wat ook heel belangerijk is , is dat je na 8 uur `s avond niet warm eet ook geen brood neemt gewoon een mandarijn of ander lichtverteerbaar fruit en het spreekt vanzelf datje niet teveel eet maar dat zal de diëtist je al gezegd hebben want van sporten kan je ook hongerig worden de kunst is dan vooarl op die momenten wat zwaarder fruit te kiezen banaan of peer appel omdat gevoel weg te halen. Belangrijk is ook niet steeds dezelfde fruitsoorten te eten. Want eet je b.v de hele dag sinasappels dan is dat ook niet goed je lichaam slaat dan het teveel aan vitamnine c op dus teveel van 1 ding hoe licht verteerbaar of gezond is ook niet goed!!!!! Alles met mate en vooral varieren!!!!!!
Ik ben het niet met variëren eens want dat is niet meer overzichtelijk en voor de meeste verwarrend en iedereen heeft een andere mening maar ook een andere stofwisseling.
Gewoon de kant en klare troep op de supermarkt niet meer eten incl alle dranken, gewoon basic eten.
Veel groenten maar dan wel groenten uit het seizoen en niet al die importrommel, rijst, pasta, vis, weinig of geen vlees, fruit, water, thee, zelf geperste vruchtensappen en geen of weinig suiker, geen of weinig boter, geen sausen,mayo etc, geen traditioneel broodbelg zoals kaas, vleeswaren en zoet want je kan ook sla, tomaat, komkommer etc tussen je brood doen.
Kijk op de supermarkt ( AH ) en je kan door de bomen het bos niet meer zien, 90% wat daar aanwezig is is troep en dikmakend en dan hoor je de mensen nog zeggen, ik weet niet wat ik moet eten vandaag.
Uit deze producten zoek je een balans die je lekker vindt en die kan je wat mij betreft dagelijks eten.
Variatie is gevaarlijk want daar draaien die grote supermarkten op en ondertussen zie je de mensen alsmaar dikker worden, kinderen die te dik zijn en de meest meiden van plm 21 jaar hebben al een buikje.
Ps. Teveel Vitamine c kan geen kwaad, maar is onnodig omdat dit toch afgebroken wordt, mits je sinaasappels eet
want dan zijn de vezels gezond.