|
martha
Guest
|
 |
« on: 30-05-2010, 20:39:58 - GMT-1 » |
|
wie kan me helpen om een antiliaanse anastaart te maken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
martha
Guest
|
 |
« Reply #1 on: 30-05-2010, 20:42:02 - GMT-1 » |
|
ik bedoel ananastaart
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tip
Guest
|
 |
« Reply #2 on: 31-05-2010, 17:49:02 - GMT-1 » |
|
Koop dit boek in de boekhandel het is heel goed
BLZ:52 Isbn:9080692328 Inhoud boek: basisrecepten; taarten bakhulpmiddelen bak ingredienten; tips en de juiste baktemperaruur register.
Het is een boek voor echte bakliefhebbers.Het boek bevat 36 Antilliaanse gebak/taartrecepten met prachtige foto's erbij!
Voorbeeld recepten zijn: Bolo di Apel - Appeltaart Bolo di Chukulati - Chocoladetaart Bolo di Dadel - Dadeltaart Bolo di Dadel, Nechi i Koko - Dadeltaart met noten en kokos Bolo di Frishidèr - Gekleurde Koelkasttaart Bolo di Frishidèr di Anasa - Ananas Koelkasttaart Bolo di Frishidèr Fásil - Koelkasttaart Bolo di Fruta - Vruchtentaart Bolo di Fruta Blanku - Witte Vruchtentaart Bolo di Kashipete - Cashewnotentaart Bolo di Koko ku Anasa - Kokosnoot en Ananastaart Bolo di Manteka - Botertaart Bolo di Manteka ku lechi - Botertaart met melk Bolo di Manteka ku koló - Marmercake Bolo di Manteka ku Sour Cream - Botertaart met zure room Bolo di Mayonès - Mayonaise Taart Bolo di Moka - Mokkataart Bolo di Pampuna - Pompoentaart Bolo di Pan - Broodtaart Bolo di Pera - Peertaart Bolo di Piña Colada - Piña Colada Cake Bolo di Ponche Krema - Advocaattaart Bolo di Preimu - Pruimentaart Bolo di Preimu i Dadel - Pruimen en Dadeltaart Bolo di Tres Fruta - Drie Vruchtentaart Bolo di Tres Lechi - Drie Melksoorten Taart Bolo Pretu - Zwarte Vruchtentaart Bolo Sorpresa - Surprise Taart Bolo yená ku Krema di Pinda - Pindakaastaart Bolo yená ku Preimu i Pudin - Taart gevuld met Pruimen en Pudding Bolo yená ku Pudin - Puddingtaart Imitashon di Bolo Pretu - Imitatie van Zwarte Vruchtentaart Kesio - Antilliaanse Crème Brûlée Panbolo pa Aña Nobo - Nieuwjaarstaart Panlefi - Eiertaart Pineapple upside-down cake - Omgekeerde Ananascake.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
martha
Guest
|
 |
« Reply #3 on: 02-06-2010, 13:09:46 - GMT-1 » |
|
bedank voor u tip maar ben alleen geinterseerd in annanastaart er staan wel veel recepten in die kookboek maar heb het recept annanastaart nodig ik zou graag hiermee blij zijn als iemand het recept kent
groeten martha
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
martha
Guest
|
 |
« Reply #4 on: 14-06-2010, 22:17:21 - GMT-1 » |
|
binnen kort heb ik een bigie jarie en ik wil me zelf verwennen met ananas taart de surinaamse maak ik heel lekker maar de antiliaanse vind ook lekker wie kent het recept ik zou blij zijn als iemand het voor me heeft
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
martha
Guest
|
 |
« Reply #5 on: 09-07-2010, 19:14:01 - GMT-1 » |
|
wie kan me aan het recept helpen zou hiervoor mijn grote dank an de gene die mij help
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dort
Guest
|
 |
« Reply #6 on: 13-10-2010, 15:42:03 - GMT-1 » |
|
Heeft u het recept nog nodig?
ben toevalig hier en heb uw aanvraag gelezen.
grt,
dordt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sharen
Guest
|
 |
« Reply #7 on: 13-10-2010, 19:45:26 - GMT-1 » |
|
ik wil graag het recept
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
shirley_arrindell
Guest
|
 |
« Reply #8 on: 30-10-2010, 07:50:47 - GMT-1 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Recept google
Guest
|
 |
« Reply #9 on: 05-11-2010, 10:00:47 - GMT-1 » |
|
Lekker eten is belangrijk in het Caribisch gebied. Van het Caribische Toeristenbureau kregen we het recept voor een ananastaart uit Antigua. De taart is makkelijk te bereiden en zo haal je op een eenvoudige manier een stukje Antillen in huis. De ananas Toen Columbus op zijn laatste reis het eiland Guadelopue aandeed, ontdekten zijn mannen dat de Indianen een wijn brouwden uit 'een op een grote dennenappel gelijkende vrucht'. Daarom noemden de Spanjaarden de vrucht 'pina' en de Britten 'pineapple'. De naam Ananas stamt af van het Tupi-Indiaanse woord 'Nana'. Op het eiland Antigua groeien de meest sappige en zoete ananassen van alle soorten; de zwarte ananas.
Ananastaart uit Antigua 1 kant en klare taartbodem van 23 cm doorsnee 250 ml melk 250 ml ananassap 5 plakken ananas 250 gram suiker 75 gram bloem 4 eierdooiers 6 eiwitten 250 gram poedersuiker
Bereidingswijze Bak de taartbodem in een voorverwarmde oven op 150 graden C. Breng in een pan de melk en het ananassap aan de kook. Meng in een kom de suiker, bloem en eierdooiers. Giet al roerende de melk erbij, blijf roeren om klontjes te voorkomen. Giet het mengsel terug in de pan en verwarm het op een laag vuur. Roer voortdurend totdat er een dikke creme ontstaat, maar de creme mag niet koken. Snijd de ananasplakken in stukken. Haal de pan van het vuur en meng de ananas door het mengsel. Laat het mengsel afkoelen en giet het op de taartbodem. Sla de eiwitten stijf terwijl je in kleine beetjes de poedersuiker toevoegt. Verdeel het eiwit over de taartvulling en bak de taart onder een hete gril goudbruin. Genieten maar!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nog n recept google
Guest
|
 |
« Reply #10 on: 05-11-2010, 10:01:38 - GMT-1 » |
|
Ananastaart AMSTERDAM - Voor 6 personen: 1 flinke, verse ananas ~ 6 eieren ~ sap van 1 citroen ~ 100 g bruine suiker ~ 50 g aardappelmeel of maïzena ~ vloeibare karamel
Schil ananas, verwijder harde kern en snij vruchtvlees in blokjes. Bewaar het sap. Mix driekwart van ananas, ananassap en citroensap tot een stevige puree. Doe deze in pan, voeg suiker toe en breng al roerend aan de kook. Voeg rest ananas toe en laat op zacht vuur kwartiertje pruttelen. Roer af en toe, tot er een vrij droge compote ontstaat. Verwarm oven op 180 °C. Schenk laagje karamel in een springvorm. Splits eieren, kluts dooiers. Voeg ze toe aan compote, bestrooi met maïzena en roer goed door. Klop eiwit stijf en spatel voorzichtig door het mengsel. Schenk in springvorm en zet 30 minuten in de oven.
BEREIDING 60 minuten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|