+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Oema Sani» oogwit
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: oogwit  (Read 8297 times)
-/-
Guest
« on: 29-07-2009, 12:47:28 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Heeft iemand hier ook last van??

Ik ben een Javaanse/creoolse vrouw en heb last van gele verkleuring in de ogen. Ben ervoor naar de dokter geweest en heb een verwijzing gehad naar het ziekenhuis.
Allerlei onderzoeken gedaan maar er is niks gevonden.(ik rook en drink niet) Volgens de oogarts komt het vaak voor bij donkere mensen en heeft het te maken met pigment en door de zon. Er is helaas niets aan te doen. Baal er zo van! Ben gewoon jaloers op mensen met mooi stralend wit oogwit.

Graag serieuze reacties en misschien tips??
janine
Guest
« Reply #1 on: 29-07-2009, 13:04:37 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

hoi hoi,

Een vriend van me heeft het ook. Je kan er idd niks aan doen.
Ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee ben maar niemand is perfect.
Probeer er van te houden, dit kan door het te accepteren en  het een plek te geven in je leven.
een ieder heeft zo zn eigen ding.

komt helemaal goed, het is je uistraling dat telt  Wink
fa-dang!
Guest
« Reply #2 on: 29-07-2009, 21:46:54 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Je bent zoals je  bent.
Hou van jezelf.
Er is altijd wel iemand die van je zal houden zoals je bent.
Er is altijd iemand die je accepteert en waarde hecht aan andere bijzonderheden van jou.
Wij hebben allemaal wel iets aan ons dat niet correct is,dat zal je ook bij de persoon vinden met wie je een verhouding zal hebben of hebt.
Misschien
Guest
« Reply #3 on: 08-08-2009, 20:05:33 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik ben een Javaanse/creoolse vrouw en heb last van gele verkleuring in de ogen. Ben ervoor naar de dokter geweest en heb een verwijzing gehad naar het ziekenhuis.
Allerlei onderzoeken gedaan maar er is niks gevonden.(ik rook en drink niet) Volgens de oogarts komt het vaak voor bij donkere mensen en heeft het te maken met pigment en door de zon. Er is helaas niets aan te doen. Baal er zo van! Ben gewoon jaloers op mensen met mooi stralend wit oogwit.

Ga terug naar je dokter en vraag hem jou te onderzoeken op bilirubine. ┬┤bilirubine  komt door een emzym tekort in je lever, waardoor er vet in je bloed terecht komt. Je voelt je dan onverklaarbaar moe, je oogwit wordt geel. Iemand die bilirubine in het bloed heeft kan 100 jaar worden. Dus je gaat er niet van dood. Wel voel je je soms ziek en moe. Een oplossing hiervoor is gezond te eten en weinig vet gebruiken. 
rood?
Guest
« Reply #4 on: 08-08-2009, 20:31:26 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

van mij zijn juist........altijd rood Angry

mij wordt vaak de vraag gesteld..........was t lekker? ik huh? die jointje, ik verbaasd......ik rook niet en dat al helemaal niet.

ik wil t ook wit hebben, maar hoe?
so what!!!!.
Guest
« Reply #5 on: 08-08-2009, 23:34:09 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik heb gehoord dat dagelijks paar druppels moeder melk helpt om ze witter te maken......bakerpraatje misschien???
juliaantje
Guest
« Reply #6 on: 10-08-2009, 22:43:50 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ga terug naar je dokter en vraag hem jou te onderzoeken op bilirubine. ┬┤bilirubine  komt door een emzym tekort in je lever, waardoor er vet in je bloed terecht komt. Je voelt je dan onverklaarbaar moe, je oogwit wordt geel. Iemand die bilirubine in het bloed heeft kan 100 jaar worden. Dus je gaat er niet van dood. Wel voel je je soms ziek en moe. Een oplossing hiervoor is gezond te eten en weinig vet gebruiken. 

inderdaad het vet in je lever, zer ngezond.. kweekvijver boor galstenen..
-/-
Guest
« Reply #7 on: 11-08-2009, 17:20:42 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Bedankt voor jullie reacties,

Billirubine in mijn bloed heb ik niet ik ben hier nl ook op getest. Mijn leverwaarden zijn prima.
Ik heb 3 wkn moeten wachten op de uitslag omdat mijn bloed werd doorgestuurd naar de GGD.
De verkleuring zit echt alleen in het gedeelte wat je ziet.
Als ik mijn ooglid omlaag trek is het gewooon wit.

Ik heb oogdruppels gekregen van de oogarts om het oogwit iets op te lichten maar helaas.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties
guest2
Guest
« Reply #8 on: 05-02-2010, 23:53:09 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik ben 100% Nederlands en heb zelfs pigmentvlekken op mijn oogwit wat ook in de zomer met zon erop donkerder wordt. In de winter licht het weer een beetje op. Er is wel iets aan te doen, maar om nu in mijn hoornvlies te laten snijden...
Wat de anderen al zeggen: zo heeft iedereen wel iets waar hij niet tevreden over is. Gewoon accepteren dat het zo is. Er zit niks anders op.
Ping
Guest
« Reply #9 on: 15-04-2010, 17:24:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hoi,

Ik heb ook gele plekken/verdikkingen op mijn oogwit, grenzend aan de cornea (gekleurde deel van het oog). In sommig licht is mijn halve oogwit geel, en het glimt (plus enkele aders). Vervelend en lelijk!!! Ok, niemand is perfect, maar als er ook maar iets aan te doen zou zijn...
Men kan het lelijke weefsel wel wegsnijden, maar dat wordt doorgaans niet erg aangeraden (je weet niet hoe het precies herstelt). In de VS lijkt men hier wel iets verder mee, maar goed. Daarnaast doet men (twee artsen) in de VS en Korea aan 'Eye Whitening', en eerst dacht ik: nee!, maar het lijkt me bij nader inzien zo slecht nog niet. Blijft dat je wel in je ogen moet durven laten snijden natuurlijk, ik denk dat ik dat niet echt aandurf. Ook zijn de kosten hoog, doch in Korea de helft van wat men in de VS (dr. Boxer Wachler) vraagt.
Deze lelijke ogen vind ik ook niks, ook heb ik last van het plekje links en kan traanvocht/druppels zich niet echt verspreiden.

Heeft iemand ervaring met het weghalen van pingueculae, zoals die gele plekjes/bultjes heten?

Groetjes,
Ping
pinguecula-info.blogspot.com
red eyes
Guest
« Reply #10 on: 15-04-2010, 18:43:24 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

van mij zijn juist........altijd rood Angry
Dat probleem heb ik dus ook. Altijd van die met bloed dooraderde ogen. Sad  Heel vervelend. Kijk es in kinderogen, die zijn altijd zo prachtig wit. Zo zou ik de mijne graag willen hebben. Als iemand een middel weet om dat rode te verminderen, please laat weten noh?
Ping
Guest
« Reply #11 on: 15-04-2010, 19:09:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Voor rode ogen kun je wel druppels gebruiken, MAAR absoluut niet te vaak (paar keer per maand ofzo, als je iets heel belangrijks/leuks hebt). Dat maakt het probleem nl. uiteindelijk erger. Ik gebruik wel eens Minhavez, dat je kunt bestellen in Belgie. Het maakt de ogen echt witter. Maar de (gelige) plekjes op mijn oogwit blijven natuurlijk gewoon zitten. Bleuh, ik wist niet dat er zoiets lelijks bestond (iets voor oude mensen).

Gebruik je verder kunsttranen o.i.d.? Misschien zijn je ogen droog?

Eye Whitening is bij uitstek geschikt tegen rode ogen, naar men zegt. Maar goed, je moet het wel aandurven (plus het geld hebben), zie deze site: www.boxerwachler.com/whiteeyes
In Korea doet men (een bepaalde arts) het langer en is het goedkoper.

Groet,
Ping
pinguecula-info.blogspot.com
Babs
Guest
« Reply #12 on: 16-04-2010, 12:01:04 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ja heeft te maken met het functioneren van je lever. als je gezond gaat eten ,veel water drinkt en een bepaald middel gebruikt voor zuivering van je lever zul je zien dat het er al beter uit zal zien. Heb het ook gehad en ik moet zeggen dat het er echt beter uitziet. middel voor zuivering van je lever kun je kopen bij de chinezen op de nieuwmarkt,je kan ze ook vragen bij de chinese dokter daar of ze een recept op maat voor je maken.

veel suc6.   
moesjes
Guest
« Reply #13 on: 16-04-2010, 12:30:11 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

gebruik dan oso drisie sibiewiri ,citroen gras, advocaad bladeren.
schijnt goed te zijn tegen geel zucht of teveel vet op de lever.
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: