Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Helft kinderen die na scheiding bij vader wil wonen, mag dat niet  (Read 1881 times)
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

Mambini Lobi: +931/-124

« on: 07-06-2011, 15:20:32 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Van alle kinderen die hun ouders uit elkaar zien gaan, wil 55 procent liever bij hun mama blijven wonen. Een derde verkiest co-ouderschap, 11 procent kiest resoluut voor de papa. Weinig verrassend hebben meisjes een grotere voorkeur voor hun moeder (60 procent) dan jongens (minder dan de helft). Dat schrijft een Coreliokrant.

De mate waarin die wensen verhoord worden, verschilt echter: 9 op tien kinderen die bij de mama willen blijven, worden gehoord tegenover nog niet de helft bij de andere voorkeuren.

Wie afwisselend bij vader en moeder wil wonen (verblijfsco-ouderschap) ziet dat in 48 procent van deze gevallen. 47 procent van wie bij papa wil wonen, ziet zijn wens in vervulling gaan.

Dat blijkt uit het Leuvens Adolescenten- en Gezinnenonderzoek (Lago) afgenomen bij 3.750 scholieren. Gemiddeld heeft een kwart van de kinderen gescheiden ouders. De scheiding vond plaats als de kinderen gemiddeld 7 jaar waren.
memamoesa
Guest
« Reply #1 on: 17-07-2011, 08:54:09 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

wat de kinderen is natuurlijk belangrijk... maar moet praktisch gezien ook kunnnen...

veel pappas maken lange uren op t werk en kunnen de kids niet altijd brengen of halen van de opvang...

co ouderschap heeft mijn voorkeur... maar ik zou het niet trekken als mijn kinderen bij papa zouden wonen met een nieuwe mama Sad eerlijk is eerlijk
ok maar
Guest
« Reply #2 on: 09-11-2011, 04:20:49 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Tja  , maar stel dat de moeder meestal laat huis komt van d`r werk en de vader wel altijd thuis is als de kinderen uit school komen en tussen de middag even wat met ze eet ,de dag doornemen en zich betrokken voelt bij zijn kids en dat ook laat zien .
En stel dat de vader toch een sterkere band met de kids heeft dan de moeder ,en zodra er iets mis is met de kids dat ze dan als eerst naar de vader komen ?
En wat als de kids het prettiger vinden om hun problemen met de vader te bespreken?
En wat al de kinderen het gewoon leuker vinden om met de vader te zijn ?

Ik lig nu zelf in scheiding ,en mijn kind ( 10 )heft me al aangegeven dat ze het liefst met mij meegaat want mama maakt altijd ruzie en is er nooit voor haar !!!!

Wat denk je dat een rechter gaat zeggen ??
iwan 321
Guest
« Reply #3 on: 24-02-2012, 17:22:54 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

wat de kinderen is natuurlijk belangrijk... maar moet praktisch gezien ook kunnnen...

veel pappas maken lange uren op t werk en kunnen de kids niet altijd brengen of halen van de opvang...

co ouderschap heeft mijn voorkeur... maar ik zou het niet trekken als mijn kinderen bij papa zouden wonen met een nieuwe mama Sad eerlijk is eerlijk
Jammer he van die dubbele standaard die er in dit soort gevallen nog steeds wordt gehanteerd. Moeders kunnen willen en wetens altijd de relatie van een kind en z,n vader saboteren. Waarom als moeder moeilijk doen vanwege die andere vrouw een man kan je wel verplichten alimentatie te betalen maar een moeder verplichten te voldoen aan de bezoekregeling ho maar juridisch kan het wel maar je trekt als man altijd aan het korste eindje kost veel geld en tegen de tijd dat je je kind weer een keertje ziet ben je jaren verder. En als het kind te kennen geeft liever bij papa te wonen dit niet honoreren voor alleenstaande moeders is zoveel geregeld , maar alleenstaande vaders moeten hetzelf maar rooiien en dan spreken over gelijke rechten man en vrouw. Ik bedoel maar moeders als je de vader van je kind ooit lief gehad hebt want je moet toch van iemand houden om zijn kind te dragen (los van bepaalde uitzonderingen ) . Dan kun je zo iemand toch ook vertrouwen goed voor z,n kind te kunnen zorgen, ook als er een stiefmoeder in de picture komt!!!!
sofie
Guest
« Reply #4 on: 26-02-2012, 15:58:54 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

vergeet niet te vermelden..... het risico (in bepaalde gevallen)sexueelmisbruik, ook in acht moet worden genomen 
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: