Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: chinese smaak aan vlees  (Read 1880 times)
Kookgraag
Guest
« on: 01-04-2012, 16:47:10 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hallo iedereen,
Wie weet wat die zoetige, lekkere, speciale smaak geeft aan vlees? Je ruikt altijd deze lekkere geur in Chinese restaurants en ik vraag me af welk ingrediënt dat is.
.....?
in ieder geval
Guest
« Reply #1 on: 01-04-2012, 19:25:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

In ieder geval een hoop E-nummers en ander ongein die je beter niet in al te grote hoeveelheden in je lichaam hoort te hebben
vetsin
Guest
« Reply #2 on: 02-04-2012, 17:37:37 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

geeft die smaak, gewoon te koop bij de appie maar het is ongezond zeggen ze
jij bent....
Guest
« Reply #3 on: 03-04-2012, 19:22:25 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

geeft die smaak, gewoon te koop bij de appie maar het is ongezond zeggen ze

óf Leonardo Davinci of fam van hem
Smaakpolitie
Guest
« Reply #4 on: 04-04-2012, 10:33:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

In ieder geval een hoop E-nummers en ander ongein die je beter niet in al te grote hoeveelheden in je lichaam hoort te hebben
Weet je hoeveel soorten gif in groente en fruit zitten die niet af te wassen zijn?
En wat dacht je van de hormonen en antibiotica die in vlees zitten?
Als je gezond wil eten eet je alleen biologisch vlees en biologische groente, maar dat doe je natuurlijk ook....

police
in ieder geval
Guest
« Reply #5 on: 04-04-2012, 13:24:43 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Weet je hoeveel soorten gif in groente en fruit zitten die niet af te wassen zijn?
En wat dacht je van de hormonen en antibiotica die in vlees zitten?
Als je gezond wil eten eet je alleen biologisch vlees en biologische groente, maar dat doe je natuurlijk ook....

police
Wel zoveel mogelijk hoor.
Biologisch
Guest
« Reply #6 on: 04-04-2012, 15:07:09 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn ex-buurman eet ook alleen maar biologisch, hij heeft ook een hekel aan die E-nummers.
Nu woont hij op een erf bij een boer in zijn oude auto, hij verbouwt zelf zijn groente en fokt zelf zijn geiten.
Zelf zegt hij dat hij kerngezond is.

le A
Guest
« Reply #7 on: 05-04-2012, 02:43:19 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

zover je de mogelijkheid hebt om al deze dingen te vermijden moet je het zeker doen.
ik kan dat namelijk wel omdat we zelf veel verbouwen,kippen ,eenden hebben we zelf en de eggs ofcourse.
en als ik vlees nodig hebt dan ga ik naar een bio butcher.
ik begrijp best wel dat velen geen keuzes in hebben en daar maakt de industrie en iemand als monsanto gewoon misbruik ervan.
en wat de ingredienten betreft of kruiden moet je gewoon uitkijken met inderdaad de zoetstoffen en smaakversterkers die vaak uitgedruk worden in letters en nummers.
ik heb een kruiden tuintje met van allerlei soorten kruiden in ,droog ze  en doe het in potjes en vries ze ook in voor als ik het vers wilt gebruiken.
er wordt heel veel geknoeit met voedsel tegenwoordig,men kent haast de originele smaken niet meer,en nog sterker als men in de micro kook dan smaakt het helemaal nergens meer naar.
in ieder geval
Guest
« Reply #8 on: 05-04-2012, 10:40:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

cheesy
Je bent zeker de leukste thuis.
Maar zo kan 't ook:

Of zo:
Bakra
Guest
« Reply #9 on: 06-04-2012, 17:57:20 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Bedoel je soms de 5 spice powder? Dat is een chinese kruidenmix van steranijs, peper, venkel, kaneelschors en gember. Dat kan je bij elke toko en veel supermarkten kopen.
Kookgraag
Guest
« Reply #10 on: 07-04-2012, 18:24:11 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Allen bedankt voor de reacties. Ik had er zeker wat aan. En ik zal goed uitkijken met de E-nummers!
watte
Guest
« Reply #11 on: 13-05-2012, 02:22:22 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Mijn ex-buurman eet ook alleen maar biologisch, hij heeft ook een hekel aan die E-nummers.
Nu woont hij op een erf bij een boer in zijn oude auto, hij verbouwt zelf zijn groente en fokt zelf zijn geiten.
Zelf zegt hij dat hij kerngezond is.

hij fokt zijn geiten? dit moet je aangeven. is hij een moslim of zo
china girl
Guest
« Reply #12 on: 10-06-2012, 15:35:16 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Hallo iedereen,
Wie weet wat die zoetige, lekkere, speciale smaak geeft aan vlees? Je ruikt altijd deze lekkere geur in Chinese restaurants en ik vraag me af welk ingrediënt dat is.
.....?

dat is mn kutje
vaak
Guest
« Reply #13 on: 13-06-2012, 07:17:45 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

vragen autochtone nederlanders aan mij waarom wij  ons vlees wassen met azijn, en dat het maar flauwekul is en we halen zo al de vitamine uit het vlees
maar dan vraag ik ze of dat ze nooit iets wassen wat ze eten en ook waarom zij het wassen?
een logische uitleg is omdat het rauwe vlees van hand in hand gaat vanaf het geslacht is
en rauw vlees houd veel bacteries vast,zo simpel
een appel spoel of was je ook voordat je het in de mond doet
vrouwtje.
Guest
« Reply #14 on: 15-06-2012, 20:13:42 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

vragen autochtone nederlanders aan mij waarom wij  ons vlees wassen met azijn, en dat het maar flauwekul is en we halen zo al de vitamine uit het vlees
maar dan vraag ik ze of dat ze nooit iets wassen wat ze eten en ook waarom zij het wassen?
een logische uitleg is omdat het rauwe vlees van hand in hand gaat vanaf het geslacht is
en rauw vlees houd veel bacteries vast,zo simpel
een appel spoel of was je ook voordat je het in de mond doet
Mang want alleen daarom al moet je het gewoon goed wassen. Ik kan me niet voorstellen dat mensen het gewoon zo hupla de pan in mikken. Je ruikt het meteen als het gewassen is, vooral bij kentucky enzo want die lala geur hangt er dan nog in.
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: