Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: mening over veranderen van geslachtsnaam van je kids  (Read 949 times)
Diora
Guest
« on: 15-08-2010, 00:07:23 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Lieve mensen,

Ik heb 2 kids van 3 en 5 jaar oud. Zij zijn erkend door hun biologische vader/ verwekker. Ik ben al ruim 4 jaar niet meer met hem. De kinderen ziet hij nauwelijks, draagt niet bij in hun onderhoud enz.
Ik zit al tijden na te denken om hun achternaam (naam van hun vader) te laten veranderen in mijn achternaam, maar heb nog wel mijn twijfels erover.
Hebben jullie hier ervaring mee, zo ja wat was de reactie op later termijn van jullie kids..

kiss thanks
kennedylaan
Guest
« Reply #1 on: 15-08-2010, 09:24:47 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik zou het zo laten. In de tijd heb je met bepaalde reden ervoor gekozen dat de kinderen zijn naam zullen dragen.
Als de kinderen wat ouder zijn kunnen ze zelf kiezen.
Steek je tijd en energie niet in dit soort dingen is zonde en alleen maar hoofdbrekerij.
moeite
Guest
« Reply #2 on: 15-08-2010, 11:14:07 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Je kan niet zomaar die achternaam veranderen, als de vader het gezag heeft, heb je zijn toestemming nodig.

Ik zou meer moeite steken in het feit dat die vader niks doet en ze nauwelijks ziet dan een achternaam.

memamoesa
Guest
« Reply #3 on: 15-08-2010, 15:02:55 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

naam en gezag zijn twee verschillende dingen.

vriending van mij heeft een zon van 8 papa belt nooit, verzorgd hem niet enz.. heeft hem al jaren niet gezien.

ZE heeft een verzoek ingdient en toen kwam er in de krant een bericht dat hij binnen een x aantal dagen bezwaar kon maken,.. de krant omdat hij nergens ingeschreven stond..

eindstand naam veranderd en hij weet het niet eenz..

Diora
Guest
« Reply #4 on: 15-08-2010, 16:22:49 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Thanks mensen, de vader heeft niet het gezag. Ik weet niet waar hij woont, maar weet wel waar zijn moeder woont.
Ik heb er weleens over nagedacht om de kinderen zelf te laten kiezen als zij volwassen zijn (18 jr). Een jongere leeftijd vind ik niet zo geschikt omdat ik het een te grote verantwoordelijkheid vind voor een kind om zoiets te beslissen. Maar indien ze pas kiezen als ze 18 jaar zijn, dan lijkt het mij zo laat!!??
De procedure is mij bekend (en ook de kosten ervan). Het maakt voor mij niet uit of het moeite kost, want dit wil ik niet voor mij, maar voor mijn kids.
De beslissing die ik destijds heb gemaakt om mijn kids zijn naam te geven (hij is en blijft hun biologische vader) staan nog steeds, maar ik vraag me af of deze nog opwegen tegen het feit dat de biologische vader geen enkele moeite voor hen doet en zich niet gedraagd als een vader. Ik denk daarom 'laat ze dan maar mama's naam dragen (ben en blijf hun biologische moeder en verzorg ze ook).
Maarja achteraf weet je pas of je de juiste beslissing heb gemaakt huh

CHOICE
MamjoRuler

Mambini Lobi: +203/-137

« Reply #5 on: 24-08-2010, 01:43:07 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

een naam veranderen of laten veranderen heeft sowieso een reden. als er van de zijde van de vader niks uit
gaat hebben de kinderen ook niks aan die naam. er is geen binding. nu degene die voor alles staat ( de moeder)
het wil veranderen zou ik ervoor gaan en ik zou persoonlijk kiezen voor een leeftijd vóórdat de kinderen getuigschriften
of diploma's halen. wachten tot hun 18 heeft als gevolg dat ze mss al diploma's  hebben onder de naam van die vader.
wel lastig voor hun toekomst. moeder staat te verzorgen en papa's naam strijkt met de eer.dus...mama na denken hierover,
lees dit!
Guest
« Reply #6 on: 05-09-2010, 01:39:44 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

een naam veranderen of laten veranderen heeft sowieso een reden. als er van de zijde van de vader niks uit
gaat hebben de kinderen ook niks aan die naam. er is geen binding. nu degene die voor alles staat ( de moeder)
het wil veranderen zou ik ervoor gaan en ik zou persoonlijk kiezen voor een leeftijd vóórdat de kinderen getuigschriften
of diploma's halen. wachten tot hun 18 heeft als gevolg dat ze mss al diploma's  hebben onder de naam van die vader.
wel lastig voor hun toekomst. moeder staat te verzorgen en papa's naam strijkt met de eer.dus...mama na denken hierover,

Heel erg wijs wat Choice hier zegt! Misschien niet dat stukje over dat de vader met de eer gaat strijken, maar wel dat 't handig is om alles wat je doet onder dezelfde naam te doen. Voor de herkenbaarheid en om garant te stellen dat je de credits voor alles wat je gedaan hebt aan werkstukken, scripties enz. ook werkelijk krijgt en houdt.
Tuthola
Guest
« Reply #7 on: 08-09-2010, 23:08:53 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Doen
Mijn oudste zoon had de naam van zijn vader, maar de andere 2 mijn naam (omdat deze nooit erkend zijn, wel allemaal dezelfde vader). Er bleven misverstanden ontstaan en vragen over de vader en ik werd nog heel vaak mevrouw ... genoemd. Heel vervelend.
Daar zijn we nu van af.
lullaby
Guest
« Reply #8 on: 22-09-2010, 07:55:48 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Als het makkelijk kan en je zit ermee dan zou ik het doen, als je halsbrekende toeren moet uithalen zoals een advokaat in de hand nemen documenten overleggen, heen en weer gedoe dan zou ik het niet doen, is tijdverspilling, aan de andere kant ook al is de vader niet in the picture hij is wel hun vader, en alleen omdat hij het laat afweten betekend dat niet dat jij de beslissing mag nemen hen hun achternaam af te pakken, wie weet is het beter die beslissing aan hen zelf over te laten voor als ze 18 zijn , misschien komt die vader weer bij hen in the picture zodra ze meerderjarig zijn en hij met hen contact kan hebben zonder eerst via jouw (de moeder dus ) te moeten gaan meer hierover op http://www. kiss :wub:babynatal.nl/
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: