Pages: [1]   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: HOE GINGEN GROOTMOEDERS VROEGER OM MET BABY'S, TIP EN OSO DRESIES GRAAG?  (Read 4943 times)
OMA'S/BABY'S
Guest
« on: 01-11-2008, 16:29:19 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

HOE GINGEN GROOTMOEDERS VROEGER OM MET BABY'S,TIPS EN OSO DRESIES GRAAG?
« on: Today at 17:27:13 » Quote 

--------------------------------------------------------------------------------
Beste mensen,

Wie heeft of kan zich nog herinneren hoe oma met baby's omging en wat voor oso dresies ze gebruikte bij baby kwaaltjes?

Alleen serieuze reacties graag.

groetjes,

baby face
GOD BEDANKEN
Guest
« Reply #1 on: 02-11-2008, 14:00:07 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Re: HOE GINGEN OMA'S VROEGER OM MET BABY'S,TIPS EN OSO DRESIES GRAAG?
« Reply #1 on: Yesterday at 17:43:33 » Quote 

--------------------------------------------------------------------------------
Ik weet dat mijn oma altijd de baby ging masseren. Tegenwoordig heb je daar ook cursussen voor. Maar mijn oma deed het jaren geleden al.

baby face
Guest
« Reply #2 on: Yesterday at 17:45:36 » Quote 

Quote from: masseren on Yesterday at 17:43:33
Ik weet dat mijn oma altijd de baby ging masseren. Tegenwoordig heb je daar ook cursussen voor. Maar mijn oma deed het jaren geleden al.

HOE deed ze het en met wat?

masseren
Guest
« Reply #3 on: Yesterday at 17:55:17 » Quote 

Quote from: baby face on Yesterday at 17:45:36
HOE deed ze het en met wat?

Met olie. Ik weet alleen niet meer welke olie. En ze rekte en strekte de baby helemaal uit bij wijze van spreken. Armpjes over elkaar, beentjes helemaal omhoog en over elkaar. En je kon aan de babies zien dat ze het wel lekker vonden. 

Adyana
MamjoRuler

Mambini Lobi: +250/-196

« Reply #4 on: Yesterday at 20:20:15 » Quote 

Quote from: masseren on Yesterday at 17:43:33

Ik heb begrepen dat de technieken die onze bigisma's kenden, effectiever zijn dan de bekende Indiase babymassage.

Door stretch en wringtechnieken, wat op het eerste gezicht eng lijkt, wordt de baby weerbaarder. Zowel het imuumsysteem als het energetisch systeem worden gestimuleerd. Ze worden er ook lenig van. Er wordt meestal gewerkt met pure kronto olie.

Het wordt doorgaans van oma op moeder op moeder gegeven. Kom je uit zo'n familie dan bof je, anders moet je inderdaad op een cursus en dat is meestal de Indiase techniek.

Soso lobi

OMA/BABY
Guest
« Reply #5 on: Today at 14:53:10 » Quote 

Quote from: Adyana on Yesterday at 20:20:15
Ik heb begrepen dat de technieken die onze bigisma's kenden, effectiever zijn dan de bekende Indiase babymassage.

Door stretch en wringtechnieken, wat op het eerste gezicht eng lijkt, wordt de baby weerbaarder. Zowel het imuumsysteem als het energetisch systeem worden gestimuleerd. Ze worden er ook lenig van. Er wordt meestal gewerkt met pure kronto olie.

Het wordt doorgaans van oma op moeder op moeder gegeven. Kom je uit zo'n familie dan bof je, anders moet je inderdaad op een cursus en dat is meestal de Indiase techniek.

Beste Adyana,

Bedankt voor je info heb je toevalig een boekje hierover of een site waar dit op staat want ik ben bezig met mijn baby maar ik weet niet hoe ik haar moet masseren. Ze is nog al stijf.

Bijvoorbaat dank,

OMA/BABY

GOD BEDANKEN
Guest
« Reply #6 on: Today at 14:58:02 » Quote 

Re: HOE GINGEN OMA'S VROEGER OM MET BABY'S, TIPS EN OSO DRESIES GRAAG?
« Reply #1 on: Yesterday at 18:14:50 » Quote 

Tot nu toe mag een pas geboren baby,

Als eerst bedank je God en moeder aarde voor de baby en de goede bevalling met al je wensen etc etc.

Volg altijd je moeder instinkt, dat is het eerste gevoel dat in je opkomt.

1pas naar buiten na een week of een maand het hangt van het weer het seizoen waar de baby in is geboren.De gezondheid van de baby.
2Kraamvisite mag pas na een week. Wel een blauw bandje voor de baby dragen en blauwsel zetten.
3Zorg altijd dat mensen hun handen wassen en hygiënisch omgaan met de baby.
4baby in blauwsel baden als je constateert dat het met boze ogen en negatieve energie in contact is gekomen.

ingi
Guest
  Re: HOE GINGEN OMA'S VROEGER OM MET BABY'S, TIPS EN OSO DRESIES GRAAG?
« Reply #2 on: Yesterday at 19:06:34 » Quote 

De meeste Suri kinderen kregen van oudst rijstmeel of latogeen of poedermelk waar er geen vitamine in zit.
Een andere optie was bananenmeel of kokorie.

De Paranen kregen kokorie of bananenmeel toegedient vandaar dat ze zo zwaar lijvig zijn.

Hindostanen daarentegen gaven hun babij's vroegtijdig versgroenten met vis en zorgden heel goed voor hun kinderen.
Javanen gaven hun babij's pindameel met verse melk.

De stadscreolen moesten het doen met hun Marie , Polak of broodbeschuit met poedermelk vandaar dat ze nu uit de kleren gaan.

Wie weet wat de Indianen hun baby's te eten geven?

kauwna
Guest
« Reply #2 on: 03-11-2008, 02:36:51 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik geloof niet dat het verstandig is om recepten van medicijnen hier neer te zetten.
Begrijp me niet verkeerd maar de indianen zijn al jaren lang de dupe geworden van de westerse wereld om hun kennis over medicinale planten gratisover te dragen en wat denk je de blanke man strijkt met de eer dat hij bijvoorbeeld calpol heeft uitgevonden en patent heeft op calpol.En daardoor rijk zijn geworden over de ruggen van de zelfde pyaaiman die ze tot kwakzalver en dus anti christen hebben gemaakt.

De indianen hebben daarvoor niks in de plaats terug gekregen in plaats daarvan zijn ze systematisch uitgeroeid en gingen de geschiedenis in als de onbeschaafden ,onbekeerden enzv.enzv. Zelfs in Suriname word er nog neer gekeken op de Indiaan door de overige bevolkings groepen.

Vandaag de dag kan je rijk worden als je een goeie recept hebt die ervoor kan zorgen dat bepaalde ziektes bestreden worden door patent op je medicijn te krijgen.

Dus waak ervoor dat je er niet bekaaid van afkomt.Leer van de geschiedenis !!!

Wisdom of the survivor!!!

grietje
Guest
« Reply #3 on: 02-05-2011, 18:28:17 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ik ben met mijn baby naar baby massage geweest. Shantalla massage. We gebruikten daar amandelolie. Daar zit niets in. Gewoon kopen bij de drogisterij en het kost maar een paar euro. Mijn zoontje viel halverwege de massage al in slaap. Zo ontzettend heerlijk. Als je Shantalla massage intikt op google krijg je wel voorbeelden van hoe het moet.
judaswa
Guest
« Reply #4 on: 27-08-2012, 02:23:04 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

wel ik kan me 35j terug nog goed herinneren  half 6 begon mijn moeder met  baby insmeren en masseren met eigen gemaakte kokosolie ''baby werd gewrongen' ondersteboven gekeerd,handen en benen op de rug als arrestant'daarna in bekken met regen water gedaan ,de mond met honing of melasse gewassen en daarna met jhonson baby zeep gebaad'op baddoek gelegd ,oortje en neusje schoon met opgerolde watten.en soms werd neusje met de mond geslurpt,bij verkoudheid.kleertjes aan en i/de box [aardappelkist met blomzaklaken]gedaan.
oooh
Guest
« Reply #5 on: 27-08-2012, 02:28:36 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

wel ik kan me 35j terug nog goed herinneren  half 6 begon mijn moeder met  baby insmeren en masseren met eigen gemaakte kokosolie ''baby werd gewrongen' ondersteboven gekeerd,handen en benen op de rug als arrestant'daarna in bekken met regen water gedaan ,de mond met honing of melasse gewassen en daarna met jhonson baby zeep gebaad'op baddoek gelegd ,oortje en neusje schoon met opgerolde watten.en soms werd neusje met de mond geslurpt,bij verkoudheid.kleertjes aan en i/de box [aardappelkist met blomzaklaken]gedaan.
rolleyes rolleyes rolleyes
Pages: [1]   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: