En toch gaat dat verhaal hier rond op curacao de eerste van wie ik het hoorde was mevrouw da costa gomez dat is geen surinaamse maar een echte curacaose en meedere echte curacaoenaars zeggen dat ,er word zelf gezegd dat schotte zijn stiefvader is ook door echte curacaoenaars
O ja, ik weet wel wie de da Costa Gomez's zijn, maar er zijn verschillende takken, bijv. de Portugees Sef.Joodse tak, maar er zijn ook katholieke Da costa Gomez hoor. Zelf draag ook zo'n soort bekende CuracaousSpaanse achternaam.
Ik denk dat jij of zij zich vergissen, het is niet de waarheid. (de Premier)> Gerrit Francisco Schotte's Pa Hendrik Schotte, is pleeg/stiefzoon geweest van een Hollander. die Hollander zn voornaam luidde Gerrit, ik ben ff de achternaam van die stief/pleegvader kwijt.. Uit respect voor zn stief/pleegvader heeft hij zijn eigen zoon, onze huidige premier, toen Gerrit genoemd. Maar Pa Hendrik Schotte heeft zelf ook een
biologische Hollandse vader en een Curacaouse moeder, die moeder was van Santa Martha. Op Cur. beweerden sommigen ook dat de premier in Colombia is geboren, maar ook dat is een grove leugen of een verzinsel.
Hendrik Schotte is de biologische vader van Gerrit Schotte. Gerrit schotte had van vaderskant dus een stiefopa. Erger, ook van Helmin Wiels beweerden sommigen vroeger dat hij Surinamer zou zijn terwijl die man zo curacaous als ik weet niet wat is, zelfs zn betovergrootjes zijn allemaal op Cur geboren.. ik kan me herinneren dat iemand zelfs beweerde dat Wiels's voorvader een Belg zou zijn.
Ik ben in Gerrit Schotte's buurt opgegroeid en ken ze redelijk goed, bij hem thuis was het alleen papiaments. mr. Hendrik Schotte sprak uit principe geen woord nederlands thuis met zn kinderen, alleen op school of wanneer hij bijles aan zn zoon en andere jongens gaf. Hij is 1 van mijn leraren geweest . Ook Gerrit zelf is verzot op het papiaments. toen hij statenlid voor de MAN was, heeft hij zelfs een probleem gemaakt toen een Hollandse winkelier in CUR. een van zn werkneemsters, die overigens goed Nederlands spraken, wilde ontslaan, omdat ze onderling papiaments spraken. nee hoor, je kunt me rustig geloven, Papa Hendrik Schotte is zo Curacaoenaar als maar kan zijn. Maar net als in Suriname wordt op Cur van alles zomaar
van horen zeggen gesproken. Pa Hendrik Schotte is een gelovige man en zit trouwens bij de vrijmetselarij en de theosofische beweging Curacao. Lees die pdf.
http://www.vertegenwoordigingcuracao.nl/web/BIOGRAPHY%20OF%20GERRIT%20SCHOTTE.pdfEn hier is mr. Hendrik Schotte, een goed mens/gelovig en eengoede leraar die ondanks een biologische Nederlandse vader en later een Nederlandse stiefvader waar hij veel respect voor had, het liefst geen Nederlands praat in zn vrije tijd. Trouwens net zoals vele oudere Curacaoenaars die goed nederlands spreken, maar alleen als het nodig is. Deze man praat het liefst alleen papiamentu en Spaans.
http://www.youtube.com/v/6CS5a7e5qYc