Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Een op de vijf baby's heeft plat hoofd  (Read 1034 times)
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

Mambini Lobi: +931/-124

« on: 13-09-2009, 13:53:53 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

MAASTRICHT - Sinds ouders het advies krijgen om baby's op hun rug te laten slapen, ter voorkoming van wiegendood, neemt het aantal kinderen met een plat achterhoofd toe. Op dit moment een op de vijf zuigelingen.
Dit schrijft onderzoeker Michelle Feijen van het Maastricht Universitair Medisch Centrum in het Nederlands Tijdschrift voor de Geneeskunde. Er zijn geen aanwijzingen dat behandeling medisch gezien noodzakelijk is, maar om cosmetische reden gebeurt dit vaak wel.

Er zijn twee vormen van behandeling tegen een plat achterhoofd: fysiotherapie of helmtherapie. In het laatste geval krijgt het kind een helm aangemeten. Fysiotherapie richt zich vooral op het veranderen van de voorkeurshouding, zorgen dat het kind niet meer of minder op zijn achterhoofd ligt.

Behandeling vindt vaak plaats omdat ouders zich zorgen maken over het asymetrische hoofd van hun kind en ze vrezen voor mogelijke gevolgen die het kind hier later van zal ondervinden.
lyly
MamJoraan

Mambini Lobi: +4/-1

« Reply #1 on: 22-10-2009, 05:04:32 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

hmmm...Vader behoedt mij. Tot nog toe, heeft de mijne een klein hoofdje op de echo...
Behalve een plat hoofd hebben sommige babies een groot hoofd...pijnlijke situatie...be ready.
yoyo
Guest
« Reply #2 on: 11-11-2009, 07:37:34 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

idioot boven mij, zo worden baby's niet geboren ! ze krijgen een plathoofd als je ze op hun rug laat slapen!
troe torie
Guest
« Reply #3 on: 11-11-2009, 15:19:14 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ja,
Maar als een kind op zijn rug slaapt, kan die soms ook stikken in zijn eigen braaksel, want hij/zij kan niet opzij. Ik vind het beter als een kind op zn zij slaapt. Een halfuurtje op de linkeroor, en zo verwisselen. Dat word ook aangeraden door de vroedvrouw of arts. Verder blijft het hoofd mooi en krijgt het kind mooie oortjes(geen flapoortjes).
yesmom
Guest
« Reply #4 on: 12-11-2009, 13:08:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ja,
Maar als een kind op zijn rug slaapt, kan die soms ook stikken in zijn eigen braaksel, want hij/zij kan niet opzij. Ik vind het beter als een kind op zn zij slaapt. Een halfuurtje op de linkeroor, en zo verwisselen. Dat word ook aangeraden door de vroedvrouw of arts. Verder blijft het hoofd mooi en krijgt het kind mooie oortjes(geen flapoortjes).

mijn kindje braakte ook erg veel als baby daarom lag ze altijd op dr zij en na 2 maandjes ofzo sliep ze op der buik!! ze owu en kon alleen maar op der buik slapen ook al vond ik het wel eng in het begin! maar de nachten waren heerlijk voor haar en voor ons! want ze had wel voorkeurs houding in de eerste 2 maanden als ze zat tegen een kussen of in de maxicosi dus ze had geen plat achter hoofdje maar de zijkant was beetje plat .. maar door der elke keer anders te zetten werd het vanzelf een mooi bol koppie!!

en even voor die ene dame hoe kom je der bij dat kindjes met plat achterhoofd geboren worden Huh heb je de topic dan echt niet gelezen en alleen plaatjes gekeken Huh
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: