|
Puck
|
 |
« Reply #30 on: 05-07-2010, 12:18:50 - GMT-1 » |
|
Mijn dochter is 12 jaar.
Ik heb haar precies uitgelegd wat tampons en maandverband is. Ik heb haar ook zelf de keuze gegeven wat zij wilt gebruiken. Ze heeft de eerste jaar uitsluitend maanverband gebruikt, maar toen het vorig jaar zo warm was hield ze het gewoon niet meer. Toen is ze tampons gaan gebruiken want ze wilde gewoon alles doen ondanks dat ze ongesteld was. En sindsdien bepaalt ze gewoon zelf wanneer ze tampons of maanverband gebruikt.
Ik ben daar gewoon heel makkelijk in geweest want ik had zoiets ik wil haar geen beperkingen opleggen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nonsens
Guest
|
 |
« Reply #31 on: 10-07-2010, 08:36:43 - GMT-1 » |
|
Je schrijft niet hoe oud je dochters zijn, maar op zich vind ik het wel knap dat je ze tampons aanraadt. Mijn dochter is 14 en niet sexueel actief. Haar ontmaagding zal ik never nooit op mijn geweten willen hebben. Dat weet ze ook en als ze zelf zo ver is mag ze aan tampons beginnen maar van mij krijgt ze voorlopig gewoon maandverband. Eerst daarmee de discipline van op tijd verschonen en hygiënisch ermee omgaan leren alvorens iets als tampons in te zetten en echt elk uur verschonen.
Imke
tampons en vingers ontmaagden niet google het
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
....
Guest
|
 |
« Reply #32 on: 10-07-2010, 08:42:22 - GMT-1 » |
|
tampons en vingers ontmaagden niet google het
je hebt gelijk... door tampons wordt niemand ontmaagd. je hebt overigens voor jonge meiden hele kleine tampons in de winkels hoor....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ja, lastig hè?
Guest
|
 |
« Reply #33 on: 11-07-2010, 01:15:57 - GMT-1 » |
|
Mijn dochter is 12 jaar.
Ik heb haar precies uitgelegd wat tampons en maandverband is. Ik heb haar ook zelf de keuze gegeven wat zij wilt gebruiken. Ze heeft de eerste jaar uitsluitend maanverband gebruikt, maar toen het vorig jaar zo warm was hield ze het gewoon niet meer. Toen is ze tampons gaan gebruiken want ze wilde gewoon alles doen ondanks dat ze ongesteld was. En sindsdien bepaalt ze gewoon zelf wanneer ze tampons of maanverband gebruikt.
Ik ben daar gewoon heel makkelijk in geweest want ik had zoiets ik wil haar geen beperkingen opleggen.
Super! Zo wil ik het voor mijn dochters ook. Maar ze durven niet, om onterechte redenen (vind ik). 'T is gewoon jammer dat ze daarom behoorlijk geremd worden in hun bewegingsvrijheid.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gewone zaak
Guest
|
 |
« Reply #34 on: 17-08-2010, 16:26:07 - GMT-1 » |
|
Mijn dochter is nu 14 en menstrueert vanaf haar 13 jaar. Ze is vrij volwassen in haar doen en heeft het snel geleerd. Je dient je kind altijd een maandverband mee te geven en er worden ook broekjes verkocht met een plastic tussen struk. Koop boekjes en leer haar alvast hoe het moet. Tegenwoordig is het geen taboe meer. En ik zou nooit een luier aandoen. Ik heb het nooit gedaan en ben nu 45 jaar. Je hebt zulke makkelijke pakjes maandverband.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Louiise
Guest
|
 |
« Reply #35 on: 18-08-2010, 20:51:49 - GMT-1 » |
|
Mijn dochter is nu 14 en menstrueert vanaf haar 13 jaar. Ze is vrij volwassen in haar doen en heeft het snel geleerd. Je dient je kind altijd een maandverband mee te geven en er worden ook broekjes verkocht met een plastic tussen struk. Koop boekjes en leer haar alvast hoe het moet. Tegenwoordig is het geen taboe meer. En ik zou nooit een luier aandoen. Ik heb het nooit gedaan en ben nu 45 jaar. Je hebt zulke makkelijke pakjes maandverband.
Mijn dochter is op haar 10e ongesteld geworden. Ik moet eerlijk toegeven dat het toch even slikken was toen ze me vertelde dat ze bloed in haar broekje had. Ik liet het haar natuurlijk niet merken. De 1ste paar maanden kwam ze heel droevig naar me toe om te vertellen dat ze ongesteld weer ongesteld was.  Ik vond het heel sneu, maar ik vertelde haar dat het iedere maand zo zal zijn. En dat ze nu een jonge vrouw is geworden. Ze is nu 11 jaar oud, en is nu gewend geraakt. Ik heb libresse met vleugels voor haar gekocht, en ze gebruikt in de avonduren goodnight. Dat vond ik zelf wel prettig voor haar om lekken te voorkomen. Vorige maand was ze maar 1 dag ongesteld, en ooooo wat was ze gelukkig.  Al met al is het goed gekomen. Dus mijn bezorgheid is over. Heel veel succes aan de ouders waarvan hun docchters nog ongesteld moet worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BABS
Guest
|
 |
« Reply #36 on: 05-02-2011, 16:11:36 - GMT-1 » |
|
Hoi lieve dames, Deze topic is ook al weer van een tijdje geleden, maar ik heb vernomen dat Aleve Feminax bij menstruatiepijn helpt ik hoop dat iemand er wat aan heeft. Groetjes...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Flammetje
Guest
|
 |
« Reply #37 on: 05-02-2011, 16:24:09 - GMT-1 » |
|
Hoi lieve dames, Deze topic is ook al weer van een tijdje geleden, maar ik heb vernomen dat Aleve Feminax bij menstruatiepijn helpt ik hoop dat iemand er wat aan heeft. Groetjes...
Fijn dat je het menstruatie noemt, want ik haat die term ongesteld. Het hoort bij het geslacht, ongesteld lijkt alsof het een foutje is van "god" waar we mee moeten leren leven. Zeker door en man bedacht. denk dat een andere benadering ervan ook veel ongemak zal weghalen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
off topic
Guest
|
 |
« Reply #38 on: 06-02-2011, 15:44:01 - GMT-1 » |
|
hallo, mijn dochter is er ondertussen 10 (gelukkig nog niet ongesteld) en ook ik heb haar op haar 8/9 jaar helemaal ingelicht over wat haar te wachten staat. Ze heeft toch al bijna een jaar wat sprietjes okselhaar en ook beneden beginnen de sprietjes te komen. Ook begint de borstontwikkeling op gang te komen, nu niet dat ze echt al borstjes heeft maar je ziet de vorm er al inkomen, tegenwoordig ook snel vet haar, lichte acné in haar gezicht en wat me ook opviel is dat ook wat zweetgeur heeft en dus aan de deo kan beginnen. Hadden jullie meisjes ook deze symptomen eer ze ongesteld werden??? zo ja, hoelang duurde het ongeveer eer ze na het verschijnen van de symptomen voor het eerst ongesteld werden?  alvast bedankt voor je reactie!! groetjes denk niet dat zweet geur met ongesteldheid of groot worden te maken heeft de ene heeft een sterke zweetgeur de ander niet dochter is nu 7 en reukt snel naar zweet, dat was ook al zo toen ze 4 was maar inderdaad we hebben haar pas deo gegeven om te spuiten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Frank
Guest
|
 |
« Reply #39 on: 08-02-2011, 19:03:39 - GMT-1 » |
|
Wanneer een meisje gaat menstrueren hangt af van haar gewicht en het vetpercentage. Dus als het meisje een normaal dieet heeft zal ze niet voor haar 12e a 13e beginnen of nog later. Is ze te dik door slecht dieet dan zal het eerder zijn. Let wel, vroeg rijp, vroeg rot. Vrouwen die een laag vetpercetage hebben, zoals sporters (of anarexia types) hebben geen menstruatie. Wanneer ze stopppen met (top)sport (of wel weer geen eten) en het vetpercentage gaat weer omhoog dan komt de menstruatie vanzelf terug.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Frank
Guest
|
 |
« Reply #40 on: 11-03-2011, 13:06:25 - GMT-1 » |
|
Wanneer een meisje dus begint met menstrueren hangt zoals gezegd af van haar gewicht + vetpercentage. Dus bij elke volgende posting over uw dochter(s) geef even aan wat ze weegt....... En waarom ze dit weegt!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J
Guest
|
 |
« Reply #41 on: 17-03-2011, 13:52:46 - GMT-1 » |
|
Wanneer een meisje dus begint met menstrueren hangt zoals gezegd af van haar gewicht + vetpercentage. Dus bij elke volgende posting over uw dochter(s) geef even aan wat ze weegt....... En waarom ze dit weegt!!!
mijn dochter is nu 12,ze is vanaf haar 2e jaar diabetisch,dus dan weet u hoe het er aan toe gaat. ze is slank maar toen ze 9 jaar was werd het bij haar ook ontdekt,de menstruatie,maar samen met de kinderarts hebben we het geremd.dus dat heeft niet altijd denk ik mee te maken. maar om even verder te gaan,het is dus geremd,mijn kind wat nu 12 is is het vorige maand doorbroken,ze zit nu in de brugklas en jaa dan mag het wel komen....maar het feit dat ik wilde dat ze het remden,dat ik d8 laat ze nog maar even kind zijn op lagere school,ze spoot al zelfs(nu heeft ze pomp)alles met tijd en dan toen nog niet dat erbij..nee we hebben er geen spijt van.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puck
|
 |
« Reply #42 on: 17-03-2011, 14:03:13 - GMT-1 » |
|
mijn dochter is nu 12,ze is vanaf haar 2e jaar diabetisch,dus dan weet u hoe het er aan toe gaat. ze is slank maar toen ze 9 jaar was werd het bij haar ook ontdekt,de menstruatie,maar samen met de kinderarts hebben we het geremd.dus dat heeft niet altijd denk ik mee te maken.
maar om even verder te gaan,het is dus geremd,mijn kind wat nu 12 is is het vorige maand doorbroken,ze zit nu in de brugklas en jaa dan mag het wel komen....maar het feit dat ik wilde dat ze het remden,dat ik d8 laat ze nog maar even kind zijn op lagere school,ze spoot al zelfs(nu heeft ze pomp)alles met tijd en dan toen nog niet dat erbij..nee we hebben er geen spijt van.
Oke is wist niet dat je dat kon remmem. Ik heb altijd gedacht dat het toch genetisch bepaald werd. In mijn familie zijn de meisje altijd al heel vroeg ongesteld geworden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
J
Guest
|
 |
« Reply #43 on: 17-03-2011, 14:12:42 - GMT-1 » |
|
Oke is wist niet dat je dat kon remmem. Ik heb altijd gedacht dat het toch genetisch bepaald werd. In mijn familie zijn de meisje altijd al heel vroeg ongesteld geworden.
Maar niet ieder arts is er mee eens hoor,want ik ken ook een dame en daar dochter was ook rond die leefdtijd,en toen vroeg ze dat aan haar huisarts en hij zij gewoon waarom de natuur laten stoppen. Me dochter kreeg om de 3 maanden een spuit in haar bil,ze had gelukkig ook geen bijwerkingen,zoals aankomen vermoeidheid ofzo..en omdat alle controles in 1 ziekenhuis liep stemde we altijd in wanneer ze controle had voor haar diabetisch ook dan die hormoonspuit kreeg..en dat is ook om de 3 maanden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puck
|
 |
« Reply #44 on: 17-03-2011, 14:15:00 - GMT-1 » |
|
Maar niet ieder arts is er mee eens hoor,want ik ken ook een dame en daar dochter was ook rond die leefdtijd,en toen vroeg ze dat aan haar huisarts en hij zij gewoon waarom de natuur laten stoppen. Me dochter kreeg om de 3 maanden een spuit in haar bil,ze had gelukkig ook geen bijwerkingen,zoals aankomen vermoeidheid ofzo..en omdat alle controles in 1 ziekenhuis liep stemde we altijd in wanneer ze controle had voor haar diabetisch ook dan die hormoonspuit kreeg..en dat is ook om de 3 maanden.
Oke, ja want ik kon wel janken toen me dochter zo vroeg menstrueerde. Maar ja aan de andere kant uiteindelijk moeten ze het toch worden. Maar ik had het wel fijn gevonden als iets langer weg bleef.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|