Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Wie heeft er ervaring met het begrip groepageverscheping naar Suriname  (Read 5542 times)
Remigrant
Guest
« on: 09-06-2010, 20:31:47 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hallo Allemaal,

Wie heeft reeds eerder per groepageverscheping spullen naar Suriname gestuurd.
Ik ben namelijk opzoek naar een goed en betrouwbaar shippingbedrijf dat mijn spullen veilig per zeevracht kan verzenden naar Suriname. Een container van 20ft is mij te groot, want ik neem niet alles mee. Men heeft mij dus geadviseerd om groepageverscheping te doen. Dat wil zeggen je spullen gaan op een pallet in een gezamenlijke container met spullen van andere mensen, en je betaald alleen de kubieke meters die je spullen in beslag nemen.
Ik vraag me alleen af of je opnieuw moet betalen voor de inklaring in Suriname om je spullen van de steiger af te halen.
Graag wil ik alleen goede adviezen en reacties. Ik reageer dus niet op rare opmerkingen en niet serieuze antwoorden.
Ik zet het juist hier op mamjo, omdat ik weet dat hier veel Surinaamse mensen komen die mij vast wel iets kunnen vertellen of een nuttige tip geven hoe te handelen, omdat ik weet dat in deze business veel genept wordt.
Ik wil niet zomaar mijn zuur verdiende centen kwijtraken en ook nog mijn spullen. Of nodeloos veel te veel betalen en achteraf er achter komen dat je ook genept bent.

Graag serieuze ervaringen en tip. Alvast hartelijk bedankt

Greetz, Remigrant
misssss
Guest
« Reply #1 on: 02-09-2010, 12:14:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik denk dat je het beste bij een verschepingsmaatschappij hierover informatie kan inwinnen.
bv een 20ft container kost 1700 euro. (excl, duanekosten, afhaalkosten etc). Als je het met z;n tweeen neemt, betaal je helft van de containerkosten. Doe het met z;n drieen dan deel je het bedrag door 3. Het is dus niet juist dat je bij groepageverscheping betaald voor het aantal cube. Als dat het geval is kan je gewoon je spullen posten zonder groepageverscheping.
Wat invoerrechten betreft, volgens mij betaal je dat neit als het om gebruikte spullen gaat.

Succes
lita
Guest
« Reply #2 on: 05-09-2010, 18:04:57 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn heedt begin van het jaar zijn huisraad door Atma laten verschepen die moet je niet nemen hij kon in Sur nog een 1500,-euro betalen.goed in formeren je hebt nu ook pps International Parcel Services die zeiden tegen mij dat je in sur niet meer hoefde te betalen bel ze op ze zitten in Rotterdam
ik ken het..
Guest
« Reply #3 on: 15-10-2010, 09:01:31 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Kijk bij transulotion.net (google) zij zitten in de bijlmer . Zij leveren je huisraad en verpakken het , in Su zorgen zij voor de inklaring die jij al vooraf in Ned. kan betalen. Ze leveren je spullen in Su thuis.
steeman
Guest
« Reply #4 on: 15-10-2010, 11:13:18 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

BEL JOS STEEMAN TE ALKMAAR. Kijk ook naar steeman.nl
Douwe
Guest
« Reply #5 on: 29-11-2010, 07:44:06 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hallo,
Ik heb goede ervaring met Surinam Service Line in Amsterdam. (www.surinamserviceline.com), zij regelen alles zelf, de boot en de loods in Suriname is van hen, dus geen gerommel en vlotte service in Parmaribo.
Let wel op dat je zelf de juiste waarde van je goederen op de papieren zet.
Bij mij wilden ze € 35.- op de papieren zetten bij een computersysteem met monitor met waarde van € 600.-, dan hoeven ze in Suriname niet of weinig invoerrechten te betalen, zei men.
Dat heb ik dus niet goed gevonden, bij customs in Suriname zijn ze ook niet gek, en je tekent wel voor het naar waarheid ingevuld hebben.
Voor remigratie gelden speciale tarieven bij de douane. Ze weten dat bij SSL maar je kunt ook op de site van de Surinaamse douane kijken.

Ik zou als je geen container vol hebt altijd de gewone pakket service gebruiken, dan ben je namelijk niet verantwoordelijk voor de inhoud van de rest van de container.
Staat de container op jou en andermans naam dan zijn jullie samen verantwoordelijk voor de hele inhoud!
Dus stopt iemand de rest van jou container vol met verboden goederen dan ben jij medeverantwoordelijk voor smokkel!
Iets anders is dat de gene die als eerste bij de douaneloods komt de hele container wel leeg kan halen.... de douane weet niet welke doos van jou is en welke niet he.
Doe groepageverscheping dus alleen samen met iemand die je kent en vertrouwd.

Wat je in ieder geval moet doen is een gedetaileerde lijst van de goederen maken in 6 voud. 1 houdt je zelf. Dat doe je ook met een 6 voudige " proforma-invoice ".
Voorbeelden van proforma-invoices vind je op sites van de betere koerier-bedrijven, ff Googlen, bijvoorbeeld OCS heeft een bruikbare template.
Al die papieren moet je persoonlijk ondertekenen, moeten geprint zijn en plak je in een "doculop" op de buitenkant van alle  genummerde dozen (collie). Geen gekopieerde handtekeningen dus!

Succes,
Douwe
Wij zijn Surisend
Guest
« Reply #6 on: 23-08-2017, 15:04:29 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Voor al de mensen die regelmatig problemen hebben. Check deze out

Surisend Shipping en pakkettendienst voor het verzenden van pakketten en commerciële vrachtverzending van en naar Suriname en Nederland. Beste prijs, klantenservice en afhandeling geboden. Gratis track & trace.
https://www.surisend.nl

Hier kan je gewoon je pakketten altijd volgen of achterhalen. Geen spang ede's meer.
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: