O op die manier.
Ik zou me er dan niet teveel zorgen om maken. Dat consultatiebureau wordt ook wel eens het zeik bureau genoemd.
Elk kind heeft fases, dan groeit is in de lengte en dan weer in de breedte. Zolang je kind gezond is en de juiste voeding binnen krijgt zal ik me nu nog niet al teveel zorgen om maken.
ik heb met ons consultatiebureau eigenlijk alleen maar positieve ervaring.
De laatste keer zei de arts tegen me "Laat niemand je ooit wijsmaken dat je kind te mager is hoor!!!!!!! want men heeft tegenwoordig een heel vertekend beeld van hoe een kind eruit hoort te zien!!! en jouw kind ziet er perfect uit zoals het hoort! "
ik stelde haar gerust dat ik dat wel weet, en zelf ook altijd slank was als kind dus er niet vreemd van opkijk.
Maar ze heeft wel gelijk.
kinderen worden idd steeds dikker. en mensen maken zichzelf steeds maar wijs dat hun kind er normaal uitziet "ach het is babyvet" zeggen ze dan (zelfs over een groter kind hoor je ze dat nog beweren vaak... terwijl ze op peuterleeftijd toch echt al hun babyvet kwijt horen te zijn hoor!)
ik zie heel veel kinderen waarvan ik me afvraag hoe ouders zo blind kunnen zijn!
Zijn ronduit dik. en ouders blijven ze maar vettig eten geven,snoep, chips, geven hun kind geld mee zodat het na school nog even een grote zak snoep kan halen in de winkel om meteen op te snaaien...
of zelfs ipv van een broodje krijgt het kind geld mee naar school voor de pauze, net alsof een kind dan in de winkel staat en denkt laat ik eens een broodje met hartig beleg nemen want dat is goed voor mijn gezondheid, nee natuurlijk pakt dat kind snoep en chips en patat..... dat is toch logisch en voorspelbaar, daar hoor je als OUDERS op te letten!
en je hoort je kind gewoon een gesmeerde en gesneden boterham mee te geven en een geschild/gesneden stuk fruit!
weet je hoeveel kleuters er al zowat een BH aan kunnen

allemaal vet!!! en nee , geen babyvet want dat heeft een gezonde kleuter al lang niet meer!
ik ken TS niet, noch haar kind, en weet niet HOE mollig haar zoontje is.
ik weet wel dat mijn consultatiebureau nooit zomaar dingen zegt, en dat ze het beste voor hebben met elk kind.
als je het over een baby hebt is dat iets anders, die valt wel af als hij gaat lopen en een baby hoort mollig te zijn. (niet TE natuurlijk, maar op een gezonde manier...)
maar een kind van 3 moet straks naar de basisschool , die hoort echt geen babyvet meer te hebben hoor....
die hoort gewoon slank te zijn!