+  Mamjo Forum
|-+  Serieus» Body & Mind» Wat te doen als je mond stinkt?
Username:
Password:
Advanced Search
Pages: [1] 2 3   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Wat te doen als je mond stinkt?  (Read 3270 times)
Miss Teeth
Guest
« on: 21-05-2012, 14:48:50 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ik kom regelmatig mensen tegen die uit hun moffo stinken. Onderhouden jullie je smoel niet goed?
Hier een aantal tips om jezelf en mensen in jouw omgeving van die stinklucht te verlossen.

- Ga regelmatig naar de tandarts/mondhygieniste.
- Poets 2 keer per dag.
- Na het eten flossen en met tandenstokers tussen je tanden dieken zodat alle etensresten verwijderd worden.
- Spoel met mondwater
- Vervang je tandenborstel om de zoveel weken ivm met bacterieen die erin gaan zitten.

En als je smoeltje dan nog stinkt, dan heb je ergens een stinkklier zitten. Raadpleeg je huisarts voor verdere stappen.

Geen dank mensjes!
Letta
Guest
« Reply #1 on: 21-05-2012, 14:53:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Je vergeet er nog één: je tong poetsen en schrapen.
Miss Teeth
Guest
« Reply #2 on: 21-05-2012, 14:54:24 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Je vergeet er nog één: je tong poetsen en schrapen.

Hoe kon ik die vergeten!! Vooral die witjes vergeten hun tong nog weleens mee te nemen en juist daar moet goed gereinigd worden.
Thanks voor de aanvulling.
GAPE IN WANG KA OSO
Guest
« Reply #3 on: 21-05-2012, 14:55:37 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

CB12  ALLE DROGISTEN IN NEDERLAND HEBBEN HET
Miss Teeth
Guest
« Reply #4 on: 21-05-2012, 14:58:09 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Dat is om die stinklucht te maskeren terwijl je het weg moet werken. En ik heb gehoord dat bepaalde bestanddelen die geur nog erger kunnnen maken door het gebruik van CB12!!
Letta
Guest
« Reply #5 on: 21-05-2012, 14:59:47 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Te veel gebruik van zuivelprodukten zorgt in het maagd-darmkanaal voor gisting.
Die lucht komt er via je anus of via de luchtpijp uit  Undecided
Legionnaire
Guest
« Reply #6 on: 21-05-2012, 15:06:27 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Te veel gebruik van zuivelprodukten zorgt in het maagd-darmkanaal voor gisting.
Die lucht komt er via je anus of via de luchtpijp uit  Undecided

Melk is dus niet goed voor elk (gat) Wink
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

Mambini Lobi: +932/-124

« Reply #7 on: 21-05-2012, 15:16:22 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Halita Slechte adem Voordeelpakket

http://www.tandartsplein.nl/winkel/Cta/1109/
Miss Teeth
Guest
« Reply #8 on: 21-05-2012, 15:17:49 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Halita Slechte adem Voordeelpakket

http://www.tandartsplein.nl/winkel/Cta/1109/

Is dat ook om die geur te maskeren, want die producten zijn meestal niet aan te raden.
mamjo
Global Moderator
MamjoDon

Mambini Lobi: +932/-124

« Reply #9 on: 21-05-2012, 15:41:28 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Is dat ook om die geur te maskeren, want die producten zijn meestal niet aan te raden.

Geen idee. Het heeft niet altijd met slechte hygiëne te maken. Zo ken ik een leuke dame om te zien, ziet er altijd verzorg uit, mooi gebit, toch heeft ze een hele slechte adem. Ik denk dat ze last heeft van een of ander slechte bacterie of zo in haar mond.

Ik las dit

·         Aanslag op de tong
Dit is waarschijnlijk verreweg de meest voorkomende oorzaak van slechte adem. Vaak is achter op de tong een aanslag zichtbaar. Deze aanslag bevat vele bacteriën die stinkende, zwavelachtige gassen produceren waardoor een slechte adem ontstaat. Met een speciale tongreiniger kunt u op een makkelijke manier dit tongbeslag verwijderen. Het mondspoelmiddel Halita® bestrijdt de groei van bacteriën. Met deze gorgelmiddelen spoelt u tweemaal per dag gedurende één minuut. Als aanvulling op het Halita® gorgelmiddel en tandpasta bestaat er tevens Halita®  mondspray waarmee u gemakkelijk de moeilijkere plaatsen van de mond kunt bereiken zoals het achterste deel van de tong. Met het dagelijks reinigen van uw tong, op de juiste manier tandenpoetsen en het gebruik van de bovenbeschreven producten, zullen de klachten van slechte adem snel afnemen. Blijft u last houden van halitose adviseren wij u contact op te nemen met uw tandarts.
Legionnaire
Guest
« Reply #10 on: 21-05-2012, 15:44:21 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Geen idee. Het heeft niet altijd met slechte hygiëne te maken. Zo ken ik een leuke dame om te zien, ziet er altijd verzorg uit, mooi gebit, toch heeft ze een hele slechte adem. Ik denk dat ze last heeft van een of ander slechte bacterie of zo in haar mond.

ja maar het kan ook te maken hebben dat d'r sifonnetje naar d'r maag niet helemaal goed afsluit.

daar schijnen  mensen ook last van te hebben als ze onder stress staan
CB12
Guest
« Reply #11 on: 21-05-2012, 15:45:35 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wat kost het?
Letta
Guest
« Reply #12 on: 21-05-2012, 15:46:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ook een simpele Candida schimmelinfectie kan de boosdoener zijn.
Die infectie wordt vaak over het hoofd gezien en kan zo veel klachten - niet alleen vaginaal - veroorzaken.
Miss Teeth
Guest
« Reply #13 on: 21-05-2012, 15:50:26 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Daar heb je gelijk in, het probleem kan ook van binnenuit komen (maag), maar wat ik vaak opmerk bij mensen dat ze hun gebit niet optimaal onderhouden. Vaak poetsen ze maar 1x per dag, een paar seconden (dus niet eens grondig) en dan denken ze dat ze klaar zijn en kijken ze nog raar op als hun mond stinkt. Daarom eerst maar met de basis dingen beginnen.
Ja
Guest
« Reply #14 on: 21-05-2012, 15:53:00 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Daar heb je gelijk in, het probleem kan ook van binnenuit komen (maag), maar wat ik vaak opmerk bij mensen dat ze hun gebit niet optimaal onderhouden. Vaak poetsen ze maar 1x per dag, een paar seconden (dus niet eens grondig) en dan denken ze dat ze klaar zijn en kijken ze nog raar op als hun mond stinkt. Daarom eerst maar met de basis dingen beginnen.

of gewoon een slechte kies.
Pages: [1] 2 3   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: