEEN LEEFTIJDOuders zijn altijd zo nieuwsgierig! Irritant gewoon als het nou een kind van 6 ofzo is ok. Meestal weten kinderen toch meer over de PC dan de ouders dus zullen ze wel weten hoe ze die chatlogs uitkunnen zetten.
Ouders zijn bezorgd. Dat is heel anders dan nieuwsgierig zijn. Nieuwsgierig zijn is als het je alleen maar gaat om het weten en niet om de persoon.
Nogmaals als je niks te verbergen hebt hoef je die chatlogs niet uit te zetten. Ik wil je nog een ding zeggen: hoe geslotener je bent, des te meer moeite je ouders gaan doen om vat te krijgen op je doen en laten. Dat doet elke goede moeder. Je wilt je kinderen immers beschermen. Zelf dieren doen dat. Vrij normaal is dat.
Ik wil je tot slot dit meegeven: Je bedonderd nooit je ouders maar jezelf. Het is jouw lichaam die door anderen gebruikt gaat worden en niet die van je ouders. Probeer een open relatie met je moeder aan te gaan dan zal je zien dat je niets meer hoeft te verbergen. Als een jongen in de gaten heeft dat je veel voor je ouders verbergt, zullen zijn bedoelingen niet eerlijker op worden.
Is goed dat je zo bezorgd bent...
Maar ik ben een jongen en ik ben 20.
Dus m'n moeder is gewoon nieuwsgierig! Het is niet dat ik een meisje van 14 ben.