Pages: [1] 2   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: "Baby's moeten bij mama in bed slapen tot drie jaar"  (Read 3967 times)
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

Mambini Lobi: +932/-124

« on: 30-10-2011, 12:48:16 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Baby's moeten bij hun moeder in bed slapen tot ze minstens drie jaar oud zijn, dat beweerde een expert gisteren. Dit advies lokt echter heel wat controverse uit.

De Zuid-Afrikaanse professor Nils Bergman ontdekte dat borelingen van twee dagen oud die in een apart wiegje lagen minder goed sliepen dan degenen die dutten op de borst van hun moeder. Bergman bestudeerde zestien baby's terwijl ze op de borst van hun moeder sliepen en in een wiegje naast haar bed. Het hartje van het kind stond onder drie keer zoveel stress in het tweede geval.

Slecht slapen
Dit verstoorde ook de slaap, hun brein maakte minder de overgang tussen de twee types van slaap: actief en ruststand. In de wiegjes hadden slechts zes van de zestien een rustige slaap en de kwaliteit ervan was veel slechter. Deze overgang zou belangrijk zijn voor de normale ontwikkeling van het brein. Uit studies op dieren zou blijken dat de combinatie van stress en een gebrek aan slaap leidt tot gedragsproblemen in de tienerjaren.

Borst
Alleen slapen maakt het moeilijker voor moeder en kind om een band te scheppen, dit schaadt de ontwikkeling van het brein en leidt tot slecht gedrag als het kind opgroeit, vreest Bergman. Volgens de wetenschapper moeten baby's voor een optimale ontwikkeling gedurende de eerste weken op de borst van hun moeder slapen. Daarna is het best dat ze er naast gaan liggen in hetzelfde bed tot ze drie of vier jaar oud zijn. Een verstoord slaappatroon maakt het voor hen moeilijker om later relaties te vormen en zou zelfs tot promiscuïteit kunnen leiden.

Tegenstanders
Heel wat andere studies spreken dit echter tegen. Samen slapen zou namelijk het risico op wiegendood vergroten doordat de moeder op haar kind kan rollen en het zo kan verstikken. Daarom raden artsen dit af. Een recente Britse studie toonde namelijk aan dat dit de oorzaak was bij twee derde van de onverklaarbare sterfgevallen bij baby's. Bergman weerlegt dit: "Wanneer kinderen aan wiegendood sterven of verstikt worden, komt dit niet door de aanwezigheid van hun moeder. Tal van andere dingen als toxische dampen, sigaretten, alcohol, grote kussens en gevaarlijk speelgoed zijn de oorzaak."

Wanneer wel
Het Britse adviesorgaan 'National Childbirth Trust' is voorstander van het samen slapen, zolang de ouders niet roken, drinken of drugs gebruiken, obesitas hebben, ernstig ziek of oververmoeid zijn.
Nope
Guest
« Reply #1 on: 31-10-2011, 14:21:26 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn baby zou ik echt niet in mijn bed laten slapen hoor. Dadelijk a tjieng stik. Voor mij is dit geen optie. Shocked
!bbY
Guest
« Reply #2 on: 01-11-2011, 20:32:05 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Het eerste half jaar vind ik wel ok, maar 3 jaar??!
blackgirl
Guest
« Reply #3 on: 03-11-2011, 12:29:31 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

wat een nonsens zo een groot kind in mijn bed. mij kinderen slapen vanaf de geboorte in hun eigen bed  heb er niks van gemerkt dat ze niet goed sliepen integendeel moest ik ze wekken om ze te voeden lieve babys waren het geen huil kinderen de kinderen van mij zus sliepen naast haar echt heel stoute huil kindjes  heledag achter haar aan kruipen niet eens koken kan ze behoorlijk doen met het kind in haar zij voor mij hoeft dat niet hoor  stop ze gelijk in hun bed vanaf de eerste dag
Ikke
MamJoraan

Mambini Lobi: +28/-38

TheRealMe

« Reply #4 on: 04-11-2011, 13:18:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

heel raar advies.. huh
want het lijkt me inderdaad alleen maar nadelig..
1 verstikkingsgevaar. je zou zomaar op je kind gaan liggen (of je man)..
deken over zn hoofdje etc.. veeeeel te eng..
daarnaast slaap ik dan niet meer...
want ik zou dus te bang zijn voor alle bovenstaande,,
dus daar zou me weinige nachtrust al gaan..
niet bevorderlijk voor het leven overdag haha.
2 je krijgt je kind echt met geen stok meer in zijn eigen bed!!!!
3 je hebt ook nog een man.. dus dan kan je ook da da aan je relatie zeggen denk ik..
bedmomenten in de avond kan je even lekker knuffelen napraten enz..
die heb ik ook nodig hoor..
nee me 1e sliep 1e paar maanden naast mijn bed in zijn eigen wiegje/bed, en dat ga ik bij de 2e ook doen.
na 4-5-6 maanden (verschilt toch per kind) gaat hij naar zijn eigen kamer.
moeten ze immers ook leren, en ik lees graag s avonds of kijk even tv etc etc in me bed.
en dat gaat met die kleine niet echt..

andere woorden ik vind dit verhaal onzin police

My Life.. My Choises.. My Mistakes.. : None of ur Bussiness
geen sex 3 jaar
Guest
« Reply #5 on: 15-01-2012, 01:41:28 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

En dan 3 jaar geen sex.
Hoe dan??
Nee hoor dat gaat niet door.
Carla
Guest
« Reply #6 on: 17-01-2012, 11:23:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wat een onzin. Mijn dochters lagen de eerste maanden bij mij op de kamer maar in een eigen wieg/bed.

Mijn ex en ik hebben toen gewoon sex gehad.
geen sex 3 jaar
Guest
« Reply #7 on: 18-01-2012, 02:15:16 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik zou het niet durven.
JE WEET NOOIT WAT HET KINDJE ONTHOUD.
En die geluiden.
Ik doe het niet, voel me er niet lekker bij.
mamaatje
Guest
« Reply #8 on: 14-02-2012, 13:59:07 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik heb mijn kind ook in mijn bed laten slapen. Nooit meer, ik ben per ongeluk op haar gaan liggen zonder dat ik het door had. Ze trapte gelukkig hard, waardoor ik wakker werd. Daarvoor had ik ook per ongeluk de deken hoog getrokken, moe om achter te komen dat zij naast mij lag.
Verschrikkeling eng!!!!!!!. Dus nee geen baby's meer in mijn bed, vooral als je helemaal op bent. want kind vraagt aandacht en hij/ zij hoeft geen rekening met je te houden. Want daar zijn ze nog te onschuldig voor.

Geef een kind haar eigen bed en ruimte. Dit doet ook goed voor haar ontwikkeling, want jij als ouder zijnde hebt ook de rust nodig om bij te kunnen tanken voor eigen energie.
Sofie
Guest
« Reply #9 on: 15-02-2012, 12:13:49 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Shocked Shocked......ik ben hier erg tegen, niet omdat ik mijn kind die warmte wil ontnemen,
maar je moet maar in een diepe slaap vallen en op je kindje gaan liggen die dan
 Shocked   ohw lala...god behoede me, dood gedrukt wordt!
MANTJE .
Guest
« Reply #10 on: 26-02-2012, 13:26:47 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Shocked Shocked......ik ben hier erg tegen, niet omdat ik mijn kind die warmte wil ontnemen,
maar je moet maar in een diepe slaap vallen en op je kindje gaan liggen die dan
 Shocked   ohw lala...god behoede me, dood gedrukt wordt!

Helemaal mee eens ,ik zal absoluut niet bezuinigen op een baby bed ,al was het maar ,dat ik geen nieuwe schoen in 8 maanden kon kopen .
Wat mij betreft , is dat het baby bed wel zou komen .
kutwijf
Guest
« Reply #11 on: 28-04-2012, 21:33:44 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hoezo dat gezeur over geen seks kunnen hebben, hoezo kan dat alleen 's nachts en in bed? Wink

Als baby lag ik gewoon bij mijn ouders in bed, of eigenlijk bij mijn moeder. Geen idee tot welke leeftijd ik daadwerkelijk in hetzelfde bed lag, want op een gegeven moment kreeg ik mijn eigen bedje (in dezelfde kamer). Ik was net drie toen ik mijn eigen kamer kreeg.
Dat Westerse autoriteiten er rare ideeën over hebben, is hun probleem. De praktijk bewijst dat het gewoon goed is.
Lees dit anders maar voor een simpele samenvatting: http://en.wikipedia.org/wiki/Co-sleeping#Advantages
een ieder zijn ding
Guest
« Reply #12 on: 05-01-2013, 21:07:55 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik heb drie kinderen en alle drie hebben ze naast mij geslapen tot ze twee en een half waren. Wel onder een eigen deken en paps en ik onder een eigen dekbed. En we hadden alle sex van de wereld zijn er niet zomaar drie. Gingen we bil dan werd het logeer bedje even opgeklapt ze hebben het nooit doorgehad. Ik had het niet willen missenme kleine naast me en dan zei ik altijd tegen mezelf nooitmeer alleen. 
Rinia en Faroek
Guest
« Reply #13 on: 09-01-2013, 00:28:16 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wat een onzin. Mijn dochters lagen de eerste maanden bij mij op de kamer maar in een eigen wieg/bed.

Mijn ex en ik hebben toen gewoon sex gehad.

ja maar hij bedoelt sex met elkaar
mamamjo
Guest
« Reply #14 on: 07-02-2013, 22:40:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Niet iedreen kan co-sleeping
1: je moet borstvoeding geven, daardoor krijgt de moeder hormonen om alerter te blijven
2: geen medicijnen gebruiken die dit kan belemmeren
3; ikzelf leg ALTIJD mijn arm onder de kleine zn nekje zodat ik er nooit op zal rollen of mijn partner

Helaas ga je door alert zijn heeeeeeel slecht slapen je ziet de nacht op de klok voorbij gaan en dan zal je dus die dag extra slaap uren nodig hebben.

Het enige waar ik bang voor ben is dat zijn lichaampje misschien verkeerd kan gaan groeien omdat hij altijd op iemand arm wil

Er zijn ook van die bedjes die kun je aan je eigen bed aansluiten met jullie kant open.. had ik die maar..
Pages: [1] 2   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: