Pages: [1] 2 3 4 5   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Wie o wie hebben een huis gekocht op Blauwmeer Suriname  (Read 6390 times)
Cheryl
Mambini
*

Mambini Lobi: +0/-0

« on: 19-01-2011, 08:03:32 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wij hebben vandaag een eerste geprek met de verkoper van Blauwmeer Suriname.
Wij willen graag in contact komen met mensen die van plan zijn, of al een huis daar hebben gekocht om ervaringen uit te wisselen.
Wat zijn jullie ervaringen met het krijgen van een eerste of tweede hypotheek of lening?
Mischien heeft iemand foto's van het project die nog niet op het www staan.
Of heb je informatie over de voortgang van het project dat nog niet bekend is, ik en andere medekopers horen het graag.
Niet de geruchten, maar wel de feiten!! cheesy
Investering
Guest
« Reply #1 on: 19-01-2011, 10:27:57 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik vind het een risicovolle investering. Blauwmeer, daar worden toch die huizen met piepschuim gebouwd?
Voorzover ik weet is het nog niet bekend of het in tropen ook werkt dit project. Ik zou persoonlijk nog 15 jaren
wachten om te horen wat de staat van de woningen dan zijn en hoe ze het ervaren, maar dat ben ik. Ik zou
gewoon lekker een huis van steen laten bouwen.

Suc6  kiss
garantie
Guest
« Reply #2 on: 19-01-2011, 10:31:58 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

laat u goed informeren over de voorwaarden en de garantie stellingen, want zoals mijn voorganger al zei; huizen van piepschuim! tis en nieuw fenomeen in su en het is afwachten hoe dat zich ontwikkelt met die tropische regens en die felle zon daar.

No bai poespoes na saka!
I Know
Guest
« Reply #3 on: 19-01-2011, 10:45:14 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Die zullen toch zeker verankert worden an behalve isolerend zijn ze ook waterafstotend.Ook in Nederland zie ik de mensen met piepschuim bezig als het fundament van de woonblokken gelegd worden
infoverstrekker
Guest
« Reply #4 on: 01-02-2011, 01:05:36 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik denk dat er genoeg mogelijkheden zijn om je te laten over de mogelijkheden en onmogelijkheden met piepschuim.
Misschien is Mamjo niet de juiste plek om aan info te komen.
Er zijn betere websites waar je je info kan vinden denk ik, of maak een afspraak met een deskundige die er verstand van heeft, en je kan vertellen over de mogelijke consequenties en waarom.
Volgens mij wordt er in het buitenland ook al jaren gebruik van gemaakt, googelen levert ook alvast een minimale indicatie op.
Succes, en laat weten hoe je gesorek was, ik ben benieuwd!
Oom Nelis
MamJoraan

Mambini Lobi: +28/-5

« Reply #5 on: 01-02-2011, 01:36:35 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wij hebben vandaag een eerste geprek met de verkoper van Blauwmeer Suriname.
Wij willen graag in contact komen met mensen die van plan zijn, of al een huis daar hebben gekocht om ervaringen uit te wisselen.
Wat zijn jullie ervaringen met het krijgen van een eerste of tweede hypotheek of lening?
Mischien heeft iemand foto's van het project die nog niet op het www staan.
Of heb je informatie over de voortgang van het project dat nog niet bekend is, ik en andere medekopers horen het graag.
Niet de geruchten, maar wel de feiten!! cheesy
Beste Cheryl,
Het verkrijgen van een hypotheek of lening heeft met uw eigen en persoonlijke financiele situatie van doen. Indien u kredietwaardig bent krijgt u een financiering. Ik ken iemand die gekocht heeft toen was de prijs €5000 lager en die kon in 2 term. bet. Ik heb dat project ook bezichtigd, v.w.b. de duurzaamheid van de huizen, is mij veel verteld door de aanwezigen met de info belast en het zou snor zitten!!!. Voor het overige heb ik internet bezocht. Neem in ieder geval niet lichtvaardig een  hypo van een particulier.

Uncle Neill
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

Mambini Lobi: +931/-124

« Reply #6 on: 01-02-2011, 01:58:23 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik zou uit principe geen zaken doen, met dit soort lui. Wanneer ik op kwakoe loop en ik zie die witmangs daar in hun tent, dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zaken met deze gasten te doen. Op een of ander manier krijg ik altijd een onbehaaglijke gevoel bij dit soort lui.
diabeet
Guest
« Reply #7 on: 01-02-2011, 05:35:10 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Beste Cheryl,
Het verkrijgen van een hypotheek of lening heeft met uw eigen en persoonlijke financiele situatie van doen. Indien u kredietwaardig bent krijgt u een financiering. Ik ken iemand die gekocht heeft toen was de prijs €5000 lager en die kon in 2 term. bet. Ik heb dat project ook bezichtigd, v.w.b. de duurzaamheid van de huizen, is mij veel verteld door de aanwezigen met de info belast en het zou snor zitten!!!. Voor het overige heb ik internet bezocht. Neem in ieder geval niet lichtvaardig een  hypo van een particulier.

Uncle Neill

Neem snel wat te eten oom Nelis, voordat u zelf een hypo krijgt.
geen Blauwmeer
Guest
« Reply #8 on: 01-02-2011, 18:48:10 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik was aanvankelijk ook zeer enthousiast toen ik over dit project hoorde. Tijdens mijn bezoek aan Suriname in december heb ik daarom ook het project bezocht. Ik was benieuwd naar de ruimte en indeling van de woningen en de afstand tussen Blauwmeer en Paramaribo. De afstand valt mee, maar over de woningen zelf ben ik veel minder enthousiast geworden en ook meteen genezen. De afstand tussen de woningen is heel klein, zeer on-Surinaams, privacy is ver te zoeken. Voor mij geen Blauwmeer!
10-0 voor mamjo
Guest
« Reply #9 on: 01-02-2011, 21:32:20 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik zou uit principe geen zaken doen, met dit soort lui. Wanneer ik op kwakoe loop en ik zie die witmangs daar in hun tent, dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zaken met deze gasten te doen. Op een of ander manier krijg ik altijd een onbehaaglijke gevoel bij dit soort lui.
Mamjo, je hanteert een steengoed principe. Inderdaad is het beter in zee te gaan met een lokale uitknijper die zijn roots heeft in Afrika, of nog beter: India of China. Het bewijs daarvoor zijn die twee door Balast-Nedam gebouwde bruggen. Die kunnen niet tippen aan de bruggen en andere bouwwerken van de lokalen.
PatrickVanBrussel
MamJoraan

Mambini Lobi: +6/-16

« Reply #10 on: 02-02-2011, 00:36:38 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Is het bekend hoe het zit met de islotie wbt geluid van dergelijk materiaal?
I know
Guest
« Reply #11 on: 02-02-2011, 00:46:25 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Is het bekend hoe het zit met de islotie wbt geluid van dergelijk materiaal?

Piepschuim is goed isolerend
Tamara
Guest
« Reply #12 on: 06-02-2011, 17:31:11 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ook ik heb een hoekwoning op Blauwmeer gekocht ,ik ben het momenteel aan het inrichten . Ik ben er zeer tevvreden mee.
Ook het blauwemeer is zo ontspannend.
Groetjes.
loek_boeng!
Guest
« Reply #13 on: 06-02-2011, 19:36:11 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Laat je goed informeren. Van een deskundige van de Suralco heb ik begrepen dat de grond en het water vol gif zit(caustic soda etc) het betreft een oude mijn waar veel met gif is gewerkt.
dont hope so
Guest
« Reply #14 on: 06-02-2011, 21:02:52 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik hoop het niet voor de mensen die daar hebben gekocht. Maar ik het vernomen dat de grond daar niet geschikt is om op te bouwen, omdat het kleigrond is en dat je (fundering) huis binnen de korste keren te kampen krijgt met verzakkingen. Ik hoop het niet, maar informeer het goed, wie weet kan je het nu nog verkopen (als het werkelijk zo is), om ergens anders te bouwen.

Succes
Pages: [1] 2 3 4 5   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: