+  Mamjo Forum
|-+  Nieuwtjes» Tori fu Sranan» Nieuwe minister van Onderwijs
Username:
Password:
Advanced Search
Sorry Guest, you are banned from posting or sending personal messages on this forum.
trollen
Pages: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12   Go Down
  Print  
Author Topic: Nieuwe minister van Onderwijs  (Read 7692 times)
Onderzoek moet!
Guest
« Reply #135 on: 03-07-2012, 16:41:11 - GMT-1 »

De onderdirecteur van onderwijs moet niet alleen het natuurkunde werk over laten maken maar moet de zaak overdragen aan de politie. Laten we eerlijk zijn. Als het ergens anders gebeurd was, zou het toch onderzocht worden. Dit ding moet ophouden. Het gebeurt niet nu. En deze keer moeten de volwassenen die erachter zitten hangen. En natuurlijk ook de leerlingen. Heb gehoord dat er veel geld betaald is. En iedereen weet het hoor, dus Minov moet het ook niet weer in de doofpot stoppen. Minov zit vol met waardeloze klungels.
Wat doet Minov om ervoor te zorgen dat werk niet uitlekt? Wie stelt het werk op? Wie krijgen het werk in handen voordat het gemaakt wordt? Waar wordt het vermenigvuldigd?
Wordt het geen tijd dat een examencommissie niet bestaande uit leraren die zelf lesgeven op de scholen wordt geinstalleerd?
De hoofdverantwoordelijke is de voorzitter van de sectie natuurkunde. Dit moet me echt van het hart, zit er reeds jaren bij en merk elk jaar weer hoe zaken niet volgens de regels verlopen. De kruik gaat zo lang te water tot ze barst. GOD ZIJ MET ONS SURINAME!!
Klokkenluider DBS
Guest
« Reply #136 on: 04-07-2012, 01:23:26 - GMT-1 »

Minister, laat Arthur Hoogedoorn Atheneum(AAHA) en LYCO1 onderzoeken. Want als het potie sma ptjiens waren dan zou men nu al allemaal afgeschreven hebben. Werk wordt wreed verkocht op de VWO scholen. Praat tot de studenten, dat heb ik gedaan. Het is toch niet moeilijk voor u om dat te laten doen, maar in ieder geval kan er geen uitslag zijn. Druk uw stempel en breng er een stop aan. Laat de politie het onderzoeken, laten we weten wie het voor de studenten verkocht hebben.
Rigoreus
Guest
« Reply #137 on: 04-07-2012, 01:34:54 - GMT-1 »

Mijn hart bloedt voor Sranan. Zo jong en zo corrupt al. De minister moet weten dat de buitenwacht kijkt wat zij en haar inspectie doen. Er moeten geen precedenten geschapen worden.Er zijn 2 groepen buiten. Mijn kind kan het werk opnieuw maken als het hoogste cijfer geldt, want zij kan niet de dupe worden van corrupte handelingen van anderen. Anderen willen dat het werk opnieuw wordt gemaakt en het eerste moet vervallen omdat hun kind slecht gewerkt had. Moeilijk minister, maar overweeg goed wat u gaat doen.
Resultaat?
Guest
« Reply #138 on: 04-07-2012, 22:40:11 - GMT-1 »

Nihil/ Doofpotkwestie? teveel werk om ander werk op te stellen? Dus dan mogen de fraudeurs mooi gaan pronken met hun diploma. En de percentages komen er achteraan. De ene VWO school nog geweldiger dan de andere, voortaan de ene VWO school nog corrupter dan de andere. Maar we kijken neer op Havo en hun lae percentages. Wel laat het laag zijn zolang ze maar eerlijk bezig zijn. Studenten worden om allerlei redenen afgeschreven van school. Maar deze fraudeurs gaan vrij uit. Ik frustreer van minov hoor.
D-Day
Guest
« Reply #139 on: 06-07-2012, 03:09:43 - GMT-1 »

Vandaag hebben de studenten van VWO hun uitslag gehad. en natuurlijk ook alle fraudeurs.
Nwe dir.onderwijs
Guest
« Reply #140 on: 06-07-2012, 22:21:25 - GMT-1 »

En de nieuwe directeur van onderwijs is......................... een vrouw die werkte voor Inspectie VOJ waar het zo een rommel is. Je kan nooit enige informatie van ze krijgen. En zij was wnd. hoofd daar. OMG wat gebeurt er? Moet ook zij het voordeel van de twijfel krijgen? Dan is het compleet. ODOND Biervliet heeft een hoofdakte. De nieuwe directeur van onderwijs heeft net iets meer nl.een hoofdakte en een LO akte. Ze heeft in ieder geval meer dan de onderdirecteur. cheesy cheesy cheesy
Studiemotivatie.
Guest
« Reply #141 on: 07-07-2012, 14:09:37 - GMT-1 »

Ik kan het niet geloven, zomaar uit het niets is mw. Malm directeur geworden. Hoewel uit het niets?.............. ze is een stevige NDPer. De partij die zoveel kader heeft toch? Waarvoor moeten we nog studeren in dit land als mensen met  lagere akten zulke posities krijgen. en niet alleen bij deze, ook bij de vorige regering was dit het geval. Sorry hoor, ze mag het doen, maar dit is keiharde Bu#@$it!
Roddelministerie
Guest
« Reply #142 on: 07-07-2012, 19:10:45 - GMT-1 »

Ik kan het niet geloven, zomaar uit het niets is mw. Malm directeur geworden. Hoewel uit het niets?.............. ze is een stevige NDPer. De partij die zoveel kader heeft toch? Waarvoor moeten we nog studeren in dit land als mensen met  lagere akten zulke posities krijgen. en niet alleen bij deze, ook bij de vorige regering was dit het geval. Sorry hoor, ze mag het doen, maar dit is keiharde Bu#@$it!

ODAD wilde allang directeur worden, nietwaar?
speelbal
Guest
« Reply #143 on: 07-07-2012, 20:46:49 - GMT-1 »

Het is een flop dat er wordt aangekondigd dat minov uit de politieke greep wordt gehaald. Zie daar een NDPer als direkteur. Suriname is gewoon gevloekt van mensen die zich voordoen als patriotten maar in principe grote staatsvijanden zijn. Zie maar zelf wat voor kwaliteiten van producten het minov heden te dagen leverd aan de maatschappij. We praten van hogere percentage van dit jaar. Ja dat is zo maar het slecht brandhout dat wordt geleverd  Men verlegd meestal het accent op onbevoegde leerkrachten, niet voldoende lesmateriaal, schoolgebouwen etc ect ect. Dit zijn allemaal problemen die voortvloeien uit een beleidslose minov. We raken van de wal in de sloot met wat er nu gebeurd. Wordt er nu geen tijd dat wij binnen het ministerie dan bedoel ik van de grootste tot de kleinste man ons eens gaan bundelen om nu definitief een einde te maken aan deze poppekast spelletjes. Over de vakbonden gesproken zou ik zeggen gooi ze overboord want die zijn meestal met hun eigen ding bezig. Minov prsoneel wordt wakker.   
verassing!
Guest
« Reply #144 on: 07-07-2012, 21:16:48 - GMT-1 »

Minister zag het 'licht' van Malm-Lackin's ongelooflijke kundigheid voor de post van directeur, na haar slechts 3x te hebben ontmoet (Huh).

