|
Ha10x
Guest
|
 |
« Reply #3105 on: 26-07-2011, 18:21:33 - GMT-1 » |
|
Dat bedoel ik nou. Soooo childish.  Ga snel weg van hier want je irriteert iedereen inclusief de webmaster. Doei. "Irriteren" is my middle name..... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hahahahaha(ha5x)
Guest
|
 |
« Reply #3106 on: 26-07-2011, 18:28:39 - GMT-1 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ha10x
Guest
|
 |
« Reply #3107 on: 26-07-2011, 18:30:59 - GMT-1 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ha10x
Guest
|
 |
« Reply #3108 on: 26-07-2011, 18:35:44 - GMT-1 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kuur
Guest
|
 |
« Reply #3109 on: 26-07-2011, 18:40:02 - GMT-1 » |
|
En jij was die donkere vrouwelijke succesvolle accountant met tatoo op je tieten ? Whahahahahahahahahaha.....acc ountant van het lokale drugskartel misschien ! whahahahahahahaha
wat is er dan met je? durf je het woord zwart niet uit te spreken. wat donker mang...gewoon zwart. je moet eens echt jezelf genezen, het woordje zwart bijt niet hoor. het woordje neger ook niet. ga oefenen voor de spiegel Ha10x, kijk in de spiegel en herhaal 1000x het zinnetje; "ik heet Ha10x en ik ben gitzwart, dus een neger! maar beslist niet donker"!joe grabu Ha10x. dit is echt een effectieve manier om van jouw schaamte af te komen. dus de schaamte die je voor je eigen zwarte huidskleur hebt. joe sabi tog, deng geleerde sma e kar a sani "minderwaardigheidscomplex".... trouwens hetzelfde geldt voor Moksie die zo erg tegen haar eigen blaka kleur is dat ze dag in dag uit aan ons allen vertelt dat ze halfbloed is. geluk en een brassa.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ha10x
Guest
|
 |
« Reply #3110 on: 26-07-2011, 18:45:51 - GMT-1 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
@kuur
Guest
|
 |
« Reply #3111 on: 26-07-2011, 18:56:58 - GMT-1 » |
|
wat is er dan met je? durf je het woord zwart niet uit te spreken. wat donker mang...gewoon zwart. je moet eens echt jezelf genezen, het woordje zwart bijt niet hoor. het woordje neger ook niet. ga oefenen voor de spiegel Ha10x, kijk in de spiegel en herhaal 1000x het zinnetje; "ik heet Ha10x en ik ben gitzwart, dus een neger! maar beslist niet donker"!joe grabu Ha10x. dit is echt een effectieve manier om van jouw schaamte af te komen. dus de schaamte die je voor je eigen zwarte huidskleur hebt. joe sabi tog, deng geleerde sma e kar a sani "minderwaardigheidscomplex".... trouwens hetzelfde geldt voor Moksie die zo erg tegen haar eigen blaka kleur is dat ze dag in dag uit aan ons allen vertelt dat ze halfbloed is. geluk en een brassa..  Het woord neger bijt volgens jou niet? Dan ben je echt een neger, ja!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ha10x
Guest
|
 |
« Reply #3112 on: 26-07-2011, 19:02:11 - GMT-1 » |
|
Het woord neger bijt volgens jou niet? Dan ben je echt een neger, ja!
Tijdens mijn opgroeien in Su heb ik vrij vroeg ontdekt dat creoolse mensen elkaar maar al te graag negre, negers, blaka tara fesie enzo noemen en daar komt geen bonje van, maar als je dat als blanke doet, is het direct een vrij groot probleem, als blanke minderheid in Su dus, bedoen jij dan automatisch van andere benamingen zoals, creool, donker, gekleurd etc etc, al snap je er eigenlijk gene bal van waarom ze elkaar wel zo mogen noemen. In NL ligt het anders, daar zijn de blanken in de merderheid en creoolse mensen accpeteren het daar veel makkelijker dat ze zwarten, apen, negers etc genoemd worden door blanken en zwarten.....wat kan je anders ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
@Ha10x
Guest
|
 |
« Reply #3113 on: 26-07-2011, 19:07:01 - GMT-1 » |
|
Tijdens mijn opgroeien in Su heb ik vrij vroeg ontdekt dat creoolse mensen elkaar maar al te graag negre, negers, blaka tara fesie enzo noemen en daar komt geen bonje van, maar als je dat als blanke doet, is het direct een vrij groot probleem, als blanke minderheid in Su dus, bedoen jij dan automatisch van andere benamingen zoals, creool, donker, gekleurd etc etc, al snap je er eigenlijk gene bal van waarom ze elkaar wel zo mogen noemen. In NL ligt het anders, daar zijn de blanken in de merderheid en creoolse mensen accpeteren het daar veel makkelijker dat ze zwarten, apen, negers etc genoemd worden door blanken en zwarten.....wat kan je anders ?
