Van Welke Pernassie Ben Jij Afkomstig!

<< < (3/10) > >>

Boto Kindie:

Botje Kidney,

Wanneer leer je het nou eens? Je stelt niks voor zolang je niet zelf met informatie over winti dingen komt. Je vraagt alleen maar en doet maar stoer, maar xxxxxxxxxxxxxxxxxxx xx!!!!!!
Dank je wel!

Dexx:
Mijn moeder is van Vierkinderen en mijn vader van Republiek vandaar, vraag maar na vraag maar naar Nauna, een ieder kent haar.
Alleen C-Lover zegt mijn moeder is van Coronie en mijn ouders ook.
dan heet C-Lover zeker Drenthe of Winter.
meer hollandse namen komen niet in Coroni voor, of ben je een seepasi coronmeid.

Black Velvet:
Weer ff  :offtopic:

Oke dexx, ik begrijp het. Zelf ken ik niemand van Vierkinderen of Republiek. Maar zal het aan mijn vader vragen die kent de meeste mensen wel uit de dorpen.  

Boto Kindie:

Ik ben geboren en getogen in Republiek Vierkinderen "Para", Mi kumbatee nooit beri.
Dexx.
Even   :offtopic:  

Dexx, ben je nou in Republiek of in Vierkinderen geboren.  Of bedoelde je dat je op dat bruggetje geboren bent :lol:

Maar Boto Kindie dit is een leuke topic.

Mijn vaders familie is afkomstig van Bersaba, ligt naast de dorpen Vierkinderen en Republiek (Para). Mijn moeder familie komt uit volgens mij uit Saramacca. Ben daar nog nooit geweest, maar zodra ik in su ben ga ik naar het vakantiehuis op Bersaba. Heerlijk is het altijd daar. Jammer genoeg heb ik er nog nooit een pre mee gemaakt, maar vaak genoeg loop ik langs de "Kulture tempel". Heb nog steeds niet de moed gevonden om er naar binnen te gaan. Daar mijn vader en zijn familie niets met de winticultuur te maken willen hebben.
Ik, ik ben in Paramaribo geboren, maar getogen in Amsterdam.

groet,

Black Velvet
Beste brada Black Velvet,

Dit klinkt spannend dus als je dit keer naar Suriname gaat ga je dus misschien even naar binnen in de winti tempel.

Misschien dat de dorpshoofd je het 1 en ander kan vertellen over het winti gebeuren van het dorp.

Alles komt voor zijn tijd.

Ik groet je vriendelijk

Basia Boto Kindie

blakabra:
odi, odi baya, faw de odi odi baja kondre sen akso fa oeng de  :band:
elke keer als ik op smatorie ben moet ik ff op culturu sani
maar vandaag is voor het eerst dat ik ga reageren
ik ben nooit naar een loekoe mang geweest om te horen welke wintis ik heb,maar ik voel voor mij zelf dat ik een luangu en een kroemanti heb maar van de andere wintis weet ik niet maar van die twee voel ik het wel
is het waar dat de luangu zicht gevestigd heeft in para?
het kan want bij en pre zie ik zelden iemand een luangu winti krijgen, maar in mijn prenasie (Para) heb ik het vaak gezien kunt u mij hieromtrent meer informeren?

1)Lenge mi no pansi ja ja oja je lenge mi no pansi ja ja oja je

2)brasa brasa oeng mama brasa brasa oeng mama, oeng takroe piking oeng kong brasa oeng ne

3)toewanga pe boeng de toewanga ,toewanga sor mi joe boeng toewanga

4)longo je je longo woi woi longo mai kongo kaimang waja waja

5) makoe ja ja ja mama kwenda we go makoe ja ja ja

sjeng sjeng fowroe mi masra bai mi komopa na nengre kondre kmopo farawe

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page