Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Nazaten slavenhouders eisen grond in Suriname op  (Read 7544 times)
<<<
Guest
« Reply #90 on: 13-09-2009, 00:32:37 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

surinamers vergelijken met romeinen dan ben je echt van de pot gerukt. 3.3 miljard voor projecten in 1975. Niks mee gedaan. Anno nu wil meer dan 50% naar... nederland emigreren. Negerinnen die op een eerste date met de benen wijd gaan voor de witteman. 500.000 inwoners redden het nooit alleen. Sorry zeggen en geld geven voor een ver verleden gaan wij niet zeggen en al helemaaaaaalllll niet betalen. Negers zijn toch een volk met weinig maar vaker geen verstand.
ZEEP
Guest
« Reply #91 on: 13-09-2009, 10:23:50 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

De nazaten mogen hun grond opeisen in suriname, men moet gaan kijken hoeveel het land waard is en als nog voor al die jaren belasting ervoor betalen. Dan ben ik benieuwd als men nog belangstelling ervoor heeft. Ik denk zelf na zoveel jaren men niet kan komen claimen dat hun voorouders land hadden in Suriname en komen wij het opeisen. Je ben geen burger van het land je ben al je rechten kwijt. Ik zie al de nazaten van Para komen wij komen plantages opeisen. Maar alles kan in Suriname we hebben toch een imbiciele staathoofd
vuil varken
Guest
« Reply #92 on: 13-09-2009, 18:50:23 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

surinamers vergelijken met romeinen dan ben je echt van de pot gerukt. 3.3 miljard voor projecten in 1975. Niks mee gedaan. Anno nu wil meer dan 50% naar... nederland emigreren. Negerinnen die op een eerste date met de benen wijd gaan voor de witteman. 500.000 inwoners redden het nooit alleen. Sorry zeggen en geld geven voor een ver verleden gaan wij niet zeggen en al helemaaaaaalllll niet betalen. Negers zijn toch een volk met weinig maar vaker geen verstand.

over geen verstand gesproken wijs je vinger maar naar jezelf want lezen kun je niet

vuil ongewassen rozekleurig varken
@bobo jantje
Guest
« Reply #93 on: 13-09-2009, 21:03:38 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Je bent dol op mijn naam Jantje knap voor een onderontwikkelde die steeds in god zit of andersom. Geloof wel dat dit voor jou een zaligmakend gevoel moet zijn.

Wat voor mij zaligmakend is, zijn de voorspellingen in de bijbel die elke keer weer schrikbarend accuraat zijn.

Daar valt ook onder dat de witmang over de hele wereld de volgende generaties slaafjes worden in het Koninkrijk
van mijn GOD, de GOD van Israel. Bakra's, arabierie's, koelie's, orkoes, chinamang, jappies, afrikaan's en alle niet genoemde,
NIET-Israelieten (dus, ook die witte nepperds van een "joods" volk in Israel vandaag) worden allemaal slaafjes voor
de zgn., negers die afsammen van slaven.

Jesaja 14

[1] Maar over Jakob zal de HEER zich ontfermen, weer wordt Israƫl uitverkoren. Hij zal hen in vrede laten wonen op hun eigen grond. Vreemdelingen zullen zich bij hen aansluiten en zich voegen bij het volk van Jakob.

[2] Want de andere volken zullen de Israƫlieten halen en hen terugbrengen naar hun eigen land. Daarna zullen de Israƫlieten die volken in bezit krijgen, als slaven en slavinnen, op het grondgebied van de HEER. Zij zullen gevangennemen wie hen gevangenhielden, en heersen over wie hen overmeesterd hadden.

Maak je borst maar vast nat, you heathen

prophecy in the making
Guest
« Reply #94 on: 13-09-2009, 21:35:36 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

het rijk van de witte man zal ten onder gaan geloof me
nothing last forever

de romeinen waren ook ooit machtig in rook zijn ze opgegaan
DOWNPRESSOR MAN WHERE YOU GONNA RUN TOO

That's right!!!

De profeet Daniel vertelt ons dat Babylon, zal worden overmeesterd door de Perzen.
De Perzen worden overmeesterd door de Grieken.
De Grieken worden overmeesterd door de Romeinen.
Alles loopt synchroon met de geschiedenis die staat geschreven in niet-bijbelse documenten.

Geloof het of niet, maar dit huidige rijk is nog steeds het Romeinse rijk, weliswaar verdeeld, maar
middels de voorloper van de Verenigede Naties, de "Treaty of Rome", hebben zij getracht toch nog een
poging te wagen om het Roomse Rijk weer eens wat leven in te blazen.
Dit alles moet leiden tot de NWO. EĆ©n wereldregering en 1 religieus leider (paus)

Helaas (voor hun) begrijpen die witmangs niet dat hun Rijk zal worden overmeesterd door de Messiah die
zeer zeker geen snoepgoed of bloemen zal uitdelen, wanneer Hij terugkeert om zijn volk Israel te bevrijden van
de downpressor man. HalleluYAH!!!!

Dus, waar zullen de witmangs en een ieder die niet doet wat GOD van ons verlangt naartoe vluchten in die dagen???

Openbaring 9

[6] Dan zullen de mensen de dood zoeken, maar hem niet vinden. Ze zullen naar de dood verlangen, maar de dood vlucht van hen weg.
Dibrie KA
Guest
« Reply #95 on: 14-09-2009, 00:35:56 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

De topic liep mooi nomo nomo wang gelul nanga bijbel en openbaringen. Stop die bijbel in je reet mang! Mie no wan Bijbel ma koegroe.
BrownSkinn
Guest
« Reply #96 on: 14-09-2009, 19:00:41 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Pas vandaag zie ik deze topic....ik heb het ook vandaag gelezen op die website van waterkant...
Die bakra''s hebben echt droge ogen hoor....om grond op te eisen in Sur....a no kan toch.....achterachterachterac hterkleinkinderen komen nu grond opeisen....ze zijn brutaal.!!!!!!.....
die betbetbetoveroverovergrootvad ers hebben  grond gestolen!!!!....ze hebben die indianen vermoord!!!!!...en de bossen ingejaagd!!!! mijn overoveroverbetbetbet over grootouders vermoord ,verkracht en uitgebuit .....dan willen ze nu grond opeisen!!!.....
Soema sab den kwaimang foe Zimbabwe...die die blanken zo vermoorden......oen bel den jere !!!!!
ze zouden een paar van ze kunnen sturen naar Suriname....
Daarom haat ik Vene....Het komt door hem dat dit soort dingens gebeuren in Suriname....dat mek mie datie mo lob mie NDP jere nanga DNP....
Bosje en Bouta.....jammer dat ze niet meer samen werken...Maar die 2 mannen zijn de beste leiders van Suriname....
Vogeltje
Guest
« Reply #97 on: 14-09-2009, 19:19:41 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

HELA HELA HELA.....zie je niet in dat Suriname het laatste paradijs op aarde is?
Groen en maagdelijk oerwoud, goud, diamant, aardolie, zilver, aardgas etc etc.
Sranangmangs laten wij onze ogen opendoen. Want de bakra heeft het nu door hoe rijk suriname is.
Terwijl hun landje verzuipt in de puin van crisis. maken zij aanstalten terug te gaan naar het land van EL Dorado.
Alle surinamers moeten hen een stapje voor zijn. 
brong deng!
Guest
« Reply #98 on: 14-09-2009, 19:53:05 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Pas vandaag zie ik deze topic....ik heb het ook vandaag gelezen op die website van waterkant...
Die bakra''s hebben echt droge ogen hoor....om grond op te eisen in Sur....a no kan toch.....achterachterachterac hterkleinkinderen komen nu grond opeisen....ze zijn brutaal.!!!!!!.....
die betbetbetoveroverovergrootvad ers hebben  grond gestolen!!!!....ze hebben die indianen vermoord!!!!!...en de bossen ingejaagd!!!! mijn overoveroverbetbetbet over grootouders vermoord ,verkracht en uitgebuit .....dan willen ze nu grond opeisen!!!.....
Soema sab den kwaimang foe Zimbabwe...die die blanken zo vermoorden......oen bel den jere !!!!!
ze zouden een paar van ze kunnen sturen naar Suriname....
Daarom haat ik Vene....Het komt door hem dat dit soort dingens gebeuren in Suriname....dat mek mie datie mo lob mie NDP jere nanga DNP....
Bosje en Bouta.....jammer dat ze niet meer samen werken...Maar die 2 mannen zijn de beste leiders van Suriname....
HELA HELA HELA.....zie je niet in dat Suriname het laatste paradijs op aarde is?
Groen en maagdelijk oerwoud, goud, diamant, aardolie, zilver, aardgas etc etc.
Sranangmangs laten wij onze ogen opendoen. Want de bakra heeft het nu door hoe rijk suriname is.
Terwijl hun landje verzuipt in de puin van crisis. maken zij aanstalten terug te gaan naar het land van EL Dorado.
Alle surinamers moeten hen een stapje voor zijn. 
Oeng no moes' waktie deng kwaimang foe Zimbabwe! We kunnen ze ook ZELF over de kling jagen weetje. Maar daar is dik'atie voor nodig. En daar ontbreekt het de Surinamer aan. Maar dik'atie kan je ook opkweken.
koren op molen
Guest
« Reply #99 on: 14-09-2009, 20:31:57 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Oeng no moes' waktie deng kwaimang foe Zimbabwe! We kunnen ze ook ZELF over de kling jagen weetje. Maar daar is dik'atie voor nodig. En daar ontbreekt het de Surinamer aan. Maar dik'atie kan je ook opkweken.

En die dik'atie is karoewirie.
emotie
Guest
« Reply #100 on: 18-09-2009, 05:17:33 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wat een emotionele reacties hier zeg ) en ik begrijp het heel goed)

wat ik mij tijdens het lezen afvroeg is dit:
1. de nazaten geven aan de eigendomspapieren te hebben en dus het grond waar ze recht op hebben op te willen eisen. dat is prima. wat ik graag wil weten is bij wie hun voorouders het grond hebben gekocht? ( en waar is dat betaal bewijs?) of is het iets dat ze zich hebben toegeeigend. in dat geval, kan er dan sprake zijn van eigendom? is het dan eigenlijk geen sprake van diefstal? Mijns inziens moet er iets verder gekeken worden dan dat er nu gedaan wordt. Wie had het recht dat grond te verkopen? hebben ze het destijds van de Indianen gekocht? of hebben ze het afgepakt.

2. de slaven zijn destijds vrijgekocht ( maar moesten daarna nog 10 jaar in slavernij werken). Ik denk dus dat het, indien de nazaten inderdaad recht blijken te hebben op het grond, ook de nazaten van de slaven inderdaad recht hebben op compensatie/ salaris van hun voorouders.

3. Wat als een paal boven water staat is dat negers ( ik weet dat velen over dit woord vallen, maar heb nu even geen tijd voor mierenneukerij), geen eenheid kennen, waardoor zaken zoals dit door een boel diverse groeperingen opgepakt zal worden en dus nooit tot een goed eind gebracht zal worden. Het is hier al een aantal jeer genoemd. doordat men niet gaat voor een bundeling van krachten, ben ik bang dat de nazaten van de slavenhouders uiteindelijk meer zullen bereiken, dan de nazaten van de slaven die meer of evenveel recht hebben o hetgeen ze claimen. Simpelweg omdat wij niet als Ć©Ć©n zullen, willen en kunnen optreden.

4. Is het niet van de zotte dat ik als Geboren en getogen Surinamer geen recht heb op "gratis grond", omdat ik een "Nederlander"ben volgens de surinaamse regering, maar dat de zogenaamde nazaten anytime grond kunnen opeisen op basis van een stuk perkament? volgens mij schort er dan inderdaad iets aan de wet- en regelgeving in Suriname hoor en niet zozeer aan de nazaten die handig gebruik willen gaan maken van de gaten die ze hebben ontdekt in de Surinaamse wet.

5. bij de afschaffing in USA is aan de slaven 50 mules and an acre beloofd. kunnen de nazaten van de slaven in USA die nog steeds opeisen ( tegen huidige waarde uiteraard)? denk het niet, is al zoveel jaar terug. waarom kan het dan in Su wel?

Ik denk dat men in Su nu maar eindelijk moet ophouden met wat ik noem, blanke vrees. de ptatta roept en zij rennen ( breken onderweg al rennend hun poten maar ze rennen door want de ptatta heeft geroepen). Het kan er bij mij niet in dat er in Sur geroepen wordt dat er niets tegen gedaan kan worden. berg en dal schijnt al ingepikt te zijn. fa dat kang? op basis van perkament? please!!

ik begrijp af en toe best weldie hatelijke opmerkingen hoor dat wij negers dom zijn en niet nadenken ( ik zeg niet dat ik het ermee eens ben). Maar people come on. late we ophouden met die emorionele reacties ( die ons  uiteindelijk toch niets oplevert), en eens goed gaan kijken wat er aan de situatie gedaan kan worden. Zonder emotie ( want daar is waar die ptatta ons steeds op verslaat). is het geen rtijd dat we nu eindleijk dat wat we van ze hebben geleerd ook gaan gebruiken? tegen ze?

zo en nu ga ik weer aan mijn werk
freedom.
Guest
« Reply #101 on: 18-09-2009, 08:00:09 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Laten de nazaten op google opzoeken: plaasmoorden zuidafrika

Ik denk dat je in Suriname soortgelijke acties kan verwachten.
Carine
Guest
« Reply #102 on: 13-01-2011, 16:33:20 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Tjeetje..Heb met verbazing de reakties zitten lezen.
Jammer dat ALLE " Witten" hierop afgerekend worden door sommigen...
Ik ben idd blank (met Surinaamse man, 2 kinderen) en heb heel veel gelezen over de misselijkmakende toestanden op de plantages vroeger! Ik kan er niet bij dat mensen zo ongelooflijk wreed konden zijn.
Toch kan IK en met mij andere mensen van deze generatie hier niets meer aan veranderen helaas en ik begrijp ook niet dat er veel surinamers zijn die het ons alsnog kwalijk nemen.
Er zijn ook veel slechte mensen uit andere culturen die de boel hier verzieken maar ik zal daar NOOIT een hele volksstam voor op aankijken. Ik heb respect voor een ieder die dat verdient.
Ik ben nu 3x in Su geweest en ik vind het een heerlijk land en ik hoop er nog vaker heen te gaan maar bepaalde mensen hier uit de topics hoop ik dan maar liever niet tegen te komen zo haatdragend...Jammer! Verbeter de wereld, begin bij jezelf??
Carine
Guest
« Reply #103 on: 13-01-2011, 16:42:43 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Tjeetje..Heb met verbazing de reakties zitten lezen.
Jammer dat ALLE " Witten" hierop afgerekend worden door sommigen...
Ik ben idd blank (met Surinaamse man, 2 kinderen) en heb heel veel gelezen over de misselijkmakende toestanden op de plantages vroeger! Ik kan er niet bij dat mensen zo ongelooflijk wreed konden zijn.
Toch kan IK en met mij andere mensen van deze generatie hier niets meer aan veranderen helaas en ik begrijp ook niet dat er veel surinamers zijn die het ons alsnog kwalijk nemen.
Er zijn ook veel slechte mensen uit andere culturen die de boel hier verzieken maar ik zal daar NOOIT een hele volksstam voor op aankijken. Ik heb respect voor een ieder die dat verdient.
Ik ben nu 3x in Su geweest en ik vind het een heerlijk land en ik hoop er nog vaker heen te gaan maar bepaalde mensen hier uit de topics hoop ik dan maar liever niet tegen te komen zo haatdragend...Jammer! Verbeter de wereld, begin bij jezelf??
En nee: Ik vind niet dat nazaten van voormalig plantagehouders recht hebben op land!

hihihi
Guest
« Reply #104 on: 13-01-2011, 16:50:49 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

De topic liep mooi nomo nomo wang gelul nanga bijbel en openbaringen. Stop die bijbel in je reet mang! Mie no wan Bijbel ma koegroe.

wohoioooiiiiii
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: