Pages: 1 [2] 3 4 5 6   Go Down
  Reply  |  Print  
Author Topic: Mensenrechten organisatie sleept Suriname naar de rechter ivm extreem geweld  (Read 1779 times)
Brunham
Guest
« Reply #15 on: 15-06-2012, 14:45:21 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Een guyanese orga ko t op voor guyanese rovers in suriname. Kan de regering die backtrack niet sluiten.
zo werkt het
Guest
« Reply #16 on: 15-06-2012, 15:52:00 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ook het Openbaar Ministerie en de politie moeten zich aan rechtsregels houden
klopt
Guest
« Reply #17 on: 15-06-2012, 15:57:14 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Ook het Openbaar Ministerie en de politie moeten zich aan rechtsregels houden
En als zij menen dat zij dat gedaan hebben en dat ook MET de PG erbij hebben verklaard, dan is het aan hewitt om het tegendeel aan te tonen en zijn zij onschuldig totdat Hewitt daarin geslaagd is...ik wens hem veel succes toe en hoop dat hij zich ter dege realiseert waarmee hij bezig is...
Want als morgen de politie bond in staking gaat uit protest omdat haar leden worden aangeklaagd voor de uitoefening van hun functie met goedkeuring van OM, dan zullen die roverlovers van het front komen patrouilleren in de straat bij jou morgen..toch?
Na mi taki
Guest
« Reply #18 on: 15-06-2012, 16:37:44 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Jullie zullen straks weer gillen want ene verdachte beroving met geweld is ont vlucht.Ze mogen zijn kop eraf schieten zulk tuig hoort niet in de maatschappij.Als je opkomt voor de rechten van de mens roep de dader KOEMPAI dan op om zich aan te melden.Wat een gedonder allemaal.Het zal maar een fam.lid van je zijn die dit heeft ondergaan.Je kan nergens gaan om hulp te zoeken voor slachtoofers.Schiet ze kapot tuig.
'

ik denk niet dat hi op de vlucht is hoor, als je de zaak goed bekijk dan is er meer aan de hand dan men denkt, maw hij is zeker ergens begraven en we horen niets meer van hem.

ja juichen jullie dit alles toe totdat iedereen een voor een begint te verdwijenen.
Michael Mindbender
Guest
« Reply #19 on: 15-06-2012, 16:56:02 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

En als zij menen dat zij dat gedaan hebben en dat ook MET de PG erbij hebben verklaard, dan is het aan hewitt om het tegendeel aan te tonen en zijn zij onschuldig totdat Hewitt daarin geslaagd is...ik wens hem veel succes toe en hoop dat hij zich ter dege realiseert waarmee hij bezig is...
Want als morgen de politie bond in staking gaat uit protest omdat haar leden worden aangeklaagd voor de uitoefening van hun functie met goedkeuring van OM, dan zullen die roverlovers van het front komen patrouilleren in de straat bij jou morgen..toch?

Elke goeie advocaat of onderzoeker kan het verhaal van Punwasi en Tjin Liep Shie met gemak onderuit halen.

Wat een heleboel mensen niet begrijpen is het volgende

Het is goed dat de politie serieus acties onderneemt tegen de criminaliteit en criminelen. Maar wat niet goed is, is dat politie eenheden standrechterlijk criminelen doodschieten in plaats van ze aan te houden. Dat kan je nooit goedpraten. We leven immers in een rechtsstaat en volgens de regels van de rechtsstaat moet een verdachte aangehouden worden, en voor de rechter worden gesleept zodat zijn schuld bewezen kan worden. Het is makkelijk om een rover achteraf van alles en nog wat te beschuldigen terwijl hij niet meer kan praten om zich te verdedidgen. Wie garandeert ons dat de Korpschef en de PG ons de hele waarheid vertellen ?

Tjin Liep Shie heeft zelf gezegd dat de bende dagenlang gevolgd is en afgeluisterd. Bovendien stonden ze bekend als gasten die hun wapens na elke actie gingen verbergen. Dan weet je al bijna zeker dat ze ongewapend waren. En waarom zouden die-hard crimelen zonder wapens rondlopen als ze wisten dat ze pas iets hadden uitgehaald ?

Volgens ons wetboek van strafvordering moet het geweld dat aangewend wordt bij de aanhouding van een verdachte in verhouding staan met het beoogde doel. Het moet dus in proportie staan.
Punwasi zegt dat de mate van geweld welke is toegapst juist is. Hieruit concludeer ik dat het doel van Faya Blo niet was om deze verdachten aan te houden, maar om ze dood te schieten. Want de auto is helemaal doorzeefd en bovendien via de voorruit. Dat wil zeggen dat de auto van de rovers dus niet wegreed zoals wordt beweerd, maar vermoedelijk gewoon is klemgereden en de mannen zijn via de voorruit doorzeefd. En dat is standrechterlijke executie. Want het doel van de justitie is nooit om een verdachte dood te schieten maar om hem zoveel als mogelijk aan te houden zodat hij zijn verdiende straf kan krijgen nadat zijn schuld is bewezen. Als Punwasi dus zegt dat het geweld rechtmatig was en dus proportioneel dan was het doel niet om ze aan te houden maar om ze te liquideren. En dat mag nooit het doel van de justitie zijn.

Bovendien leert Strafvordering dat een verdachte wiens naam en adres bekend is, niet kost wat kost met vuurwapengeweld tegengehouden hoeft te worden. Vraag maar aan elke recruut die bij de politie in opleiding zit.

In geen enkele geciviliseerde maatschappij wordt buitensporig politiegeweld toegejuicht. Want dit kan al gauw ertoe leiden dat wetsdienaren ala dol mensen gaan neerknallen. Straks kan elke agent iemand neerknallen en achteraf beweren dat het om een verdachte van een roofoverval ging. Iemand die bijvoorbeeld gevoelige geheime informatie bezit over een invloedrijke persoon kan ook makkelijk doodgeschoten worden om zijn mond te snoeren en daarna komt men met een verhaal dat hij medeplichtig was aan een brute moord. Men zegt tegen ons dat deze 4 mannen de beroving in de mall hebben gepleegd. Maar hoe weet men dat zo zeker ? Heeft het onderzoek ter terechtzitting ook plaatsgevonden ?

Waarom zijn deze 3 mannen al die jaren niet gevonden tijdens de vele opsporingsacties van de politie zoals "Krafana" ? Waarom stonden ze niet op de "most wanted" opsporingslijsten als ze inderdaad zoveel op hun kerfstok hadden ?

Waarom horen we niks meer van A-Team ?

Allemaal vragen die niet behoorlijk beantwoord kunnen worden en het vermoeden versterken dat er meer aan de hand is dan men wil vertellen.
django style
Guest
« Reply #20 on: 15-06-2012, 22:28:39 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

A;s het zo doorgaat dan kunnen alle rechters en offieciers van justitie naar huis. En iedereen die als crimineel wordt aangewezen wordt gewoon doodgeschoten. Dan is dat ons rechtssysteem
Hewitt humber
Guest
« Reply #21 on: 15-06-2012, 22:39:59 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Die dagu's zijn nog niet eens koud en Hewitt sprint zonder de finesses te kennen naar het buitenland (tenzij hijzelf met faya blo in de auto zat)
Succes hoor Hewitt de slachtoffers van deze criminelen zullen je de hemel in prijzen!!
Bala Koempai
Guest
« Reply #22 on: 15-06-2012, 22:57:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Die dagu's zijn nog niet eens koud en Hewitt sprint zonder de finesses te kennen naar het buitenland (tenzij hijzelf met faya blo in de auto zat)
Succes hoor Hewitt de slachtoffers van deze criminelen zullen je de hemel in prijzen!!
En nu is het wachten op bala koempai.

Oproep van BELFOR oenoe ne plei..........
Koempai mie boy ga je aanmelden
BAASMAN
Guest
« Reply #23 on: 16-06-2012, 00:42:36 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

mensenrechten de mapang pang, toen ds verkracht/beroofd werd waar waren ze, een zwangere vrouw op d'r buik geslagen bij een overval waar was mensen rechten?HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh de ma pang pang
Amnesty international
Guest
« Reply #24 on: 16-06-2012, 13:27:43 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Amnesty International klaagt politiegeweld Brazilië aan

De Braziliaanse regering moet eerst op orde op zaken stellen in eigen huis, dan pas zal het kans maken op een permanente zetel in de VN-Veiligheidsraad, zegt Amnesty International. Volgens Salil Shetty, secretaris-generaal van de mensenrechtenorganisatie, gebruikt de politie in Brazilië nog altijd buitensporig veel geweld.

Dilma Rousseff, sinds begin dit jaar president van Brazilië, kondigde aan dat mensenrechten tot de prioriteiten van haar beleid zouden gaan horen. Maar "woorden zijn één zaak, concrete actie is nog iets anders", zegt Salil Shetty.

De secretaris-generaal van Amnesty International is op bezoek in Brazilië omdat daar de komende maanden een kantoor van de mensenrechtenorganisatie wordt geopend. Hij had ontmoetingen met familieleden van Brazilianen door omkwamen door politiegeweld.

VN-Veiligheidsraad
"Brazilië kent een lange geschiedenis van misdaden door politiemensen", zegt Shetty. "We volgen de mensenrechtensituatie in het land al veertig jaar, nu gaan we er ook permanent een team hebben." Volgens gegevens van Amnesty International komen in Rio de Janeiro alleen al jaarlijks duizend mensen om door buitensporig politiegeweld. Vaak zijn de slachtoffers zwarten, vrouwen en armen, "mensen die geen stem hebben, de meest kwetsbaren van de samenleving", zegt Shetty.

Volgens Amnesty heeft Brazilië na de laatste dictatuur (1964-1985) "belangrijke vooruitgang" geboekt op het vlak van de mensenrechten. Maar er blijven nog punten van grote bezorgdheid, vooral de openbare veiligheid en de situatie in de gevangenissen. Brazilië moet eerst deze zware problemen aanpakken als het een permanente zetel wil verwerven in de VN-Veiligheidsraad, zegt Shetty.

Net zoals in andere landen vinden in Brazilië nogal wat mensen "dat het nodig is een keuze te maken tussen mensenrechten en openbare veiligheid", zegt Shetty.

Politiegeweld in favela's
"Niemand heeft het recht iemand te doden", zegt Joelma, tante van de 21-jarige Júlio César Menezes Coelho, die op 18 september 2010 gedood werd bij een politieoperatie in de favela (arme buitenwijk) Cidade Alta. 'Alstublieft, dood mij niet, ik woon hier", waren zijn laatste woorden, voordat hij doodgeschoten werd door zes leden van de militaire politie, vertelt Joelma.

Júlio César had niets met de criminaliteit te maken. "Dat is hier routine", zegt Joelma, die haar verhaal deed aan Salil Shetty van Amnesty International. "Hij werd ervan beschuldigd dat hij betrokken zou zijn geweest bij een roofoverval. Maar we vragen ons nog steeds af waarom hij gelijk werd doodgeschoten en niet gewoon werd gearresteerd. Waarschijnlijk wist hij teveel, want agenten zijn soms ook betrokken bij misdaden.

De 17-jarige Andreu Carvalho, zoon van Deize da Silva de Carvalho, werd op 31 december 2007 aangehouden. "'s Anderendaags kreeg ik te horen dat mijn zoon doodgefolterd was", vertelt Silva de Carvalho aan Shetty. "Doordat men ervan overtuigd is dat de misdaden onbestraft blijven, blijven de politiemensen armen en zwarten doden."

Meeste politiegeweld van Latijns-Amerika
Nergens anders in Latijns-Amerika is er zoveel politiegeweld als in Brazilië, zegt Maurício Campos dos Santos, van het Netwerk van Gemeenschappen en Bewegingen tegen het Geweld, die de ontmoetingen van de nabestaanden met Shetty heeft georganiseerd.

"De families vechten voor gerechtigheid, door de ontmoeting met de secretaris-generaal van Amnesty willen we deze zaken zichtbaar maken. We weten dat de vooroordelen in Brazilië zeer groot zijn. Zonder twijfel heeft de aanklacht in het buitenland meer gewicht."

Bron: IPS
appels en peren
Guest
« Reply #25 on: 16-06-2012, 13:32:20 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Wij hebben het over knippa's en jij begint ineens over watermeloenen... rolleyes embarassed Undecided
kronto
Guest
« Reply #26 on: 16-06-2012, 17:57:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

ZELFS  OORLOG MISDADIGERS KREGEN EEN EERLIJK PROCES.

WIE KAN ME NU BEWIJZEN DAT HET DEZE JONGENS WAREN DIE AL DIE DINGENS DEDEN.
VOOR AL DIE NEGERS DIE MEEJUIGEN MET DIE KOELIES, GA JE GANG MAAR.
OP WIE LIJKEN DEZE JONGENS EINGELIJK

IK WIL EEN RAPPORT ZIEN   HOE IS DE AANHOUDING GEWEEST.

IK ZIE KOGEL GATEN AAN DE VOORKANT EN NIET BIJ DE ACHTERKANT.
OP DE VLUCHT DOODGESCHOTEN AI BAJA.
VERDER OENG NJANG KA MET JULLIE  GEJUIG DJANGO,S  EN RACISTEN.

er kleeft gewoon bloed aan jullie handen, elke boef verdiend een eerlijk proces.
deze jongens hadden niet eens een wapen in de auto.

ik zou al die beelden op internet zetten. you tube.
mars jo
Guest
« Reply #27 on: 16-06-2012, 18:10:08 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

Een ieder die tegen het optreden van de politie in de zaak van de 4 beschoten criminelen is, moet hun stront gaan eten. Laat eens deze criminelen jullie beroeven en je moeder of vrouw verkrachten . dan zal je meteen een ander taal spreken klootzakken dat jullie zijn. Minister Belfort, ga zo door. En ruim alle koulo djoekas die mensen beroven op. ze zijn lui en willen gemakkelijk aan have en goed komen. President, Ga zo door met uw beleid. Deze criminelen verdienen het terecht. schiet ze allemaal morsdood zodat wij vrij kunnen leven. en die mensen van de Allied, eten jullie jje mars met mensenrechten. ik hoop dat jullie ooit beroofd zullen worden, en dan aan de samenleving vertellen hoe de ervaring is geweest. dan moeten jullie weer gaan blaffen over mensenrechten. Compliment aan de President, en Belfort en de PG. Ga zo door met uw beleid. Geen stront crimineel moet meer de ruimte krijgen hun gangetje te gaan. En ik doe een beroep op de samenleving om de politie te ondersteunen op alle mogelijke manier want het gaat om een algemeen belang. Gaarne zou ik een beroep doen aan de minister van justie om een wetsvoorstel in te dienen voor de verhoging van straffen voor dergelijke misdaden, en in het bijzonder voor de recidivisten. Ophangen of standrechtelijke executies is ook goed. En de ouders, vrienden of familieleden moetenv hun snuit dichthouden wanneer hun vriend of familielid wordt uitgeschakeld. het doet de samenleving zeker goed aan .
in strijd met proporties
Guest
« Reply #28 on: 16-06-2012, 18:25:00 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

jij bent een egoist met je oog om oog tand om tand, deze wereld is altijd zo geweest
er bestaat altijd goed en slecht, stelen/roven is niet iets van deze tijd
dat deze doorzeefde mannen misschien niet de beste burgers waren in su is duidelijk
maar wat onduidelijk is voor vooral de nabestaanden is het hardhandig optreden van de politie
de mannen moesten stoppen, shiet de banden lek alle vier maar waarom mensen lek schieten?
en werkelijk als ik de beelden zie van die auto, zijn ze het meest van voren beschoten, lijkt niet dat ze echt op de vlucht waren
ze waren welliswaar voortvluchtig vanwege die beroving in die mall, maar waren uiteindelijk al staande gehouden denk ik
en ook een crimineel heeft rechten om zich over te kunnen geven, om eerlijk berecht te worden en een straf te krijgen
jullie allemaal wereldse beesten,waarom schieten ze niet alle gevangenen dood dan is su helemaal crimineel vrij
dan kunnen jullie lopen met goud van je kop tot je tenen
ik begrijp dat als je ooit slachtoffer bent geweest van  boeven/rovers dat je nu denkt ai goed voor ze
het was goed voor ze als de politie ze levend had gepakt maar dit is moord,vooral nu ik hoor dat ze geen wapens hadden
ik heb ook ergens vernomen dat de mannen slechts een deel van de buit hadden, en waar is de andere deel?
is de politie daar niet nieuwsgierig naar? over met wie deze mannen samenwerkte, of wist de politie alles al?
ik keur criminaliteit helemaal niet goed maar zo een liquidatie door de politie keur ik helemaal niet goed
eerst een president die 15 mannen zogenaamd op de vlucht doodschoot, terwijl de mannen als beesten zijn gemarteld en vermoord
en nu een politie macht die zogenaamd 4 boeven op de vlucht doorzeeft.......van voren nogal
en de mannen zijn kort na de overval doorzeeft, beschikte de politie wel over de juiste info of zijn deze mannen er werkelijk in geluisd?
waren alle 4 de mannen het die de mall hadden beroofd of net een paar in die auto?
veel vragen, heel veel onduidelijkheid en hartverscheurend om de beelden te zien en of daarmee de criminaliteit in su ophoud weet ik niet
elke vorm van criminaliteit heeft een oorzaak, misschien zou de regering samen met de bevolking een oplossing moeten zoeken om criminaliteit aan te bestrijden.
ik hoop dan niet dat je elke week doorzeefde jongens/mannen zal zien
de politie verteld zoveel over hoe deze bende al sinds 1997 actief is, maar zijn deze mannen wel de echte bende leiders of gewoon de kleine mannen?
is de politie wel geinterresseerd achter de echte bende leiders? of juist niet?
want waarom werden deze mannen zo vermoord? via hun had de politie dus meer kunnen weten denk ik
God vergeeft en als er mensen zijn die denken oog om oog tand om tand dan zijn deze boeven verlost uit de hel
want hier is hel
proportioneel
Guest
« Reply #29 on: 16-06-2012, 19:37:29 - GMT-1 »
Reply with quoteQuote

jij bent een egoist met je oog om oog tand om tand, deze wereld is altijd zo geweest
er bestaat altijd goed en slecht, stelen/roven is niet iets van deze tijd
dat deze doorzeefde mannen misschien niet de beste burgers waren in su is duidelijk
maar wat onduidelijk is voor vooral de nabestaanden is het hardhandig optreden van de politie
de mannen moesten stoppen, shiet de banden lek alle vier maar waarom mensen lek schieten?
en werkelijk als ik de beelden zie van die auto, zijn ze het meest van voren beschoten, lijkt niet dat ze echt op de vlucht waren
ze waren welliswaar voortvluchtig vanwege die beroving in die mall, maar waren uiteindelijk al staande gehouden denk ik
en ook een crimineel heeft rechten om zich over te kunnen geven, om eerlijk berecht te worden en een straf te krijgen
jullie allemaal wereldse beesten,waarom schieten ze niet alle gevangenen dood dan is su helemaal crimineel vrij
dan kunnen jullie lopen met goud van je kop tot je tenen
ik begrijp dat als je ooit slachtoffer bent geweest van  boeven/rovers dat je nu denkt ai goed voor ze
het was goed voor ze als de politie ze levend had gepakt maar dit is moord,vooral nu ik hoor dat ze geen wapens hadden
ik heb ook ergens vernomen dat de mannen slechts een deel van de buit hadden, en waar is de andere deel?
is de politie daar niet nieuwsgierig naar? over met wie deze mannen samenwerkte, of wist de politie alles al?
ik keur criminaliteit helemaal niet goed maar zo een liquidatie door de politie keur ik helemaal niet goed
eerst een president die 15 mannen zogenaamd op de vlucht doodschoot, terwijl de mannen als beesten zijn gemarteld en vermoord
en nu een politie macht die zogenaamd 4 boeven op de vlucht doorzeeft.......van voren nogal
en de mannen zijn kort na de overval doorzeeft, beschikte de politie wel over de juiste info of zijn deze mannen er werkelijk in geluisd?
waren alle 4 de mannen het die de mall hadden beroofd of net een paar in die auto?
veel vragen, heel veel onduidelijkheid en hartverscheurend om de beelden te zien en of daarmee de criminaliteit in su ophoud weet ik niet
elke vorm van criminaliteit heeft een oorzaak, misschien zou de regering samen met de bevolking een oplossing moeten zoeken om criminaliteit aan te bestrijden.
ik hoop dan niet dat je elke week doorzeefde jongens/mannen zal zien
de politie verteld zoveel over hoe deze bende al sinds 1997 actief is, maar zijn deze mannen wel de echte bende leiders of gewoon de kleine mannen?
is de politie wel geinterresseerd achter de echte bende leiders? of juist niet?
want waarom werden deze mannen zo vermoord? via hun had de politie dus meer kunnen weten denk ik
God vergeeft en als er mensen zijn die denken oog om oog tand om tand dan zijn deze boeven verlost uit de hel
want hier is hel
ZEG AANKOEMPEI DAT HET ZELFDE LOT HEM TE WACHTEN STAAT ALS HIJ ZICH NIET AANMELD
Pages: 1 [2] 3 4 5 6   Go Up
  Reply  |  Print  

Jump to: