Pages: [1] 2 3 4 5 6 ... 141   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Yorka tories...kom op met die waargebeurde verhalen  (Read 245992 times)
missie
Guest
« on: 10-08-2009, 23:20:53 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

vroeger werden deze dingen vaak verteld door onze grootouders en ik heb een paar onthouden.

in de buurt waar mijn oma woonde was er een hindustaanse vrouw, iedereen van de buurt zei dat ze een asema was. ze liep voorover gebogen en ze had een boggel. ze keek mensen nooit in hun ogen aan, ze keek altijd naar beneden. ze was ook nooit bevriend met de mensen van de buurt ze bemoeide met niemand en wanneer je voorbij liep zag je dr soms piepen van achter de gordijnen.

missie
Guest
« Reply #1 on: 10-08-2009, 23:34:53 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

dit heb ik zelf meegemaakt

een keertje in de jaren 90 in su hadden we zin in een avondje stappen maar we wilden niet naar de discotheek. dus we gingen naar waterkant lekker ff uitwaaien. we hebben daar tot laat in de avond bijna nacht gezeten. toen besloten we naar huis te gaan. we namen de bus (we kwamen allemaal uit kwatta en moesten ook terug daarheen). daar in kwatta aangekomen stapten we uit maar we moesten een hele lange straat in lopen en het verlengde van die straat was een afgelegen weg met bos aan weerszijden. dus we lopen en lopen, het was net iets na twaalf uur 's nachts. we komen op die hoek van die afgelegen weg en 1 van mijn vriendinnen zegt "wat is dat"? dus wij vragen wat bedoel je? maar ze was altijd iemand die van die nare grappen hield dus we begonnen haar boos te zeggen moro betre ie tapu nanga ding joke fie jere. maar ze bleef wijzen naar iets in dat bos. en ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar het moment we keken naar de richting waar haar vinger wees zagen we iets weg rennen alsof het vloog. dat ding rende weg en het leek alsof het zich een weg baande ergens dieper in dat bos. wel mijn andere vriendin begon te schreeuwen alsof ze wintie kreeg en ze had opeens een andere stem, wel we hebben niet geaarzeld we begonnen te rennen en te rennen. we waren helemaal buiten adem toen we thuis kwamen. we woonden gelukkig precies alledrie naast elkaar. we hebben echt niet goed geslapen die dag hoor. de volgende dag vertelde ik mijn oma toen zei ze dat we niet meer zo laat meosten lopen. maar gek genoeg vertelde iedereen in de buurt dat het daar spookt maar wij geloofde niet dat het spookte tot die avond.
iel
Guest
« Reply #2 on: 10-08-2009, 23:39:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

een keertje in de jaren 90 in su hadden we zin in een avondje stappen maar we wilden niet naar de discotheek. dus we gingen naar waterkant lekker ff uitwaaien. we hebben daar tot laat in de avond bijna nacht gezeten. toen besloten we naar huis te gaan. we namen de bus (we kwamen allemaal uit kwatta en moesten ook terug daarheen). daar in kwatta aangekomen stapten we uit maar we moesten een hele lange straat in lopen en het verlengde van die straat was een afgelegen weg met bos aan weerszijden. dus we lopen en lopen, het was net iets na twaalf uur 's nachts. we komen op die hoek van die afgelegen weg en 1 van mijn vriendinnen zegt "wat is dat"? dus wij vragen wat bedoel je? maar ze was altijd iemand die van die nare grappen hield dus we begonnen haar boos te zeggen moro betre ie tapu nanga ding joke fie jere. maar ze bleef wijzen naar iets in dat bos. en ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar het moment we keken naar de richting waar haar vinger wees zagen we iets weg rennen alsof het vloog. dat ding rende weg en het leek alsof het zich een weg baande ergens dieper in dat bos. wel mijn andere vriendin begon te schreeuwen alsof ze wintie kreeg en ze had opeens een andere stem, wel we hebben niet geaarzeld we begonnen te rennen en te rennen. we waren helemaal buiten adem toen we thuis kwamen. we woonden gelukkig precies alledrie naast elkaar. we hebben echt niet goed geslapen die dag hoor. de volgende dag vertelde ik mijn oma toen zei ze dat we niet meer zo laat meosten lopen. maar gek genoeg vertelde iedereen in de buurt dat het daar spookt maar wij geloofde niet dat het spookte tot die avond.
Zo eng
missie
Guest
« Reply #3 on: 10-08-2009, 23:47:12 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

dit heb ik niet zelf meegemaakt maar ik vertel jullie wel

ik had een hindustaanse vriendin en zij woonde op lala rookh. we zaten op dezelfde school en buiten school hadden we ook contact met elkaar. ze ging elke na school naar dr oma die bij mij in de buurt woonde en dan ging ze zo rond vier/vijf uur weer naar huis. ze was een paar dagen neit naar school gekomen en toen ze terug was vertelde ze me dat haar buurjongen is overleden. maar ze zei dat ze die jongen de tijd na zijn overlijden heeft gezien bij de winkel. die jongen kwam iets kopen maar hij sprak niet tegen dr terwijl hij dr altijd groette enzo. ze zei dat toen zij thuis was die jongen onmogelijk al thuis had kunnen zijn omdat zij die boropassie had genomen. met die boropassie was zij zeker 10 minuten eerder dan hem thuis en ze woonden precies naast elkaar. dus toen ze thuis kwam zei haar moeder bijv shantie, arjan is zo tegen vijf uur overleden en dan heeft ze arjan zo tegen half zes bij de winkel gezien. ze zegt ze was helemaal verstijfd en toen ze wakker werd zat een man een wirook in dr gezicht te blazen. dr moeder zei dat dr ogen plotseling helemaal wit waren geworden. bleek dat die jongen die zelfde dag zo tegen vier uur iets bij de winkel ging halen en op de terug weg werd aangereden door een auto. dus zei zag een stukje van hoe het ging voordat die jongen stierf terwijl die jongen toen al dood was.
missie
Guest
« Reply #4 on: 10-08-2009, 23:51:53 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Zo eng

ja echt vanaf die dag kwamen we altijd met een grote omweg thuis als we een beetje laat op straat waren. en als we overdag toch in die straat liepen kreeg je alleen maar kippevel.
@
Guest
« Reply #5 on: 10-08-2009, 23:54:38 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ja echt vanaf die dag kwamen we altijd met een grote omweg thuis als we een beetje laat op straat waren. en als we overdag toch in die straat liepen kreeg je alleen maar kippevel.

Da zou ik niet alleen wille lopen
missie
Guest
« Reply #6 on: 10-08-2009, 23:57:25 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Da zou ik niet alleen wille lopen

Cheesy Cheesy
sommige bigi sma's zeggen je met niet bang zijn, wel ik zeg je die dag was ik een echte schijterd want zelf die atleet johnson zou me niet bij kunnen houden. ai mi long jere, te nowtoe e miti sma je long jere  Cheesy
LadyB
Guest
« Reply #7 on: 10-08-2009, 23:59:55 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het is laat e ik ga zo slapen,maar ik heb er 1  Grin Grin Grin

Er was eens een man en die had elke avond dienst en in Su heb je van die oude brommers die veel herrie maken.
Dus elk avond reed hij via een oude begraafplaats naar huis, dat heeft hij jaren gedaan zonder probeem........tot die bewuste avond Grin
Ok, meneer komt van zijn werk en merkte dat er een man in het wit op een hoek stond te wachten, hij vond het vreemd maar ach in Su kan alles. Maar hoe dichter hij naderde zag hij dat meneer in het wit de weg op kwam en vroeg hem met een schore stem of hij een lift mocht.
Ok, zo gezegt zo gedaan, na 10 min vraagt hij aan hem waar hij afgezet kan worden. Meneer in het wit antwoorde, rij maar tot jou huis en ga ik te voet verder. Ok bij zijn huis aangekomen stapt hij af en zegt tegen de meneer, nou dat ik weet dat jij hier woont is het goed.
Je rijd elke nacht langs mijn huis en je stoort, dan weet ik waar jij woont dan kan ik jou ook komen storen in jou huis. Meneer schrok zo erg dat hij van dienst is veranderd. Wat blijkt aanrijding op de hoek en meneer kwam daar om het leven en bleef op die hoek rondhangen.