Dat zijn negers die hun historie en dus hun identiteit niet kennen. Als je dat weet zal je het als zwarte wel nalaten om het woordje neger te gebruiken ook onderling, omdat je de betekenis kent. Ik weet dat er vooral jongeren zijn die het woord als een soort modewoord/straatwoord bezigen, maar ook die weten niet beter. En het boos worden op blanken die het gebruiken terwijl jij als zwarte het zelf gebruikt, is erg hypocriet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ha10x
Guest
|
 |
« Reply #3114 on: 26-07-2011, 19:10:15 - GMT-1 » |
|
Dat zijn negers die hun historie en dus hun identiteit niet kennen. Als je dat weet zal je het als zwarte wel nalaten om het woordje neger te gebruiken ook onderling, omdat je de betekenis kent. Ik weet dat er vooral jongeren zijn die het woord als een soort modewoord/straatwoord bezigen, maar ook die weten niet beter. En het boos worden op blanken die het gebruiken terwijl jij als zwarte het zelf gebruikt, is erg hypocriet.
Ik word nog vaak "witte neger" genoemd door creoolse mensen, wat moet ik dan doen? Boos worden of blij zijn? Ze bedoelen het meestal als compliment aan mij raar genoeg....zo van; jou are white, but in your heart you are one of us...of zoiets en dit meen ik hoor !:huh: 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
@Ha10x
Guest
|
 |
« Reply #3115 on: 26-07-2011, 19:16:35 - GMT-1 » |
|
Ik word nog vaak "witte neger" genoemd door creoolse mensen, wat moet ik dan doen? Boos worden of blij zijn? Ze bedoelen het meestal als compliment aan mij raar genoeg....zo van; jou are white, but in your heart you are one of us...of zoiets en dit meen ik hoor !:huh:  Je hoeft noch boos of blij te worden, want het gaat niet om jou. Het gaat om degenen die het woord gebruiken terwijl ze niet weten wat de betekenis/oorsprong van het woord is. Want nogmaals, als je dat als zwarte weet gebruik je het niet. Alle zwarte mensen met een zwart-bewustzijn, zul je nooit dit woord horen gebruiken. Nooit! Ik zou tegen je zeggen, als je al iets wil voelen voel dan liever medelijden met diegenen die het tegen je zeggen. Tang boeng brada.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poca
Guest
|
 |
« Reply #3116 on: 26-07-2011, 19:26:19 - GMT-1 » |
|
Beseffen jullie wel dat de voorouders van Ha10x ons voorouders uit Afrika hebben ontvoerd onder valse pretenties, vervolgens op een barbaarse mannier naar het cariben en latijnsamerika vervoerd, verkracht en als slaven gehouden?  Ha10x, ik denk dat je je excuses moet aanbieden namens je harteloze voorouders want dit kan niet. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
@Poca
Guest
|
 |
« Reply #3117 on: 26-07-2011, 19:29:02 - GMT-1 » |
|
Beseffen jullie wel dat de voorouders van Ha10x ons voorouders uit Afrika hebben ontvoerd onder valse pretenties, vervolgens op een barbaarse mannier naar het cariben en latijnsamerika vervoerd, verkracht en als slaven gehouden?  Ha10x, ik denk dat je je excuses moet aanbieden namens je harteloze voorouders want dit kan niet.  Je drijft nu over hoor. Je kunt Ha10x het handelen van zijn voorouders niet aanrekenen. Als je dat dan toch wil doen, dan moet ook jij jouw excuses maken, want die voorouders zijn anders wel verkocht door hun eigen mensen. En afgezien van dat, denk ik dat Ha10x meer Surinamer is dan sommige Surinamers die in NL zitten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ha10x
Guest
|
 |
« Reply #3118 on: 26-07-2011, 19:30:13 - GMT-1 » |
|
Je hoeft noch boos of blij te worden, want het gaat niet om jou. Het gaat om degenen die het woord gebruiken terwijl ze niet weten wat de betekenis/oorsprong van het woord is. Want nogmaals, als je dat als zwarte weet gebruik je het niet. Alle zwarte mensen met een zwart-bewustzijn, zul je nooit dit woord horen gebruiken. Nooit! Ik zou tegen je zeggen, als je al iets wil voelen voel dan liever medelijden met diegenen die het tegen je zeggen. Tang boeng brada.
Ik moet eerlijk bekennen dat het woord "neger of nigga" me ook behoorlijk tegen de borst stuit om te gebruiken, maar raar genoeg in het sranang "nengre" (zoals in baka boesie nengre of para nengre of foto negre etc) dan vind ik het niet zo weerzinwekkend meer, ik weet niet waarom... "Koelie" gebruik ik ook niet graag, maar "hindoestaan" is zo lang om uit te spreken, dus dat gebruik ik toch wel eens, maar niet als ze erbij zijn.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ha10x
Guest
|
 |
« Reply #3119 on: 26-07-2011, 19:34:42 - GMT-1 » |
|
Beseffen jullie wel dat de voorouders van Ha10x ons voorouders uit Afrika hebben ontvoerd onder valse pretenties, vervolgens op een barbaarse mannier naar het cariben en latijnsamerika vervoerd, verkracht en als slaven gehouden?  Ha10x, ik denk dat je je excuses moet aanbieden namens je harteloze voorouders want dit kan niet.  Ahoewel ik er geen invloed op had of deel van was, heb ik er totaal geen moeite mee om mijn excuses aan te bieden voor hetgeen jij daar aankaart. Om te beginnen kost dat me niets en maakt het me ook niet minder man of mens. Ik schaam me er ook vaak voor, want tot de dag van vandaag zie je die materiele en inmateriele er door is aangebracht, ook de contractarbeiders verdienen een excuus, hun omstandigheden waren iets beter misschien, maar ook mensonteerend. Maar terug draaien kan niet meer....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|