En dan vragen politici zich zogenaamd af waarom er sprake is van brain drain en de echte experts liever buiten overheidsdienst blijven.
LO akte
Guest
« Reply #145 on: 08-07-2012, 02:49:54 - GMT-1 »

Iemand die 25 tot 30 jaren terug afgestudeerd is voor een LO aKte of hoofdakte heeft veel meer in zijn mars dan iemand die nu afstudeerd voor MO B. Dus niet zeuren over. Minov heeft zelf bij gedragen om dit soort produkten te leveren aan de maatschappij aangezien zij de afgelopen jaren geen beleid tot behoud van niveau hebben kunnen bewerkstelligen. 
korty
Guest
« Reply #146 on: 08-07-2012, 03:08:07 - GMT-1 »

Dan pronken deze kinderen met hun diploma,maar in het arbeidsproces deugen ze geen moerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrr.
alles moet je ze leren, niet eens een goed verslag kunnen deze aapjes maken voor hun werk. over brieven schrijven praat ik helemaal niet!!!!
heb niet zo lang terug een verslag (die hij voor het werk moest maken)van een vorig jaar afgestudeerde jongeman die bij de overheid werkt gelezen, mijn gunst het is gewoon triest,alle lid-woorden door elkaar/op elkaar/onder elkaar  huh huh zinnen die niet goed lopen etc etc.
dan moet je zien hoe deze knul zich voordoet alsof hij de wijsheid in pacht heeft
hubris
Guest
« Reply #147 on: 08-07-2012, 06:31:30 - GMT-1 »

Dat is idd iets wat me opvalt sinds ik in Su woon: er wordt veel meer waarde gehecht aan titels en trotse/ poggende felicitaties daarover in de krant, dan aan daadwerkelijke competenties en voor Suriname relevante op academisch niveau gestoelde scriptieonderwerpen.

In de praktijk zie je suffe timide afgestudeerden die weinig  zelfstandigheid aan de dag leggen en idd heel slecht zijn in NL en esentiele schrijfvaardigheden ontberen. Vandaar dat de meer assertieve en zelfstandige buitenlandse stagiaires vaak hun plek innemen.

Echter, dit maakt de supersnelle benoeming van de nieuwe directeur niet minder verdacht, we zullen zien of ze het echt waard is...
@ LO akte
Guest
« Reply #148 on: 08-07-2012, 12:57:00 - GMT-1 »

Ik hoop niet dat je studerende kinderen hebt. Wat een opstelling. Dan kunnen we alle hogere instituten sluiten. En iedereen met een oude LO akte kan dus directeur van een middelbare school worden noh/Gek genoeg dateren de eisen voor het directeurschap van een middelbare school ook van meer dan 30 jaren terug. Iemand met de oude LO akte kwam dus ook daar niet aan bod. Wat nu gesteld wordt is dus dat het onderwijsniveau zodanig is gedropt dat we nu wel mensen die de oude LO akte bezitten op hoge posten kunnen accomoderen. Een goedprater voor het nalaten hogere akten te behalen dus. Oke maar dan waarom dan niet iemand nemen die de oude MO A of MO B bezit. Daar zijn er nog zoveel van. En met zoveel ervaring ook nog.
BOS
Guest
« Reply #149 on: 08-07-2012, 13:14:47 - GMT-1 »

Ik snap dat gedonder van mensen niet dat oude diplomas meer waard zijn dan nieuwe. Waar ligt dat vast? Is het onderzocht? Mijn advies aan degenen die dat stellen is neem het zekere voor het onzekere en laat je bijscholen tot het niveau waarop je wil functioneren. Dan zal niemand je meer het verwijt kunnen maken dat je niet de papieren behorende bij die bepaalde functie bezit. Goed?

En dan stopt men hopelijk ook met onzin uitkraaien over de waarde van diploma's. Want volgens die mensen is
een oude LO nu evenveel waard als een MO B
een oude MO A moet dan het gewicht hebben van Drs.
een oude MO B is dan te vergelijken met een Dr.

Goed, dan nu nog de functie eisen die in de wet verankerd liggen veranderen, dan is de rommel gelegaliseerd!
Pages: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12   Go Up
  Print  

Jump to: