Pages: [1] 2   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: zoontje van 3 is zwaar wat kan ik doen.  (Read 1659 times)
Saskia
Guest
« on: 16-01-2010, 21:20:29 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hallo,

Ik heb een zoontje van 3 hij weegt 20 kilo en is 101 lang. Hij is geboren met 5055gr weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Hij eet gewoon drie maaltijden per dag waarvan hij er soms 1 overslaat omdat hij er geen zin in heeft. Verder eet hij soms een rijstwafel of een appel of stukjes fruit. Hij drinkt water en 200 ml melk en 1 bekertje sap per dag. snoepjes daar doen we niet aan en chips ook niet. Alleen op een feestje of zo dan mag de wel lekker meedoen en lekker eten en snoepen. Maar dat is zo weinig daar zal het niet aan liggen.

Heeft er iemand tips om beter op zijn gewicht te letten of maak ik me nu druk om niks.

Ik ben wel serieus en zou dan ook graag serieuze reacties krijgen, misschien zijn er meer mensen die dit kennen. Ik wil dit nu aanpakken, omdat ik denk hoe vroeger je erbij bent hoe beter.

Nou ik hoor het wel
PSW
MamjoRuler

Mambini Lobi: +799/-92

« Reply #1 on: 16-01-2010, 23:12:09 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wat zegt het consultatieburo? Volgens mij kan je met een kindje van 3 nog bij het buro terecht. Of anders even naar je huisarts.
Misschien werkt zijn stofwisseling niet naar behoren of is er een andere medische reden hier voor.

Sterkte!  smiley
sporten
Guest
« Reply #2 on: 18-01-2010, 10:42:14 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hallo,

Ik heb een zoontje van 3 hij weegt 20 kilo en is 101 lang. Hij is geboren met 5055gr weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Hij eet gewoon drie maaltijden per dag waarvan hij er soms 1 overslaat omdat hij er geen zin in heeft. Verder eet hij soms een rijstwafel of een appel of stukjes fruit. Hij drinkt water en 200 ml melk en 1 bekertje sap per dag. snoepjes daar doen we niet aan en chips ook niet. Alleen op een feestje of zo dan mag de wel lekker meedoen en lekker eten en snoepen. Maar dat is zo weinig daar zal het niet aan liggen.

Heeft er iemand tips om beter op zijn gewicht te letten of maak ik me nu druk om niks.

Ik ben wel serieus en zou dan ook graag serieuze reacties krijgen, misschien zijn er meer mensen die dit kennen. Ik wil dit nu aanpakken, omdat ik denk hoe vroeger je erbij bent hoe beter.

Nou ik hoor het wel

ga wat vaker met hem dingen doen. Spelen met de bal, naar het bos/strand, zwemmen. Laat hem ook goed testen bij een arts, misschien is er iets mis met zijn spijsvertering of iets anders.
saskia
Guest
« Reply #3 on: 18-01-2010, 14:09:10 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

dank je wel voor de reacties ik zal hem toch maar eens gaan laten nakijken. En uurtje bewegen per dag daar houden we ons ook netjes aan.

Zijn er nog meer ideeƫn of mensen die dit ook herkennen
...
Guest
« Reply #4 on: 19-01-2010, 09:44:36 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

dank je wel voor de reacties ik zal hem toch maar eens gaan laten nakijken. En uurtje bewegen per dag daar houden we ons ook netjes aan.

Zijn er nog meer ideeƫn of mensen die dit ook herkennen
misschien heeft hij meer dan een uurtje nodig?
Elk kind is anders natuurlijk...
De stofwisseling is ook niet bij een ieder precies identiek.
dus dat kun je ook nog proberen ...

vraag voor ts
Guest
« Reply #5 on: 19-01-2010, 16:50:46 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Deze bezorgdheid, is dat vanuit jezelf gekomen of heeft een arts/verpleegkundige hun mening hierover geuit? Bijv. iemand op het consultatiebureau?
'sakia
Guest
« Reply #6 on: 20-01-2010, 12:53:27 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

De bezorgdheid komt ook van het consultatiebureau ik had eerst zoiets van ja hoor het zal wel. Maar moet ze maar serieus nemen.

eigenlijk maak ik me er n iet zo heel druk om, maar met het vooruitzicht op later wil ik er toch wel iets aan gaan doen. Hij gaat nu naar een diƫtist maar die zegt dat ik gewoon de voeding aan kan houden die ik al geef. Verder moet ik goed opletten hoe ik eten klaar maak enzo.

...
Guest
« Reply #7 on: 21-01-2010, 11:01:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

wat ik wel veel zie bij surinamers is dat men veel kookt met suiker overal doorheen, en met flink wat olie!

beiden natuurlijk funest als het om het gewicht gaat.....

Die suiker erdoor is wel lekker Wink
Maar eerlijk is eerlijk, gezond is anders...
...
Guest
« Reply #8 on: 21-01-2010, 11:03:24 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

te veel zout is trouwens ook slecht (door zout houdt je vocht vast. en het is ook erg slecht voor je bloeddruk en je hart.)
ik ken best veel surinamers die veel te zout eten, dan kook je al met kruiden en zout, en gooien ze er op hun bord nóg meer zout doorheen.... velen gebruiken onder het koken zelf ook al veel te veel zout (en vergeet niet;  in veel kruiden -zoals aromat bijv- zit ook al veel zout.... dus dan moet je er niet nog eens extra gewone zout door gooien!)
vraag
Guest
« Reply #9 on: 21-01-2010, 13:32:25 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

De bezorgdheid komt ook van het consultatiebureau ik had eerst zoiets van ja hoor het zal wel. Maar moet ze maar serieus nemen.

eigenlijk maak ik me er n iet zo heel druk om, maar met het vooruitzicht op later wil ik er toch wel iets aan gaan doen. Hij gaat nu naar een diƫtist maar die zegt dat ik gewoon de voeding aan kan houden die ik al geef. Verder moet ik goed opletten hoe ik eten klaar maak enzo.

O op die manier.

Ik zou me er dan niet teveel zorgen om maken. Dat consultatiebureau wordt ook wel eens het zeik bureau genoemd.
Elk kind heeft fases, dan groeit is in de lengte en dan weer in de breedte. Zolang je kind gezond is en de juiste voeding binnen krijgt zal ik me nu nog niet al teveel zorgen om maken.
.
Guest
« Reply #10 on: 21-01-2010, 14:41:27 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

O op die manier.

Ik zou me er dan niet teveel zorgen om maken. Dat consultatiebureau wordt ook wel eens het zeik bureau genoemd.
Elk kind heeft fases, dan groeit is in de lengte en dan weer in de breedte. Zolang je kind gezond is en de juiste voeding binnen krijgt zal ik me nu nog niet al teveel zorgen om maken.

ik heb met ons consultatiebureau eigenlijk alleen maar positieve ervaring.

De laatste keer zei de arts tegen me "Laat niemand je ooit wijsmaken dat je kind te mager is hoor!!!!!!! want men heeft tegenwoordig een heel vertekend beeld van hoe een kind eruit hoort te zien!!! en jouw kind ziet er perfect uit zoals het hoort! "
ik stelde haar gerust dat ik dat wel weet, en zelf ook altijd slank was als kind dus er niet vreemd van opkijk.

Maar ze heeft wel gelijk.
kinderen worden idd steeds dikker. en mensen maken zichzelf steeds maar wijs dat hun kind er normaal uitziet "ach het is babyvet" zeggen ze  dan (zelfs over een groter kind hoor je ze dat nog beweren vaak... terwijl ze op peuterleeftijd toch echt al hun babyvet kwijt horen te zijn hoor!)
ik zie heel veel kinderen waarvan ik me afvraag hoe ouders zo blind kunnen zijn!
Zijn ronduit dik. en ouders blijven ze maar vettig eten geven,snoep, chips, geven hun kind geld mee zodat het na school nog even een grote zak snoep kan halen in de winkel om meteen op te snaaien...
of zelfs ipv van een broodje krijgt het kind geld mee naar school voor de pauze, net alsof een kind dan in de winkel staat en denkt laat ik eens een broodje met hartig beleg nemen want dat is goed voor mijn gezondheid, nee natuurlijk pakt dat kind snoep en chips en patat..... dat is toch logisch en voorspelbaar, daar hoor je als OUDERS op te letten!
en je hoort je kind gewoon een gesmeerde en gesneden boterham mee te geven en een geschild/gesneden stuk fruit!

weet je hoeveel kleuters er al zowat een BH aan kunnen Huh allemaal vet!!! en nee , geen babyvet want dat heeft een gezonde kleuter al lang niet meer!

ik ken TS niet, noch haar kind, en weet niet HOE mollig haar zoontje is.
ik weet wel dat mijn consultatiebureau nooit zomaar dingen zegt, en dat ze het beste voor hebben met elk kind.
als je het over een baby hebt is dat iets anders, die valt wel af als hij gaat lopen en een baby hoort mollig te zijn. (niet TE natuurlijk, maar op een gezonde manier...)
maar een kind van 3 moet straks naar de basisschool , die hoort echt geen babyvet meer te  hebben hoor....
die hoort gewoon slank te zijn!

dus?
Guest
« Reply #11 on: 25-01-2010, 09:15:01 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Elk consultatiebureau is anders. Welke kinderarts en elke verpleegkundige is anders.

Ik zou gewoon het advies ter harte nemen, maar wel je eigen gevoel volgen. Wij zei zeggen op dat bureau wil niet altijd de waarheid zijn
Voordbeeld:
Me zusje werd geboren met een grote pigment vlek op haar bil, groot en blauw. Consultatie bureau dacht dat me moeder haar mishandelde en waarschuwde allerlei instanties :S De mensen die behoren te weten dat dit vaker voorkomt met bij halfbloed kinderen zagen het aan voor een blauwe plek....Dit alles gebeurde in een klein dorp, geloof niet dat zoiets zal / kan gebeuren in een grote stad.

daarom, welk bureau is anders....geloof en vertrouw je gevoel.
..
Guest
« Reply #12 on: 25-01-2010, 10:11:14 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Elk consultatiebureau is anders. Welke kinderarts en elke verpleegkundige is anders.

Ik zou gewoon het advies ter harte nemen, maar wel je eigen gevoel volgen. Wij zei zeggen op dat bureau wil niet altijd de waarheid zijn
Voordbeeld:
Me zusje werd geboren met een grote pigment vlek op haar bil, groot en blauw. Consultatie bureau dacht dat me moeder haar mishandelde en waarschuwde allerlei instanties :S De mensen die behoren te weten dat dit vaker voorkomt met bij halfbloed kinderen zagen het aan voor een blauwe plek....Dit alles gebeurde in een klein dorp, geloof niet dat zoiets zal / kan gebeuren in een grote stad.

daarom, welk bureau is anders....geloof en vertrouw je gevoel.

klopt, en het is ook afhankelijk van de arts/verpleegkundige die je treft. het zijn tenslotte ook maar mensen.

maar ik wilde de erg negatieve reactie van de persoon boven mijn laatste bericht even nuanceren  kiss
niet elke CB arts/verpleegkundige is slecht! ik heb gelukkig enkel positieve ervaringen.
en dat een kind te mollig is zeggen ze niet zomaar. zeker niet bij een 3jarige dan is het echt wel duidelijk al...
veel spelen
Guest
« Reply #13 on: 16-02-2010, 04:02:26 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Laat eerst een dokter kijken en als alles ok is dan ga je vaker met hem spelen.
Met een bal of een fiets.
Waar je wel op moet letten is dat hij s'morgens zijn brood eet. Een goed ontbijt moet hij wel hebben.
Laat hem altijd iets eten maar niet te veel.
Veel drinken, liefs water geef hem fruit, niet te veel manja en bacoven.

Laat hem veel bewegen en dat is het.
Zijn babyvet moet nog weggaan en hij is vanaf zijn geboorte een stevige vent.
Ik zou het niet willen voelen met de geboorte.
Speel pakkertje in huis met hem en dans met hem.
Spelender wijs wordt hij dan zelf slanker.
saskia
Guest
« Reply #14 on: 16-02-2010, 23:18:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dank je wel voor alle reacties,

Ik heb al een tijdje opgelet op wat hij eet en drinkt.

Sapjes enzo krijgt hij niet meer zoveel hij drinkt nu veel water.

Verder heb ik goed op vaste tijden eten gegeven en dat blijf ik vasthouden, want??

Hij is in 3 maanden tijd 50 cm gegroeid en zijn gewicht staat stil.

Dus dat is wel fijn.
Pages: [1] 2   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: