Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Sex voorlichting aan kids onder de 10 jaar.  (Read 1523 times)
kan niet joh
Guest
« on: 24-02-2010, 16:34:01 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Die betweterige Nederlanders maken het nu echt te bont..
Stelling: je kan sexvoorlichting niet vroeg genoeg beginnen, het liefst al bij je Peuter.
Wat vinden jullie?
Mijn mening is dat ik het mijn kinderen graag zelf wil vertellen. maar al beginnen bij een kind van onder de 10.
Kom op zeg..moet ik die kids al zo jong vertellen wat een condoom is en hoe je die moet gebruiken.
Wat een lul en kut samen kunnen doen.. nou nee dankje..als het middelbare school kids zijn (Brugpiepers) wil ik dat graag doen. maar nu nog niet.
nafmi
Guest
« Reply #1 on: 24-02-2010, 17:11:51 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hoi,

Ik vind dit juist een goede zaak hoe denk je dat het komt dat kinderen misbruikt worden omdat ze nergens vanaf weten.

Sexuele voorlichting heeft niet alleen met de daad te maken maar ook met alles wat daarbij komt kijken. Dus natuurlijk vertel je een vijf jarige niet wat een condoom is en hoe je de daad uitvoerd. Maar je kunt hem/haar wel vertellen wat haar prive plekken zijn dat niemand daar zomaar aan mag komen, of bepaalde gevoelens die je ook als kind zijnde kunt ervaren.

(sommige kinderen jongens en meisjes zitten constant in hun broek aan hun geslachtsdeel daar kun je ook over praten en is ook sexuele voorlichting).

Dus sexuele voorlichting betreft niet alleen de daad maar alles wat erbij komt kijken.

soso lobie
ja tog
Guest
« Reply #2 on: 24-02-2010, 17:28:16 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Daar heb je gelijk in.. over jou andere punten.
Daar praat ik ook met ze over..dat niemand ze op bepaalde plekken mag aanraken.
Want.... en als iemand dat wel doet dat hij/zij mij daar over moet vertellen..dus daar geef ik je weer gelijk in.
Maar bij die stelling ging het over de daad. en dat kan ik me niet voorstellen.

i firie
gesproken
Guest
« Reply #3 on: 24-02-2010, 17:37:42 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

wordt steeds gekker, laten ze gewoon w8ten tot de middelbare scholl
Poeni
Guest
« Reply #4 on: 24-02-2010, 17:45:13 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Kinderen komen steeds jonger in de puberteit en daar horen ook bepaalde gevoelens bij.
Tegenwoordig met internet en wat er allemaal op tv wordt getoond ben ik het er wel mee eens.
Want die sexuele voorlichting die ik heb gehad. "Zorg dat jongens niet hun vinger in je oog stoppen"?
sexvl
Guest
« Reply #5 on: 24-02-2010, 18:01:44 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ja je hebt gelijk dame/heer hier boven..maar dat is vanaf 10/11 jaar..
dan ben ik als ouder verantwoordelijk voor de juiste voorlichting..als ze groep 8 verlaten..
maar nu al hoe mijn kids 8 en 4 zijn pijns ik er niet over..
Ik laat ze weten dat niemand zomaar aan hun geslachtdelen mag komen..
en dat ze niet met vreemde mee moeten gaan want er zijn ook pedofielen..
de oudste vroeg mij wat een pedo is nou dat heb ik hem uitgelegd..
En wat tv en internet betreft..tv weet ik wat ze zien.. een kus kan nog,
maar man en vrouw op elkaar liggen in een bed..dan zap ik
Internet kijk ik ook wat ze doen..nu heb ik het dus nog onder controle..
Poeni
Guest
« Reply #6 on: 24-02-2010, 18:27:34 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Jij kent je kind het beste en in de bibliotheek hebben ze boeken die je kunnen helpen bij het uitleggen.
Succes want het is best wel moeilijk.
@TS
Guest
« Reply #7 on: 24-02-2010, 19:15:36 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Jij kent je kind het beste en in de bibliotheek hebben ze boeken die je kunnen helpen bij het uitleggen.
Succes want het is best wel moeilijk.

Iedere ouder doet het op zijn/haar manier, dus jij op jou manier! De 1 wil vroeg beginnen de ander iets later me dochter is 9 en als ze wat vraagt geef ik eerlijk en open antwoord!
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: