Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Kindermisbruik Aruba: 'Niemand die iets doet'  (Read 726 times)
Altijddezelfde!
Guest
« on: 10-05-2012, 02:41:34 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Drie tot vier nieuwe gevallen zag ze per week in haar praktijk. De meeste kinderen onder de acht jaar. Kinderen die al vanaf hun vierde jaar seksueel werden misbruikt. ‘En niemand die iets doet of kan doen.’

Kinderpsychiater Rita Zecher-Enahoro kijkt met boosheid, frustratie en teleurstelling terug op haar tijd op Aruba. Ze werkte er twee jaar als kinderpsychiater bij het Horacio Oduber Hospital en zette zich in tegen kindermisbruik. Maar iets veranderen kon ze niet. “Ik was een roepende in de woestijn."

Ze schreef een boek over haar ervaringen op Aruba. 'Boa, Aruba in de wurggreep', verschijnt morgen. Ze houdt een persbijeenkomst in Apeldoorn. Op Aruba durft ze niet meer te komen. Ze is te vaak bedreigd.

Haast moedeloos somt de kinderpsychiater op waarom het misgaat in de aanpak van kindermisbruik: "De kind- en zedenpolitie werkt niet goed mee. De betrokken instanties, zoals de stichting Sostenemi en de Voogdijraad werken onvoldoende samen. Kinderartsen willen het probleem wel aanpakken, maar durven geen aangifte te doen uit angst voor represailles, huisartsen steken hun kop in het zand. En boven dat al de corruptie, die iedereen in de wurggreep houdt."

Politie
Justitie en politie zijn een van de grootste boosdoeners. Zij zorgen er volgens de psychiater voor dat daders van seksueel misbruik vrijwel nooit voor de rechter verschijnen. Of ze maken geen proces-verbaal op of dossiers verdwijnen. “Ik denk ze willen de zaak uit onkunde of om moeilijkheden te voorkomen vermijden. Omdat iedereen, iedereen kent.â€

De Stichting Sostenemi en de Voogdijraad werken onvoldoende samen in de ogen van Zecher-Enahoro. Ze hebben bovendien te weinig capaciteit of nemen niet alle aantijgingen serieus. “Er is toch wel vaak de tendens van dat kind zal wel liegen. En als ze boven de twaalf jaar is, zal ze het er wel naar hebben gemaakt. Het probleem wordt gebagatelliseerd. Ook door deze instanties.

Schaamte
Het probleem van seksueel misbruik van kinderen op Aruba is groot. Het onderwerp is met schaamte beladen. ‘Op Aruba zegt niemand zomaar dat hij of zij is misbruikt. “ Zecher onderzocht de (vermoedelijke) slachtoffers. Zij zijn vaak bang, somber, hebben slaapproblemen, huilen veel of hebben buikkrampen, vallen soms flauw en vertonen soms geseksualiseerd gedrag. “Ze masturberen veel of proberen volwassen mensen te verleiden tot seks, omdat ze dat zo hebben geleerd.â€

Zechers eerste zorg was het kind veilig stellen. En daarbij zag ze de kinderen regelmatig en hield ze alles bij in dossiers. Ook probeerde ze familieleden ertoe te bewegen aangifte te doen. In een enkel geval deed ze dat zelf. Volgens haar stond ze daarin alleen. Kinderartsen willen volgens haar wel, maar zijn bang hun medisch geheim te schenden. Daar staat op Aruba een gevangenisstraf op, ook al is het ter bescherming van kinderen.

Het probleem van kindermisbruik op Aruba is volgens Zecher groot omdat de daders niet worden gepakt. Maar, zegt ze, als morgen bijvoorbeeld elke huisarts aangifte doet, verandert er iets. Maar een enkeling kan dat niet doen. “Je moet de moed opbrengen.â€
@@@
Guest
« Reply #1 on: 14-05-2012, 16:32:29 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

(curaçao)is waar niemand doet iets. je ziet die vieze mannen bij de school staan en de jonge meisjes zo oppikken. voor een rit een telefoonkaart. meisjes van 13 met eenbuik van een veel oudere man. tis sodom en gomorra op de antillen. en niemand doet iets.hoe die meisjes dansen is ook uitlokken hoor. hun moeder slaapt iedere dag met een ander. heeft tig kinderen van tig vaders.pffff
@@@
Guest
« Reply #2 on: 14-05-2012, 16:44:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

dit soort kinderen creëer je. kijk het filmpje helemaal uit.
http://www.youtube.com/watch?v=ME2wmFunCjU&feature=related
Brent
Guest
« Reply #3 on: 15-05-2012, 14:00:15 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

In de jaren tachtig zag ik op TV over politie op Curaçao die een man van in de veertig aanhield met een jongetje van 12 jaar in zijn pickup op een afgelegen plek.
De politie was daar voor controle omdat men daar vaak illegaal vuilnis dumpt.
Ze spreken de man aan, kennen hem, spreken de jongetje aan, kennen hem ook, weten dat het kind van de buren is.
In de auto vinden e een grote pot vaseline en beginnen te lagen.
Zeg tegen de man maak je niet te laat hij is nog minderjarig en hoort zo laat niet op straat te zijn, stappen in hun auto en rijden zo weg.

Eerste keer dat ik door een agent vermanend werd aangesproken vertelde ik hem over dat geval en hij zei ja, dat weten we wel iedereen begint daar over.
Toen zei ik tegen hem ik geloof waar je voor staat, ik heb gezag voor je uniform maar de eerste beste agent die mij ooit zo weer vermanend toespreekt of nog erger aanraakt, zodra ik hem zonder uniform aantreft schiet ik hem dood.
Ik blijf daar nog steeds bij, politie agenten zijn de grootste klootzakken in onze maatschappij, ook hier gebeurt dat.
Zoveel minder jarige clienten die door de zelfde man is aangerand verkracht en de politie doet niets omdat hij uit een bepaalde familie komt.
En vergeet niet dat hier in Holland een kind in de hulpverlening 3 a 400% meer kans loopt om door een hulpverlener misbruikt te worden dan buiten de hulp verlening.
Dat si al jaren bekent onder hulp verleners maar niemand doet geen ene moer.
@@@
Guest
« Reply #4 on: 16-05-2012, 16:39:44 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik heb een buurvrouw die bij de kinderbescherming werkte op curaçao. als ik die verhalen hoor draait mijn maag en het ergste is, er is geen hulp. en geloof me hier heb je veel meer vieze mannen dan in nederland. hier worden ze niet aangepakt en hier heb je meer bi mannen.
Pim
Guest
« Reply #5 on: 05-07-2012, 21:13:10 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik heb een buurvrouw die bij de kinderbescherming werkte op curaçao. als ik die verhalen hoor draait mijn maag en het ergste is, er is geen hulp. en geloof me hier heb je veel meer vieze mannen dan in nederland. hier worden ze niet aangepakt en hier heb je meer bi mannen.
het is wel meestaal zo dat misbruikte kinderen dat gedrach over nemen... Mijn vrouw hadz'n vriendin... In de Fortuyn tijd.. Had het over Marokanen... Bleek dat hij zijn kleindochter van 3 misbruikte later werd ze bang van haar man... Ze vermoede dat hij door zijn vader is misbruikt... Die meid is naar Spaanje geëmigreerd....... Mijn nichtjes expirementeerden vroeger met mijn pimel...dei het ook met vriendinetjes altijd van mijn leeftijd,, ook niet gewelddadig...!! Het us toch heel aanders als volwasene kinderen gaan gebruiken voor hun lusten..!!
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: