Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Liga voor baby van markt om verstikkingsgevaar  (Read 734 times)
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

Mambini Lobi: +931/-124

« on: 09-08-2010, 16:23:23 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

AMSTERDAM - De kinderkoeken van Liga Tweede Stap worden wegens verstikkingsgevaar uit de handel gehaald. De koek voor kinderen van zes tot negen maanden wordt niet snel genoeg zacht in de mond, waardoor niet kan worden uitgesloten dat een kind erin stikt, meldt fabrikant Kraft Foods maandag.
Volgens een woordvoerder van Kraft zijn er nog geen ongelukken gebeurd met de koeken. Wel zijn er twee incidenten gemeld, waarbij baby's moeite hadden om de koeken door te slikken, maar dat liep goed af.

Het koekje kan alleen een risico opleveren als het droog wordt gegeven. Als het wordt verkruimeld of gemengd met bijvoorbeeld melk is er geen gevaar. Ook voor kinderen ouder dan negen maanden zou het koekje volledig veilig zijn.

Ouders die de koek niet meer willen geven kunnen een streepjescode en de zijkant van de doos met de houdbaarheidsdatum opsturen. Zij krijgen dan hun geld terug.

De koeken verdwijnen niet definitief uit de winkel. De fabrikant plaatst een waarschuwing op de verpakking om erop te wijzen dat de koek niet droog aan kinderen van zes tot negen maanden mogen worden gegeven.

Kraft noemt het 'vervelend' dat de koeken nu slechts met aanvullende instructies geschikt zijn voor de beoogde doelgroep. Het aanpassen van de naam van het product wordt echter niet overwogen.
zef
Guest
« Reply #1 on: 09-08-2010, 16:44:43 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik eet het zelf ook, ben zwanger en het heeft extra ijzer

ik vind het zelf niet snel genoeg zacht worden en ik ben een wijf van 38
laat staan die tandeloze mondjes

die ouderwetse liga vond ik veeeeeeeeel lekkerder
die donkerbruine

ik ben in su
altijd al
Guest
« Reply #2 on: 17-08-2010, 16:20:14 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik vond het altijd al eng.
Ik heb mijn kid het altijd in pap gegeven.
Maak die pap dun en zet er liga in.
Of met sinaassap.
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: