|
J
Guest
|
 |
« Reply #45 on: 17-03-2011, 14:25:38 - GMT-1 » |
|
Oke, ja want ik kon wel janken toen me dochter zo vroeg menstrueerde. Maar ja aan de andere kant uiteindelijk moeten ze het toch worden. Maar ik had het wel fijn gevonden als iets langer weg bleef.
Ja Puck ik begrijp je gevoel,ik d8 ook van ooohh nee nog niet man,op de lagere school moet ze al om kijken naar haar suiker,dat ff nog niet hoor..jaa en idd moeten ze het zeker worden,en dat is bij haar nu 2011,zit nu brugklas hele dametje geworden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
willemien
Mambini
Mambini Lobi: +0/-0
Email kan je vragen, maar ik geeft het niet gelijk
|
 |
« Reply #46 on: 26-03-2011, 09:30:54 - GMT-1 » |
|
Wie heeft er ervaring mee? Het kan zijn dat dit onderwerp onlangs is besproken. Kan iemand me dan die link geven om de reacties te lezen. En als het nog niet is besproken hoe heb jij het als moeder dit ervaren? Mijn dochter is 10 jaar oud, en nu komen er vragen van haar kant uit over ongesteld worden. Ik had haar al vanaf haar 9e jaar verteld dat als ze bloed mocht bespeuren in haar onderbroek dat ze mij hiervan op de hoogte brengt. Ik werd zelf op mijn 12e ongesteld en zat al op de middelbare. Er is een vriendinnetje van haar op 8-jarige leeftijd ongesteld geworden, en dat vind ik heel vroeg en zielig. Want je bent dan op dat moment kind af vind ik. Nu houdt mijn kind zich daarmee bezig, en stelt mij vragen hierover. Ik heb ook een boek voor haar gekocht over het ontdekken van je lichaam. Ik heb dat boek ook gelezen en zal het met haar doornemen als ze het uit heeft. Als ze veel vragen heeft zal ik ze ook beantwoorden.  Ik denk zodra het zover is bij mijn dochter dat ik maandverband voor haar ga kopen, en het in een pamperbroekje ga leggen. Dus i.p.v. gewoon op haar onderbroek doe ik het op een pamperbroekje. Je weet wel die pampers voor kinderen die nog in bed plassen. Of is het een gek idee?  Waarom ik dit wil doen? Omdat ik dan bang ben dat ze door kan lekken op school, en dat ze dan door andere kinderen geplaagt kan worden. Vroeger kreeg je als kind een luier om in Suriname, maar tegenwoordig dragen jonge meisjes een maandverband. Migado ik ben echt onervaren op dit gebied mang  . Had ik maar een zoon gekregen haha. Misschien moet ik niet zo gek lopen doen hoor, maar het is toch zielig zo vroeg ongesteld worden. :' Toch jammer dat sommige meisjes zo vroeg aan de beurt zijn. Natuurlijk kan je er niet veel aan doen, als het komt dan komt het. Maar het zou toch fijner zijn als ze 12 of 13 waren, ik was er zelf ook aan toe op die leeftijd. Dat is nu een beetje gemiddeld. Als ik jullie verhalen lees denk ik dat jullie het goed hebben opgelost. Vooral rustig blijven en praten. Zijn jullie je nu ook dingen gaan afvragen over anticonceptie, of denk je (of hoop je) dat dat nog heel lang duurt?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puck
|
 |
« Reply #47 on: 26-03-2011, 11:29:29 - GMT-1 » |
|
Mijn dochter is nu inmiddels 13. En we hebben het ook openlijk over anticonceptie. We hebben het erover gehad. En gesproken. Ze zit nu in de ronde voor die HPV-vaccinatie. En als ze de prikken heeft gehad hebben we besloten om samen naar de dokter te gaan.
Kijk ze hoeft het niet alla minuut te gebruiken, maar ze moet zich wel bewust zijn van alles. En wat de mogelijkheden zijn voor haar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vraag aan Puck
Guest
|
 |
« Reply #48 on: 07-04-2011, 22:31:28 - GMT-1 » |
|
Zeg je nu in bedekte termen dat je de pil voor je dochter van 13 gaat halen? Oef zeg!
Ik weet natuurlijk niet wat jij en je dochter besproken hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat je 13-jarig kind tegen je zegt: ja ma, ik heb behoefte aan seks. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je als moeder alles doet om te voorkomen dat je volgend jaar oma bent, maar op deze manier?
Het zal vast voor iedereen verschillend zijn, maar ik ga mijn dochters van 14 en 15 echt niet bij voorbaat al meenemen naar de dokter om ze aan de pil te brengen. Door de gesprekken die ik met ze gehad heb en nog steeds heb, zijn ze zich bewust van alles op gebied van anticonceptie. En ik vertrouw ze. Als seks een issue voor ze wordt dan zullen ze bij mij of bij de huisarts aankloppen voordat ze t werkelijk gaan doen.
Ik voel een soort van wantrouwen van jou naar je dochter toe. Kan natuurlijk voortkomen uit bezorgdheid, maar 't lijkt me zo vervelend voor je dochter. Zogenaamd hebben jullie open gesprekken, maar voor de zekerheid duw je de pil er toch maar in.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puck
|
 |
« Reply #49 on: 08-04-2011, 07:43:27 - GMT-1 » |
|
Zeg je nu in bedekte termen dat je de pil voor je dochter van 13 gaat halen? Oef zeg!
Ik weet natuurlijk niet wat jij en je dochter besproken hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat je 13-jarig kind tegen je zegt: ja ma, ik heb behoefte aan seks. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je als moeder alles doet om te voorkomen dat je volgend jaar oma bent, maar op deze manier?
Het zal vast voor iedereen verschillend zijn, maar ik ga mijn dochters van 14 en 15 echt niet bij voorbaat al meenemen naar de dokter om ze aan de pil te brengen. Door de gesprekken die ik met ze gehad heb en nog steeds heb, zijn ze zich bewust van alles op gebied van anticonceptie. En ik vertrouw ze. Als seks een issue voor ze wordt dan zullen ze bij mij of bij de huisarts aankloppen voordat ze t werkelijk gaan doen.
Ik voel een soort van wantrouwen van jou naar je dochter toe. Kan natuurlijk voortkomen uit bezorgdheid, maar 't lijkt me zo vervelend voor je dochter. Zogenaamd hebben jullie open gesprekken, maar voor de zekerheid duw je de pil er toch maar in.
Nee ik zeg niet dat ik het ga halen. Maar dat we er alvast gewoon over kunnen praten. En als je goed lees heb ik er ook bij gezegd dat ze het niet hoeft te gebruiken. Maar dat ze gewoon weet wat de mogelijkheden zijn. En wie kan het beter uitleggen dan een dokter. En nogmaals ik zal haar nergens toe dwingen. Maar ik vind wel dat ik haar daarin moet begeleiden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vraag aan Puck
Guest
|
 |
« Reply #50 on: 11-04-2011, 21:36:40 - GMT-1 » |
|
Nee ik zeg niet dat ik het ga halen. Maar dat we er alvast gewoon over kunnen praten. En als je goed lees heb ik er ook bij gezegd dat ze het niet hoeft te gebruiken.
Maar dat ze gewoon weet wat de mogelijkheden zijn. En wie kan het beter uitleggen dan een dokter. En nogmaals ik zal haar nergens toe dwingen. Maar ik vind wel dat ik haar daarin moet begeleiden.
Oké, ik snap je. Nou ja... een beetje. Ik vind je wel een beetje onzeker. Denk je echt dat een huisarts je dochter beter kan voorlichten over anti-conceptie dan jijzelf? Girl, jij bent zelf toch ook vrouw. Je bent ook jong geweest. En je hebt beschikking over internet. Waarom hou je 't niet nog tussen jou en je dochter? Want als ze nu toch nog niet gaat gebruiken dan krijgt ze misschien wel heel verkeerde voorlichting. Of denk jij echt dat een huisarts nu een antwoord heeft op de vraag wat je dochter moet gebruiken als ze later wil gaan seksen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puck
|
 |
« Reply #51 on: 12-04-2011, 07:32:11 - GMT-1 » |
|
Oké, ik snap je. Nou ja... een beetje. Ik vind je wel een beetje onzeker. Denk je echt dat een huisarts je dochter beter kan voorlichten over anti-conceptie dan jijzelf? Girl, jij bent zelf toch ook vrouw. Je bent ook jong geweest. En je hebt beschikking over internet.
Waarom hou je 't niet nog tussen jou en je dochter? Want als ze nu toch nog niet gaat gebruiken dan krijgt ze misschien wel heel verkeerde voorlichting. Of denk jij echt dat een huisarts nu een antwoord heeft op de vraag wat je dochter moet gebruiken als ze later wil gaan seksen?
Ja ik vind mijzelf niet onzeker. Een huisarts zie ik ook als een vetrouwenspersoon. Want je weet het maar nooit dat we in een fase komen waarin het niet goed gaat tussen ons. Ik hoop het natuurlijk niet, maar dan wil ik haar ook het vertrouwen geven dat dit soort dingen ook met een dokter besproken kunnen worden. En ik mag er toch wel vanuit gaan dat een dokter die ervoor gestudeerd heeft heus wel de juiste voorlichting geeft. Maar ja voor mij heeft niks met me onzekerheid te maken. Maar gewoon de openheid erover. Er is niks om je voor te schamen, we zijn nou eenmaal vrouwen en moeten met deze dingen omgaan. En dit is mijn manier.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vraag aan Puck
Guest
|
 |
« Reply #52 on: 13-04-2011, 12:54:49 - GMT-1 » |
|
Ja ik vind mijzelf niet onzeker. Een huisarts zie ik ook als een vetrouwenspersoon. Want je weet het maar nooit dat we in een fase komen waarin het niet goed gaat tussen ons. Ik hoop het natuurlijk niet, maar dan wil ik haar ook het vertrouwen geven dat dit soort dingen ook met een dokter besproken kunnen worden.
En ik mag er toch wel vanuit gaan dat een dokter die ervoor gestudeerd heeft heus wel de juiste voorlichting geeft. Maar ja voor mij heeft niks met me onzekerheid te maken. Maar gewoon de openheid erover. Er is niks om je voor te schamen, we zijn nou eenmaal vrouwen en moeten met deze dingen omgaan. En dit is mijn manier.
Bedankt voor je uitleg. Dat je de huisarts ziet als vertrouwenspersoon is mooi. Net als jouw gedachtegang om je dochter te wijzen dat ze daar een veilige plek kan vinden om te praten, mocht dat ooit nodig zijn. Zelf zie ik de huisarts niet zo. Ik kom er niet vaak, maar telkens als ik er kom spreek ik een ander. Vandaar dat ik je niet zo goed kon volgen, denk ik. Ik wens jou en je dochter veel geluk in jullie leven!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
klopt
Guest
|
 |
« Reply #53 on: 05-05-2011, 19:20:16 - GMT-1 » |
|
Ja ik vind mijzelf niet onzeker. Een huisarts zie ik ook als een vetrouwenspersoon. Want je weet het maar nooit dat we in een fase komen waarin het niet goed gaat tussen ons. Ik hoop het natuurlijk niet, maar dan wil ik haar ook het vertrouwen geven dat dit soort dingen ook met een dokter besproken kunnen worden.
En ik mag er toch wel vanuit gaan dat een dokter die ervoor gestudeerd heeft heus wel de juiste voorlichting geeft. Maar ja voor mij heeft niks met me onzekerheid te maken. Maar gewoon de openheid erover. Er is niks om je voor te schamen, we zijn nou eenmaal vrouwen en moeten met deze dingen omgaan. En dit is mijn manier.
Tja ieder z'n ding hoor. Openheid is geen enkel probleem en zelfs gewenst! Maar ik moet zeggen; no way dat ik het accepteer dat mijn dochter van 13 wil sexen. Desnoods moet ik haaropsluiten in een zolderkamertje 10 hoog of uitputten door haar elke dag in de week op een andere sport te zetten en haar zelf te halen en te brengen. Op 13 jarige leeftijd wordt er onder mijn dak niet geneukt, punt uit! dat is mijn principe. Er zijn belangrijkere dingen op die leeftijd. Je lichaam is een tempel en daar ga je zuinig mee om! Sexen op zo'n jonge leeftijd vind ik zonde om verschillende redenen die ik hier niet zal uiteenzetten, maar de sympathisanten weten wat ik bedoel. Ik was zelf 18 jaar toen ik t voor t eerst deed en dat was vroeg zat!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Frank
Guest
|
 |
« Reply #54 on: 29-05-2011, 16:00:16 - GMT-1 » |
|
Telegraaf vr 27 mei 2011, 11:44 Meisjes steeds jonger ongesteld AMSTERDAM - Jonge meiden worden op steeds jongere leeftijd ongesteld. Vooral meisjes uit gezinnen met een laag inkomen beginnen jong te menstrueren.
Gemiddelde leeftijd eerste menstruatie
Vrouwen geboren begin 1900 werden voor het eerst ongesteld op gemiddeld13,5 jarige leeftijd. Meisjes geboren in de jaren 1940 menstrueerden nog eerder: op 12,6 jarige leeftijd. Lange tijd bleef die leeftijd gelijk, maar bij meisjes geboren eind 1980 daalde die leeftijd opeens weer verder naar 12,3.
Onderzoek naar ongesteldheid
Dit blijkt uit onderzoek van The Institute of Cancer Research. De onderzoekers gebruikten de data van 90.000 Britse vrouwen die momenteel nog deelnemen aan de 'Breakthrough Generations Study'. De onderzoekers zagen een daling van de leeftijd waarop de meisjes voor het eerst menstruateren bij meisjes geboren in de jaren 1980 en 1990. Die daling was aanzienlijk bij meisjes uit een lager sociaaleconomisch milieu: zij menstrueerden voor het eerst toen zij gemiddeld 12,1 jaar oud waren. Meisjes uit hogere sociaaleconomische milieus werden voor het eerst ongesteld op 12,5 jarige leeftijd.
Oorzaak vroege menstruatie
Hoe kan dat? Volgens de onderzoekers heeft dit met lichaamsgewicht te maken. Meer meiden uit gezinnen met een laag inkomen zouden kampen met overgewicht door ongezond eten. Dit zou vervolgens weer effect hebben op de leeftijd waarop zij voor het eerst menstrueren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lusia
Guest
|
 |
« Reply #55 on: 03-07-2011, 13:23:32 - GMT-1 » |
|
Mijn dochter is op haar 10e ongesteld geworden. Ik moet eerlijk toegeven dat het toch even slikken was toen ze me vertelde dat ze bloed in haar broekje had. Ik liet het haar natuurlijk niet merken. De 1ste paar maanden kwam ze heel droevig naar me toe om te vertellen dat ze ongesteld weer ongesteld was.  Ik vond het heel sneu, maar ik vertelde haar dat het iedere maand zo zal zijn. En dat ze nu een jonge vrouw is geworden. Ze is nu 11 jaar oud, en is nu gewend geraakt. Ik heb libresse met vleugels voor haar gekocht, en ze gebruikt in de avonduren goodnight. Dat vond ik zelf wel prettig voor haar om lekken te voorkomen. Vorige maand was ze maar 1 dag ongesteld, en ooooo wat was ze gelukkig.  Al met al is het goed gekomen. Dus mijn bezorgheid is over. Heel veel succes aan de ouders waarvan hun docchters nog ongesteld moet worden. Hoe kan het dat ze 1 dagje is ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lusia
Guest
|
 |
« Reply #56 on: 03-07-2011, 13:37:11 - GMT-1 » |
|
Mijn dochter is op haar 10e ongesteld geworden. Ik moet eerlijk toegeven dat het toch even slikken was toen ze me vertelde dat ze bloed in haar broekje had. Ik liet het haar natuurlijk niet merken. De 1ste paar maanden kwam ze heel droevig naar me toe om te vertellen dat ze ongesteld weer ongesteld was.  Ik vond het heel sneu, maar ik vertelde haar dat het iedere maand zo zal zijn. En dat ze nu een jonge vrouw is geworden. Ze is nu 11 jaar oud, en is nu gewend geraakt. Ik heb libresse met vleugels voor haar gekocht, en ze gebruikt in de avonduren goodnight. Dat vond ik zelf wel prettig voor haar om lekken te voorkomen. Vorige maand was ze maar 1 dag ongesteld, en ooooo wat was ze gelukkig.  Al met al is het goed gekomen. Dus mijn bezorgheid is over. Heel veel succes aan de ouders waarvan hun docchters nog ongesteld moet worden. Die van mijne is ook op tiende en 7 dagen  ,was da ook zo bij uw kind? Weet u nog ookwat gemakkelijk is om te weten wanneer ze weer ongesteld is? Op www.Libresse.nl , di site beantwoord ook al haar vragen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het kan!
Guest
|
 |
« Reply #57 on: 15-07-2011, 14:49:55 - GMT-1 » |
|
Hoe kan het dat ze 1 dagje is ?
Het zo maar kunnen dat ze 1 maand overslaan. Soms komt het een half jaar niet meer opduiken bij sommige meiden. Dat is het wat ik van de huisarts heb vernomen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puck
|
 |
« Reply #58 on: 28-07-2011, 12:22:57 - GMT-1 » |
|
Tja ieder z'n ding hoor. Openheid is geen enkel probleem en zelfs gewenst! Maar ik moet zeggen; no way dat ik het accepteer dat mijn dochter van 13 wil sexen. Desnoods moet ik haaropsluiten in een zolderkamertje 10 hoog of uitputten door haar elke dag in de week op een andere sport te zetten en haar zelf te halen en te brengen. Op 13 jarige leeftijd wordt er onder mijn dak niet geneukt, punt uit! dat is mijn principe. Er zijn belangrijkere dingen op die leeftijd. Je lichaam is een tempel en daar ga je zuinig mee om! Sexen op zo'n jonge leeftijd vind ik zonde om verschillende redenen die ik hier niet zal uiteenzetten, maar de sympathisanten weten wat ik bedoel. Ik was zelf 18 jaar toen ik t voor t eerst deed en dat was vroeg zat!
Wie heeft het over seks hebben? Ikke niet. Anticonceptie heeft ook te maken met het controleren van je cyclus. Het tegen gaan van puistjes. Of het verminderen van hevige menstruaties. Het sorry dat ik het zeg dat was de denkwijze ook van mijn oma. Van ja gebruik je anticonceptie dat heb je of dan moet je seks hebben. Dat is helemaal niet zo. Ik was zelf al vanaf mijn 12 aan de pil gezet en niet omdat ik aan seks dacht. Maar omdat ik van de 30 dagen in de maand 16 dagen lang bleef menstrueren. Dat was geen pretje. En als ik zie dat mijn dochter dat zelfde probleem kan krijgen dan ga ik daar niet moelijk over doen want ik weet hoe het voelde voor mij. En ik heb pas seks gehad op mijn 17e.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Neukbaar
Guest
|
 |
« Reply #59 on: 29-07-2011, 22:51:43 - GMT-1 » |
|
Wie heeft het over seks hebben? Ikke niet. Anticonceptie heeft ook te maken met het controleren van je cyclus. Het tegen gaan van puistjes. Of het verminderen van hevige menstruaties. Het sorry dat ik het zeg dat was de denkwijze ook van mijn oma. Van ja gebruik je anticonceptie dat heb je of dan moet je seks hebben. Dat is helemaal niet zo.
Ik was zelf al vanaf mijn 12 aan de pil gezet en niet omdat ik aan seks dacht. Maar omdat ik van de 30 dagen in de maand 16 dagen lang bleef menstrueren. Dat was geen pretje. En als ik zie dat mijn dochter dat zelfde probleem kan krijgen dan ga ik daar niet moelijk over doen want ik weet hoe het voelde voor mij. En ik heb pas seks gehad op mijn 17e.
Meiden moeten vanaf hun 14e aan de pil, want dan zijn ze neukbaar! Dus: 14 jaar, aan de pil en wijd die benen. DESTROY THAT PUSSY.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|