|
Spiet kon
Guest
|
 |
« on: 13-07-2011, 20:38:46 - GMT-1 » |
|
Beste mensen
Ik ben een Surinaamse vrouw, wat ik mee maak en hebt meegemaakt op kantoor doet je haren overeind staan!
1. Ik zit aan mijn bureau, terwijl ik zie dat een suri collega, wat uit een flesje strooit voor mijn neus. Een heel indringende geur van asafesida en nog meer troep. Ik zeg daar niets van! 2. Ik heb meegemaakt dat een andere collega mij wilde domineren, door tegen mij te schreeuwen. Omdat ik dit niet pikte en niet overgaf, moest ik het veld ruimen. Dit is weer hersteld. 3. Roddels die over mij de ronde doen, dat ik mij bezig houdt met culturu, waarschijnlijk zou ik Wiessie voor een van hen gezet hebben! 4. Collega's die het internet opgaan om te kijken wat je aan hebt, waar je het gekocht hebt en wat het kost? Zelfs zijn ze naar een winkel geweest, waarvan de eigenaar mij hen beschreef. 5. Ze zeggen dat mijn Nederlands beneden peil is en ik nauwelijks Engels kan spreken.
Wat ik wil zeggen is dat ik mij nooit heb bezig gehouden met mijn cultuur. Dank zij deze collega's heb ik mij min of meer moeten verdiepen. Wij zijn allen godsschepsel, ik laat hem ook beoordelen hoe ik in dit leven sta. Ik ben oprecht, ik kan met opgeheven hooft mij overal vertonen. Deze Suri' laten keer op keer zien, wie ze zijn.
Ik weet nu wie mijn vijand is, bigisma taki: na soema die e doe joe, na ing na a wisi wang.
Ik heb een mooie rode ketting gekregen die ik vandaag aanhad, op mijn werk. Heel klein Suriname was ineens bij mij op de afdeling. Ik wil dit niet meteen associƫren met het dragen van de ketting, maar het viel mij wel op! De ketting een bloedkoraal. Als een bakra zo iets aan heeft, heeft het geen betekenis. Als ik als Suri het aan heb, is het meteen culturu. Ik draag het als een mooi sieraad!
Hier zie je weer dat de ketens nog niet gebroken zijn bij sommigen.......
Jammer.......
I am myself with all my mistake in life till death.
|