Het was mijn bedoeling niet om jou te beledigen als je dat gevoel hebt gehad. Alleen vind ik dat de bewijzen die het hardste zijn waar alle volkeren in de wereld het over eens zijn namelijk:
1. Dat joden afkomstig waren uit het Midden-Oosten en getint waren, van lichtgetint tot donkergetint maar geen Afrikanen.
Mee eens. Ik voel me ook niet beledigd.
De "Afrikaanse" volkeren zijn het nageslacht van Cham, welke 4 zonen had, te weten Mitsraim, Phut, Cush en Kanaan. Elk van de 4 zonen heeft zijn erfgoed ontvangen. Niet alleen is hun erfgoed naar hun vernoemd, ook hun nageslacht.
Door de komst van de Grieken, zijn deze namen veranderd naar Egypte (Mitsraim), Lybië (Phut), Ethiopië (Cush) en Phenicia (Kanaan).
Daarnaast is het zo dat de term "Midden-Oosten" niet bestaat volgens de Bijbel.
Vóórdat de namen Palestina en Israel bestonden, was dit gebied vernoemd naar de jongste zoon van Cham, namelijk Kanaan. M.a.w. dit was het gebied dat Kanaan als erfgoed heeft gekregen van zijn vader Cham die op zijn beurt zijn erfgoed heeft gekregen van zijn vader Noah. Zo hebben alle 3 de zonen van Noah hun erfgoed gekregen, welke weer respectievelijk zijn vernoemd naar ieders nageslacht.
Het land van Kanaan is dus oorspronkelijk "Afrikaans" of Hamitisch grondgebied. De misconceptie die velen hebben, is dat alle gekleurde volkeren voortkomen uit de bloedlijn
van Cham. Dit is niet correct.
Zondervan's Bible Dictionary, p.213Ham, youngest son of Noah, born probably about 96 years before the flood and one of eight persons to live through the flood. He became the progenitor of the DARK races. Not the Negroes, but the Egyptians, Ethiopians, Lybians & Canaanites.
Zondervan benadrukt het feit dat de "negers" niet afstammen van Cham, omdat ook zij weten dat "negers" niet "Afrikaans" of Hamitisch zijn. "negers" zijn ook geen afstammelingen van Jafet, omdat Jafet de voorvader is van de Europese/ blanke volkeren, waaronder ook de Ashkenazi Joden.
Joel A. Freeman, Ph.D vertelt hoe de oud-Egyptenaren (Hamieten) zichzelf zagen.
http://www.youtube.com/v/3Wtg26FoQvQJozef, Mozes apostel Paulus en de kinderen van Israel worden volgens de Bijbel aangezien voor Egyptenaren (Hamieten), maar zijn in feite de nakomelingen van Shem.
Zie Genesis 42:7-8, Genesis 50:11, Exodus 2:16-21, Handelingen 21:37-39, Romeinen 11:1. D.w.z. dat de Israelieten van oudsher al werden aangezien voor "Afrikanen" of Hasmieten.
2. De claim komt alleen uit de Afrikaanse hoek en wordt door niemand ondersteunt buiten de Afrikanen naar mijn weten.
Precies. Naar jouw weten niet. Ik heb een paar posts terug een video lecture gepost van Ken Biegeleisen, een witte Jood (nep-Jood) die de diaspora beschrijft van de Israelieten na de 1e eeuw. Hij vertelt ook dat de Israelieten zwarte mensen zijn die later zijn bekeerd tot Islam. Tevens verklaart hij dat de witte Joden geen afstammelingen zijn van Israel, maar Russische bekeerlingen zijn die meer verwantenis hebben met Attila the Hun dan koning Salomo. Ook diverse encyclopedieën bevestigen dit, waaronder de encyclopedia Judaica en the Jewish encyclopdia.
Ken Biegeleisen's video lecture over de ethniciteit en diaspora van de Israelieten/ Joden
http://www.youtube.com/v/T3tu5FmYnvo3. Er zijn wel Afrikaanse joden geweest uit Oost-Afrika oorspronkelijk, die vroeg in de geschiedenis zich tot het jodendom hebben bekeerd.
Ik vermoed dat je hier doelt op de falasha Joden. Tijdens het Assyrische rijk heeft Shalmanessar de Israelieten in ballingschap gedreven en in hun plaats Ethiopiërs, de kinderen van Cush, in Samaria geplaatst. In
2 Koningen 17 staat dit alles ook beschreven. Deze Ethiopiërs zijn niet bekeerd tot het Jodendom van de Ashkenazi en Sefardische Joden wat is gebaseerd op de Talmoed, maar de Turah van Mozes. Ook de Lemba stammen in Afrika vandaag de dag praktiseren de Turah van Mozes wat niets met de Talmoed te maken heeft.
De Talmoed is door de rabbijnen in het leven geroepen tijdens hun verblijf in Babylon en het bestaat simpelweg uit orale tradities die niets met de Turah te maken hebben.
Deze orale tradities hebben de Ashkenazi Joden overgenomen van de rabbijnen in Khazarië en dit is de beknopte beschrijving van hun conversie naar hun "Jodendom".
4. Er zijn geen harde bewijzen dat het volk van Mozes zich in Afrika bevond behalve in Egypte en het volk van Egypte lijken op Arabieren/Mideterranen.
Het volk van Israel verbleef in Egypte tijdens hun slavernij van 400 jaar en ook daarna zijn genoeg Israelieten naar Egypte teruggekeerd tegen de wil van de Eeuwige.
De Grieken hebben ook geprobeerd de Israelieten te verhandelen als slaven in Alexandrië (Egypte), het gebied wat is vernoemd naar Alexander de Grote ná de komst van de Grieken.
Arabieren zijn niet de oorspronkelijke inwoners van Egypte. Ze zijn dus niet de nakomelingen van Cham's zoon Mitsraim. De meeste zijn het resultaat van rassenvermenging tussen
Perzen, Grieken en Romeinen met de oorspronkelijke Hamitische volkeren. Ook bestond er rassenvermenging tussen de inheemse Semitische volkeren en de afstammelingen van Jafet.
Een arabier kan dus van alles zijn, maar de oorspronkelijke inwoners van oud Egypte zijn de kinderen van Mitraim, de zoon van Cham.
Ken Biegeleisen laat ook zien hoe er historisch wel degelijk bewijs is van het bestaan van Semitische volkeren in het continent Afrika, waaronder de Israelieten.