incest in families

<< < (13/15) > >>

Guest:

Mevrouw er is een verschil tussen incest en sexueel misbruik.

Incest is neef en nicht,broer en zus enz, het is moeilijk te geloven maar het komt voor dat ze het vrijwillig doen., het stamt af vanuit sinds de bijbelse tijd, sommige mensen komen uit het oerwoud of kleine dorpen en hebben  niet zo veel mannen, vinden hun neef knap en doen het gewoon.
Hoe vaak doen neef en nicht het niet bij die djoekas of marokanen en er geen problemen mee hebben,

het komt stiekem ook voor in  andre culturen, maar dit ga je nooit horen wat het is inderdaad verwerpelijk
Ik denk dat die auteur van het bericht van Aug 24 2004, 17:56 heus wel weet wat het verschil is tussen incest en sexueel misbruik. Dat maak ik op uit zijn verhaal. Maar besef jij wel dat incest en sexueel misbruik vaak samengaan? Incest betekent dat je sex hebt met je familie/bloedverwant. Als een kind door vader, oom, opa of oudere broer misbruikt wordt is er zowel sprake van sexueel misbruik als van (onvrijwillige) incest. Als neef en nicht vanuit een gelijkwaardige situatie het met elkaar doen is hier geen sprake van misbruik, maar van vrijwillige incest. Er zijn ook nicht-neefhuwleijken. Hoe verwerpelijk ik dit ook vind, als die mensenvolwassen zijn en er geen sprake is van geestelijke ongelijkwaardigheid dan is er geen sprake van misbruik. Maar als er sprake is van een machtsverhouding en geestelijk ongelijkwaardigheid dan is het wel misbruik.  

Guest:

Een buurmeisje van mij vroeger had een relatie met haar oom, zij versierde hem, hij was 49 zij 15, droeg korte broekjes en rokjes voor hem, zij heeft het zelfs aan een schoolvriendin van mij verteld,
een keer zijn ze samen in de douche betrap, maar die famaly schaamt zic h natuurlijk, en in suriname word er niet over gesproken,
Ik vind dit voorbeeld dat je aanhaalt om incest en misbruik goed te praten ziek. Want als een meisje van 15 zich opdringt aan een man van 45 behoort die man daar niet op in te gaan, want dat meisje is een kind. Hij behoort haar op haar plaats te zetten en haar ouders in te lichten om uit te zoeken waarom dat kind zoiets doet. Tuurlijk vindt een meisje van 15 een oudere man spannend, maar waarom moet een man van 45 met een kind neuken? Hij is gewoon een pedo en moet gestraft worden. De rest van je verhaal is te ziek voor woorden, dus daar maak ik verder geen woorden aan vuil.

Guest:

:afro:  dat klopt, vooral in kleine dorpen, je hebt  12  en 13 jarige die het toch wel vrijwillig doen.

Hoe  vaal is een 12-13 jarige zwanger geraakt door een oudere man in Suriname?

En als de familie er achter komt is het meestal....Ze is onschuldig hij heeft haar misbruikt,
Terwijl sommige 12-13 jarige van deze tijd meer over sex weten dat hun ouders, meer standjes hebben gehad of meer sexpartners dan hun ouders,  en ik meen dat echt serieus.

Sommige kinderen in Suriname of elders doen aan sex voordat ze ongesteld worden en vrijwillig.

De tiener zwangerschap cijfers bewijzen dat, kinderen onder de 15 willen kindren krijgen omdat hun vriendin een heeft :crying:
Tegen jou wil ik hetzelfde zeggen als tegen guest van Aug 24 2004, 22:31. en verder wil ik er nog aan toevoegen dat je ziek bent als je de verantwoordelijkheid bij het kind legt in plaats van bij de volwassene. Want al weet een kind van 12 nog zoveel van sex, dat geeft een vowassene niet het recht om dat kind te misbruiken. Je moet goed gestoord zijn als je denkt dat een kind van 12 opgewassen is tegen een volwassene met 20 jaar meer levenservaring. Door dit soort bekrompen en achterlijke gedachten zal er nooit een einde komen aan dit probleem. Zolang het kind de schuld krijgt zullen de daders hun gang kunnen blijven gaan. Ik weet niet of je een man bent, maar als je dat bent dan hoop ik dat jouw nichtjes ver uit jouw buurt gehouden worden en dat je nooit kinderen krijgt, want je praat als een pedosexuele incestdader in spé.

Guest:

Ik heb drie bovenstaande verhalen gelezen en bij alle drie wordt het kind aan de schandpaal genageld.

Ik neem het op voor het kind, die op zoek is naar liefde, menselijke liefde en warmte en wat krijgt het kind iets waar ze niet voor kwam.

Je zou eerst de thuis situatie onder de loep moeten nemen waarom is er thuis geen warmte en liefde voor dat kind waar is de vader en waar is de moeder.

En de dader daar zijn wij met z’n allen eens die vent moet de zwaarste straf krijgen[/CODE]
Ik ben het volkomen met je eens.

Guest:

Ik heb drie bovenstaande verhalen gelezen en bij alle drie wordt het kind aan de schandpaal genageld.

Ik neem het op voor het kind, die op zoek is naar liefde, menselijke liefde en warmte en wat krijgt het kind iets waar ze niet voor kwam.

Je zou eerst de thuis situatie onder de loep moeten nemen waarom is er thuis geen warmte en liefde voor dat kind waar is de vader en waar is de moeder.

En de dader daar zijn wij met z’n allen eens die vent moet de zwaarste straf krijgen[/CODE] :i-agree:
Precies! Als een kind om liefde en aandacht vraagt en je geeft er sex voor terug dan is dat net zo wreed als wanneer jouw kind om brood vraagt en je geeft het een steen ipv dat brood waar het om gevraagd heeft.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page