IK heb het lang geleden gehoord en weet niet of alles klopt hoor, wie weet kent iemand deze ook Grin
missie
Guest
« Reply #8 on: 11-08-2009, 00:05:33 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het is laat e ik ga zo slapen,maar ik heb er 1  Grin Grin Grin

Er was eens een man en die had elke avond dienst en in Su heb je van die oude brommers die veel herrie maken.
Dus elk avond reed hij via een oude begraafplaats naar huis, dat heeft hij jaren gedaan zonder probeem........tot die bewuste avond Grin
Ok, meneer komt van zijn werk en merkte dat er een man in het wit op een hoek stond te wachten, hij vond het vreemd maar ach in Su kan alles. Maar hoe dichter hij naderde zag hij dat meneer in het wit de weg op kwam en vroeg hem met een schore stem of hij een lift mocht.
Ok, zo gezegt zo gedaan, na 10 min vraagt hij aan hem waar hij afgezet kan worden. Meneer in het wit antwoorde, rij maar tot jou huis en ga ik te voet verder. Ok bij zijn huis aangekomen stapt hij af en zegt tegen de meneer, nou dat ik weet dat jij hier woont is het goed.
Je rijd elke nacht langs mijn huis en je stoort, dan weet ik waar jij woont dan kan ik jou ook komen storen in jou huis. Meneer schrok zo erg dat hij van dienst is veranderd. Wat blijkt aanrijding op de hoek en meneer kwam daar om het leven en bleef op die hoek rondhangen.

IK heb het lang geleden gehoord en weet niet of alles klopt hoor, wie weet kent iemand deze ook Grin

Shocked
Ik heb ook een soortgelijk verhaal gehoord, weet ook niet of het waar is. ik blijf deze dingen eng vinden. ik ga ook slapen ik lees morgen verder.
LadyB
Guest
« Reply #9 on: 11-08-2009, 00:07:23 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Shocked
Ik heb ook een soortgelijk verhaal gehoord, weet ook niet of het waar is. ik blijf deze dingen eng vinden. ik ga ook slapen ik lees morgen verder.

ja zker eng, ik heb er meer maar nu moet ik nog kunnen slapen Grin Grin Grin Grin morgen weer!!!!!!
bijgeloof
Guest
« Reply #10 on: 11-08-2009, 00:31:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

vroeger werden deze dingen vaak verteld door onze grootouders en ik heb een paar onthouden.

in de buurt waar mijn oma woonde was er een hindustaanse vrouw, iedereen van de buurt zei dat ze een asema was. ze liep voorover gebogen en ze had een boggel. ze keek mensen nooit in hun ogen aan, ze keek altijd naar beneden. ze was ook nooit bevriend met de mensen van de buurt ze bemoeide met niemand en wanneer je voorbij liep zag je dr soms piepen van achter de gordijnen.

nou ja
probeer jij met een bochel rechtop te lopen en mensen in hun ogen te kijken,zou echt knap van je zijn
bijgeloof
Guest
« Reply #11 on: 11-08-2009, 00:32:18 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

je zegt het zelf al, op Kwatta
was gewoon een kwatta-aap
NOU
Guest
« Reply #12 on: 11-08-2009, 13:02:24 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

IK LAS DIE DINGEN EN HEB OOK EENTJE

MIJN OUDERS WOONDE TOEN IN STAD EN MIJN PA KWAM DAN ELKE DAG NA  ZIJN 4 TWAALF THUIS OD DE  BROMMER
EEN SPARTA EN DIE MAKEN ECHT EEN BEETJE LAWAAI
DUS  HIJ REED IN DIE  STRAAT WAAR DIE  CHINEZE BEGRAAFPLAATS IS HE
MAAR TOEN HJ DAAR REED ZAG HIJ EEN MAN DAAR LOPEN  EN DACHT TOEN IN ZICH ZELF VAN HOE KAN HET DAT  IEMAND ZO LAAT VAN DIE  BEGRAAFPLAATS KOMT
MAAR  HIJ ZEI AAAACH T ZOU NIET KUNNEN DUS NIET BANG ZIJN EN GEWOON DOOR RIJDEN
DUS HIJ REED  VOORBIJ EN TOEN HIJ NU IN DE STRAAT BIJ HEM WAS ZAG HIJ DIE ZELFDE MAN MAAR ALLEEN ALS HIJ WAT DICHTER BIJ KWAM WERD DIE MAN LANGER EN HAD  EEN SOORT WITTE DOEK OM ZIJN KAKEN GEBONDEN DUS DIE VROEG MIJN PA EEN SIGARET MAAR HIJ DIE EEN BEETJE BANG WERD GAF DIE  MAN OOK DIE SIGARET
WEL TOEN HIJ IN HUIS MOEST GAAN ZAG HIJ DIE MAN OOK VERSCHIJNEN VOOR DE DEUR MIJN VADER WAS  DAARNA HELEMAAL BEWUSTELOOS GEVALLEN EN KWAM SCHUIM UIT  ZN MOND

MAAR MOEDER WAS TOEN  PAS BEVALLEN EN LAG  MET  MIJN ZUS  EN ZIJ BEGON ZICH NIET GOED TE VOELEN DUS  MOEST ZE OPSTAAN EN TOEN ZE NAAR  DE WOONKAMER LIEP KREEG ZE PLOTSELING  WINTIE EN RENDE NAAR BUITEN DAAR HEEFT ZIJ MIJN VADER GEHOLPEN MAAR DIE DAG DAARNA MOESTEN ZE IETS VOOR ME VADER DOEN WANT ANDERS KON HIJ STERVEN
appie
Mambini
*

« Reply #13 on: 11-08-2009, 19:44:55 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik heb het zelf meegemaakt zal jullie het ergste vertellen!Op een ochtend waren mijn kinderen naar school ik keek naar atwt!Maar op een gegeven moment viel ik lichtjes weg,plotseling ging mij voordeur beneden dicht keihard ik dacht mmm misschien is mijn dochter wat vergeten!Op het moment dat ik dat dacht kwam iets als een wervelstorm mijn trap op ik sprong op mijn bed en iets pakte mij bij mijn nek en begon het dicht te knijpen!Ik begon te vechten en vechten plots liet het los en verdweenik zakte door mij benen en viel op mijn bed!Weet niet hoelang het precies gebeurde maar het leek wel heel lang!Besefte nog niet echt wat er gebeurt was toen ik mij zelf kreeg was ik binne 1min in de auto ongedouched het maakte mij niet uit!Deze dingen gebeuren echt geloofde het vroeger ook niet echt tot ik bepaalde dingen zelf heb meegemaakt vooral op het gebiedt dat mensen je kwaad willen doen!Heb ook een situatie meegemaakt met een bakroe het is geen pretje om het te beleven!Maar met de kracht van god en je bigi smas heeft men de kracht om tegen deze boze geesten te vechten!Kan niet zeggen dat ik niet bang ben voor deze dingen maar na mij ervaringen ben ik wel wijzer geworden en weet ik hoe ik er mee moet dealen!Voor degene die deze dingen noooit heeft meegemaakt of heeft gezien dank god want het is geen pretje!
Scary Stories
Guest
« Reply #14 on: 11-08-2009, 20:43:53 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Zo eng

valt op zich wel mee. ik heb engere dingen gehoord. meer verhalen graag mensen.
Pages: [1] 2 3 4 5 6 ... 141   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: